וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
מיצובישי אאוטלנדר אשר הושק לראשונה בישראל בשנת 2001, זכה להצלחה מקומית בכל דורותיו בזכות שילוב של מוניטין אמינות יפנית, תצורת שבעה מושבים ושימושיות גבוהה. הדור הרביעי אשר הושק בשנת 2021 זכה השנה למתיחת פנים הכוללת שינויים קוסמטיים קלים, מערכת מולטימדיה חדשה, מערכת שמע מבית YAMAHA, ומספר שינויים לעידון ולשיפור חוויית הנסיעה.
| מיצובישי אאוטלנדר | |
|---|---|
| יתרונות | איכות נסיעה, הנדסת אנוש |
| חסרונות | צריכת דלק, מערכת מולטימדיה מיושנת, גיל הרכב |
פרט לכך, הדגם המוכר ממשיך עם מערכת הנעה הכוללת מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים עם תיבת הילוכים רציפה, ופלטפורמת CMF אשר נוסדה בשת"פ עם רנו-ניסאן ומשמשת גם את ניסאן אקסטרייל המתחרה. הדגם משווק בישראל בשמונה גרסאות לבחירה, כאשר בגרסאות הבכירות קיימת אופציה להנעה כפולה. המחיר נע בין 191,990 ₪ לגרסת הכניסה לבין 256,990 ₪ לגרסת לקצ'ורי TTH עם הנעה כפולה אשר התייצבה למבחן.
עיצוב ונוחות מיצובישי אאוטלנדר
מיצובישי אאוטלנדר החדש מציג עדכוני עיצוב קלים למדי הכוללים גריל קדמי בעיצוב אטום יותר אשר הופרד ממכסה המנוע לטובת שיפור זרימת האוויר והפחתת רעידות ביחס לדגם הפורש. הפגושים זכו לעיצוב חדש עם מגלשים בגוון מט, חתימת התאורה בגופי התאורה האחוריים עודכנה, החישוקים חדשים, ונוסף גוון אפור-כחול מטאלי חדש כמו ברכב המבחן. המידות החיצוניות זהות לדגם היוצא.
בתא הנוסעים ניתן לזהות מסך מולטימדיה חדש בגודל 12.3 אינץ' במקום 9 אינץ' בדגם הפורש, חיבור אלחוטי לאפל קארפליי וחוטי לאנדרואיד אוטו, לוח מחוונים דיגיטלי בעיצוב חדש, מערכת שמע מבית YAMAHA עם 8 או 12 רמקולים בהתאם לרמת האבזור הנבחרת, קונסולה מרכזית בעיצוב מודרני יותר הכוללת מיקום נוח יותר למחזיקי הכוסות, משטח טעינה אלחוטית לטלפונים ניידים, משענת יד מוגדלת, ושני שקעי USB-C קדמיים. עוד נוספו ריפודים בגוונים חדשים ומושבים קדמיים עם אוורור החל מגרסת לקצ'ורי.
ממשק מערכת המולטימדיה נותר מיושן כפי שהיה ואינו מזמין. הגיל נותן את אותותיו בארכיטקטורה ישנה עם הנדסת אנוש "של פעם" ואולי אף מועדפת, הכוללת פקדים פיזיים לבקרת האקלים, חוגה לכיוון עוצמת השמע, פקדים פיזיים על גלגל ההגה, ללא תחכומים וללא התראות מציקות ממערכות הבטיחות בתקינה האמריקאית.
חומרי הדיפון מותירים רושם איכותי ברובם, אך ניתן למצוא גם פלסטיק קשיח במקומות גבוהים וזמינים כגון בחלקן העליון של הדלתות. רכב המבחן ברמת האבזור הבכירה, מציג גימור מזמין עם דיפונים בגוון חום יוקרתי, ועור לרוב.
הכניסה והיציאה ממושבי השורה הראשונה והשנייה נוחות הודות למפתח דלתות נדיב וגובה מושב אידיאלי. המושבים רחבים ותומכים, בהתאם לחיבת הקהל האמריקאי. קל למצוא תנוחת נהיגה גבוהה ושולטת בזכות טווח נרחב של כיוונונים למושב הנהג ולהגה. שדה הראיה טוב עם קו חלונות אידיאלי, מראות צד תלויות ומצלמות 360 מעלות.
שורת המושבים השנייה ניתנת להזחה ביחס של 40:60 ומעניקה מרווח טוב לשני נוסעים בוגרים בתוספת אפשרות לכיוונון זווית משענת הגב. הנוסעים ייהנו גם מפתחי מיזוג עם בקרת אקלים נפרדת, שקעי USB, חימום בגרסה הנבחנת, חלונות כהים, משענת יד, תאורה, ידיות אחיזה, תאי אחסון כולל כיסים ייעודים לסמארטפון, וגג פנורמי נפתח ומוצלל. מדרגת ההינע בולטת בגודלה ופוגמת משמעותית בנוחות השימוש במושב האמצעי.
שורת המושבים השלישית כוללת צמד מושבים מתקפלים ידנית המתאימים בגודלם לילדים, עם משענות ראש בהרכבה נפרדת. מרווח הברכיים בשורה זו גבולי ותנוחת הישיבה נמוכה. בדומה למקובל בסגמנט, מושבי השורה השלישית לא יתאימו לנסיעות ארוכות, ולבטח לא למבוגרים. הכניסה אל השורה השלישית מתבצעת באמצעות קיפול ידני של מושבי השורה השנייה, ומצריכה השתחלות פנימה.
פתרונות האחסון מונים תא אחסון בינוני בגודלו מתחת למשענת היד הקדמית, תא כפפות נטול דיפון, תאי אחסון בדלתות הקדמיות והאחוריות, מחזיקי כוסות בקונסולה המרכזית ובמשענת היד האחורית, ומשטח טעינה לטלפון נייד עם צמד חיבורי USB-C. תא המטען בנפח זעום של 131 ליטרים כאשר כל שבעת המושבים בשימוש אך קיפול שורת המושבים השלישית אל תוך הרצפה מאפשר נפח גדול יותר של 463 ליטרים. קיפול שורת המושבים השנייה יגדיל את הנפח לכדי 786 ליטרים במבנה מפולס ושטוח אך מחורץ (במדידה עד גובה הכתפיים). מפתח תא המטען רחב ונוח להעמסה, ובגרסאות הבכירות מוצעת דלת תא מטען עם פתיחה וסגירה חשמלית. מתחת לרצפת תא המטען נמצא גלגל חלופי זמני ומשענות ראש למושבי השורה השלישית.
המתלים, שזכו לכיול מחודש במסגרת מתיחת הפנים, עדיין מכוילים על הצד הרך, מה שמקנה נוחות נסיעה עירונית נעימה ורכה. מתלה אחורי רב חיבורי מאפשר התמודדות טובה גם עם תנודות בציר הרוחב בעת נסיעה איטית על אספלט מצולק. מעבר על פסי האטה ושיבושים רוחביים מגלה כושר שיכוך טוב במהירויות עירוניות. מחוץ לעיר מציג מיצובישי אאוטלנדר רמות NVH מרשימות הן ביחס לדגם הפורש והן בפני עצמו, עם יכולת שיוט רהוטה ושקטה הודות להפחתת רעשים בכ- 6 דציבלים בהשוואה לדגם הקודם, באמצעות הוספת חומרי בידוד אקוסטי במיקומים אסטרטגיים, הפרדת מכסה המנוע מהשבכה הקדמית לשיפור זרימת האוויר, זיגוג כפול לחלונות הקדמיים, חיפוי גחון אשר נועד לשפר את האווירודינמיות ולהפחית רעשי דרך מכיוון הכביש, וצמיגים חדשים. היציבות הכיוונית טובה, אך כיול מתלים רך וצדודית בעיצוב אנכי מגלים רגישות לרוחות צד.
ביצועים מיצובישי אאוטלנדר
מיצובישי אאוטלנדר ממשיך עם מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2,488 סמ"ק עם הספק מרבי של 181 כ"ס ומומנט מרבי של 25 קג"מ, תיבת הילוכים אוטומטית רציפה (CVT) בעלת שמונה יחסי העברה קבועים, ומערכת הנעה קדמית או כפולה. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת כ- 10 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 190 קמ"ש. יחידת הנעה זו מהווה את נקודת החולשה העיקרית בעידן בו השוק מגלה מגמה ברורה לדגמים מחושמלים, או לכל הפחות בעלי יחידות הנעה הכוללות סיוע חשמלי או מגדש טורבו. מנועים אטמוספריים ללא טורבו הם נדירים בימינו ופחות יעילים, ואכן מנוע עתיר הנפח הציג ביצועים סבירים בלבד עם מחסור קל אך מורגש בכוח בסל"ד נמוך.
תיבת ההילוכים הרציפה אינה הבחירה הטבעית לשיפור ביצועים, לבטח שאינה כוללת מצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה, אך לפחות היא ניחנת בפעולה טבעית עם יחסי העברה מדומים המקנים תחושה של העברת הילוכים, עליהם ניתן לשלוט גם באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה. פעולת המנוע מעודנת וחלקה, וקולו נשמע רק תחת עומס.
התנהגות הכביש ניטרלית ובטוחה. מתיחת הפנים שטיפלה בין היתר בכיול המתלים וההיגוי, הותירה את הכיול הרך המכוון לשוק האמריקאי. מערך המתלים תומך את המרכב בפניות, אך מייצר זוויות גלגול מוחשיות גם תחת לחץ מתון, אך לא באופן חריג בקרב רכבי הפנאי המשפחתיים שנועדו לשנע 7 נוסעים. ההנעה הכפולה אינה מורגשת ברובם המוחלט של המקרים בנהיגה בכביש יבש, וניכר שתבוא לידי ביטוי בעיקר בכבישים חלקלקים שאינם נפוצים במחוזותינו. הבלמים מציגים מהלך לינארי, לצד כושר בלימה מעולה ונשיכה חזקה כשצריך.
ירידה מהאספלט עם מיצובישי אאוטלנדר חושפת יכולת שבילים טובה מהממוצע בזכות מרווח גחון של 214 מ"מ והנעה כפולה מסוג S-AWC בעלת חלוקת מומנט בגרסה הנבחנת. בורר מצבי הנהיגה (הכלול בגרסאות הנעה כפולה) מאפשר את כיול בקרת המשיכה וחלוקת המומנט בהתאם לחלקלקות פני השטח, ובקרת ירידה במדרון כלולה בכל הגרסאות. זוויות בטן ונטישה מאתגרות, מצביעות כי מיצובישי אאוטלנדר לא נועד להגיע מעבר לשבילי קק"ל הסלולים ומעדיף להישאר על הכביש, לבטח עם צמיגי ה- 20 אינץ' בחתך 45 הזמינים בגרסאות ההנעה הכפולה.
צריכת דלק מיצובישי אאוטלנדר
יחידת ההנעה הוותיקה שאינה כוללת כל סיוע חשמלי או מגדש טורבו ואף אינה מצוידת במערכת Start&Stop, אינה מצטיינת בצריכת דלק יעילה, וההנעה הכפולה המיותרת ברוב המוחלט של הנסיעות בכביש אינה מסייעת בעניין זה. לאורך נסיעת המבחן עמדה צריכת הדלק על 11 ק"מ לליטר בנסיעה מתונה - בדיוק כמו נתון היצרן שנמדד על פי התקינה האמריקאית, אשר ידועה בהצגת נתונים ריאליים ביחס לתקינה האירופאית והסינית. עם מיכל דלק בנפח 55 ליטרים יתקבל טווח נסיעה של 500 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 15 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה מיצובישי אאוטלנדר
אמינות רכבי מיצובישי נחשבת טובה. מיצובישי אאוטלנדר משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 9,500 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,600 ₪.
בטיחות מיצובישי אאוטלנדר
מיצובישי אאוטלנדר לא נבחן במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP. אבזור הבטיחות בגרסת הבסיס כולל בין היתר 11 כריות אוויר, בלימה אוטונומית קדמית ואחורית, התרעה על שטח מת ותנועה חוצה מאחור, מערכת התרעה על סטייה מנתיב, התרעת עייפות נהג, ומערכת להתראה על השארת ילדים ברכב. יתר הגרסאות כוללות בנוסף גם מערכת אקטיבית לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה עם תיקון אוטומטי, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות צד עם רכב בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת עזר לזחילה בפקק, וחיישני גשם. התקינה האמריקאית לא מאלצת דריכה מחודשת של הבקרות בכל התנעה, ובכך מאפשרת נטרול חלק מן המערכות בשיטת "כבה ושכח". מערכת תיקון הסטייה מנתיב הנסיעה מרגישה בשלה ומכוילת כיאות. ציון אבזור הבטיחות לפי משרד התחבורה הישראלי עומד 5 מתוך 8 בגרסת הבסיס, ו- 6 מתוך 8 ביתר הגרסאות.
תמורה למחיר מיצובישי אאוטלנדר
מיצובישי אאוטלנדר משווק בישראל בשמונה גרסאות לבחירה, ולכולן מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים עם הנעה קדמית או כפולה בגרסאות הבכירות. גרסת הבסיס Intense מוצעת במחיר 191,990 ₪ וכוללת בין היתר מסך מרכזי בגודל 12.3 אינץ', מערכת שמע Yamaha עם 8 רמקולים, מצלמת רוורס, חיישני רוורס, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, בורר 5 מצבי נהיגה, מושבים בריפוד בד שחור, פנסי לד, מראות צד מתקפלות עם חימום, וחישוקי 18 אינץ'.
גרסת Executive מוצעת במחיר 204,990 ₪ ומוסיפה גלגל הגה וידית הילוכים בחיפוי עור, פנסי ערפל לד קדמיים, 2 שקעי USB בקונסולה הקדמית ובשורת המושבים השנייה.
גרסת Instyle מוצעת במחיר 210,990 ₪ ומוסיפה חלון גג פנורמי, מושבים קדמיים מחוממים, מערכת לכניסה והתנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטי לטלפון נייד, מסילות גגון, וחישוקי 20 אינץ'.
גרסת Premium מוצעת במחיר 223,990 ₪ וכוללת מושבי עור סינתטי בגווני שחור או אפור בהיר, מערכת ניווט מובנית, לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 12.3 אינץ', ומושב נהג מתכוונן חשמלית.
גרסת Luxury מוצעת במחיר 238,990 ₪ וכוללת מושבי עור בגווני אפור בהיר או שחור, אוורור למושבים הקדמיים, זכרונות למושב הנהג, מצלמות 360 מעלות, בקרת אקלים מפוצלת ל־ 3 אזורים, תאורת לד מתקדמת יותר, ודלת תא מטען עם פתיחה חשמלית ללא מגע יד.
גרסת Luxury TTH מוצעת במחיר 248,990 ₪ ומוסיפה על גרסת Luxury ריפוד עור חום יוקרתי, מושבים אחוריים מחוממים, מושב נוסע קדמי חשמלי, מערכת שמע Yamaha עם 12 רמקולים וצביעה דו-גונית.
גרסאות Luxury ו- Luxury TTH זמינות גם עם הנעה כפולה 4X4 בתוספת 10,000 ו- 8,000 ₪ בהתאמה, וכוללות בנוסף בורר 6 מצבי נהיגה ובקרת ירידה במדרון.
מיצובישי אאוטלנדר החדש שומר על מחיר תחרותי ועל יתרונותיו המסורתיים שהפכו אותו ללהיט בסגמנט רכבי ה- 7 מושבים, ומשתפר בתחומי עידון ואיכות הנסיעה. יחידת ההנעה הפשוטה טכנולוגית עומדת לו לרועץ בתקופה בה יעילות אנרגטית וחשמול מהווים תנאי סף אצל חלק נרחב מהרוכשים. ניכר כי עם יחידת הנעה היברידית מודרנית ניתן היה להכתיר את מתיחת הפנים כמוצלחת במיוחד, אך גם בלעדיה ובזכות מגוון מצומצם יחסית של חלופות בסגמנט זה, מיצובישי אאוטלנדר היה ונותר קרוסאובר שבעה מושבים פרקטי, הנהנה ממוניטין האמינות של היצרן וממסורת בת למעלה משני עשורים בשוק המקומי.
| מיצובישי אאוטלנדר 2.5 ליטרים לקצ’ורי TTH 4X2 אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 4 צילינדרים 2,488 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 181/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 24.9/3,600 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית רציפה CVT |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,720 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,862 מ"מ |
| גובה כללי | 1,748 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,706 מ"מ |
| מיכל דלק | 55 ליטרים |
| נפח תא מטען | 131/463/786 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,785 ק"ג |
| מהירות מרבית | 190 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 10 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 11 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 11 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 9 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | לא נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 256,990 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025