הונדה ג'אז החדשה במבחן דרכים

"קטנה מבחוץ – ענקית מבפנים", זהו הסלוגן שמלווה את הונדה ג'אז החדשה והמוטיב שליווה את הג'אז לדורותיה. יצאנו לבחון האם הונדה ג'אז שומרת על תכונותיה גם בדורה החדש

תגיות: , , ,

הדור הראשון של הונדה ג'אז הוצג בשנת 2001 כסופר מיני עם דגש על מרווח הפנים, והדור השלישי והחדש שומר על תפיסת ה- "קטנה מבחוץ - ענקית מבפנים" עם מרכב בועתי ועיצוב רענן. כאשר מסתכלים על הונדה ג'אז החדשה מבחוץ, מקבלים את הרושם שמדובר במכונית גדולה וגבוהה יחסית, יותר מיקרוואן ולא סופר מיני טיפוסית. בסיס הגלגלים של הונדה ג'אז החדשה עומד על 2,530 מ"מ שהם 30 מ"מ יותר מהדור הקודם, אך המימדים החיצוניים נשארו כמעט זהים למעט תוספת קטנה של 5 מ"מ לאורך הכללי.

עיצוב חיצוני

הונדה ג'אז החדשה מציגה עיצוב מעודכן עם חזית המזוהה עם המותג היפני. המרכב הבועתי תורם רבות להגדלת המרחב הפנימי על חשבון העיצוב הכללי אך מעצבי הונדה הצליחו להתגבר על המכשול וסיפקו לג'אז החדשה מראה נעים לעין. קורות ה- A שבצידי השמשה הקדמית משתלבים במכסה המנוע ויוצרים עליו קווים בולטים ודינמיים. יחידות התאורה המלוכסנות תוחמות את שבכת הקירור המעוטרת בכרום ובצבע שחור מבריק שמרגיש מעט מצועצע. בפגוש הקדמי מותקנת תאורת LED ליום, ובמבט צד נחשפים חישוקי סגסוגת קלה בקוטר 15 אינץ' שנראים קטנים ביחס למרכב אך קווי האורך משפרים מעט את התחושה. יחידות התאורה האחוריות מלוות במחזירי אור גדולים שהותקנו בצידי השמשה האחורית, והפגוש האחורי מצוייד בפתחי אוורור עיצוביים שנראים לנו מיותרים. בשורה התחתונה הצליחו מהנדסי הונדה ליצור מכונית מודרנית ונאה עם רמיזות דינמיות מבלי לוותר על המרכב השימושי המוזהה עם הדגם. הג'אז לא הכי סקסית בסגמנט אבל יש לה את הקסם שלה.

הונדה ג'אז החדשה היא מכונית מודרנית ונאה עם רמיזות דינמיותהונדה ג'אז החדשה היא מכונית מודרנית ונאה עם רמיזות דינמיות

עיצוב פנימי

עיצוב הפנים נאה ומודרני. קו הדשבורד מוטה בזווית נכונה אל עבר הנהג, ההגה במידות נכונות ועמוס בכפתורים אך התכנון מדוייק כך שלא מתקבלת תחושה של גלגל הגה מסורבל לשימוש. הדשבורד הגדול שמרגיש בתחילה רחוק שנות אור מהשמשה הקדמית, בנוי מחומרים איכותיים ונעימים למגע ברוב האזורים. איכות ההרכבה גם היא עושה רושם נהדר ונראה שכל החלקים ישארו במקומם עוד שנים ארוכות. לוח המחוונים מעט צפוף כאשר במרכזו ניצב מד מהירות שמצוייד בתאורה אחורית שמחליפה צבעים בהתאם לאופי הנהיגה, בחלקו השמאלי של לוח המחוונים ניצב מד סל"ד, ובימינו צג מידע שמציג את נתוני מחשב הדרך והאזהרות אך הוא מעט עמוס וקשה לקריאה.

עיצוב הפנים של הונדה ג'אז החדשה נאה, נעים ומודרניעיצוב הפנים של הונדה ג'אז החדשה נאה, נעים ומודרני

במרכז הדשבורד ניצבת מערכת מולטימדיה נקייה מכפתורים פיזיים, תחתיה ממוקמת מערכת המיזוג המכנית, ומתחת לדשבורד קיימים שני מחזיקי כוסות, תא אחסון, חיבורי USB, HDMI, ושקע מתח 12V. בין המושבים הקדמיים ניצבת משענת יד מרופדת הכוללת תא אחסון וחיבור USB, ומשמאל להגה, ישירות מול פתח המזגן, קיים מחזיק כוסות נוסף. תא הכפפות קטן וסוככי השמש אינם מצויידים בתאורה למראות. עיצוב הפנים של הונדה ג'אז החדשה מודרני ונאה אך בקרת אקלים דיגיטלית וקצת צבע היו מוסיפים עניין וחיים בתא הנוסעים.

שימושיות

הכניסה והיציאה מהונדה ג'אז החדשה פשוטה מאוד הודות לגג הגבוה. רכות המושבים מלפנים מורגשת מיד כשמתיישבים, ואפשרויות כינוון המושב וההגה מאפשרים מציאת תנוחת נהיגה טובה בקלות. את המושבים עוטף בד איכותי ונעים למגע. מרווח הפנים מלפנים מצויין והראות נהדרת לכל הכיוונים למרות קורות A מעט עבות שעליהן מחפים החלונות המשלושים הקטנים. הספסל האחורי מציע מרווחי ראש וברכיים שלא יביישו משפחתיות בגודל מלא ויאכלס שני מבוגרים או שני כסאות תינוק בקלות. באופן שכיח לסגמנט, המושב האחורי נוקשה ולא נוח.

תא המטען של הונדה ג'אז החדשה הינו מהגדולים בקטגוריהתא המטען של הונדה ג'אז החדשה הינו מהגדולים בקטגוריה

תא המטען הינו מהגדולים בקטגוריה ונפחו עומד על 354 ליטרים או 1,314 ליטרים לאחר קיפול שורת המושבים האחורית לרצפה שטוחה ונוחה להטענה. רוחב פתח תא המטען ושפת ההטענה הנמוכה מספקים גישה נוחה לתא המטען שבנוסף מצוייד בווי תליה ותאורה. מנגנון ה- Magic seats מאפשר להצמיד את בסיס המושבים האחוריים למשענות הגב וכך נוצר חלל פתוח בין התקרה לרצפה שבו ניתן להוביל חפצים גבוהים.

אבזור

הונדה ג'אז החדשה משווקת בישראל בשלוש גרסאות. גרסת טרנד הידנית מוצעת במחיר 89,900 ₪, גרסת טרנד האוטומטית מוצעת במחיר 102,900 ₪, וגרסת קומפורט הבכירה נמכרת במחיר 105,900 ₪ והיא זו שהתצייבה למבחן שלנו וככל הנראה תקרוץ בעיקר לשוק הפרטי.

הונדה ג'אז קומפורט מצויידת במערכת הונדה קונקט – מערכת בידור ומידע מבוססת אנדרואיד עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', קישוריות אינטרנט, דיבורית בלוטות', חיבורי USB ו- HDMI, ומצלמת נסיעה לאחור. בנסיון להקנות להונדה ג'אז מראה מודרני ונקי, ויתרו המעצבים על כפתורים פיזיים למערכת וציידו אותה בפקדי מגע שבעמידה עובדים מצויין אך את הכפתור ששולט בעוצמת השמע היינו שמחים לקבל בצורתו הפיזית והקלאסית, למזלנו קיימת שליטה על עוצמת השמע מגלגל ההגה.

בהונדה ג'אז החדשה קיימת מערכת מולטימדיה ללא כפתורים פיזיים שהיינו שמחים לקבלבהונדה ג'אז החדשה קיימת מערכת מולטימדיה ללא כפתורים פיזיים שהיינו שמחים לקבל

בנוסף מצויידת הונדה ג'אז בחישוקי סגסוגת קלה בקוטר 15 אינץ', מערכת Start & Stop, מראות מחוממות ומתקפלות חשמלית, חיישני חניה, חיישני תאורה וגשם, ותאורה אדפטיבית המונעת סינוור נהגים אחרים בכביש. אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, כלל מערכות הבקרה והאחיזה הסטנדרטיות, מערכת עזר לזינוק בעלייה, מערכת בלימה עירונית אוטונומית, התראת התנגשות מלפנים, מערכת זיהוי תמרורים, מערכת אזהרה על סטייה מנתיב, ובקרת שיוט הכוללת מגביל מהירות. כל אלו זיכו את הונדה ג'אז בציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות במבחן הריסוק המחמיר של ארגון ENCAP שבוצע השנה.

יחידת הנעה ונוחות נסיעה

למעט הפלטפורמה החדשה, צויידה הונדה ג'אז גם במנוע בנזין חדש בנפח 1.3 ליטר בהספק 102 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים רציפה בעלת שבעה יחסי העברה מתוכנתים. למרות היותו נטול מגדש טורבו, המנוע מאוזן להפליא ומספק כוח נדרש לעקיפות או האצות פתאומיות ובו זמנית מספק צריכת דלק מהטובות בקטגוריה. בסופו של יום מבחן מאומץ גמעה הג'אז 14.2 ק"מ על כל ליטר, ומיאוץ מאפס למאה קמ"ש ארך 11.9 שניות, לא מבריק אך מספק בהחלט.

הונדה ג'אז החדשה מציגה נוחות נסיעה נהדרת, אך יחידת כוח פושרת עם צריכת דלק מצויינתהונדה ג'אז החדשה מציגה נוחות נסיעה נהדרת, אך יחידת כוח פושרת עם צריכת דלק מצויינת

קצב הנסיעה אינו מהיר במיוחד והג'אז מרגישה מעט עצלה. מצב ספורט משפר את המצב ושומר על המנוע באזור ה- 4,000 סל"ד ומעלה כפי שהתיבה הרציפה אוהבת, אז המנוע נושם והג'אז מצליחה לספק גיצים של הנאה. למרות שהונדה ג'אז אינה מביאה עמה שום יומרה ספורטיבית, שמחנו לגלות שההונדה הקטנה מספקת חווית נהיגה נעימה ובטוחה. היא אינה מאפשרת מקום לטעויות, מערכות הבקרה פועלות באופן תמידי ומתריעות ברגע שהקווים נחצים.

נוחות הנסיעה הינה מהטובות בסגמנט, הג'אז צולחת את כל פסי ההאטה והמהמורות של כבישי ישראל בצורה שקטה ונעימה. השיפורים שעשו מהנדסי הונדה במדד ה- NVH מורגשים. בנסיעה מנהלתית, הונדה ג'אז שקטה ונעימה ורק בסל"ד גבוה חודרים רעשי המנוע לתא הנוסעים. בעיר משתלבת ההונדה הקטנה בטבעיות. ההגה הקל, מצלמת החניה, ושדה הראיה המצויין מקלים מאד על תמרוני חנייה ותמרונים עירוניים.

הונדה ג'אז החדשה לא הכי יפה ולא הכי מעניינת אך היא בין הבחירות ההגיוניות ביותרהונדה ג'אז החדשה לא הכי יפה ולא הכי מעניינת אך היא בין הבחירות ההגיוניות ביותר

סיכום

במאיר, יבואנית הונדה לישראל, מספרים שקצב המכירות עולה על הצפי ונכון להיום נמסרו יותר מ- 450 רכבים חדשים וכל המלאי עד לחודש אפריל כבר הוזמן. בניגוד לדגם הקודם שהיה יקר מהמתחרות, הונדה ג'אז החדשה משווקת במחירים תחרותיים שמקלים עליה בתחרות העזה בסגמנט. להונדה ג'אז יש את כל הנתונים להתברג בין הטובות בקטגוריה, היא מציעה שימושיות יוצאת דופן, תא נוסעים איכותי ומרווח מאד, צריכת דלק מצויינת, ומוניטין סחירות ואמינות טובה. אמנם היא לא הכי יפה ולא הכי מעניינת, אך היא בחירה הגיונית מכל הבחינות.

הונדה ג'אז 1.3 קומפורט אוטומט

מנוע בנזין 1.3 ליטר
הספק מרבי 102/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 12.5/5,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 3,995 מ"מ
רוחב כללי 1,980 מ"מ
גובה כללי 1,525 מ"מ
בסיס גלגלים 2,530 מ"מ
מיכל דלק 40 ליטרים
נפח תא מטען 354/1314 ליטרים
משקל עצמי 1,130 ק"ג
מהירות מרבית 182 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 12.1 שניות
קבוצת זיהום 2
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבי בטיחות
מחיר 105,900 ₪ 

הונדה ג'אז 2015 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

3 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 3

    חבל שההמתנה ארוכה כל כך

    • עופרי13/03/16

  • 2

    המכונית הכי טובה שיש

    • דודי25/02/16

  • 1

    אחלה רכב,לא יקר מדי,שוקל לקנות בעתיד הקרוב...

    • עודד16/01/16

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu