עיצוב ונוחות טויוטה אייגו X
טויוטה אייגו X מציג עיצוב חיצוני חביב במיוחד העונה להגדרתו כרכב פנאי עירוני. בחזית צמד פנסים גדולים דמוי עיניים, ושבכה גדולה המשולבת בפגוש המעוטר בחצאית פלסטיק מושחרת. הדופן מציגה עיצוב מושקע עם קו חלונות המטפס מעלה בחדות, קימורים מודגשים, וחיפויי בתי גלגלים המשתלבים בחצאיות הפלסטיק המושחרות. הצביעה הדו-גונית כוללת בנוסף לגג גם את הכנף האחורית והאפקט ייחודי ונאה. מאחור צמד פנסים גדולים במבנה אנכי התוחמים את דלת תא המטען העשויה זכוכית מושחרת.
תא הנוסעים מכניס חלק מהאווירה השמחה מבחוץ באמצעות דיפונים בצבע הרכב וקימורים עם מוטיב אליפטי. ישנו רק פתח מיזוג מרכזי אחד בחלקו העליון של הדשבורד ולא ניתן לכוון בו את יציאת האוויר. מערכת המולטימדיה מוכרת משאר דגמי טויוטה. היא דוברת עברית אך הממשק מיושן והרזולוציה אינה גבוהה.
המושבים הקדמיים קטנים, מציעים תמיכה בסיסית בלבד ואינם נוחים לנסיעות ארוכות, בעיקר בשל תמיכה חסרה עבור הגב התחתון ופלג הגוף העליון. חסרונה של משענת היד מורגש, בוודאי כשבדיפון הדלתות אין מקום נוח להניח את המרפק בנסיעה ארוכה. גלגל ההגה מתכוונן לגובה בלבד ורק מושב הנהג מתכוונן לגובה. המידות הקטנטנות הופכות את החיים בעיר עם טויוטה אייגו X לנוחים במיוחד ומאפשרות להשתחל בקלות אל כל סמטה וגומחה. ההתמקמות במושב האחורי היא משימה מאתגרת, אך קודם תצטרכו להידחק דרך דלתות קטנות עם זווית פתיחה מוגבלת. המושב בסיסי, נמוך וצפוף במיוחד. חלונות הצד הקטנים מאחור לא נפתחים אלא מוסטים החוצה ופוערים חרך צר בלבד. תנאי המחיה מאחור בסיסיים, ללא שקעי טעינה וללא פתחי מיזוג. תא המטען בנפח 231 ליטרים בלבד. קיפול המושבים האחוריים מתבצע באמצעות משיכת רצועה בגבם. קיפולם לא מייצר רצפה שטוחה אך מגדיל באופן משמעותי את נפח ההטענה לכדי 829 ליטרים. גב המושבים עשוי פלסטיק קשיח ומאפשר הובלת מטענים ללא חשש לריפודים.
טויוטה אייגו X מתגלגלת בקלילות ברחובות העיר, ונוחות הנסיעה העירונית סבירה. פסי האטה מחייבים האטה ואם לא תעשו כן הם עשויים לגרום לחבטה משמעותית בתא הנוסעים. דרכים בין עירוניות וכבישים מהירים הם לא סביבת המחיה הטבעית של טויוטה אייגו X אבל היא מספקת תחושה בוגרת למדי עם יציבות כיוונית טובה ועמידות סבירה מפני רוחות צד וקרבה למשאיות ואוטובוסים חולפים. מחוץ לעיר שיבושי הכביש מורגשים יותר וכדאי לסרוק את פני הכביש בכדי להימנע ממפגש עם בורות גדולים. בידוד הרעשים בסיסי מאוד ולפעמים מרגיש כאילו ואינו קיים.
ביצועים טויוטה אייגו X
טויוטה אייגו X מצוידת במנוע בנזין 3 צילינדרים בנפח 998 סמ"ק עם הספק מרבי של 72 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, ומערכת הנעה קדמית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 14.8 שניות והמהירות המרבית עומדת על 151 קמ"ש. הנתונים הצנועים מציבים את טויוטה אייגו X בעמדת נחיתות ביחס למתחרות. המפרט הטכני הוריד את הציפיות מביצועי המכונית ודווקא בגלל זה היציאה לדרך הייתה מפתיעה. התגובה הראשונית ללחיצה על דוושת התאוצה טובה ומאפשרת זינוק מהרמזור למהירות עירונית מקובלת בקצב סביר.
מחוץ לעיר מרגישה טויוטה אייגו X כמו דג מחוץ למים. נוסף לתחושה שהיא קטנה ופגיעה נוספים ביצועים שמקשים עליה לעמוד בקצב ודורשים מעיכות דוושה תכופות שמביאות לשאון רב החודר אל תא הנוסעים. הצמיגים הצרים מספקית אחיזה טובה ויחידת ההנעה לא קרובה לאתגר את המגבלות, כך שכמעט ולא נזקקים להתערבות מצד בקרת היציבות. להגה משקל מוצלח וההתנגדות לסיבוב מרגישה טבעית, אך הוא חסר תקשורת ומרגיש מעט מעורפל.
צריכת הדלק המשולבת של טויוטה אייגו X עומדת על 20.0 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן, ובמבחן הדרכים שלנו נמדדה צריכת דלק משולבת של 17.0 ק"מ לליטר בנסיעה שרובה בין עירונית וחלק ניכר ממנה בתנאים תובעניים.
בטיחות טויוטה אייגו X
טויוטה אייגו X עדיין לא עברה את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP. אבזור הבטיחות עשיר ביחס למקובל בסגמנט מכוניות המיני וכולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, זיהוי כלי רכב והולכי רגל גם בעת פניה בצומת, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת להתרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה עם פונקציית שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, זיהוי תמרורים, התרעה מפני שכחת ילדים במושב האחורי, ולחצן מצוקה.
תמורה למחיר וסיכום טויוטה אייגו X
טויוטה אייגו X פולס הנבחנת כוללת בין היתר חישוקים קלים בקוטר 17 אינץ', צביעה דו-גונית עם גג ומראות צד בצבע שחור, שמשות אחוריות כהות, פנסי ערפל, מצלמת רוורס, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8.0 אינץ', תמיכה בממשקי אפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, וריפודים דו-גוניים בשילוב צבע הרכב. לצד מחיר גבוה, יחידת הנעה חלשה ורועשת, ומושב אחורי צפוף, טויוטה אייגו X היא מכונית עירונית מוצלחת בזכות עיצוב מעניין, מימדים קומפקטיים ויכולת תמרון עירוני.
תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.