מרצדס C קלאס החדשה מבטיחה שדרוג ממחלקת תיירים למחלקה ראשונה ומצליחה לעשות הכל מעט טוב יותר כמעט מכל מכונית אחרת בקטגוריה. יצאנו לבדוק האם ה"בייבי בנץ" מצליחה לקטוף את הכתר
כשהחל ייצורה של מרצדס C קלאס, אי שם בשנות ה- 80 העליזות, אניני הטעם והטהרנים עיקמו את אפם על המכונית הקטנה והשגרתית שעונדת בחזיתה את הכוכב המשולש וניבאו לה כשלון. 20 שנה מאוחר יותר, ומרצדס C קלאס היא המכונית הנמכרת ביותר של מרצדס. עד כדי כך הצליחה מרצדס C קלאס בכך שהכניסה לקוחות חדשים לאולמות התצוגה של מרצדס ש- 20% מכל מכוניות מרצדס שנמסרו לבעליהן ענדו את האות "C".
הדור הקודם של מרצדס C קלאס ספג קיתונות של ביקורות על איכות החומרים הלא מזהירה, העיצוב שלא עמד בקנה אחד עם שאר התוצרת של היצרנית ועל כך שהיה באופן כללי רכב פחות מרשים ממה שהיה מצופה מהיצרנית שחרטה על דגלה את האמרה "הטוב ביותר או כלום".
מרצדס C קלאס. מזכירה את ספינת הדגל
עם הדור הנוכחי נראה שמרצדס לקחה את כל הביקורות לתשומת ליבה והבטיחה, כאשר הציגה לראשונה את המכונית, כי השיפור דומה למעבר ממחלקת תיירים במטוס למחלקה הראשונה. כדי לעמוד על השינויים ולהחליט האם אכן גדולים הם כפי שטוענת היצרנית, לקחנו את מרצדס C180 ברמת אבזור וויז'ן למבחן דרכים.
עיצוב חיצוני - לא, זאת לא S קלאס
אני חייב להודות שברגע שראיתי את התמונות הרשמיות הראשונות של מרצדס C קלאס החדשה, לא התרשמתי. היא נראתה כמו מרצדס S קלאס שדחסו לתוך מכונת צילום, כיוונו ל- 80% ולחצו על כפתור הצילום. אך כאשר אני מביט בה בחניית הסוכנות, אני מבין שמרצדס עשו בשכל. אם כבר מעתיקים, למה לא להעתיק את האייקון האלמותי של מכוניות הפאר?
מרצדס C קלאס. מאחור הדמיון רב אפילו יותר
אפילו אחרי מספר שעות איתה, מרצדס C קלאס החדשה נראית מרחוק כמו האחות הגדולה במשפחה, וזה לאו דווקא דבר רע. הפנסים המפוסלים עם תאורת ה- LED המלאה מלפנים, הקימורים וקווי המתאר הבולטים על הדלתות, הפנסים האחוריים שנראים כאילו מטפסים על תא המטען הקצר, כל אלה מעניקים למכונית מראה אלגנטי ונעים מאוד לעין. אם על מתחרותיה העיקריות אפשר להגיד שאחת וולגרית והשניה שבלונית, הרי שעל מרצדס C קלאס ניתן רק להביט ולהתרשם.
עם השקת מרצדס CLA, עלתה מרצדס C קלאס במעלה הדרגות של היצרנית, היא כבר לא מכונית הסדאן הבסיסית שנועדה להכניס לקוחות פוטנציאליים לאולמות התצוגה, את התפקיד הזה קיבלה ה- CLA. בדור החדש תפקידה משמעותי הרבה יותר והוא להוות אלטרנטיבה קטנה יותר לדגמים האחרים מבלי להיות משמעותית פחות יוקרתית.
עיצוב פנימי - מרגישים את היוקרה
גם עיצוב הפנים של מרצדס C קלאס לא מאוד מקורי, אך ללא ספק משביע רצון. גם כאן לקחו מהנדסי מרצדס השראה מספינת הדגל ומלבד שני מסכי ה- LCD הגדולים שמרכיבים את לוח המחוונים ומערכת הבידור של האחות הגדולה, מרצדס C קלאס זוכה לעיצוב כמעט זהה.
מרצדס C קלאס. תא הנוסעים
גם כאן יש לציין כי העובדה שעיצוב הפנים אינו מקורי לא גורעת מאיכותו. האווירה בתא הנוסעים נינוחה, איכותית ואלגנטית. דיפוני העץ, נגיעות האלומיניום הרבות ושפע העור הבהיר שעוטף את המושבים והקונסולה המרכזית משרים אווירה שאכן מצליחה ללכוד את ההרגשה של רכב הרבה יותר יקר ממחירו האמיתי של הרכב.
מרצדס C קלאס. חלון השמש הגדול מכניס שפע אור
הקווים בתא הנוסעים זורמים ומאוד נעימים לעין. שלושה פתחי מיזוג המזכירים מנועי מטוס תופסים מקום של כבוד במרכז הקונסולה כאשר אליהם מצטרפים שניים נוספים בשתי פינותיה, הקונסולה זוכה לעיצוב מינימליסטי ואלגנטי עם דיפון עץ מלא. ידית ההילוכים הממוקמת, כיאה למרצדס של הדור הנוכחי, לצד ההגה במקום ידית התפעול של המגבים, מפנה את מקומה המסורתי על מנת לעזור ליצור מראה נקי ויוקרתי. לאלה מצטרפת תאורת התקרה המעוצבת בדומה לפנסי האיתות ומשלבת מספר קריסטלים שהוטמעו בתקרה.
אבזור והנדסת אנוש - מתי הרבה זה הרבה מדי?
רשימת האבזור במרצדס C קלאס הוא משהו שכדאי להתעכב עליו, אך לא כאן אלא בסוכנות. ברמת העקרון, משווקת מרצדס C קלאס בישראל בשלוש רמות אבזור: אוונטגרד הבסיסית, וויז'ן היוקרתית ו- AMG ליין המוסיפה פגושים וחצאיות צד בעיצוב ספורטיבי, וצמיגי אל תקר. עם זאת, תוכלו להתאים את הרכב שלכם לטעמכם האישי ותוכלו להוסיף לכל אחת מרמות האבזור מספר גדול של חומרי דיפון וריפוד בצבעים שונים ואין ספור אופציות בתוספת תשלום.
מרצדס C קלאס. מערכת ה- Command עשירה אך עמוסה בתפריטים
עם הכניסה הראשונה לרכב ציין הסוכן שמסר לי את המפתחות מה קיים ברכב המבחן, מה לא קיים, מה הוחלף, מה נוסף, ומה צפוי להתווסף בשבועות הקרובים עת יגיע לישראל המשלוח הבא של הרכבים. הסוכן ציין כי ברכב המבחן הותקן מסך מרכזי גדול יותר מזה המגיע במקור, מערכת תאורה חכמה עם תאורת LED מלאה, צמיגי אל תקר, ושחסרה בה מערכת ההתראה על עצמים בשטח המת היות ורכב המבחן הוא אחד מהרכבים הראשונים שהגיעו לישראל.
אחרי שכל זה נאמר, יש לציין שהאבזור במרצדס C קלאס שופע מאוד, אולי אפילו שופע מדי. במרכז רשימת האבזור עומדת מערכת Command לה מסך מרכזי גדול הנשלט מגלגלת במרכז הקונסולה וממשטח מגע הממוקם מעליה ומסוגל לקלוט מחוות ואף לזהות כתב יד. השליטה על המערכת מעט מסורבלת, ישנם יותר מדי פעולות שניתן לעשות גם מהגלגלת וגם ממשטח המגע ויותר מדי פעולות שלא ניתן לבצע מאחת מהן, דבר שדורש מעבר כמעט תמידי בין הגלגלת למשטח המגע. המערכת מרגישה כי היא צריכה עוד דור או שניים כדי להגיע לשלמות, אך אין ספק כי מרצדס נמצאת בנתיב הנכון.
מרצדס C קלאס. מערך השליטה החדש מעט מסורבל
במערכת Command ישנם אין ספור תפריטים וכמות עצומה של אפשרויות שינוי התאמה. דרך המערכת אפשר לשנות את זמן פעולת אורות הרכב לאחר נעילה, לשנות את תאורת האווירה בתא הנוסעים, לקבוע את פתחי המיזוג הפעילים, לשלוט על מערכת Agility Control השולטת על מהירות תגובת הדוושה ואופי תיבת ההילוכים, להכנס למערכת הניווט המבוססת על שירות המפות של גוגל (אך אינו כולל את מפת ישראל) ואין ספור הגדרות נוספות.
מושבים, מרווח ושימושיות - ארבע נוסעים על ציודם
מהר מאוד מתחוורת לי העובדה כי את כוס הקפה שלי אצטרך להמשיך להחזיק ביד, או לסיים מחוץ למכונית, היות ולמרצדס C קלאס החדשה אין ולו מחזיק כוסות אחד לרפואה. אחרי שהקפה נגמר, מחוץ למכונית, אני נכנס שוב לרכב ומוצא את עצמי מכוון את מערכת בקרת האקלים המפוצלת לטמפרטורה גבוהה יותר, מסתבר שהיא עובדת טוב מאוד.
מרצדס C קלאס. המושבים הקדמיים נוחים ומאפשרים שפע כיוונונים
המושבים הקדמיים של מרצדס C קלאס מצויינים, מושב הנהג חשמלי, ואפשרויות הכיוון שלו רבות ומגוונות. בנוסף לכיוונים השגרתיים, ניתן לשלוט בתמיכת הגב התחתון עם אפשרות להוריד או להעלות את הכרית המתנפחת, לשלוט על זווית בסיס המושב ולהאריך את בסיס המושב. הדבר היחיד שחסר הוא אפשרות להתאים את התמיכה הצידית של בגב המושב. המרווח מצויין ויש שפע של מקום לרגליים ולראש, על אף חלון הגג הגדול שגוזל הרבה מרווח ראש.
המרווח במושב האחורי פחות טוב ומצומצם עקב הגג הפנורמי הכפול שמציע ליושבים מאחור עוד חלון גג קטן לרווחתם אך נוגס במרווח הראש באופן מורגש. מרווח הברכיים סביר, אך הוא קטן יותר מהמצופה ממכונית בקטגוריה הזו. במרכז הרצפה נמצאת תעלת הינע גדולה שמעבירה את מומנט המנוע לגלגלים האחוריים והופכת את המושב האמצעי לצפוף ולא שימושי למבוגרים. בין המושבים הקדמיים נמצאים שני פתחי מיזוג ליושבים מאחור.
מרצדס C קלאס. את הנוסע החמישי רצוי שתשאירו בבית
תא המטען, על 480 הליטרים שלו, צמח רק ב- 5 ליטרים ביחס לדור הקודם. בתא המטען ישנה רשת אחת לעיגון פריטים קטנים ושני ווים לשקיות. גודלו של תא המטען יספק את מרבית האנשים, אך המפתח צר מעט ולא נוח והמושבים האחוריים שאינם מתקפלים פוגמים גם הם בשימושיות. מתחת לרצפת תא המטען תמצאו ערכת ניפוח שלא נכחה ברכב המבחן היות וצוייד בצמיגי "אל תקר".
יחידת הנעה - מרגישה חזקה ממה שהיא
בחרטומה של מרצדס C קלאס החדשה שוכן מנוע 1.6 ליטר מוגדש טורבו המפיק 156 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בת 7 יחסי העברה. על הנייר, 156 כ"ס לא נראים נתון מרשים על 1,425 הקילוגרמים של המכונית, אך הודות לרצועת כח רחבה מאוד ושפע יחסי העברה, הדואגים להשאיר את המנוע בטווח סל"ד יעיל כל העת, הוא גמיש מאוד ומרגיש חזק הרבה יותר ממה שמספרים הנתונים.
מרצדס C קלאס. 1.6 ליטר 156 כ"ס
הכח מהמנוע מועבר לגלגלים האחוריים דרך מערכת Agility Control של מרצדס לה חמישה מצבים: חסכוני, נוחות, ספורט, ספורט+, ומותאם אישית. בהתאם למצב הנבחר משתנה תגובת דוושת התאוצה ואופי פעולת תיבת ההילוכים. אם תבחרו להוסיף למרצדס C קלאס שלכם גם את מערכת מתלי האוויר האופציונלית, תשלוט המערכת גם עליהם ותקשיח אותם בהתאם.
תיבת ההילוכים פועלת ביעילות ובמהירות. העברת ההילוכים נעשית בהרף עין וההעברות כמעט ואינן מורגשות. במצב נוחות וחסכון, משתהה התיבה מעט בהורדת הילוך עם לחיצה אסרטיבית על דוושת התאוצה, אך המצב משתפר משמעותית עם מעבר לאחד משני מצבי הספורט. המצב האחרון, מותאם אישית, מאפשר לנהג לקבוע בעצמו את מהירות תגובת הדוושה ואופי פעולת התיבה. במהלך המבחן מצאתי את עצמי חוזר שוב ושוב למצב נוחות, שמספק את הפשרה הטובה ביותר בין כח לבין עידון ונוחות.
מרצדס C קלאס. ידית ההילוכים נדדה אל מאחורי ההגה
במבחן הביצועים, נמדדו למרצדס C קלאס 10.0 שניות במיאוץ מאפס למאה קמ"ש, שניה וחצי יותר מהזמן המוצהר ע"י היצרנית. המעבר למצב ספורט הצליח לגלח מהזמן כמעט שניה שלמה ועצר את השעון על 9.01 שניות. המיאוץ מ- 80 ל- 120 קמ"ש ארך 7.9 שניות במצב נוחות ו- 6.9 שניות במצב ספורט. צריכת הדלק המשולבת שהציגה המכונית עמדה על 11.2 ק"מ לליטר. פחות טוב מנתון המוצהר העומד על 18.5 ק"מ לליטר, אך לא רע כשלעצמו.
על הכביש - מרצדס
מעטות המילים שיכולות לתאר את אופי הנסיעה במכונית כזו או אחרת, המילה "מרצדס" היא ללא ספק אחת מאותן קומץ מילים קטן. מרצדס C קלאס מרגישה מוצקה ואיכותית על כל כביש שבו תנהגו אותה. בידוד הרעשים מעולה וכמעט שום רחש אינו חודר את מעטה הבידוד.
מרצדס C קלאס
הנסיעה בעיר מלווה בשקט מופתי וכמעט מטריד. שיבושי האספלט נבלעים ע"י המתלים ללא כל רעשים או נקישות, צליל המנוע נשמע כהד עמום ורחוק ומצליח לחדור לתא הנוסעים רק כאשר מעלים את המנוע לסל"ד גבוה, אך גם אז הוא נעים לאוזן ומפיק צליל באס משביע רצון.
בכביש המהיר המצב טוב מעט פחות. המתלים הקשיחים יחסית לא מצליחים לבלוע מספיק מהמורות ורבות מהן, במיוחד אלו הרוחביות שמצליחות לתפוס שני הגלגלים, מרעידות את בסיס המושב. מלבד המתלים, המכונית ממשיכה להרגיש כמו אי של שקט ושלווה ובידוד הרעשים עושה חיל בהשארת רעשי הרוח והכביש מחוץ לרכב. גם המנוע, שעומד על כ- 2,000 סל"ד במהירות של 120 קמ"ש נאלם ועל מנת לשמוע אותו תצטרכו להנמיך את מערכת השמע המצויינת ולהתאמץ מאוד.
מרצדס C קלאס
בכביש מפותל, כאשר מאפשרים למרצדס C קלאס לפזר מעט את שערה, היא מפגינה יכולות מאוד מרשימות. היא כמובן לא מכונית שנולדה על מנת לבלוע פניות בכבישים הרריים, אך אם תחליטו שאתם רוצים זריקה מהירה של אדרנלין היא תשמח לספק את הסחורה. בקרת האחיזה המאפשרת מעבר למצב ספורט ואפילו ניתוק מלא, מאפשרת לנהג המנוסה להוציא מעט את הזנב לטובת שעשועים קצרים, אך אם תחליטו לנהוג אותה בדיוק ועדינות, תגלו סף אחיזה גבוה מאוד המאפשר לפתח קצב נסיעה מרשים לכל הדעות.
סיכום - עושה הכל קצת יותר טוב
אם הייתם מבקשים ממני לסכם את מרצדס C קלאס במילה אחת, הייתי שולף ללא היסוס את המילה "מצויינת", וזו מילה שלא באה בקלות לאדם שתפקידו בחיים הוא לחפש פגמים וחסרונות במכוניות. היא מצליחה להשרות תחושת יוקרה אמיתית, כזו שנדרשת ממכונית הנושאת את הכוכב המשולש על מכסה המנוע. היא מפנקת, איכותית ונעימה, המנוע חזק מספיק והנסיעה בה נוחה ונינוחה.
מרצדס C קלאס. טובה יותר
השורה התחתונה במרצדס C קלאס החדשה היא, איך לא, השורה התחתונה. המחיר שעומד על החל מ- 295,900 ₪ ומעל ל- 330,000 ₪ לרכב הנבחן ירתיע לא מעט רוכשים פוטנציאליים. אך כפי שאמר לי אותו הסוכן כאשר החזרתי את המפתחות, "אתה גם מקבל יותר". האמת היא שאני מתקשה לסכם את מבחן הדרכים הזה טוב יותר. מרצדס C קלאס החדשה טובה יותר מהמתחרות, והיא עושה הכל קצת טוב יותר. האם זה שווה את תוספת המחיר? את זה תצטרכו אתם להחליט.

תפריט נגישות








בנוגע ל c class
במוו 3 עדיפה בהרבה. המרצדס פחות נוחה. פחות מבודדת וסופגת. קורות A פוגעות בשדה ראייה. מערכת שמע בסיסית מתחת לכל ביקורת. במהירות של 100 קמ"ש הרכב מתמלא ברעשי רוח כאילו חלון פתוח. לסיכום...הדגם הקודם היה יותר מחודד. במוו לןקחת את הכתר למעט הפאסון הפנימי שגם שם זה רק למראית עין כי המערכת מולטימדיה במרצדס פשוט מזעזע. לכו על במוו. מנסיון של 3 מרצדסים. זה עולם אחר!!!