הסול החשמלית תציע טווח נסיעה של עד 200 ק"מ וטעינה מהירה תוך 25 דקות. תחילת השיווק מתוכננת לרבעון השלישי של 2014
בתחילת החודש הציגה קיה את הסול EV, גרסה חשמלית לחלוטין המבוססת על הדור החדש של הסול. הסול החשמלית זכתה לעיצוב שופע בסממנים ידידותיים לסביבה כגון שבכה קדמית אטומה, חישוקי סגסוגת בעיצוב אווירודינאמי ותא נוסעים העשוי מתרכובות ידידויות לסביבה.
קיה סול EV
עם השקתה של הסול EV, פרסמה היצרנית נתונים טכניים על המנוע החשמלי ומערך הסוללות שיניעו את הסול החשמלית. למנוע הספק העומד על 108 כ"ס והוא מאיץ את הסול מאפס למאה קמ"ש תוך 12 שניות ועד למהירות מרבית של 145 קמ"ש. נתונים שאמנם לא יגרמו לאף אחד להחסיר פעימה אך ללא ספק הגיוניים למכונית שמטרתה המרכזית והעיקרית היא חסכון באנרגיה.
מערך הסוללות שבו משתמשת הסול EV מורכב מ- 192 תאי ליתיום-יון וקיבולתו עומדת על 27 קוט"ש. כעת, פחות מחודש לאחר החשיפה הראשונה, מדווחת קיה כי הצליחה להאריך את טווח הנסיעה מ- 160 ק"מ לעד 200 ק"מ לטעינה אחת ובו בזמן להוריד את זמן ה"טעינה המהירה" - טעינה של 80% מקיבולת הסוללה - מ- 33 דקות ל- 25 דקות בחיבור למקור מתח DC של 100 קוט"ש. טעינה מלאה משקע ביתי תארוך עד 5 שעות.
קיה סול EV. תא הנוסעים
הקיה סול EV צפויה להגיע לאולמות התצוגה בצפון אמריקה ברבעון השלישי השנה וזמן קצר לאחר מכן גם באירופה.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.