מבחן דרכים ריינג' רובר ספורט P...
ריינג' רובר ספורט מגיע עם שושלת ארוכה של הנדסה בריטית, עיצוב מוקפד, ויכולת לשלב בין עידון של סלון יו...
קובי זוילי 21 דצמבר 2025
ריינג' רובר וולאר (Velar) אשר הושק עוד בשנת 2017, זכה בשנת 2020 למתיחת פנים ראשונה ובשנת 2023 למתיחת פנים נוספת. הדגם ממוקם בהיררכיית סדרת ריינג' רובר בין דגמי האיווק וריינג' רובר ספורט, ומתחרה בסגמנט D-SUV פרימיום בדגמים כגון וולוו XC60, מרצדס GLC, ב.מ.וו X3 ואאודי Q5. כעת זוכה הדגם להוזלה ומשווק אצלנו בגרסת P400 חדשה הכוללת מנוע טורבו בנזין שישה צילינדרים בהספק 400 כ"ס עם מערך מתלי אוויר במחיר של 567,000 ₪.
| ריינג’ רובר וולאר P400 | |
|---|---|
| יתרונות | מיתוג, יחידת הנעה, עיצוב, מרווח, נוחות נסיעה |
| חסרונות | איכות דיפונים |
עיצוב ונוחות ריינג' רובר וולאר
למרות גילו, מסרב ריינג' רובר וולאר לפרוש לגמלאות, ולאחר מתיחת הפנים השנייה מציע את העיצוב המוצלח בסגמנט, עם קווים אלגנטיים המשלבים אריסטוקרטיה בריטית המזוהה עם משפחת דגמי המותג, לצד מראה מודרני בעל גג צף וידיות פתיחת דלתות מוכמנות התורמות למקדם גרר של 0.32cd. המידות אינן מצטנעות ביחס לסגמנט. אורכו של ריינג' רובר וולאר עומד על 4,797 מ"מ, רוחבו 2,041 מ"מ, גובהו 1,678 מ"מ ובסיס הגלגלים באורך 2,874 מ"מ. התוצאה הסופית מרשימה ביותר, מושכת מבטים ומעניינת ביחס לעיצובים המוכרים של המתחרים מגרמניה.
תא הנוסעים של ריינג' רובר וולאר ניחן בעיצוב נקי ומינימליסטי בארכיטקטורה חד מפלסית אשר במרכזה ניצב מסך בגודל 11.4 אינץ' המריץ ממשק Pivi Pro ידידותי למדי, התומך בצימוד חוטי בלבד לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. איכות החומרים טובה אך עלולה לאכזב במפלסים הנמוכים עם פלסטיק קשיח או דיפונים פחות איכותיים מהמצופה בצידי הדלתות ובתקרה. גם הגוונים הכהים ברכב המבחן לא עשו עימו חסד, ובחירה בגוונים אחרים המוצעים, תשפר את הנראות מהותית. הקונסולה המרכזית מקדישה מחצית משטחה לבורר ההילוכים האלקטרוני אשר דוחק את צמד מחזיקי הכוסות לאחור ומותיר תא קטן למשטח הטעינה בקדמתה. פרט לכך, הנדסת האנוש טובה, עם סרגלים קבועים בצג המגע למערכת בקרת האקלים, לוח מחוונים אינפורמטיבי, וויתור על גימיקים מיותרים כדוגמת חוגת ההילוכים שהוחלפה במסגרת מתיחת הפנים.
המושבים בריינג' רובר וולאר נוחים, עטויי עור איכותי וכוללים חימום, אוורור וחשמול מלא. מאידך, הם חסרים תמיכה צידית ראויה לרכב בעל 400 כוחות סוס. גלגל ההגה מתכוונן באופן חשמלי לגובה ולמרחק. מרווח הפנים מצוין כצפוי מבסיס גלגלים באורך 2,874 מ"מ. המושב האחורי מציע מרווח נדיב בכל הממדים לצמד בוגרים ואיכות חיים גבוהה בזכות מושבים איכותיים, פתחי מיזוג, שקעי טעינה, שקע 12V, תאורה, ומשענת יד עם מחזיקי כוסות. נוסע שלישי יצור צפיפות עקב מדרגת הינע בולטת ומושב צר ונוקשה.
הכניסה והיציאה מהרכב נוחות מאוד בזכות מפתח דלתות ענקי, אך נמוכי קומה עלולים לחוש כי הם "מטפסים" אל התא הגבוה. מושב הנהג כולל מערכת המקלה על כניסה ויציאה באמצעות הזחת המושב לאחור בעת כיבוי הרכב, וקירובו בעת התנעה. ידיות דלתות נשלפות ותאורת כניסה היו גימיקים מרשימים בעת הצגת הדגם אי שם בשנת 2017, אך כיום בעידן מופעי האורות תוצרת סין, הבריטי המכובד נדמה כמאופק ורשמי. קו החלונות בגובה סטנדרטי אך מכסה המנוע הארוך בשילוב ראות מוגבלת לאחור ומימדים נדיבים מקשים על התמרון במקומות צפופים. מערך מצלמות 360 מעלות מסייע מאוד ומקל על זיהוי מכשולים קרובים.
פתרונות האחסון מונים תא כפפות מדופן ומואר, תא מדופן מתחת למשענת היד המרכזית, תא אחסון עם כיסוי בקדמת הקונסולה המרכזית הכולל משטח טעינה אלחוטי ושקע טעינה, צמד מחזיקי כוסות, ותאי אחסון בדלתות. תא המטען בנפח 735 ליטרים על פי התקינה האמריקאית המודדת עד גובה התקרה. המפתח ענקי אך שפת ההטענה גבוהה. תא המטען כולל גם תאורה, שקע 12V וטבעות עיגון. קיפול המושב האחורי מתבצע ידנית ביחס 60:40 ומאפשר נפח הטענה של 1,798 ליטרים. מתחת לרצפת תא המטען נמצא גלגל חלופי זמני.
מתלי האוויר האלקטרוניים מספקים נוחות נסיעה מעולה. במצב נוחות מצליחים המתלים לשכך וכמעט להעלים גבשושיות וקפלי אספלט, כאשר שברים אכזריים ובורות שנפוצים לאחר הגשם יכניעו את מערך המתלים ויעבירו חבטה אל תא הנוסעים. לא מדובר בתחושת ריחוף העונה לקלישאת "מרבד הקסמים" המלווה לדגמים שניחנים בפסגת הנוחות, אך מערך המתלים המוקפד יודע לספק נוחות גבוהה ביותר ביחס לסגמנט ובכלל.
בכביש המהיר, גלים ושינויי גובה יחשפו רכות יתרה, אך העברת המתלים למצב דינמיק משפרת את כושר הריסון והיציבות הכיוונית. יחד עם תא נוסעים מבודד ושקט הכולל מערכת אקטיבית להפחת רעשי כביש, ריינג' רובר וולאר מתגלה כקרוזר נינוח לנסיעות ארוכות ומהירות. נותר רק להצר כי המיקרופונים של המערכת האקטיבית להפחת רעשי כביש אשר נוספו בתקרת הרכב במתיחת הפנים, הותקנו כלאחר יד, עם כיסוי פלסטיק זול שאינו תואם לאווירה האריסטוקרטית ברכב.
ירידה מהאספלט נמנעה בשל מדיניות היבואן, אך ניתן לצפות ליכולת שטח מעל הממוצע הודות למרווח גחון של 205 מ"מ, הנעה כפולה, מערכת Terrain Response 2, גובה צליחת מים עד 580 מ"מ, וזוויות גישה ונטישה של 22.5 ו- 24.8 מעלות בהתאמה. מתלי האוויר מאפשרים את הרמת מרווח הגחון עד לכדי 250 מ"מ לצורך מעבר מכשול, ושיפור זוויות הגישה והנטישה ל- 27.5 ו- 29.5 מעלות בהתאמה.
ביצועים ריינג' רובר וולאר
ריינג' רובר וולאר P400 מצויד ביחידת הנעה מיילד-הייבריד הכוללת מנוע טורבו בנזין 6 צילינדרים טורי בנפח 2,996 סמ"ק עם הספק מרבי של 400 כ"ס ומומנט מרבי של 55 קג"מ, תיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית מבית ZF והנעה כפולה. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 5.5 שניות והמהירות המרבית עומדת על 250 קמ"ש.
על הכביש מדובר ביחידת הנעה סופר מרשימה, חלקה וביצועיסטית, הניחנת ברצועת כוח אפקטיבית כמעט לאורך כל קשת הסל"ד וצליל ערב לכל חובב רכב. הביצועים חסרי המאמץ הולמים מאוד את אופיו של הבריטי הנכבד, עם תחושת רזרבות כוח תמידיות. תיבת שמונת ההילוכים יודעת להוריד ארבעה הילוכים בקיק דאון ולבצע עקיפות ארוכות בבטיחות. צבירת המהירות אינה מורגשת, וקל מאוד לנהג למצוא עצמו במהירות שלילה בלי לחוש כל מאמץ. מנופי העברת הילוכים מאלומיניום מאחורי גלגל ההגה מזמינים שימוש תכוף, בעיקר במצב דינמיק שהופך את כל פעולת יחידת ההנעה לנמרצת וחדה יותר.
התנהגות הכביש מפתיעה לטובה בהתחשב במשקל החוצה את רף שני הטונות ומרווח גחון של 205 מ"מ. חרף אלו, מעבר למצב דינמיק במתלים האדפטיביים, מאפשר שמירה על זוויות גלגול מתונות, ויחד עם הנעה כפולה וחלוקת משקל אופטימלית של 50:50 בין הסרנים, מתקבלת התנהגות ניטרלית המאפשרת קצב מהיר בכבישים מפותלים. חבל רק שהמושבים לא מספקים תמיכה צידית ההולמת את היכולת הדינמית. אחיזת הכביש איתנה ונדרשת פרובוקציה מכוונת להוצאת צמיגי הגודייר הענקיים משלוותם. הבלמים יעילים ומצליחים לבלום את הבריטי הכבד ביעילות מרשימה.
צריכת דלק ריינג' רובר וולאר
עם נתוני פתיחה המונים משקל עצמי של 2,085 ק"ג, הנעה כפולה, ומנוע 6 צילינדרים טורבו, לא התפלאנו לגלות כי נסיעת המבחן שכללה נהיגה תובענית למדי וקטעי שיוט ארוכים הניבה צריכת דלק של 8.5 ק"מ בממוצע על פני טווח של 600 ק"מ. נתון היצרן אשר נמדד על פי התקינה האמריקאית הריאלית, מצהיר על צריכת דלק של 10.4 ק"מ לליטר, אליהם ניתן להגיע בנהיגה רגועה. מיכל דלק בנפח 83 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 700 ק"מ. דרגת זיהום האוויר עומדת על 15 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה ריינג' רובר וולאר
בסקרי האמינות של J.D Power מקבלת לנד רובר ציוני אמינות שאינם הולמים את המותג. עם זאת, כדי להדגיש כי לנד רובר עומדת מאחורי מוצריה, נהנים הלקוחות מאחריות יצרן ארוכה ביחס למתחרים האירופאים, למשך 5 שנים או עד 150,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 28,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪
בטיחות ריינג' רובר וולאר
ריינג' רובר וולאר נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בסמוך להשקתו בשנת 2017 בטרם מתיחות הפנים, וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים על פי הקריטריונים דאז עם ציוני משנה של 93% בהגנה על נוסעים בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 74% בהגנה על הולכי רגל, ו- 72% על תפקוד מערכות הבטיחות.
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, ניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, בלימה אוטונומית בעת חירום גם להולכי רגל ורוכבי אופניים, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, חיישני חניה היקפיים, מערכת מצלמות היקפיות 360 מעלות, חיישני תאורה וגשם, ומערכת התרעה על עייפות הנהג. פקד ייעודי על גלגל ההגה מאפשר נטרול מהיר של מערכות התראת מהירות ועייפות הנהג למי שחפץ בכך. רמת האבזור הבטיחותי בישראל עומדת על 6 מתוך 8.
תמורה למחיר ריינג' רובר וולאר
ריינג' רובר וולאר משווק כעת רק בגרסת P400 ברמת אבזור Dynamic SE במחיר 567,000 ₪. רשימת האבזור כוללת בין היתר מתלי אוויר אלקטרוניים דינמיים, חישוקים בקוטר 20 אינץ' בצבע אפור, חלון גג פנורמי עם וילון חשמלי, שמשות אחוריות כהות, מראות צד מחוממות עם קיפול חשמלי ותאורת גישה (צד נהג מתכהה אוטומטית), דלת תא מטען חשמלית, תאורת סף בדלתות הקדמיות, כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 11.4 אינץ', תאימות לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, מערכת שמע Meridian, גלגל הגה מתכוונן חשמלית, מנופי העברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה, מושבים קדמיים עם זיכרונות, חימום ואוורור, מערכת בקרת אקלים דו אזורית עם פתחי אוורור מאחור.
ריינג' רובר וולאר בגרסת P400 הינו המוצלח ביותר משלל הגרסאות אשר שווקו עד כה. הפחתת המחיר הנכונה, ממצבת אותו כעת קרוב יותר לדגמים מתחרים אך עדיין כדגם ממותג בליגה משל עצמו, כך שלא יירכש משיקולי יחס תמורה למחיר, אלא בעיקר בשל המיתוג והעיצוב. חלוף השנים ודגמים מתחרים חדשים, מבליטים עוד יותר את גילו אך העיצוב שאינו נס ליחו, לצד המיתוג הנחשק, הופכים את ריינג' רובר וולאר לחלופה מוזלת לאחיו הגדול.
| ריינג' רובר וולאר P400 Dynamic SE | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 6 צילינדרים 2,996 סמ"ק |
| הספק משולב | 400/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 55.0/2,000-5,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,797 מ"מ |
| רוחב כללי | 2,041 מ"מ |
| גובה כללי | 1,678 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,874 מ"מ |
| מיכל דלק | 83 ליטרים |
| נפח תא מטען | 735/1,798 ליטרים |
| משקל עצמי | 2,085 ק"ג |
| מהירות מרבית | 250 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 5.5 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 10.4 ק"מלליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 8.5 ק"מלליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 (2017) |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 567,000 ₪ |
ריינג' רובר ספורט מגיע עם שושלת ארוכה של הנדסה בריטית, עיצוב מוקפד, ויכולת לשלב בין עידון של סלון יו...
קובי זוילי 21 דצמבר 2025
KGM טורס הייבריד נוחת במחזותינו בתזמון מדויק ובהתאם להעדפת השוק ליחידות הנעה היברידיות חסכוניות ברוב...
אלדר מנורי 17 דצמבר 2025
מאזדה CX-90 אשר הושק בשנת 2023 והגיע אלינו בחודש יולי של אותה שנה, נשא תג מחיר יקר ומתיימר אשר הקשה ...
אלדר מנורי 14 דצמבר 2025
ג'אקו 5 ממשיך את קו העיצוב המוכר של המותג, ובמבט ראשון נראה כי מדובר בגרסה מוקטנת של אחיו ג'אקו 7, א...
אלעד לרך 09 דצמבר 2025
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025