מרצדס CLA החדשה 2026 מושקת ביש...
כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, משיקה את הדור החדש של מכונית הקופה 4 דלתות מרצדס CLA - הדגם הנמכר ביו...
בוריס רוזנר 25 נובמבר 2025
KGM טורס ניחן בממדים נדיבים ועיצוב בולט, אך שווק עד כה עם יחידת כוח נטולת סיוע חשמלי שעמדה לו לרועץ. כעת, ובהתאם למגמת השוק הברורה, זוכה הדגם לגרסה היברידית עדכנית, עימה נועד KGM טורס להתחרות בסגמנט C-SUV מול הגרסאות ההיברידיות של קיה ספורטאז', יונדאי טוסון ו- MG HS אשר עשו עלייה השנה בהלימה לדרישות השוק ליחידות הנעה חסכוניות. נהיגת התרשמות קצרה אשר נערכה במסגרת ההשקה ע"י טלקאר, יבואנית KGM לישראל (סאנגיונג לשעבר), הקנתה לנו אפשרות להכיר את הגרסה ההיברידית החדשה.
העיצוב החיצוני המקורי נותר זהה לחלוטין לגרסת הבנזין, עם מראה שטח קשוח ובולט, אשר מתאמץ להבליט את נוכחותו באמצעות שלל אלמנטים דמויי אביזרי שטח כגון מכסה גלגל חלופי ריק מאחור, שאקל קדמי, ידיות עיגון על מכסה המנוע, ומגיני גחון. כולם למטרה קוסמטית בלבד. גם קווי המרכב מחקים אלמנטים מדגמי ג'יפ ולנד רובר, כך שהתוצאה הסופית כאמור, לא חומקת מהעין ומעצימה את תדמית השטח המתבקשת על ידי קהל היעד חובבי דגמי הפנאי.
רכב הפנאי הקוריאני נהנה מהמידות הנדיבות בקטגוריה, התורמות למרווח הפנימי. אורכו של KGM טורס 4,705 מ"מ (כמו דגמי 7 מושבים בסגמנט), רוחבו 1,890 מ"מ, גובהו 1,720 מ"מ, מרווח הגחון הינו 180 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,680 מ"מ. תא המטען בנפח 599 ליטרים נותר הגדול בסגמנט חרף אחסון הסוללה ההיברידית. אף שעיצוב דלת תא המטען מזמין פתיחה צידית, בפועל נפתחת הדלת כלפי מעלה ומגלה משטח הטענה נדיב ופרקטי.
תא הנוסעים קיבל לאחרונה ארכיטקטורה עדכנית יותר, וכולל צמד מסכים בגודל 12.3 אינץ' ללוח המחוונים ולמערכת המולטימדיה, עם ממשק מודרני וצימוד חוטי לסמארטפון. מאידך, בקרת האקלים לה הוקדש צג נוסף בדגם הקודם, הוטמעה בצג המולטימדיה שאינו כולל סרגל בקרת אקלים קבוע. הקונסולה המרכזית הוחלפה גם היא בהתאם לצו השעה. בחלקה הקידמי צפה ומתחתיה משטח אחסון פתוח, ובחלקה האחורי סידור קלאסי של משענת יד מרכזית, מחזיקי כוסות, ופקד הילוכים קטן. חבל שאף אחד משלושת מקומות העגינה לסמארטפון אינו מותאם להחזיקו כדבעי במהלך נסיעה טיפוסית. מעבר לכך, עיצוב סביבת הנהג מודרני ונאה עם איכות חומרים המיישרת קו עם יתר הדגמים בסגמנט.
המרווח לנוסעים ולמטען מהווים את אחד היתרונות הבולטים של הדגם. האורך הנדיב, הדומה כאמור לדגמי שבעה מושבים, מסדר מרווח ברכיים מצוין ליושבים מאחור, ודשבורד שאינו מעמיק אל תא הנוסעים ממקסם את המרווח בשורת המושבים הראשונה. המושבים טובים ונוחים, ובגרסת אקזקיוטיב הנבחנת כוללים גם כיוונון חשמלי, חימום ואוורור. תנוחת הישיבה גבוהה ושולטת, ושדה הראיה טוב ומסתייע בקו חלונות לא גבוה ובמראות צד תלויות.
אבזור הבטיחות בשתי הגרסאות כולל בין היתר 8 כריות אוויר (כולל כרית קדמית מרכזית בין הנהג לנוסע וכרית להגנה על ברכי הנהג), בלימה אוטונומית, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, ניטור רכבים בשטח מת, מניעת מעבר לנתיב שאינו פנוי, ניטור תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת עייפות נהג, ואורות גבוהים אוטומטיים.
יחידת ההנעה ההיברידית החדשה אשר מגיעה מ- BYD היא כלת השמחה, וכוללת הנעה קדמית, מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים הפועל בעיקר כגנרטור לטעינת הסוללה בקיבולת 1.83 קוט"ש, תיבת 6 הילוכים אוטומטית (e-DHT), ומנוע חשמלי עם הספק מרבי של 177 כ"ס. ההספק המרבי המשולב עומד על 204 כ"ס ומאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 9 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש.
יחידת ההנעה בדגם הבנזין משתדרגת בגרסה ההיברידית ומציגה ביצועים בשרניים עם פעולה כמעט חשמלית לחלוטין הודות למנוע החשמלי החזק המשמש כמנוע עיקרי. המומנט הבשרני זמין כבר מסל"ד אפס ומניב פרפור צמיגים קדמיים בעת זינוק אגרסיבי מעמידה ואף מעט אחריה במהירות נמוכה. פעולת מנוע הבנזין כגנרטור מורגשת לפרקים בלתי מבוטלים, אך פעולתו אינה גסה באופן חריג, ובעת מנוחתו ניתן ליהנות מנסיעה חשמלית חרישית וחלקה. הבלימה הרגנרטיבית בעלת שלוש עצימויות מתופעלת באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה, אך בנסיעת המבחן הקצרה ניכר היה כי אף בעצימותה הגבוהה ביותר היא אינה מוחשית כלל, וחבל. צריכת הדלק בנסיעה שדימתה שימושיות סבירה, עמדה על 14 ק"מ לליטר ומהווה שיפור של 50% ביחס לגרסת הטורבו בנזין. היצרן טוען ל- 17 ק"מ לליטר על פי תקן WLTP.
KGM אינם טוענים לשינוי בכיול המתלים, ומערך המתלים נותר זהה עם מתלה רב חיבורי מאחור, וכיול ניטרלי המציע פשרה הולמת בין נוחות להתנהגות כיאה לרכב פנאי משפחתי מסוגו. ההתמודדות עם האספלט המקומי נאותה מכפי שניתן היה להתרשם מנסיעת המבחן, וזוויות הגלגול נותרות מרוסנות בכיכרות ובסיבובים ארוכים, כזכור לנו מדגם הבנזין. בידוד הרעשים שופר קלות הודות למערכת ההנעה ההיברידית החוסכת רעשי מנוע, אך חבל שמראות הצד המייצרות רעשי רוח במהירות תלת ספרתית לא הוחלפו באווירודינמיות יותר.
KGM טורס הייבריד משווק בישראל במחיר 179,900 ₪ לגרסת פרימיום הכוללת בין היתר מצלמת רוורס, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג מאחור, בלם חניה אלקטרוני, ריפוד דמוי עור, תאורת לד מלאה, מפתח חכם, חלון גג פנורמי עם כיסוי נגלל חשמלי, מנופי שליטה ברגנרציה, וחישוקי 18 אינץ'. גרסת אקזקיוטיב הנבחנת מוצעת במחיר 189,900 ₪ ומוסיפה מושבי עור חשמליים, מחוממים, עם אוורור לקדמיים.
KGM טורס משווק עם אחריות למשך 3 שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. לסוללה ההיברידית אחריות למשך 5 שנים או עד 150,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. לרגל ההשקה, הרוכשים עד סוף נובמבר 2025 יקבלו הנחה של 5,000 ₪ ממחיר המחירון.
KGM טורס הייבריד מהווה תוספת מבורכת לסגמנט הפורה, ובדומה לגרסת הבנזין מצליח להתבלט ביחס למתחריו הודות לעיצוב מקורי ולממדים נדיבים. ניכר כי KGM טורס הייבריד מפצה על מיתוגו האנונימי יחסית, בממדים ובאבזור נדיבים, לצד מחיר אטרקטיבי. לא מצאנו ל- KGM טורס הייבריד חסרונות מהותיים ולזכותו יתרונות ומעלות רבים, לפחות מהתרשמות ראשונית קצרה, וניכר כי מדובר בחלופה מבורכת ומעניינת בסגמנט.
כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, משיקה את הדור החדש של מכונית הקופה 4 דלתות מרצדס CLA - הדגם הנמכר ביו...
בוריס רוזנר 25 נובמבר 2025
יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, מודיעה על השקת טויוטה קורולה סדאן המשפחתית, הפעם ממפעלי החברה ...
בוריס רוזנר 24 נובמבר 2025
כבר שנים שג'נסיס מבשלת מהלך אסטרטגי שיהפוך אותה מאלטרנטיבה מוזלת ומעוצבת למותגי היוקרה הגרמניים, למו...
בוריס רוזנר 23 נובמבר 2025
לאחר המתנה ארוכה, פורשה מסירה את הלוט מעל פורשה קאיין החשמלי שהינו הדגם הסדרתי החזק ביותר של החברה ב...
בוריס רוזנר 20 נובמבר 2025
שלמה מוטורס, יבואנית BYD לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי BYD אטו 2 הניצב מתחת ל- BYD אטו 3 המוכר ומת...
בוריס רוזנר 20 נובמבר 2025
ג'יפ ריקון (Recon) מציע אלטרנטיבה חשמלית לג'יפ רנגלר הקשוח ומיועד לחובבי טיולים המעוניינים ליהנות מח...
בוריס רוזנר 19 נובמבר 2025