פיג'ו 208 מתחדשת במנוע טורבו קטן וחסכוני המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית מודרנית. לאחר אינספור דיבורים על חזרתה של פיג'ו למקורות, יצאנו לבדוק האם הצליחה פיג'ו לשחזר את הקסם של פיג'ו 205 המיתולוגית
זוכרים את פיג'ו 205 המיתולוגית? ההצ'אבק האייקונית שכולנו אוהבים לזכור? פיג'ו החליטה לנסות לשחזר את ההצלחה בדגם חדש צעיר ורענן העונה לשם פיג'ו 208. ממשיכת דרכה של פיג'ו 205 האייקונית - פיג'ו 206 שהפכה ללהיט מכירות ופיג'ו 207, היו מכוניות טובות לכשעצמן, אך כל חובב הגה יאמר את האמת הפשוטה שהאישיות הכובשת של פיג'ו 205 נעלמה במרוצת השנים. בשנת 2012 מתייצבת פיג'ו עם סופר מיני חדשה לחלוטין, הכוללת מרכב חדש, חטיבת כוח חדשה, ורשימת אבזור עמוסה מכל טוב. פיג'ו 208, המכונית החדשה שהגיעה לשכונה, מזכירה לנו נשכחות, את הפשטות והכיף שבנהיגה במכונית קטנה, ומציעה חווית נהיגה יוצאת דופן בזכות הגה קטן, מנוע טורבו מגרגר, לוח מחוונים קורץ ויכולות נהיגה מעולות.
פיג'ו 208 נחתה בישראל בשנת 2012 ושווקה בין היתר עם חטיבת הכוח הותיקה של היצרן, מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בת 4 מהירויות שהיוותה את החיסרון המשמעותי ביותר של הדגם אל מול המתחרות. השנה הושקה בישראל פיג'ו 208 המעודכנת המצויידת בחטיבת הכוח החדשה של קונצרן פיג'ו-סיטרואן. מדובר במנוע טורבו תלת בוכנתי בנפח 1.2 ליטר מסדרת פיורטק המפיק 110 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה בת 6 מהירויות מבית אייסין היפנית. על הנייר נראה שהקונצרן הצרפתי עלה על הגל, הוא לקח רכב מוצלח למדי והפך אותו לטוב בהרבה. יצאנו לבדוק האם בעוד 20 שנה יאמרו על פיג'ו 208 החדשה את מה שאנו אומרים על פיג'ו 205 המיתולוגית.
עיצוב חיצוני - נאה ודינמית אך חסרת ייחוד
כמו לכל דבר בחיים, יש לפיג'ו 208 יתרונות וחסרונות. במבט ראשון היא נראית נאה ומפוסלת עם מוטיבי עיצוב שראויים לציון וביניהם גריל מוכסף, מכסה מנוע מעוצב בקווים נקיים וזוג פנסי חזית חייתיים. הצדודית נראית בועתית עם חלונות גדולים ומושחרים וחישוקי סגסוגת מעוצבים בקוטר 15 אינץ'. יחידות ה- LED האחוריות מעוצבות בצורה תלת מימדית עם תאורה בצורת טלפיי אריה כמחווה לסמל האריה הנמצא על חזית מכסה המנוע. מעצבי פיג'ו הצליחו להחיות קו עיצוב מאוד מדכא מתקופת שני העשורים האחרונים ונראה שאבולוציית העיצוב הצרפתית מתקדמת לכיוון הנכון.
עיצוב פנימי - היכן חיפויי העור?
פתיחת הדלתות מגלה רוח עיצוב פשוטה למדי, די מאכזב כשמדובר בפיג'ו שבד"כ יודעת לפנק עם נגיעות עיצוב יוקרתיות. תא הנוסעים של פיג'ו 208 עגמומי למדי עם דשבורד עשוי פלסטיק שחור, כיסאות בריפוד בד שחור, הגה עשוי פלסטיק פשוט ומראה כללי די זול. לטובה נציין את איכות החומרים עם פלסטיק רך ונעים למגע בסביבת הנהג וגימורי פלסטיק מבריק לשיפור האווירה. לוח המחוונים המעוצב קטן בגודלו ובעל מסך דיגיטלי במרכזו הכולל אופציות תצוגה רבות כגון תצוגת מהירות דיגיטלית, שעון זמן, מידע מהרדיו ותצוגות נוספות.
המבנה של סביבת הנהג נראה קצת מוזר במבט ראשוני, הוא מורכב משני חלקים שלא מסונכרנים בצורה מלאה. ההגה הקטן מזמין לנהיגה נמרצת והינו מתכוונן לגובה ולעומק, אך מציאת מיקום נוח יסתיר לעיתים את לוח המחוונים. מערכת המולטימדיה נשלטת מההגה ועמוסת אפשרויות תצוגה, לחובתה נציין כי איננה ידידותית למשתמש ורוב האופציות המעניינות שלה לא נתמכות בישראל. גם הקישוריות לסלולרי הייתה רחוקה מלהשביע רצון, אך זו כנראה בעיה נקודתית ברכב המבחן שכן ברכבים אחרים של הקונצרן לא נתקלנו בבעיה דומה.
פיג'ו 208
המושבים הקדמיים רכים, אולי רכים מדי, ומספקים נוחות טובה לאורך זמן. הישיבה גבוהה ושולטת עם סף חלונות נמוך יחסית ולמרות שקורות A ו- B קצת גדולות, שדה הראייה טוב גם לכל הכיוונים. שני מבוגרים יוכלו לשבת בנוחות במושב האחורי הודות למרווחי ראש ורגליים מספקים, אך הנוסע השלישי יצטרך להצטופף. כמצופה מפיג'ו, נוחות הנסיעה מתעלה על המתחרות, אך היינו שמחים לקצת יותר תמיכת צד מהמושבים וקצת יותר מקום לברכיים. ברוב הנסיעה נלחמה רגל שמאל עם הידית שעל הדלת, קצת יותר מרחב פנימי היה משפר את חווית הנסיעה. נציין לטובה את קלות הכניסה והיציאה מהמכונית, מפתח הדלתות נדיב מלפנים ומאחור, וגם מבוגרים לא יתקשו בכניסה ויציאה מהמכונית.
חלל תא הנוסעים אמנם נראה משעמם במבט ראשוני אך מצאנו שלל מקומות אחסון יעילים, תא כפפות מקורר ומואר, תא יעיל במשענת היד המרכזית ומחזיקי בקבוקים בדלתות. התאורה חזקה ואפקטיבית ותא המטען מציע מבנה נוח ושימושי בנפח 311 ליטרים הגדל לכדי 1,152 ליטרים עם קיפול המושבים.
רשימת אבזור הנוחות ארוכה וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ' שתצוגתו נראית בבירור גם באור שמש ישיר, שקעי USB ו- AUX, קישוריות בלוטות' להזרמת מידע ומוזיקה מהסמארטפון, מראות מתקפלות חשמלית הנושאות מערכת איתותים, ובאופן לא מפתיע גם ארבעה חלונות חשמל אוטומטיים מלאים. מערכת המיזוג פשוטה אך עשתה עבודה טובה מאוד בקירור החלל הפנימי. הנדסת האנוש מוצלחת ותפעול המערכות השונות מתבצע בקלות. התחושה הכללית בפיג'ו 208 החדשה טובה ומפנקת, אך על מה חשבה היבואנית שבחרה לייבא את הדגם ללא חיפוי עור בהגה כמו אצל המתחרות המובילות בסגמנט?
בניגוד למתחרות, פיג'ו 208 משווקת בשלב זה ברמת אבזור אחת בלבד שאולי לא מספקת לחלק מהלקוחות. בתוספת מחיר לא גדולה מציעות חלק מהמתחרות אבזור עשיר יותר, מערכות בטיחות מתקדמות יותר כגון בלימה אוטונומית בעיר וניטור שטחים מתים, וכמובן גימורי פנים יוקרתיים יותר עם חיפויי עור וקצת יותר צבעי מתכת בוהקת.
פיג'ו 208 המעודכנת מגיעה עם אבזור בטיחות נדיב וזכתה בחמש כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של ארגון Euro-NCAP . כחלק מאבזור הבטיחות הסטנדרטי מציעה פיג'ו 208 מערכת בקרת שיוט ומגביל מהירות, 6 כריות אוויר, עיגוני isofix, חגורות בטיחות פירוטכניות לנוסעים מלפנים, חיישני לחץ אוויר בצמיגים מסוג TPMS, וכל מערכות בקרת הבלימה והיציבות האלקטרוניות המקובלות כיום. בנוסף מצאנו פיצ'רים בטיחותיים נוספים כגון נעילת דלתות אוטומטית בתחילת נסיעה ומערכת איתותי מעבר נתיב המפעילה את איתותי הצד מספר פעמים בנגיעה.
פיג'ו 208
חטיבת כוח - פיורטק ואייסין, שילוב מוצלח
השינוי האמיתי במסגרת העדכון האחרון לדגם התחולל מתחת למכסה המנוע, פיג'ו 208 קיבלה את מנוע הפיורטק החדש של קונצרן פיג'ו-סיטרואן עליו כתבנו לא מעט במבחני הדרכים לדגמי פיג'ו וסיטרואן מהדור החדש. המנוע בעל 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר ומפיק בעזרת מגדש טורבו 110 כ"ס המתקבלים ב- 5,500 סל"ד ומושכים את הסופר מיני הצרפתיה אל עבר מהירות מרבית של 194 קמ"ש. המומנט המרבי עומד על 20.9 קג"מ המתקבלים כבר ב- 1,500 סל"ד, נתון טכני טוב המתפרש בשטח ליכולת זינוק טובה בין הרמזורים ותאוצות ביניים זריזות. בשידוך לתיבת הילוכים חדשה בת 6 מהירויות מתוצרת חברת אייסין היפנית, מתקבלת חטיבת כוח מוצלחת מאוד.
ההאזנה למנוע המגרגר ואחיזת ההגה הקטן מעניקה הרגשה של נהיגה ברכב מליגה גבוהה יותר. מנוע הטורבו המצויין של פיג'ו אינו חף מחסרונות, ולמרות הנתונים הטובים על הנייר עדיין קיימת השהייה קלה מהלחיצה על דוושת התאוצה ועד קבלת הכוח המתפרץ. למרות זאת הזינוק קדימה מתבצע בקלילות, וכשמדובר בנסיעות עירוניות מגיבה פיג'ו 208 בצורה משביעת רצון. במבחן התאוצה שביצענו קבעה פיג'ו 208 זמן של 9 שניות מעמידה ל- 100 קמ"ש, ו- 7.5 שניות קלילות בתאוצת ביניים מ- 80 קמ"ש ל- 120 קמ"ש. מערכת העצור-וסע היעילה פעלה באופן לא מורגש ואת ימי המבחן צלחה פיג'ו 208 עם צריכת דלק ממוצעת של 12.5 ק"מ לליטר, תוצאה לא רעה בהתחשב בתנאי המבחן המאומצים. אנו מעריכים שבנסיעה מנהלתית ויומיומית תשתפר משמעותית צריכת הדלק.
חווית נהיגה - קארטינג ממוזג
אנו מכירים את מנוע משולש הצילינדרים של קונצרן הרכב הצרפתי ונהנים למשמע גרגוריו, כשלוחצים עליו הוא מספק תגובה טובה ויכולת זינוק מהירה בין הרמזורים. בניגוד למנועים משולשי צילינדרים אחרים בשוק, פועל מנוע הפיורטק החדש באופן שקט וללא רעידות מיותרות. מגדש הטורבו המשודך למנוע אינו מכביד עליו ומוציא ממנו 110 כ"ס. אותו מנוע מוצע גם בהספק של 130 כ"ס והוא מותקן בפיג'ו 308 וסיטרואן C4 המשפחתיות. נצילות גבוהה ופליטת מזהמים מזערית זיכו את מנוע הפיורטק בפרס מנוע השנה לשנת 2015.
היצרנית למדה מטעויות העבר והחליפה סוף סוף את תיבת ההילוכים האוטומטית המיושנת בתיבת הילוכים מודרנית יפנית מוצלחת. תיבת ההילוכים בת שש המהירויות עושה עבודה מצויינת, העברות ההילוכים חלקות וזריזות, וזמינות הכוח נמצאת ברוב טווח הסל"ד. בנסיעה רגועה תשתדל תיבת ההילוכים לטפס להילוך גבוה כמה שיותר בכדי לחסוך בדלק ושיוט רגוע ב- 120 קמ"ש מתבצע ב- 2,200 סל"ד שקטים.
כשיוצאים מהעיר אל מחוץ לגבולות ה- 50 קמ"ש מגלים את הכוח האמיתי ששוכן מתחת למכסה המנוע המעוצב, לחיצה עמוקה על דוושת הדלק משאירה את הסל"ד גבוה ואיתו זמינות הכוח. הטיפוס במעלה ההילוכים מלווה ברעשי גרגור מתכתיים החוצבים דרכם אל תא הנוסעים בשאון מנוע מהנה. עליות אריאל וסביבתה מציעות כבישים מהנים למדי עם פיתולים, ישורות, עליות וירידות, ובנהיגה נמרצת מעניקה פיג'ו 208 תחושה של מכונית קארטינג, תכונה נדירה במכוניות של ימינו. ההגה הקטן, זמינות הכוח והצליל הנהדר של מנוע הפיורטק משלימים חבילה מהנה בהחלט.
פיג'ו 208
ההרגשה הצעירה והשובבה מגיעה לשיאה בין הפניות, הבלימות ותלונות הצמיגים. למרות המתלים הרכים המאפיינים רכבים צרפתיים, העברות המשקל ויציאה מסיבובים נעשו במקצועיות מדוייקת עם יכולת בלימה חזקה והאצה זריזה אל מחוץ לעיקול. האחיזה איתנה ופיג'ו 208 מרגישה נטועה ומשודכת לכביש. גם ברגעי חוסר איזון פיזיקלי, מערכות הבטיחות האלקטרוניות ישמרו עליכם וישלימו את הפנייה בקו הנבחר. כאן נציין כי פיג'ו 208 החדשה איננה מכונית ספורט, היא אולי קצת מרגישה כך בגלל ההגה המזמין ורעשי הגרגור המתכתי מתחת למכסה המנוע, אך בשביל לקבל חבילה ספורטיבית אמיתית כדאי לנסות את פיג'ו 208 GTI.
המושבים נוחים, המתלים מכויילים על הצד הרך של הסקאלה והם עושים עבודה טובה בסה"כ, אך בכל זאת מהמורות גדולות וכבישים גליים מקשים על המבנה הקטן להעלים את הנדנודים וגורמים לפיג'ו 208 להרגיש מעט קופצנית לעיתים. ההיגוי כבד בנסיעה מחוץ לגבולות העיר והופך לקל משקל בנסיעה איטית, דבר שהופך אותו לנוח במיוחד בתמרון בחניות ובאזורים צפופים. עם משקל עצמי של 1,090 ק"ג מרגישה פיג'ו 208 יציבה באופן יחסי ומתמודדת בגבורה גם עם נסיעה במהירויות תלת ספרתיות בכביש המהיר. אמנם רעשי רוח וצמיגים חודרים לתא הנוסעים במהירויות אלה אך ניכר שפיג'ו 208 עלתה כיתה.
סיכום – מהנה ומוצלחת
אחרי יום מבחן ארוך ניסינו לסכם את החוויה בפיג'ו 208 החדשה. הישיבה נוחה, הנסיעה נעימה, וחווית הנהיגה מהנה וחסכונית עם חטיבת הכוח החדשה. עם זאת עדיין לא מצאנו את ה- X פקטור שהיה לאייקון המיתולוגי פיג'ו 205. אמנם ישנם קווי דמיון ונסיון ברור של היצרן להחזיר עטרה ליושנה, פיג'ו 208 החדשה מהנה לנהיגה, פשוטה ונוחה, אבל לא מצאנו את הקסם והאישיות של רכבי העבר המפוארים של פיג'ו, כמו שהיו לפיג'ו 205 המיתולוגית.
פיג'ו 208 החדשה היא מכונית טובה ועם מתיחת הפנים ושדרוג המערכות האחרון עלתה על הגל ומסמנת את צמרת הקטגוריה. היא מציעה חבילה ראויה ותמורה טובה למחיר רק חבל שהיא מגיעה ברמת אבזור אחת שקצת מצננת את האווירה. מחירה עומד על 96,900 ₪ בתקופת ההשקה הנמשכת עד לסוף השנה. בתחילת השנה הבאה צפוי המחיר לחזור למחיר המקורי העומד על 99,900 ₪. קחו אותה לנסיעת מבחן ותגלו שפיג'ו 208 החדשה בהחלט מתייצבת בצמרת הקטגוריה.
|
פיג'ו 208 1.2 אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 1.2 ליטר |
| הספק מרבי | 110/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 20.9/1,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 3,973 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,739 מ"מ |
| גובה כללי | 1,460 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,538 מ"מ |
| מיכל דלק | 50 ליטרים |
| נפח תא מטען | 311/1152 ליטרים |
| משקל עצמי | 1090 ק"ג |
| מהירות מרבית | 194 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 9 שניות |
| קבוצת זיהום | 4 |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבי בטיחות |
| מחיר | 99,900 ₪ (96,900 מחיר השקה) |

תפריט נגישות








תיבה יפנית
נקווה שהתיבה היפנית תעזור בנושא האמינות
בסיס גלגלים
אני חושב שבסיס הגלגלים ב- 208 החדשה הוא הרחב ביותר מכל רכבי המיני האחרים,אשר תורם לאחיזת הכביש הטובה שלה.במאמר לא התייחסו לנתון זה.