לקסוס GS300h במבחן

לקסוס GS300h מגיעה עם נפח מנוע הקטן ב-1,000 סמ"ק מהגרסה ההיברדית הבכירה ומחירה נמוך ב- 100 אלף ₪, יצאנו לבדוק האם הלקסוס GS300h היא הפשרה המושלמת

תגיות: , , ,

לקסוס GS הייתה המכונית (אחרי ה- IS-F וה- LFA הביצועיסטיות) שהיוותה את הצעד הראשון במהפכה של יצרנית היוקרה של טויוטה שהייתה עד אז שם נרדף לשעמום ובנאליות. הדור הרביעי של לקסוס GS הגיע לישראל מעט לאחר השקתו בשנת 2012 עם מערכת הנעה היברידית המורכבת ממנוע בנזין בנפח 3.5 ליטר ומנוע חשמלי. הימים הם ימי מיתון עולמי וכולנו מחפשים לחסוך כמה שקלים בכל מקום שרק נוכל. לקסוס קראה נכון את המפה והציגה בשנת 2013 גרסת כניסה חדשה, זולה יותר מגרסת הכניסה הנוכחית, וכמובן היברידית.

שיווקה של לקסוס GS300h בישראל החל בתחילת השנה. בקרבה של המכונית הותקנה מערכת ההנעה המוכרת מהאחות הקטנה, לקסוס IS300h, מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר בשילוב עם מנוע חשמלי המפיקים יחד 223 כ"ס. הבשורה האמיתית בגרסת הבסיס החדשה היא המחיר המתחיל ב- 339,000 ₪, 40,000 ₪ פחות מ- GS250 אותה היא מחליפה ומעל למאה אלף שקלים פחות מלקסוס GS450h הבכירה.

עיצוב - כמו מטוס קרב חמקן, רק לא חמקן בכלל

בתמונות, נראית לקסוס GS300h מוחצנת, אגרסיבית וקרבית, אך כשפגשתי בה לראשונה בחניון היבואנית בזמן שהיא עמדה מוקפת באחיותיה הצעירות יותר היא נראתה מעט אנמית ואפילו משעממת. לקסוס IS300h שנראית כאילו נתלשה מהעתיד ולקסוס LS העצומה והמרשימה הצליחו להטיל עליה צל כבד. אך מיד לאחר מכן אני נזכר בעובדה שה- GS הוצגה לפני יותר משנתיים ובין רגע אני מבין את סדר הגודל של התהליך המבורך שעושה היצרנית בשנים האחרונות.

לקסוס GS300hלקסוס GS300h

כבר עם היציאה מהחניון ולאחר ספירה זריזה של עשרה אנשים שעקבו במבטיהם הבנתי שלקסוס GS300h בטוח לא אנמית, ובוודאי לא משעממת. כשהיא עומדת בפני עצמה, מצליחה לקסוס GS300h לגרור מספר לא מבוטל של מבטים - החזית האגרסיבית עם השבכה המעוטרת כרום יחד עם פנסי החזית עם תאורת הקסנון ופסי ה- LED המשמשים תאורת יום מצליחים להסב אפילו את תשומת ליבם של עוברי האורח האדישים ביותר ומסיטים לנתיב הימני ביעילות מופתית את כל אותם נהגים שהחליטו להישאר בנתיב השמאלי.

הצדודית פחות אגרסיבית ומסתפקת בקווים אלגנטים התואמים למעמדה של הלקסוס. עם אורך כללי של 4,850 מ"מ מפגינה הלקסוס נוכחות ומקבלת מהעוברים והשבים את יראת הכבוד המגיעה לה. מאחור המצב פושר יותר ומלבד פס כרום אשר מחבר את שתי יחידות התאורה היא נראית מאופקת למדי. כאן הייתה יכולה חבילת F-Sport המוצעת עם הגרסה הבכירה לתרום הרבה בתחום הויזואלי עם פתחי מפלט מלוכסנים ומעוטרי כרום.

תא הנוסעים - מאמריקה באהבה

השוק הצפון אמריקאי הוא מגרשה הביתי של לקסוס בכלל ושל לקסוס GS בפרט, ועובדה זו באה לידי ביטוי עם הכניסה לתא הנוסעים. החל ממושב הנהג וההגה - שניהם בעלי כוונון חשמלי - מתרחקים אחד מהשני ומקלים על הכניסה בעזרת מערכת כניסת הנוחות, דרך המרחב העצום בתא הנוסעים, תוצאה של מימד רוחב העומד על 1,840 מ"מ ובסיס גלגלים באורך 2,850 מ"מ, ועד ארבעת מחזיקי הכוסות - שניים מלפנים ושניים מאחור - ניכר שלקסוס יעדו את המכונית להצליח ביבשת החדשה.

הכניסה לתא הנוסעים אינה דורשת כל מאמץ, די שהמפתח החכם נמצא בכיס או בתיק וכל שעליכם לעשות הוא לפתוח את הדלת, חיישן בתוך הידית מרגיש את היד ומאפשר לדלת להפתח, אין צורך ללחוץ על הכפתור בשלט, או על כפתור בדלת. נעילת הדלתות מתבצעת באופן דומה אך דורשת נגיעה בקדמת הידית.

לקסוס GS300h. תא הנוסעיםלקסוס GS300h. תא הנוסעים

עיצובו של תא הנוסעים נקי, יוקרתי ומזמין. כמות הפקדים ברכב גבוה ממה שהורגלנו ברכבי פרימיום עדכניים בהם רבות מהפונקציות נשלטות על ידי פקדים "חכמים" השולטים על מספר רב של פונקציות. דיפוני עץ המפוזרים ברחבי תא הנוסעים (בדגם פרימיום בלבד),נגיעות של אלומיניום מוברש, ריפודי עור בהירים והדלתות שנטרקות בצליל עמום וגורמות לעולם החיצון להיראות הרבה יותר רחוק ממה שהוא באמת משרים תחושת נינוחות מדהימה.

המושבים הקדמיים נוחים מאוד ומספקים שפע אפשרויות כיוון, חשמלי כמובן. טווח הכיוון לגובה ולמרחק גדול מאוד וכיוון חשמלי של ההגה, יחד עם טווח רחב גם כאן, מאפשרים מציאת תנוחת נהיגה אופטימלית בקלות מופתית.

המושב האחורי בלקסוס GS300h נוח וגם בו לא חסר מרווח לשני מבוגרים, אך תעלת ההינע הענקית במרכז הופכת הושבת שלושה מבוגרים למשימה בלתי אפשרית. ניכר שמהנדסיה של לקסוס לא תכננו את המושב האחורי לאכלס שלושה מבוגרים, שכן הבסיס במרכז המושב מוגבה וקשה יותר מאשר בצדדים. שני נוסעים יוכלו להתרווח ולהנות מפתח מיזוג מרכזי וכן ממשענת יד נשלפת הכוללת שני מחזיקי כוסות ושני תאי אחסון נוחים.

לקסוס GS300h. תא הנוסעיםלקסוס GS300h. תא הנוסעים

נפחו של תא המטען בלקסוס GS עומד על 451 ליטרים צנועים, תוצאה של מערך הסוללות הנמצא מאחורי המושב האחורי. גב המושבים האחוריים אינו מתקפל ולכן העברה של פריטים עתירי מדדים יורדת מהפרק.

אבזור והנדסת אנוש - הכל מהכל ויותר

רשימת אבזור הנוחות של לקסוס GS300h ארוכה מאוד וכוללת אין ספור פריטים, בהם: קירור וחימום במושבים הקדמיים, מערכת מולטימדיה הנשלטת מג'ויסטיק הממוקם על הקונסלה המרכזית ומספקת מידע על כל מערכות הרכב, מערכת שמע איכותית במיוחד עם לא פחות מ- 12 רמקולים, וילון אחורי שעולה ויורד בלחיצת כפתור ואף יורד אוטומטית עם שילוב להילוך אחורי ומצלמת נסיעה לאחור עם הדמיה של נתיב הנסיעה בהתאם לסיבוב ההגה, הן בחניה במקביל למדרכה והן במפרץ חניה.

אבזור הבטיחות עם זאת, מרשים פחות, מלבד כל מערכות הבקרה האלקטרוניות המקובלות, מצויידת לקסוס GS300h במערכת קדם תאונה המותחת את חגורות הבטיחות ומכוונת את משענות הראש על מנת להגן על צווארם של הנוסעים וכן היא מצוידת בבקרת שיוט אקטיבית עם אפשרות לבלימה אוטומטית. מסיבה כלשהי בחרה היבואנית שלא לצייד את המכוניות המשווקת בישראל במערכות שמצויות כיום במכוניות זולות הרבה יותר כגון התראה על עצמים בשטח המת. כמו כן, הגרסה המשווקת בישראל נטולת מערכת התראה על תנועה חוצה שמוצעת בחו"ל כסטנדרט בחלק מהגרסאות.

לקסוס GS300h. הקונסולה המרכזיתלקסוס GS300h. הקונסולה המרכזית

תפעול מערכות הרכב קל ואינטואיטיבי והוא נעשה באמצעות הג'ויסטיק הייעודי. עם זאת התפעול מההגה מסורבל מאחר שהכפתורים אשר ממוקמים עליו מפוזרים בצורה שמצריכה התרגלות ארוכה. יתרה מזו, פקדי השליטה שעל ההגה אינם מאפשרים תפעול של המערכת המרכזית ומאפשרים שליטה במערכת השמע, בדיבורית הבלוטות' וגישה למידע חלקי של מחשב הדרך שנתוניו מוצגים על הצג שמרכז לוח המחוונים.

יחידת ההנעה - נשאר במשפחה

כאמור, את יחידת ההנעה שואלת הלקסוס GS300h מאחותה הקטנה, ה- IS300h. מדובר במערכת המשלבת מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר המשודך למנוע חשמלי ויחדיו הם מפיקים הספק מרבי של 223 כ"ס. מנוע הבנזין מפיק מומנט מרבי של 22.5 קג"מ בעוד המנוע החשמלי מפיק 30.6 קג"מ מרביים של מומנט. המנוע משודך לתיבת הילוכים רציפה בעלת אפשרות להעברת הילוכים ידנית מידית ההילוכים או ממשוטים על ההגה, ההנעה כאמור הינה הנעה אחורית.

במהלך המבחן נרשמה צריכת דלק של 14.1 ק"מ לליטר והמיאוץ מאפס למאה קמ"ש ארך 10.3 שניות שהתקצרו ל- 8.9 שניות עם מעבר למצב ספורט. המיאוץ מ- 80 ל- 120 קמ"ש ארך 5.0 שניות מרשימות מאוד בשני המצבים.

לקסוס GS300h. תא המנועלקסוס GS300h. תא המנוע

על הכביש - כמו בחלום, הכל פשוט קורה

הנסיעה בלקסוס GS300h היא משהו שחייבים לחוות ממקור ראשון, בידוד הרעשים מעולה, המושבים הנוחים והתומכים חובקים את הנוסעים והמתלים הרכים מעלימים לחלוטין כמעט כל מהמורה אפשרית. התמרון בעיר מתבצע ללא מאמץ בזכות שדה ראייה מצויין לכל הכיוונים והגה קליל מאוד. המימדים הגדולים של הרכב מקשים במעט על התמרון בסמטאות צרות וחניות צפופות למרות רדיוס סיבוב לא גדול במיוחד של 5,300 מ"מ.

במהירויות של עד 40 קמ"ש, יכולה ה- GS300h לנסוע ללא שימוש במנוע הבנזין. התוצאה המתקבלת היא שקט מוחלט שמצליח להשכיח את טרדות היום יום ולהעביר אתכם ממקום למקום בנינוחות ורוגע.

לקסוס GS300hלקסוס GS300h

בכביש מהיר מספקת לקסוס GS חוויה מעניינת מאוד, בקרת השיוט האקטיבית עובדת מעולה, אם כי יציאה לעקיפה דורשת לעיתים לחיצה על דוושת התאוצה, מאחר והמערכת עצמה מכויילת לבטיחות והיא שומרת על המרחק מהרכב שמלפנים באדיקות. אותו בידוד רעשים מעולה שכתבנו עליו אינו מאפשר לסביבה לחדור לתא הנוסעים ולהפר את השקט, בין אם אלה רעשי כביש, רוח או מנוע. תא הנוסעים נשאר שקט מאוד ולפעמים האפשרות היחידה לדעת שאתם נוסעים היא בזכות הנוף החולף בחלון.

המכונית מאיצה בנחישות ועל אף המנוע שמרגיש על הנייר מעט קטן מדי הוא מספק את הסחורה ביעילות ומביא את ה- GS למהירויות תלת ספרתיות במהירות. לא פעם מצאתי את עצמי עוזב את הדוושה הימנית אחרי מבט מופתע ממה שמורה מחט המהירות.

מרבית הסיכויים הם שלקוחותיה הפוטנציאליים של הלקסוס GS לא יבלו שעות בכבישי נהיגה טכניים ועל כן ברור השעמום שמלווה לנהיגה אינטנסיבית בכבישים מפותלים. את חוגת בורר מצבי הנהיגה אמנם מעטרת האות S שרומזת על מצב ספורט, שאף מחליף את שעון ניצול האנרגיה לשעון סל"ד ומדליק תאורה אדומה בלוח המחוונים, אך אין ספק שנהיגה ספורטיבית היא אינה נחלתה של לקסוס GS300h. אולם ראוי לציין כי בנהיגה יומיומית קצב ההתקדמות שלה גבוה וסף האחיזה מרשים מאוד. בין הסעיפים המעיבים על חווית הנהיגה ניתן לציין את ההגה החשמלי המנותק לחלוטין, צליל המנוע הלא מערב, המתלים הרכים ותיבת ההילוכים הרציפה.

סיכום - טובה מאוד לכשעצמה אך לא רחוקה מספיק

אם בוחנים את לקסוס GS300h בפני עצמה, הרי שאין ספק שהיא מכונית מעולה. היא נעימה לשהייה, מאובזרת מאוד ומספקת חוויה שהדרך היחידה לתאר אותה היא "כמו בחלום". לא במובן המשתפך והרומנטי של המילה אלא יותר מכיוון שהכל פשוט קורה סביבכם כאילו אתם לא באמת נמצאים שם.

המושבים החובקים והכה נעימים, איכות החומרים המעולה הופכים כל ישיבה במכונית לחוויה בפני עצמה. העברת הכח החלקה של מערכת ההנעה ההיברידית, בידוד הרעשים המצויין והמתלים הרכים מאפשרים שיוט נינוח במהירויות שהשתיקה יפה להן.

לקסוס GS300hלקסוס GS300h

כל אלה, יחד עם מחיר זול בעשרות אלפי שקלים מהמתחרות הישירות הופכים את הלקסוס GS300h לבחירה שגם הלב וגם ההיגיון יכולים להיות שלמים איתה.

אך עם כל המחמאות, קשה לי לסיים את המבחן הזה מבלי לציין את האחות הקטנה, לקסוס IS300h, פעם אחת נוספת. היא מציעה כמעט את כל מה שמציעה ה- GS אך עושה זאת בכ- 100 אלף ₪ פחות ועוטפת הכל בחבילה מעוצבת, מודרנית ומושכת יותר.

 

לקסוס GS300h 2014 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu