עיצוב ונוחות פיאט 500 קבריולט
עיצוב ייחודי ושיקי הוא החוזקה העיקרית של פיאט 500. הדגם החדש יפה, גדול, שימושי ונוח יותר מקודמו. בחזית תאורת לד עגולה, לוגו 500 ענקי וגריל מעוצב. פנסי האיתות יחודיים בצורת כנף שקופה המותקנת בחיבור שבין הפגוש למכסה המנוע. הפרופיל במבנה בועתי חביב עם מכסה מנוע קצר ומשופע, חלון קדמי גדול ומשופע, דלת צד גדולה וידית חשמלית שקועה. גם המראה מאחור חמוד ושובה לב עם לוגו פיאט, לוגו 500, ופנסים גדולים עם חותמת תאורה בצורת האות C.
העיצוב החמוד והעגלגל ממשיך גם אל תא הנוסעים. מסגרת אליפטית מפלסטיק דמוי אלומיניום מקיפה פנל מבריק בצבע הרכב בדשבורד. לוח המחוונים עגול, ההגה קטום בחיפוי עור וטבורו עגול עם לוגו 500. גם בדלת פנל אליפטי הכולל ידית פתיחה חשמלית, משענת יד ומתגי חלונות ומראות צד. בתחתית הדלת פתחי אחסון לא גדולים הכוללים גם אפשרות לאחסון בקבוק שתיה אישי. מתחת לקונסולה מלפנים נפתח תא אחסון לכוס או לבקבוק שתיה אך הוא נמוך מדי ולא נוח לשימוש. תא הכפפות בגודל בינוני ללא תאורה, דיפון או מיזוג. הנדסת האנוש בינונית והמתגים השונים לא כל כך אינטואיטיביים. איכות החומרים בינונית ולא תמצאו שום חומרי דיפון רכים ונעימים למגע.
דלתות הצד גדולות והכניסה למושבים הקדמיים נוחה מאוד. המושבים בעיצוב עגלגל בריפוד בד פשוט. המושבים הקדמיים נוחים וכוללים תמיכת צד טובה אך הם צמודים מאוד לדופן הרכב ולא כוללים כיוונון גובה. בולטת בהעדרה משענת יד בין המושבים הקדמיים. המושבים מאחור נמוכים ומרווח הרגליים בעייתי. בסיס המושבים קצר, משענת הגב נמוכה, ותנוחת הישיבה לא נוחה. מאחור לא תמצאו חלונות כהים, תאורה או פתחי מיזוג. נפח תא המטען הקטן עומד על 185 ליטרים ואינו נפגע מהתקנתו של הגג הנפתח.
פיאט 500 עוברת גם פסי האטה אגרסיביים בצורה טובה ומרוסנת למרות בסיס הגלגלים הקצר. הצמיגים לא בחתך נמוך מדי בגרסה זו ותורמים גם הם לנוחות הנסיעה. תמרון המכונית הקטנה קל ומהנה בכרך הצפוף עם ההגה הרך ורדיוס הסיבוב הקצר, וחיישני החניה מאחור עוזרים בחניות צפופות. בידוד הרעשים סביר מאוד למכונית מיני קבריולט עם גג נפתח מבד.
ביצועים פיאט 500 קבריולט
פיאט 500 קבריולט הנבחנת מצוידת במנוע חשמלי עם הספק מרבי של 118 כ"ס. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 9.0 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל- 150 קמ"ש. הביצועים מעולים בהשוואה למכוניות מיני סטנדרטיות, ובוודאי בהשוואה לדור הקודם של פיאט 500 אשר צויד במנוע בנזין בהספק 69 כ"ס ובתיבת הילוכים רובוטית חד מצמדית.
הנסיעה חלקה בתאוצה ובתאוטה, והמכונית יציבה מאוד בשל מרכז הכובד הנמוך הנובע מהתקנת הסוללות ברצפת הרכב. ההיגוי קל ולא מתקשר וחבל שההנעה היא קדמית. הנעה אחורית הייתה מספקת הרבה יותר הנאה בנהיגה והופכת את פיאט 500 לאקזמפלר נדיר עוד יותר.
טווח נסיעה פיאט 500 קבריולט
פיאט 500 קבריולט מצוידת בסוללת ליתיום-יון בקיבולת 42 קוט"ש וטווח הנסיעה המקסימלי הרשמי עומד על 320 ק"מ. צריכת האנרגיה המשולבת עומדת על פי היצרנית על 14.9 קוט"ש לכל 100 ק"מ. במהלך המבחן מדדנו צריכת אנרגיה של 21.16 קוט"ש לכל 100 ק"מ וטווח הנסיעה הראלי עמד על כ- 200 ק"מ.
לפיאט 500 שלושה מצבי נהיגה. מצב "נורמל" מספק ביצועים טובים וצריכת סוללה סבירה, מצב "טווח" מספק ביצועים פחות חזקים וצריכת סוללה טובה יותר, ומצב "Sherpa" מסרס את יחידת ההנעה כדי לספק טווח נסיעה מקסימלי.
בטיחות פיאט 500 קבריולט
ארגון Euro NCAP בחן את פיאט 500 החשמלית בתצורת האצ'בק 3 דלתות בשנת 2021 והעניק לה ציון של 4 מתוך 5 כוכבים. אבזור הבטיחות בגרסה הנבחנת כולל היתר 6 כריות אוויר, אפשרות לנטרול כרית אוויר נוסע, בלימה אוטונומית בחירום, ניטור ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור עייפות נהג, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, חיישני גשם, וחיישני חניה אחוריים.
תמורה למחיר וסיכום פיאט 500 קבריולט
פיאט 500 קבריולט הנבחנת כוללת בין היתר חישוקי סגסוגת בגודל 16 אינץ', תאורת יום מסוג לד, פנסים אחוריים מסוג לד, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10.25 אינץ' ותמיכה בממשק Apple CarPlay בחיבור אלחוטי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', משטח טעינה אלחוטית, בלם יד חשמלי, גלגל הגה בחיפוי דמוי עור המתכוונן לגובה ולעומק, פנל קדמי בצבע הרכב, ובקרת אקלים דיגיטלית.
הדור החדש של פיאט 500 טיפל בכל הבעיות של הדור הקודם ומציג עתה מכוניות יפות, גדולות, שימושיות, חזקות, ומהנות יותר. פיאט 500 הנבחנת היא מכונית הקבריולט הזולה ביותר בישראל, ובנוסף היא חשמלית וללא מתחרים ישירים. למרות מושב אחורי צפוף, הנדסת אנוש בינונית ואיכות חומרים לא גבוהה, מציעה פיאט 500 קבריולט שפע של סטייל, גג נפתח, ביצועים טובים, והמון רגעי נוסטלגיה רומנטיים.
פיאט 500 רטרו
פיאט 500 החדשה היא אופנתית מאוד, ממש רטרו - מתאימה לאופנה של היום.
פיאט 500C
פיאט 500C היא אמנם לא קונוונציונלית מבחינת פתיחת הגג, אבל בשביל האקלים בישראל היא מושלמת!
למה דווקא עכשיו פיאט 500
פיאט 500 בנקודת הזמן הזאת מספקת את המענה הטוב ביותר לנהגים עירוניים, בלי יותר מידי עניין.
כל דגמי פיאט 500
פיאט 500 היא טובה בהרבה רמות. איכות, יציבות, בטיחות, אמינות ועוד!
פיאט 500 יפה
פיאט 500 יפיפיה! העיצוב שלה כל כך נעים, כיף להסתכל עליה, וכיף לנהוג בה.