עיצוב ונוחות קופרה לאון
קופרה לאון מציגה הופעה גרנדיוזית עם שלל אלמנטים צעקניים ומתפארת בסמלי נחושת בולטים, חזית אגרסיבית, חישוקים מרשימים, ובחתימות לד ייחודיות מלפנים ומאחור. מתחת לשלל נוצות הקרב מסתתרת סיאט לאון החדשה, אותה עיטרה קופרה בפגושים קרביים עם כונסי אוויר גדולים, שבכה קדמית מושחרת עם סמל המותג בצבע נחושת, דיפיוזר מושחר מאחור, וארבעה פתחי מפלט גם הם בגוון נחושת. מהצד ניתן להבחין בחישוקים בעיצוב אווירודינמי מיוחד המשלב גוון נחושת, חצאיות צד, ומראות מושחרות.
תא הנוסעים מבוסס גם הוא על סיאט לאון עם עיצוב דו מפלסי הכולל שימוש רב בגאומטריית משושים. בקופרה לאון מקבלים בנוסף מושבי ספורט חובקים, הגה ספורט, תיפורים וגימורים בצבע נחושת, דוושות אלומיניום, תקרה מושחרת, וממשק גרפי בעיצוב ספורטיבי במסך המגע המרכזי שגודלו 10.0 אינץ' ובלוח המחוונים הדיגיטלי שגודלו 10.25 אינץ'. איכות החומרים טובה בחלקים העליונים, אך פחות טובה ככל שיורדים מטה. איכות ההרכבה מוצקה ומשכנעת. תאורת האווירה נעימה ועוטפת, ומשמשת בין היתר להתרעת רכב בשטחים מתים.
מושבי הספורט הקדמיים מעולים ומציעים תמיכה צידית חובקת. מושב הנהג כולל כיוונון חשמלי עם זיכרונות. נוסעי המושב האחורי ייהנו ממרווח ברכיים מעולה, חלונות כהים, משענת יד עם מחזיקי כוסות, שקעי טעינה ואזור אקלים נפרד. נוסע שלישי יסבול ממושב צר וקשיח וממדרגת תעלת הינע בולטת ברצפת המרכב. תא הנוסעים שימושי וכולל פתרונות אחסון רבים. תא המטען בנפח 380 ליטרים עם ווים לתליית שקיות וטבעות עיגון. קיפול המושב האחורי מתאפשר בקלות ומדרגה להרמת רצפת תא המטען מאפשרת משטח הטענה שטוח.
נוחות הנסיעה בקופרה לאון אינה טובה, ואין דרך סלחנית יותר לתאר זאת. חרף מתלים אדפטיביים עם 15 מצבי שיכוך, גם במצב נוחות פעולת הבולמים קצרה וסופר קשיחה, כך שכל שבר ובור באספלט מועברים אל תא הנוסעים. נסיעה בכביש עירוני רצוף שברים תלווה בטלטול המרכב בחוסר נעימות. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת כצפוי, אך פעולתם הסגורה של הבולמים גורמת "לכדרור" המרכב על אספלט גלי.
ביצועים קופרה לאון
קופרה לאון חמושה במנוע טורבו בנזין מסדרת TSI בנפח 1,984 סמ"ק עם הספק מרבי של 300 כ"ס, המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים רטובים. התאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 5.7 שניות. אחיזת הכביש גבוהה מאוד הודות לפעולת מתלים קשיחה וסגורה המצמצמת למינימום את זוויות הגלגול.
במצב קופרה בבורר מצבי הנהיגה מונמך המרכב, המנוע מציג ביצועים משכרים עם עתודות כוח זמין בכל עת, תאוצות הביניים פסיכיות, ופס הקול כולל שאגות טרף ופיצפוצי בק פייר. בקרת השיגור מאפשרת יציאה מהמקום ב- 4,000 סל"ד וגורמת לנסיקת החרטום, פרפור צמיגים וזינוק אגרסיבי קדימה שלא נרגע גם עם המעבר להילוך שני המביא עימו פרפור צמיגים נוסף.
ההיגוי הפרוגרסיבי מוכר מדגמי אאודי, מאפשר כניסה מהירה לפנייה ושינויי כיוון חדים לאחריה, תוך שמירה על הקו הנבחר ללא קושי גם בתנאי קצה. בימי המבחן התובעניים עמדה צריכת הדלק הממוצעת על 9.0 ק"מ לליטר בנסיעה שכללה האצות חזקות ושימוש במערכת בקרת השיגור. עם מיכל דלק בנפח 50 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 450 ק"מ בין תדלוקים.
בטיחות קופרה לאון
קופרה לאון לא נבחנה במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP אך סיאט לאון עליה היא מבוססת עם אבזור בטיחות דומה, נבחנה במבחן ריסוק שנערך בשנת 2020 וזכתה לציון מרבי של 5 כוכבים. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 10 כריות אוויר, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, התרעה על עייפות הנהג, ניטור שטחים מתים עם התרעה על תנועה חוצה במקביל בעת פתיחת דלת, והתרעה על תנועה צולבת מאחור עם בלימה אוטונומית.
תמורה למחיר וסיכום קופרה לאון
קופרה לאון כוללת חישוקי 19 אינץ', חלון גג, מפתח חכם, לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת שמע מבית BEATS עם 9 רמקולים וסאב וופר, בקרת אקלים דיגיטלית המפוצלת לשלושה אזורים, משטח טעינה אלחוטי, חיישני אורות וגשם, ותאורת אווירה צבעונית. חבילת Black Pearl כוללת גימור נחושת בחישוקים, ריפוד עור שחור, מושב נהג חשמלי עם זיכרונות, וחימום למושבים ולהגה.
קופרה לאון הינה מכונית ספורט אמיתית המספקת חוויית נהיגה מהטובות בקטגוריית ההנעה הקדמית הודות ליחידה כוח חזקה, חוויה ווקאלית משכרת, אחיזת כביש גבוהה, והיגוי חד. ההתבססות על סיאט לאון עם רשימת אבזור נוחות ובטיחות עשירה, הייתה יכולה לאפשר גם שימושיות יומיומית מעולה אלמלא איכות הנסיעה הקופצנית.
תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.