סקודה יטי - דור ראשון: משנת 2010 ועד היום
סקודה יטי הינו רכב הפנאי שטח הראשון של היצרנית הצ'כית שנחשף בתערוכת ג'נבה בשנת 2009 והושק בישראל בשנת 2010. סקודה יטי מבוסס על פלטפורמת A5 של קונצרן פולקסווגן עליה מבוססות גם סקודה אוקטביה ופולקסווגן גולף ולכן מימדיו גדולים יחסית לרכבי הפנאי העירוניים דוגמת ניסאן ג'וק וקטנים יחסית לרכבי הפנאי שטח הבינוניים כגון יונדאי IX35.
סקודה יטי מציע תא נוסעים בעל עיצוב מעט משעמם אך מרווח, שימושי וחכם עם מגוון פתרונות אחסון פרקטיים ואיכות חומרים גבוהה. תנוחת הישיבה הגבוהה מעניקה שדה ראייה רחב לכל הכיוונים. המושבים האחוריים מודולאריים וניתנים לקיפול והזזה, ואף כוללים מנגנון המאפשר ניתוק קל של המושבים והסרתם מהרכב לטובת יצירת תא מטען ענק.
המתלים קשיחים מעט, דבר הפוגע בנוחות הנסיעה בכביש משובש אך משפר אותה בכביש המהיר. סקודה יטי מוצע עם מגוון רחב של מנועי טורבו מתקדמים שיתאימו לכל לקוח ועם אופציה למערכת הנעה כפולה חכמה תוצרת חברת האלדקס המפגינה יכולות שטח טובות ביחס למתחרות.
סקודה יטי זכה במספר פרסים. בין הבולטים ביניהם ניתן למנות את פרס המכונית המשפחתית הטובה ביותר לשנת 2009 מאת מגזין הרכב הבריטי Top Gear וזכייה במקום הרביעי בתחרות רכב השנה האירופאי לשנת 2010. במבחן הריסוק של ארגון Euro Ncap בשנת 2009 זכה סקודה יטי בציון מרבי של חמישה כוכבי בטיחות.
מתיחת פנים בשנת 2014
באפריל 2014 הושק בישראל סקודה יטי לאחר מתיחת פנים שכללה שינויים קוסמטיים בעיקר. החזית עוצבה מחדש ומציגה מראה מרובע ואגרסיבי יותר מאשר בדגם היוצא. פנסי הערפל העגולים והגדולים ששולבו ביחידות התאורה הקדמיות בדגם היוצא עברו למקום סטנדרטי יותר בתוך פתחי יניקת האוויר בפגוש הקדמי. השינויים בתא הנוסעים מסתכמים בהגה חדש בעל 3 צלעות, לוח מחוונים עדכני, שיפור באיכות החומרים ורשימת אבזור ארוכה יותר.
בדור זה פיצלה סקודה את היטי לשתי תתי-דגמים הנבדלים בעיצוב הפגושים: City ו- Outdoor כאשר בישראל משווקת רק גרסת Outdoor הזוכה לפגושים בעיצוב "שטח" עם מגלש קדמי כסוף ופנסי ערפל מלבניים בפגוש הקדמי. עם מתיחת הפנים הותקנה ברכב מערכת הנעה כפולה חדשה (דור חמישי) של חברת האלדקס.
תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.