אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
ג'אקו 5 ממשיך את קו העיצוב המוכר של המותג, ובמבט ראשון נראה כי מדובר בגרסה מוקטנת של אחיו ג'אקו 7, אך יש מספר הבדלים בפגושים, ביחידות התאורה ובגריל הקדמי המעניקים לג'אקו 5 מראה רך יותר. כמו כן, לגרסה החשמלית חזית אטומה, פגוש שונה ועיטור שחור בין הפנסים הקדמיים. אורכו של ג'אקו 5 עומד על 4,380 מ"מ, רוחבו 1,860 מ"מ, גובהו 1,650 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,620 מ"מ.
| ג'אקו 5 פרימיום חשמלי | |
|---|---|
| יתרונות | נוחות, תא מטען, מחיר |
| חסרונות | טווח נסיעה |
עיצוב ונוחות ג'אקו 5 חשמלי
תא הנוסעים מציג עיצוב אלגנטי עם מסך מגע מרכזי בגודל של 13.2 אינץ' השולט על מרבית מערכות הרכב לרבות בקרת האקלים, ולוח מחוונים בגודל 8.8 אינץ' עם תצוגה קריאה, ברורה ונוחה לנהג. מאחורי גלגל ההגה בורר הילוכים אלקטרוני נוח מאוד לשימוש. תא הנוסעים מציג עיצוב מינימליסטי בדומה להרבה רכבים סיניים חשמליים, עם קונסולה ריקה כמעט לחלוטין מפקדים פיזיים. בחלקו העליון של הדשבורד מסך ורטיקלי ובקונוסולה המרכזית תא אחסון גדול בין המושבים הקדמיים, מתקן לשתי כוסות ומשטח עבור שני מכשירים סלולריים ללא טעינה אלחוטית. איכות החומרים בג'אקו 5 לא מרגישה מובחרת. אמנם מדובר ברכב שמחירו זול יחסית, אך אנו הישראליים לא אוהבים להרגיש זול.
המושבים הקדמיים בג'אקו 5 קשיחים ואינם מתכווננים חשמלית. אנחנו אהבנו את הקשיחות אך יהיו כאלה שלא. הכניסה והיציאה נוחות הודות לדלתות הנפתחות לרווחה ומרכב גבוה העושה את החיים קלים יותר לאלו שהברכיים שלהם כבר לא כפי שהיו פעם. תנוחת הישיבה טובה מאוד, ויחד עם הכיוונון הידני של המושב ניתן בקלות להגיע לתנוחת נהיגה טובה המספקת שדה ראייה טוב הנותן לנהג תחושת ביטחון. ג'אקו 5 מפגין יכולות תמרון גבוהות, ובשילוב מצלמות היקפיות טובות, חיפוש חניה בקניון הקרוב והשתחלות במקומות חניה קטנים הינם אתגרים קלילים.
המושבים האחוריים בג'אקו 5 אינם מצטיינים. יש אמנם מרווח ראש טוב אך מרווח הברכיים מוגבל. בסיס הגלגלים כאמור באורך 2,620 מ"מ אך זה לא תמיד מספיק לרכב המשמש משפחה עם ילדים. כמו כן, הספסל האחורי צר יחסית ולכן שלושה מבוגרים לא ישבו בנינוחות לאורך זמן למרות הרצפה השטוחה. לרשות הנוסעים מאחור פתח מיזוג אוויר ושקע USB-C.
פתרונות האחסון בג'אקו 5 מונים מעין תא אחסון פתוח מתחת לקונסולה המרכזית, תא גדול בין המושבים, מחזיקי כוסות, ותאי אחסון ממוצעים בגודלם בדלתות. תא המטען בנפח 480 ליטרים במבנה פרקטי מאוד ומהווה אחת מנקודות החוזקה של הרכב. בנוסף קיים תא אחסון קדמי מתחת למכסה המנוע.
ג'אקו 5 מתגלה כרכב נוח ונעים לנהיגה. בתוך העיר, במקומות שבהם מרבית הרכבים מרגישים קופצניים, ג'אקו 5 עושה עבודת שיכוך טובה ומספק נסיעה שלווה למדי. גם במהירויות גבוהות בכבישים מהירים, חווית הנסיעה רכה יחסית אך השקט נפגע מעט עקב רעשי רוח וכביש, במיוחד בכבישים משובשים ומגורדים.
ביצועים ג'אקו 5 חשמלי
ג'אקו 5 החשמלי מגיע אלינו עם מנוע חשמלי קדמי בהספק מרבי של 211 כ"ס המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 7.7 שניות ומהירות מרבית של 175 קמ"ש. התאוצה כאן אינה מרגישה כה מיידית עם בוסט של כוח כפי שהתרגלנו מרכבים חשמליים אחרים, אלא מרגישה יותר כרכב בעל מנוע בעירה פנימית עם הרבה כוח, מה שהופך את התאוצות למהירות מספיק אך לא אגרסיביות.
211 כוחות הסוס החשמליים של ג'אקו 5 מספקים את הסחורה ולא מורגש מחסור בכוח בשום שלב, לא בתאוצה מעמידה ולא בתאוצות ביניים. אחיזת הכביש טובה הן בזכות כיול המתלים והן בזכות הצמיגים האיכותיים המגיעים כסטנדרט. ג'אקו 5 אינו רכב שתוכנן לנסיעות אגרסיביות עם פניות חדות, ותאוצות ובלימות מהירות, אך מי שבכל זאת "ממש ממהר" למחוז חפצו יגלה שהרכב יודע לעמוד בקצב.
טווח נסיעה ג'אקו 5 חשמלי
אחת מנקודות התורפה העיקריות של ג'אקו 5 החשמלי היא טווח הנסיעה. הרכב מגיע עם סוללה בקיבולת 58.9 קוט"ש המספקת טווח נסיעה מוצהר של 402 ק"מ. טווח הנסיעה האמיתי רחוק מכך והנהג יסתפק בכ- 300 ק"מ בלבד. טעינה ביתית AC אפשרית בחיבור תלת פאזי בהספק של 11 קילוואט המאפשרת טעינה מלאה תוך כ- 7 שעות. טעינה מהירה DC מ- 30% עד 80% מקיבולת הסוללה בהספק מרבי של 80 קילוואט אורכת כ- 27 דקות שזה נשמע בסדר, אך אל נשכח שהסוללה אינה גדולה. במבחן, זמן הטעינה מ- 18% עד 100% ארך שעה ותשע דקות בעמדת טעינה בהספק 120 קילוואט. כמצופה, דרגת זיהום האוויר של ג'אקו 5 היא 1 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה ג'אקו 5 חשמלי
בדומה לשלל מותגים סיניים חדשים אליהם נחשפנו בשנתיים האחרונות, גם מותג ג’אקו הצעיר טרם צבר מוניטין כזה או אחר ממנו ניתן ללמוד בדבר אמינותו הצפויה. יחד עם זאת, עם כזאת הצלחה מסחררת למותג, נראה שהנהגים הישראליים נותנים הרבה אמון במותג. לגרסה החשמלית אחריות למשך 6 שנים או עד 150,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. לסוללה אחריות מורחבת למשך 8 שנים או עד 150,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 4,800 ₪ ועלות ביטוח החובה כ- 2,100 ₪.
בטיחות ג'אקו 5 חשמלי
ג'אקו 5 טרם נבחן במבחן הביטחות האירופי של ארגון Euro NCAP. הדגם מצויד במערך בטיחות הכולל 8 כריות אוויר, בלימה אוטונומית בנסיעה לפנים כולל בצמתים, התרעת תנועה חוצה מאחור ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, התרעה והתערבות אקטיבית למניעת התנגשות עם רכב בשטח מת, שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה כולל שמירה על נתיב במצב חירום, בקרת שיוט אדפטיבית עם בקרת זחילה בפקקים, מערכת סיוע בזיהוי עייפות נהג, מגביל מהירות חכם, ואורות גבוהים אוטומטיים. עוד מצויד הדגם בחיישני פתיחה לתא מטען, למכסה מנוע ולדלתות עבור מערכת האנטי-גניבה אשר תפעיל הבהוב אורות בעת נסיון פריצה. בנוסף, הגרסה החשמלית כוללת מערכת זיהוי ילדים במושב האחורי. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי עומדת על 7 מתוך 8.
תמורה למחיר ג'אקו 5 חשמלי
ג'אקו 5 החשמלי מגיע בשתי רמות אבזור. רכב המבחן הגיע ברמת אבזור פרימיום שמחירה 150,900 ₪ וזו כוללת בין היתר מסך מגע מרכזי בגודל של 13.2 אינץ', תמיכה באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, לוח מחוונים בגודל 8.8 אינץ', שליטה קולית, 6 רמקולים, שקעי USB מלפנים ומאחור, כניסה והתנעה ללא מפתח, שליטה מרחוק על פתיחת חלונות והפעלת מערכת המיזוג טרם הכניסה לרכב, תאורת לד מלפנים ומאחור, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חלונות אחוריים כהים, מצלמות היקפיות, קיפול חשמלי למראות הצד וחישוקי 18 אינץ'.
רמת האבזור הבכירה לקצ'ורי שמחירה 159,900 ₪ כוללת בנוסף ריפוד דמוי עור, חימום הגה, בקרת אקלים דו-אזורית, תאורת אווירה צבעונית, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואוורור, גג שמש פנורמי עם וילון חשמלי, מערכת שמע מבית SONY עם 8 רמקולים, שקע V12 בתא המטען, טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, דלת תא מטען חשמלית, ומסילות גג.
מתחיל להיות צפוף בסגמנט הרכבים החשמליים בטווח המחירים שבין 150,000-170,000 ₪ כך שלג'אקו 5 צפויים חיים לא קלים בתחרות על הנהג הישראלי, למרות שהוא מגיע ממותג פופולרי וצומח בישראל. ג'אקו 5 מציע מחיר כניסה אטרקטיבי אך המחיר בא על חשבון טווח נסיעה שאינו מרשים. גם האבזור לא עשיר בגרסת הבסיס כך שגרסת לקצ'ורי הבכירה תהיה בחירה עדיפה הודות לתוספת אבזור נדיבה תמורת 9,000 ₪. ג'אקו 5 מציע נוחות נסיעה טובה ויכול להתאים למשפחה עם שני ילדים קטנים המסתפקת בטווח נסיעה של כ- 300 ק"מ.
| ג'אקו 5 פרימיום חשמלי | |
|---|---|
| מנוע | חשמלי |
| הספק מרבי | 201 כ"ס |
| מומנט מרבי | 31.6 קג"מ |
| תיבת הילוכים | הילוך יחיד |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,380 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,860 מ"מ |
| גובה כללי | 1,650 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,620 מ"מ |
| נפח תא מטען | 480 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,536 ק"ג |
| מהירות מרבית | 175 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 7.7 שניות |
| טווח נסיעה מירבי משולב (יצרן) | 402 ק"מ |
| טווח נסיעה מירבי משולב (מבחן) | 305 ק"מ |
| צריכת חשמל משולבת (יצרן) | 16.5 קוט"ש ל-100 ק"מ |
| צריכת חשמל משולבת (מבחן) | 18.0 קוט"ש ל-100 ק"מ |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | טרם נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 150,900 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025