עיצוב ונוחות סקודה סופרב
במסגרת מתיחת הפנים קיבלה סקודה סופרב שבכה קדמית הנמתחת לצדדים ונושקת לגופי תאורה חדשים מסוג לד, פגוש קדמי חדש הכולל כונס אוויר רחב יותר, ופנסי ערפל חדשים מסוג לד. מאחור גופי תאורה מעודכנים וכיתוב שם המותג המחליף את הסמל. גופי התאורה מגיבים באיתות אורות דינמי בכל פתיחה ונעילה של הרכב.
תא הנוסעים כולל עיצוב נאה וסולידי. מערכת המולטימדיה החדשה כוללת מסך מגע בגודל 8 אינץ', חיווי קולי, וצימוד לסמארטפון. במתיחת הפנים התווספו לוח מחוונים דיגיטלי חדש, תאורת אווירה היקפית, ועיטורי כרום. מעבר לכך זהו אותו עיצוב גרמני-צ'כי שמרני ומכובד הניחן באלגנטיות, הנדסת אנוש טובה ותפעול קל. איכות החומרים וההרכבה מותירים תחושת סמי-פרימיום. הדשבורד עשוי מגומי רך גם במפלס השני, פלסטיקה איכותית נוכחת גם באזורים הרחוקים מהעין, ותאי האחסון בדלתות מדופנים בבד לבד איכותי.
הכניסה והיציאה מהרכב מתבצעות בנוחות בזכות מפתח דלתות רחב, ומרגע הכניסה יכולים הנוסעים למתוח את רגליהם וליהנות ממרווח שלא יבייש מכונית פאר. המושבים מלפנים נוחים ונעימים, מתכווננים חשמלית ולא יגרמו לעייפות גם לאחר שעות נסיעה מרובות. הנוסעים מאחור ייהנו מחוויית מכונית שרד עם וילונות צד מקוריים, בקרת אקלים נפרדת, שקעי טעינה, ושקע מתח 220v. מדרגת תעלת הינע בולטת מאוד הופכת את המושב האמצעי מאחור לרלוונטי בעיקר לילדים. שדה הראיה טוב לכל הכיוונים ואין בעיה מיוחדת לתמרן את הצ'כית הגדולה בעיר צפופה בעזרת מצלמת הרוורס וחיישני החניה ההיקפיים.
תא המטען עצום בנפח 584 ליטרים וכולל שלל מחיצות סקוץ' לעיגון מזוודות, ווי תליה, ופתרונות עיגון כמיטב מסורת סקודה. שפת ההטענה אינה גבוהה והמפתח ענק בזכות דלת במרכב ליפטבק, כך שנוח להעמיס מטען. קיפול פשוט של המושב האחורי באמצעות צמד ידיות בצידי תא המטען, יסדר נפח הטענה דמיוני במושגי רכב פרטי.
נוחות הנסיעה מצוינת עם כושר ריסון טוב ומהלך מתלה ארוך אך מבוקר. המתלים מכוילים לצד הרך וסופגים באופן יעיל את רוב המהמורות ופסי ההאטה בעיר. על הכביש המהיר מציגה סקודה סופרב יציבות כיוונית מעולה לצד נסיעה שקטה ונעימה.
ביצועים סקודה סופרב
סקודה סופרב בגרסת המבחן מצוידת ביחידת הנעה הכוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 190 כ"ס, תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, והנעה קדמית. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 7.7 שניות. יחידת ההנעה מתאפיינת בגמישות וכוח רב המועבר בצורה נינוחה ההולמת את אופייה של הסופרב המכובדת. מעבר למצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה מחדד את תגובות הדוושה אך השינוי לא דרמטי. עם משקל עצמי של למעלה מטון וחצי וכיול מתלים רך בבסיסו, בכבישים מפותלים נוצרות זוויות גלגול מורגשות בנהיגה מהירה. ההגה, המעביר התנגדות טובה במצב ספורט, חסר תקשורת ולא תורם להנאה בנהיגה דינמית.
בימי המבחן שכללו נסיעה מרובה בכבישים מהירים וקטעי נהיגה דינמית, הציגה סקודה סופרב צריכת דלק משולבת של 10.5 ק"מ לליטר לעומת נתוני היצרן העומדים על 16.1 ק"מ לליטר. סביר להניח כי נהיגה מנהלתית רגועה תניב נתונים עדיפים.
בטיחות סקודה סופרב
סקודה סופרב נבחנה במבחני הבטיחות של ארגון Euro Ncap בשנת 2015 וזכתה לציון מרבי של 5 כוכבים. דרישות הארגון הוקשחו מאז אך גם מפרט הבטיחות שופר בהתאם. אבזור הבטיחות בכל הגרסאות עשיר וכולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים, התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה עם מרכוז הרכב בנתיב, מערכת לניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה צולבת מאחור, חיישני חניה היקפיים וסייען חניה. ציון הבטיחות על פי דירוג משרד התחבורה הינו 7 מתוך 8.
תמורה למחיר וסיכום סקודה סופרב
סקודה סופרב סטייל 2.0 אוטומטית כוללת בין היתר חישוקי 18 אינץ', תאורה ראשית מסוג לד, שמשות אחוריות כהות, מפתח חכם, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען באמצעות הנפת רגל, מושבי עור בשילוב אלקנטרה, מושב נהג עם כוונון חשמלי וזיכרונות, שמשות אחוריות כהות, לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, בקרת אקלים תלת אזורית, וילונות גלילה בחלונות הצד האחוריים, ותאורת אווירה.
במחיר כניסה שווה למתחרותיה או לקרוסאוברים מקבילים, מהווה סקודה סופרב מעין מכונית סלון עממית המעניקה תמורה מעולה למחיר. מרווח הפנים עצום, השימושיות מבריקה, ואיכות הנסיעה הכוללת מצוינת.
תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.