וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: אלדר מנורי
  • 16 נובמבר 2025
  • 0 תגובות

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, הגיע אלינו לאחרונה לאחר מתיחת פנים שנייה במספר (ראשונה בשנת 2021) הכוללת בעיקר מערכת מולטימדיה חדשה ועדכונים קוסמטיים קלים. הדגם מתחרה בסגמנט D-SUV פרימיום בדגמים כגון אאודי Q5, ג'נסיס GV70 וב.מ.וו X3. וולוו XC60 2025 משווק בישראל בגרסת B5 הנבחנת עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 250 כ"ס במחיר התחלתי של 324,900 ₪, או בגרסת פלאג-אין הייבריד T8 הבכירה.

וולוו XC60 B5 2.0 ליטרים טורבו
יתרונות איכות, נוחות נסיעה, בטיחות
חסרונות גיל, צריכת דלק, אבזור ביחס למחיר

וולוו XC60

עיצוב ונוחות וולוו XC60

העיצוב החיצוני זוכה לעדכונים קלילים המתמקדים בשבכה קדמית בדקורציה חדשה, חתימות LED עדכניות לגופי התאורה מלפנים ומאחור, פגושים וחישוקים חדשים, והוספת שלושה צבעי מרכב חדשים. מעבר לכך שומר וולוו XC60 על העיצוב המוכר והמכובד אשר מזוהה עם המותג, למרות גילו המתקדם. רכב המבחן ברמת אבזור Dark השנייה בהיררכיה, כולל חבילת השחרה החולשת על השבכה הקדמית, מראות הצד, מסגרות החלונות, ואלמנטים נוספים. המידות זהות לדגם הפורש. אורכו הכולל של וולוו XC60 עומד על 4,708 מ"מ, רוחבו 1,902 מ"מ, גובהו 1,653 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,865 מ"מ.

וולוו XC60

תא הנוסעים כמעט ולא השתנה, פרט לשדרוג מערכת המולטימדיה הכוללת כעת מסך חדש בגודל 11.2 אינץ' (9 אינץ' בדגם הפורש) המריץ ממשק מבית גוגל באמצעות מעבד מהיר מבית Qualcomm. התקנת המסך המגודל נראית מעט מאולצת, משום שכעת אינו משתלב הומוגנית בין פתחי המיזוג המרכזיים ובולט החוצה. מה גם שהממשק החדש עודנו דורש חיבור חוטי לצימוד הסמארטפון, אך לפחות כולל סרגל תחתון קבוע ונגיש לבקרת האקלים. לוח המחוונים מאפשר גם את שיקוף ה- WAZE ומהווה תוספת בטיחותית ראויה לחיקוי. מעבר לכך, ארכיטקטורת סביבת הנהג זהה לכל יתר דגמי הבעירה של המותג מהשנים האחרונות - עיצוב שוודי מאופק עם מרקמים מחומרים ממוחזרים אך בעלי תחושה נאותה בהחלט, ובורר הילוכים קלאסי המעוצב כפריט קריסטל. אם נרצה לסכם זאת בשתי מילים, היינו בוחרים ב- "פרימיום סולידי".

וולוו XC60

הנדסת האנוש זוכה לציון גבוה הודות לממשק מולטימדיה נהיר ופקדים פיזיים גם בגלגל ההגה לתפעול מערכת השמע. האיכות נאותה ואףיותר, פרט לכמה פספוסים עם חומרי דיפון ממוחזרים במרקם דקיק למכסה תא הכפפות ובצידי הקונסולה המרכזית. האבזור סביר ביחס למחיר, אך המהפכה הסינית שהרגילה אותנו למושבים מאווררים, תאורת אווירה, ומצלמות היקפיות בדגמים במחצית המחיר, העלתה את הרף שאינו מטיב עם רשימת האבזור הפושרת ברכב המבחן.

המושבים כרגיל אצל וולוו מעולים ונוחים גם לאחר נסיעות ארוכות. ריפוד העור הטבעוני אמנם אינו מרגיש כמו הדבר האמיתי, ולא נמצא כאן אוורור ועיסוי שראוי לקבל בטווח מחירים זה, אך כיוונון חשמלי נרחב, לרבות הקשחת כרית הגב וכיוונון גובה ואורך קדמת בסיס המושב, מאפשרים מציאת תנוחת נהיגה גבוהה ושולטת. שדה הראיה טוב בזכות קו חלונות שאינו גבוה ואפשרות לקיפול משענות הראש האחוריות. כושר התמרון סביר כמצופה מרכב בגודלו, עם קוטר סיבוב של 11.4 מטרים.

וולוו XC60

הכניסה והיציאה מהרכב נוחות מאוד בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב אידיאלי. מרווח הפנים מעולה וראוי לרכב משפחתי עיקרי, עם מרווח ברכיים נדיב לנוסעים מאחור ומרווח ראש נדיב. נוסע מרכזי יצור צפיפות עקב מדרגת הינע בולטת ביותר בשל ההנעה הכפולה. נוסעי המושב האחורי ייהנו גם מאזור בקרת אקלים נפרד עם פתחי מיזוג בקורות B, חלונות כהים, גג פנורמי נפתח עם וילון הצללה חשמלי, תאורה, ידיות אחיזה, רשתות אחסון בגב המושבים הקדמיים, ושקעי USB-C.

וולוו XC60

פתרונות האחסון מונים תא מתחת למשענת היד המרכזית, צמד מחזיקי כוסות עם כיסוי תריס נגלל בקונסולה המרכזית, תאי אחסון עמוקים בדלתות, ותא כפפות גדול, מואר ומדופן היטב. בקדמת הקונסולה המרכזית משטח טעינה אלחוטית לסמארטפון אשר שופר במסגרת מתיחת הפנים. תא המטען בנפח 483 ליטרים מציע סף הטענה מעט גבוה אך מפתח רחב, כיסוי נגלל, תאורה, ושקע 12V. קיפול המושבים האחוריים מתאפשר בקלות בזכות ידיות נוחות בצדי המושבים, ויוצר משטח טעינה מפולס לחלוטין. מתחת לרצפת תא המטען נמצא גלגל חלופי זמני וסוללת המערך ההיברידי.

וולוו XC60

נוחות הנסיעה של וולוו XC60 מצוינת, בעיקר בעיר. כיול מתלים רך אך מוקפד, מצליח לבלוע שברים וקימוטי אספלט בזכות שיכוך מדויק. פגמים עמוקים ופסי האטה יורגשו יותר ויצליחו לטלטל את המרכב, אך גם אז בצורה מדודה. מחוץ לעיר נשמרת הנוחות הנאותה, אליה חובר בידוד רעשים טוב, כך שהשיוט במהירויות אירופאיות חוקיות נעים, עם יציבות כיוונית טובה והיעדר רגישות לרוחות צד. ירידה לשבילים מאפשרת נהיגה איטית וחציית מכשולים קלים הודות למרווח גחון סביר בגובה 211 מ"מ והנעה כפולה, ומקנה יתרון עבירות קליל ביחס לרכב משפחתי, אך לא הרבה מעבר בשל צמיגי כביש דקים וגחון פגיע.

ביצועים וולוו XC60

וולוו XC60 בגרסת B5 הנבחנת מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1,969 סמ"ק עם הספק מרבי של 250 כ"ס בטווח 5,400-5,700 סל"ד ומומנט מרבי של 36.8 קג"מ בטווח 2,000-4,500 סל"ד, תיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית, הנעה כפולה, ומערך היברידי מתון 48V עם מנוע חשמלי בהספק 14 כ"ס. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 6.9 שניות, והמהירת המרבית מוגבלת ל- 180 קמ"ש כמו בכל דגמי וולוו. הביצועים טובים כשלעצמם אף שאינם מרשימים בעידן החשמלי. קל מאוד להגיע למהירויות גבוהות. רצועת הכוח הרחבה בסיוע המנוע החשמלי הקטן ושמונת יחסי ההעברה, מאפשרים עקיפות בטוחות, לצד פעולה חלקה של המנוע וחלקה פחות של תיבת ההילוכים שמדי פעם מורגשות בה העברות ההילוכים, בעיקר בצמד ההילוכים הראשונים. גרסת T8 הבכירה מציעה 455 כ"ס ממערך היברידי נטען, וביצועים בהתאם.

וולוו XC60

התנהגות הכביש צפויה ובטוחה כמוקבל בסגמנט והולמת את ייעודו של הדגם כמשפחתי קלאסי ומתון. בנהיגה מנהלתית תתקבל התנהגות ניטרלית ובטוחה. נהיגה דינמית תחשוף זוויות גלגול מוחשיות ביחס למתחרים מגרמניה, בשל בחירה בכיול רך יותר ההולם לקהל היעד לטובת שיפור הנוחות. אחיזת הכביש איתנה הודות להנעה כפולה וצמיגי מישלין. לחץ מתון ומכוון יוכל להרחיב את קו הפניה בתת היגוי שיחדל מיד בהרפיית דוושת הגז. משקל ההגה טוב אך הוא חסר פידבק. הבלמים טובים וניחנים בפעולה לינארית.

צריכת דלק וולוו XC60

במהלך נסיעת המבחן שכללה נהיגה מנהלתית ברובה, עם מזגן שפעל בעצימות בינונית ועומס חלקי, נרשמה צריכת דלק ממוצעת של 9.0 ק"מ לליטר. הנתון סביר בלבד בהינתן המשקל, הביצועים וההנעה הכפולה. היצרן מצהיר על צריכת דלק ממוצעת של 12.7 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק נדיב בנפח 71 ליטרים יתקבל טווח נסיעה של 600 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 15 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה וולוו XC60

וולוו זוכה למוניטין אמינות סביר בלבד. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב ונערך בארה"ב בשנת 2024 הגיעה וולוו למקום ה- 28 מתוך 33 יצרניות, עם 245 תקלות לכל מאה כלי רכב. וולוו XC60 משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים ללא הגבלת ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 13,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪.

בטיחות וולוו XC60

וולוו XC60 נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP עם השקתו בשנת 2017 בטרם מתיחות הפנים, וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים על פי הקריטריונים דאז, עם ציוני משנה של 98% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל, ו- 95% על תפקוד מערכות הבטיחות.

וולוו XC60

אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל 7 כריות אוויר, ביניהן אחת לברכי הנהג, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, שמירה אקטיבית על מרכוז בנתיב הנסיעה, התרעה על עייפות נהג, זיהוי תמרורים עם מגביל מהירות אוטומטי, מערכת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי, אורות גבוהים אוטומטיים, ניטור שטחים מתים ותנועה צולבת מאחור, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, ניטור תנועה צולבת בצמתים עם בלימה אוטונומית, ובקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים. בדומה לשלל דגמים בעלי תקינה אירופאית מודרניים, מערכת התראת המהירות מתריאה ללא הרף על כל חציית מהירות מעבר למותרת בחוק. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי הינה 6 מתוך 8.

תמורה למחיר וולוו XC60

וולוו XC60 ברמת אבזור Core הבסיסית מוצע במחיר 324,900 ₪ וכולל בין היתר מסך מגע מרכזי בגודל 11.2 אינץ' עם חיבור חוטי לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מערכת שמע עם 13 רמקולים, משטח טעינה אלחוטי, חימום לגלגל ההגה, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, מערכת הפחתת רעשים דינמית, שמשות כהות, חיישן אורות, חיישן גשם, בקרת אקלים תלת אזורית, כניסה והתנעה ללא מפתח, כיוון תמיכת גב תחתון במושב הנהג, שני שקעי USB בקונסולה המרכזית ושניים מאחור, בורר מצבי נהיגה, מצלמה אחורית, דלת תא מטען חשמלית, קיפול מראות חשמלי, תאורת LED קדמית, גג בצבע שחור, וחישוקי 19 אינץ'.

גרסת Plus Dark הנבחנת מוצעת במחיר 354,900 ₪ ומוסיפה לרשימה מערכת שמע מבית הרמן קרדון עם 13 רמקולים וסאב וופר, גג שמש פנורמי נפתח ומוצלל, בורר הילוכים מקריסטל, דשבורד מדופן עור עם חיפויי עץ, וחבילת השחרה חיצונית.

גרסת הפלאג-אין הייבריד T8 Ultra הבכירה מוצעת במחיר 474,900 ₪, וכוללת בנוסף מערכת שמע מבית B&W עם 14 רמקולים, תצוגה עילית, מצלמות 360 מעלות, שבכה קדמית ומסגרות חלונות בגימור מבריק, חיישני חניה צידיים, מתלים אדפטיביים, חישוקי 20 אינץ', וערכת תיקון תקר במקום גלגל חלופי (בשל הסוללה התופסת נפח ברצפת תא המטען).

בדומה ליתר דגמי הבעירה של וולוו, אשר זוכים לאריכות חיים בשל כוונת היצרן להתחשמלות מלאה עד לשנת 2030, גם וולוו XC60 הוותיק אינו ניחן בחדשנות מבחינת מראה או חווית משתמש, אך מציע פרימיום מאופק, איכות, בטיחות, ושימושיות משפחתית פרקטית. היות ומחירו לא השתנה עם מתיחת הפנים הינו מהזולים בין מותגי הפרימיום, אזי שהתמורה המתקבלת לנהגים שחפצים בסמל פרימיום נאותה בהחלט.

וולוו XC60 2.0 ליטרים טורבו B5 AWD אוטומט
מנוע בנזין 4 צילינדרים 1,969 סמ"ק טורבו
הספק מרבי 250/5,400-5,700 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 36.8/2,000-4,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,708 מ"מ
רוחב כללי 1,902 מ"מ
גובה כללי 1,653 מ"מ
בסיס גלגלים 2,865 מ"מ
מרווח גחון 211 מ"מ
מיכל דלק 71 ליטרים
נפח תא מטען 483 ליטרים
משקל עצמי 1,900 ק"ג
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 6.9 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 14.1 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.0 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2017)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר 354,900 ₪

וולוו XC60 2025 מבחן דרכים