הדור החדש של אאודי Q7 זכה למגוון חידושים טכנולוגיים מהשורה הראשונה. יצאנו לבדוק מה מקבלים תמורת 671,000 ₪
עיצוב חיצוני
אאודי Q7 החדש זכה לפלטפורמה חדשה ויחידות הנעה מעודכנות. אורכו של ה- Q7 החדש עומד על 5,052 מ"מ, 37 מ"מ פחות מהדגם הקודם, ומכל זווית מרגיש אאודי Q7 החדש דינמי וקליל יותר מהדור הקודם. שבכת הקירור הטרפזית של אאודי נמתחת לכל אורך החזית ויחד עם חתימת ה- LED של יחידות התאורה החדשות מקבל אאודי Q7 החדש מראה אגרסיבי וכוחני.
אאודי Q7 החדש מקבל מראה אגרסיבי וכוחני
קו הגג הארוך מקנה לאאודי Q7 מראה מעט "סטיישני" לעומת דגמים מתחרים, אך חישוקי סגסוגת עצומים בקוטר 20 אינץ' ועיטורים בדלתות משפרים את המראה הכללי. מעצבי אאודי הצליחו להקנות לחלקו האחורי של ה- Q7 מראה נקי וקליל, בעיקר בזכות יחידות התאורה החדשות והשטוחות שהחליפו את העגלגלות של הדור הקודם. אאודי Q7 השתנה רבות לעומת הדור הראשון אך הוא עדיין שומר על שורשיו וייחוסו המשפחתי.
עיצוב פנימי, נוחות ואבזור
מעצבי ומהנדסי אאודי לא חסכו מאומה בתא הנוסעים, הן בעיצוב והן בחומרים. תא הנוסעים של אאודי Q7 החדש נאה, נקי ומודרני. בכל פינה שנגענו התגלה חומר רך ונעים למגע, אפילו בחלקים התחתונים, היכן שרוב היצרנים העממיים נוטים לחסוך. החומרים מצויינים ואיכות ההרכבה מרשימה מאוד. במרכז הדשבורד המעוצב ניצב מסך ה- MMI ולכל אורכו הותקנו פתחי אוורור. בחשיכה משתלטת תאורת האווירה על תא הנוסעים ומתקבלת תחושה יוקרתית ומרהיבה. אאודי Q7 מגיע ברמת אבזור אחת עליה ניתן להוסיף שתי חבילות אבזור נוספות, הראשונה מכונה לוק'צורי ומחירה עומד על 54,400 ₪ והשנייה פרימיום שמחירה עומד על 119,000 ₪ והיא גם זו שהתייצבה למבחן הדרכים שלנו.
כל שבעת מושביו של אאודי Q7 החדש נוחים מאוד. המושבים הקדמיים כוללים כיוונון חשמלי ואי אפשר שלא למצוא בהם תנוחת נהיגה מושלמת. מלבד הכיוונונים הסטנדרטיים קיימות אפשרויות כיוונון נוספות לגב התחתון, לתמיכה הצידית ולתמיכת הירכיים. בעת כיוונון המושבים מוצג מצבם בתצוגה גראפית יפה על גבי צג ה- MMI המרכזי. המושבים הקדמיים כוללים חימום ששימח אותנו בימי המבחן הקרים וגם אוורור שקירר אותנו כשהגיחה השמש, מושלם למזג האוויר הרב גוני בישראל.
תא הנוסעים של אאודי Q7 החדש נאה, נקי ומודרני
מרווח הרגליים בשורת המושבים השנייה נדיב וכל שלושת המושבים מופרדים, ניתנים להטייה ונעים על גבי מסילה לפנים או לאחור. המושב האמצעי מעט צר מהשניים החיצוניים, אך יספק נוחות טובה יחסית למרות תעלת ההינע שפוגמת בנוחות בעת נסיעות ארוכות. ישנם שפע של פתחי אוורור לנוסעים מאחור, שליטה נפרדת על בקרת האקלים האחורית ושני שקעי 12V. כל מושבי הנוסעים באאודי Q7 החדש מצויידים בעיגוני איזופיקס שהוחבאו ע"י כרית אסתטית נשלפת שמייתרת את הצורך לפשפש בין המושבים בדרך למציאת העיגונים.
על מנת להיכנס לשורת המושבים השלישית יש לקפל את אחד ממושבי השורה השנייה באמצעות שני שלבים פשוטים. השלב הראשון כולל את קיפול המשענת והשלב השני כולל את הרמת המושב כולו, משימה שהתגלתה מעט קשה בתחילה. קיפול או הרמת מושבי השורה השלישית נעשית באמצעות מתגים חשמליים לעצלנים שבינינו. השליטה נעשית מלפנים או מתא המטען, אך לחסרי הסבלנות הקיפול או הפתיחה יהיו איטיים מדי. מושבי השורה השלישית יאכלסו ללא בעיה שני ילדים וגם מבוגרים לא גבוהים במיוחד. לאדם בוגר הם יהיו נוחים לנסיעות קצרות בלבד, עקב המיקום הנמוך של המושבים והתקרה הנמוכה.
כאשר שורת המושבים השלישית בשימוש, נפח תא המטען עומד על 295 ליטרים, בערך כמו סופר מיני קטנה. כאשר כל המושבים מקופלים מתקבל נפח הטענה של 2,027 ליטרים וביחד עם רצפה שטוחה יכולים לאכלס סופר מיני קטנה. פתיחת וסגירת דלת תא המטען מתבצעת חשמלית מתא הנוסעים או מאחור. בדגם הפרימיום שמגיע עם מתלי אוויר ניתן להנמיך את המרכב גם מתא המטען לשם קלות ההטענה.
מסך LCD מחליף את התצוגה האנלוגית הרגילה בחבילת הפרימיום של אאודי Q7 החדש
ברשימת האבזור הארוכה של אאודי Q7 פרימיום בולטת מערכת ה- MMI של אאודי הכוללת מסך מולטימדיה צף בגודל 8.3 אינץ' לשליטה בכל הגדרות הרכב, המדיה, הטלפון, הקישוריות והניווט. בחבילת הפרימיום מחליף את לוח המחוונים הקלאסי מסך LCD צבעוני בגודל 12.3 אינץ' ברזולוציה גבוהה המציג את כל המידע הנחוץ לנהג בתוספת מגוון אפשרויות תצוגה. השליטה במערכות הללו נעשית מההגה שמחופה עור נעים למגע, או באמצעות הבקרים הייעודיים ומשטח המגע המאפשר ציור ספרות ואותיות עם האצבע אך נמצא פחות שימושי בחיי היומיום.
בקרת האקלים מפוצלת לארבעה אזורים והיא יעילה וקלה לתפעול. פתחי מיזוג האוויר הצדדיים פולטים פחות אוויר מאשר פתחי המיזוג המרכזיים. הקונסולה שבין המושבים כוללת את בקרי השליטה, שני מחזיקי כוסות, מקום ייעודי למפתח החכם, ותא אחסון. חבילת התאורה הפנימית המורחבת שמגיעה בחבילת הפרימיום כוללת שפע נורות LED שנדלקות בנגיעה ומספקות אור חזק. כאשר כל התאורה הפנימית דולקת, היא לא תבייש במת תאורה במופע קטן. חבילת הפרימיום כוללת גם ריפודי עור מהודרים, מערכת שמע BOSE 3D SOUND הכוללת 19 רמקולים ומגבר, ומערכת מצלמות הקפיות 360 מעלות.
בנוסף מצוייד אאודי Q7 פרימיום בחלון גג פנורמי ענק בעל אפשרות הטייה או פתיחה מלאה, מראות חיצוניות מתכווננות ומתקפלות חשמלית עם חימום וזכרונות, מערכת חניה אוטומטית, תאורת LED אדפטיבית מלאה, ומתלי אוויר אדפטיביים.
אבזור הבטיחות העשיר כולל כסטנדרט 6 כריות אוויר, כלל מערכות הבלימה והבקרה הסטנדרטיות, נעילת דיפרנציאל אלקטרונית, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, חיישני גשם, חיישני תאורה, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, ומערכת לשמירה על נתיב הנסיעה. חבילת הפרימיום מוסיפה לאאודי Q7 החדש את חבילת ה- Pre sense city שכוללת אזהרת התנגשות ובלימה עצמית במהירויות של עד 85 קמ"ש, ואת חבילת ה- Assistance package שכוללת זיהוי תמרורים, ניטור עצמים בשטחים מתים, ניטור תנועה צולבת מאחור, ובקרת שיוט אדפטיבית שמותאמת לנסיעה בפקקי תנועה.
נהיגה ונוחות נסיעה
חווית הנהיגה ונוחות הנסיעה באאודי Q7 החדש הן תענוג צרוף. הרכב משווק עם שלוש גרסאות הנעה, הראשונה והחסכונית הינה גרסת הדיזל שמצויידת במנוע טורבו דיזל בנפח 3.0 ליטר בהספק 218 כ"ס, הגרסה השניה מצויידת באותו מנוע עם הספק 272 כ"ס, ואילו הגרסה השלישית שהתייצבה למבחן היא גרסת הבנזין המצויידת במנוע טורבו בנזין TFSI בנפח 3.0 ליטר המפיק 333 כ"ס ומומנט של 44.8 קג"מ. המנוע משודך למערכת הנעה כפולה דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית.
כאשר מתיישבים לראשונה באאודי Q7 החדש מרגישים מיד שהרכב גדול ותנוחת הישיבה הגבוהה מספקת שדה ראייה מצויין שהופך את התמרון והנהיגה למשימות פשוטות למרות גודלו של הרכב. ההגה נוח וקל משקל במהירות נמוכה, מה שמקל על נסיעה עירונית, תמרוני חניה, או יציאה ממקומות צפופים שנעשים בקלות יתרה גם הודות למערכת המצלמות ההקפית שמגיעה עם חבילת הפרימיום ופשוט שווה כל שקל. המערכת יוצרת תמונה של הרכב וסביבתו במבט על, כך שאפשר לראות בדיוק מה קורה סביב הרכב בעת התמרון. בנוסף ניתן לבחור בתצוגה של המצלמה הקדמית, האחורית או כל מצב תצוגה אחר.
מערכות הבטיחות והסיוע באאודי Q7 עובדות נהדר וכמעט בכל מצב
כאמור, מצוייד אאודי Q7 החדש במערכת חניה אוטומטית, אותה מערכת שמצוייה בדגמים אחרים של קבוצת פולקסווגן. היה נדמה שהמערכת מתקשה באיתור חניה, יותר מאשר בדגמים אחרים של הקונצרן, סביר להניח שהדבר נובע מגודלו של אאודי Q7. לזכותה של מערכת החניה האוטומטית ייאמר שהיא מבצעת את משימתה בצורה נעימה בניגוד לדגמים אחרים של קבוצת פולקסווגן שבהם מתבצע התהליך במהירות גבוהה מדי ואף מלחיצה.
ביציאה מהעיר נתקלנו בפקקים של נתיבי איילון, הזדמנות מצויינת לבחון את מערכת הסיוע בעומסי תנועה. במצב זה מזהה המערכת עומס תנועה, ננעלת על הרכב מלפנים ועל הנתיב, והרכב פשוט נוסע לבד. במצב זה הנהג יכול לעשות מה שעולה על רוחו אך מן הסתם עליו להתרכז בנהיגה. כאשר העומס נגמר והמערכת מזהה עלייה במהירות הנסיעה היא מתנתקת ומודיעה לנהג שעליו לתפוס פיקוד.
נסיעה בכביש המהיר הראתה שבידוד הרעשים עובד מצויין. שכבת ההגנה הכפולה בחלונות הוכיחה את עצמה ולאורך כל הנסיעה נשמר בתא הנוסעים שקט כמעט מופתי. רק במהירויות גבוהות במיוחד חדרו מעט רעשי רוח לתא הנוסעים. נציין שברכב המבחן נשמעו מעט קרקושים לא אופיינים מכיוון דלת הנהג וחלון הגג. מכיוון שאיכות ההרכבה באאודי Q7 מצויינת, אנו מניחים שרעשים אלו נבעו מהתקנה מקומית לא מוצלחת או חיים קשים מדי שעבר רכב המבחן לפני שהגיע אלינו.
הכבישים הבין עירוניים היוו הזדמנות מצויינת לבדוק את בקרת השיוט האדפטיבית ומערכת השמירה על הנתיב, שתיהן יעילות כמעט בכל תנאי מזג אוויר אך יש לקחת בחשבון שמערכת השמירה על נתיב הנסיעה לא תעשה את העבודה בשבילכם ולאחר דקה או שתיים בהן הנהג אינו מבצע פעולות היגוי, תפסיק המערכת את פעילותה ותבקש מהנהג לאחוז בהגה.
מתלי האוויר הרשימו לטובה. במצב קומפורט מספק אאודי Q7 נוחות נסיעה נהדרת, הוא מגהץ בדיוק ובשקט מופתי כמעט כל מהמורה או שיבוש בכביש ורק השיבושים הגדולים ביותר חדרו מעט לתא הנוסעים. המצב הדינמי מנמיך את הרכב, מקשיח את בולמי הזעזועים, ומחדד את תגובת המצערת וההגה. במצב All-Road לכל תנאי השטח מגביהים מתלי האוויר את המרכב על מנת לאפשר מרווח גחון מוגדל ועבירות טובה יותר. אאודי Q7 אינו חיית שטח אך הוא מאפשר עבירות טובה וייקח אתכם בכיף לטיול בשבילי קק"ל ואפילו מעבר. בכביש מספק אאודי Q7 חווית נהיגה פנומנלית לרכב שמשקלו עומד על מעט יותר משני טון, שהם אגב כ- 300 ק"ג פחות ממשקלו של הדור הקודם.
אאודי Q7 החדש מספק חווית נהיגה נהדרת לרכב שמשקלו מעט יותר משני טון
במצב קומפורט מרגיש אאודי Q7 החדש מעט תנודתי ורך, אך עדיין מצליח להשרות ביטחון אצל הנהג. במצב דינמי מתעורר אופי שלא יבייש אפילו מכונית ספורטיבית. אאודי Q7 מרגיש נוח בכביש המפותל ומערכת הקוואטרו מספקת כמויות אין סופיות של אחיזה, במיוחד עם החישוקים העצומים וחתך הצמיגים הנמוך. כאשר דוחקים בו, מפעיל אאודי Q7 את מערכות הבקרה הפועלות באופן בלתי פוסק ואינן מאפשרות מקום לטעויות.
333 הסוסים שבחרטום מניעים את אאודי Q7 הענק בקלילות יתרה, כאילו הייתה זאת מכונית קטנה וקלה. תיבת ההילוכים פועלת בצורה נעימה וחלקה במיוחד וכמעט ואינה מורגשת בנסיעה מנהלתית. במצב דינמי העברות ההילוכים מתקצרות ומתבצעות בסל"ד גבוה יותר, במצב זה ניתן גם לשלוט בהעברת ההילוכים מגלגל ההגה. במיאוץ מאפס למאה קמ"ש הצלחנו לקבוע זמן של 6.1 שניות זריזות. בסוף ימי המבחן שכללו כל אופי נהיגה אפשרי, נרשמה צריכת דלק ממוצעת של 7.3 ק"מ לליטר. זו אינה צריכת דלק נמוכה ורחוקה מצריכת דלק הממוצעת המוצהרת על ידי היצרן העומדת של 12.6 ק"מ לליטר, אך לדעתנו נסלחת בהתחשב במשקל הרכב ובביצועיו הספורטיביים.
סיכום
במחיר של כמעט דירה קטנה בחריש אתם יכולים להצטייד בכלי רכב מהטובים שיש לתעשיית הרכב להציע. אאודי Q7 בגרסת פרימיום מציג עיצוב סולידי ודינמי, התנהגות כביש ונוחות נסיעה מעולות, ביצועים מרשימים, ושימושיות גבוהה. רכב הפנאי שטח הבכיר של אאודי עמוס בטכנולוגיות מתקדמות ומוציא לפועל את הביטוי "הנדסה גרמנית". אאודי Q7 מהווה בחירה מוצלחת למי שיכול לאפשר לעצמו ומבקש לקבל את כל היתרונות ברכב פנאי שטח גדול.
|
אאודי Q7 3.0 TFSI פרימיום אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | 3.0 ליטר טורבו בנזין |
| הספק מרבי | 333/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 44.8/2,900 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 8 מהירויות |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 5,052 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,980 מ"מ |
| גובה כללי | 1,744 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 3,004 מ"מ |
| מיכל דלק | 85 ליטרים |
| נפח תא מטען | 295/2027 ליטרים |
| משקל עצמי | 2,105 ק"ג |
| מהירות מרבית | 250 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 6.3 שניות |
| קבוצת זיהום | 2 |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבי בטיחות |
| מחיר |
552,300 ₪ חבילת פרימיום בתוספת 119,000 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.