סאנגיונג טיבולי נוחת בישראל עם עיצוב מיוחד, יחידת הנעה מסורתית ותג מחיר של 120,000 ₪. יצאנו לבדוק האם לסאנגיונג יש קלף מכירות מנצח
סאנגיונג, היצרנית הקוריאנית העממית, התגלגלה בשנים האחרונות בין מספר חברות שליטה וכעת הינה בבעלות חברת מהינדרה ההודית. תחת כנפיו וחוזקו הכלכלי של תאגיד מהינדרה פיתחה סאנגיונג מנועי בנזין ודיזל חדשים ואת סאנגיונג טיבולי החדש. הג'יפון החדש של סאנגיונג מתמקם בסגמנט רכבי הפנאי העירוניים וצפוייה לו תחרות קשה במיוחד מול סוזוקי ויטרה שעולה רק מעט יותר ומציע מוניטין אמינות ממותג פופולרי יותר.
עיצוב
סאנגיונג טיבולי קרוי על שמה של עיירה ציורית קטנה באיטליה אך כאן נגמר הקשר לאיטליה. עיצוב הוא עניין של טעם ולטעמי סאנגיונג טיבולי נראה טוב ובעל פרופורציות מחמיאות. יש שיתווכחו על כך אך אין ספק שסאנגיונג טיבולי מציג עיצוב מיוחד ושונה. את חזית הרכב מעטרת שבכת קירור שחורה שמקנה לטיבולי מראה אגרסיבי אך מעודן בו זמנית. יחידות התאורה הצרות משוכות לאחור וכוללות תאורת LED ליום והפגוש הקדמי מכיל פנסי ערפל רבועים.
סאנגיונג טיבולי מציג עיצוב מיוחד ושונה
בסיס הגלגלים עומד על 2,600 מ"מ והאורך הכללי עומד על 4,195 מ"מ. קו החלונות גבוה ובתי הגלגלים האחוריים התפוחים ומאכלסים חישוקי סגסוגת נאים בקוטר 18 אינץ'. מאחור הותקנו יחידות תאורה מבוססות LED וגם דלת תא המטען זכתה לקימורים נאים. במרכז הפגוש האחורי ממוקם פנס הערפל האחורי ופסי הגגון משלימים את החבילה. סאנגיונג טיבולי הצליח להזכיר לי סממנים מתרבות הרכב הבריטית, אולי מכיוון שהמעצב הראשי בריטי.
תא הנוסעים
הכניסה לרכב חושפת תא נוסעים מיוחד פחות. קווי העיצוב מתקשרים עם העיצוב החיצוני אך התוצאה מעט משעממת. איכות ההרכבה טובה ברובה אך איכות החומרים לא מבריקה, בשורה התחתונה מתקבל רושם של תא נוסעים עמיד ונעים לשהייה. נציין שברכב המבחן חלק מהפקדים בדשבורד היו בעיתיים. אחד היה רופף ואחר פשוט נתקע במצב לחוץ ודרש פעולת חילוץ. יכול מאוד להיות שנפלנו על פרזנטור בעייתי אך כדאי לקחת את העניין בחשבון.
רכב המבחן הגיע עם תא נוסעים בשילוב צבעי שחור ובז' שיוצרים תחושה אוורירית ונעימה. ההגה קטום ומחופה עור נעים למגע אך משום מה חלקו התחתון עבה יותר ללא כל סיבה הגיונית.
לוח המחוונים כולל מדי מהירות וסל"ד גדולים וברורים וביניהם צג מידע דיגיטלי המציג את נתוני מחשב הדרך, כמות הדלק, חום המנוע, ומצב תגבור ההגה. הצג הדיגיטלי קטן, דחוס, ואינו קל לקריאה בעת נסיעה. הקונסולה המרכזית כוללת את מערכת השמע ומערכת בקרת האקלים עליהן נרחיב בהמשך. הדשבורד נאה וכולל תא כפפות עמוק במיוחד ותא אחסון חיצוני מעליו. בין המושבים ניתן למצוא את חיבורי ה- USB וה- AUX ותחתם נמצא תא אחסון נוסף ושני שקעי מתח V12. משענת היד הקדמית כוללת תא אחסון ושני מחזיקי כוסות בנוסף לשמונה מחזיקי כוסות נוספים הפזורים בתא הנוסעים.
בזכות מימד הרוחב הנדיב העומד על 1,795 מ"מ מציע סאנגיונג טיבולי מרחב מחייה מצויין מלפנים. המושבים מפתיעים לטובה בנוחיותם ומספקים תמיכה צידית טובה, רק אנשים גדולים מהממוצע עלולים להתלונן שהמושב צפוף מעט עבורם. מאחור יכולים לשבת שלושה מבוגרים בנוחות סבירה בהחלט עם מרווח ראש מצויין ומרווח רגליים טוב מאוד הודות לרצפה שטוחה כמעט לחלוטין. תא המטען הוא מהנדיבים בסגמנט ונפחו עומד על 423 ליטרים אך שימושיותו נפגמת עקב סף ההטענה הגבוה. את המושב האחורי ניתן לקפל ביחס של 60/40 רק חבל שלא מתקבלת רצפת הטענה שטוחה.
תא הנוסעים של סאנגיונג טיבולי עמיד ונעים לשהייה
הנדסת אנוש ואבזור
האחראי על הנדסת האנוש בסאנגיונג טיבולי צריך לצאת לחופשת רענון או שנת שבתון. תפעול המערכות השונות ברכב מסורבל ולא ברור. כך לדוגמא בורר מצבי ההיגוי ממוקם בקצה הימני הרחוק של הקונסולה ואילו בורר מצבי הנהיגה ממוקם בצד שמאל הרחוק מעל לברך. וזה לא נגמר כאן. לאחר שמצאנו את בורר מצבי ההיגוי, גילינו שהמעבר בין שלושת המצבים אינו פשוט: לחיצה ראשונה על הבורר גורמת למצב ביניים שדורש לחיצה נוספת על מנת לעבור למצב ההיגוי הבא וכן הלאה - מיותר ולא נוח. מה גם שמצבי ההיגוי משפיעים מעט מאוד על תגובת ההגה.
תפעול בקרת האקלים אינו מסורבל אך פקדיה דקים ולא נוחים לשימוש, ניתן בקלות להתבלבל בין פקדי בקרת האקלים לבין בורר מצבי ההיגוי ומחשב הדרך שכמעט זהים וממוקמים מעל בקרת האקלים. המעבר לשליטה ידנית בתיבת ההילוכים נעשה על ידי העברת הידית למצב M ומעבר בין ההילוכים נעשה באמצעות ג'ויסטיק קטן שמורכב בצד הידית בסגנון פורד פוקוס. שוב, מיותר ולא נוח. עד כאן התלונות בנוגע להנדסת האנוש.
סאנגיונג טיבולי משווק בישראל ברמת אבזור אחת במחיר 120,000 ₪ הכוללת בין היתר מערכת שמע נשלטת מגלגל ההגה, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, בקרת אקלים מפוצלת, מראות חשמליות, חיישני נסיעה לאחור, דיבורית בלוטות', 3 שקעי 12V, חיבורי USB ו- AUX, חלונות אחוריים כהים, וחישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינץ'. רכב המבחן הגיע עם מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית שמוצעת בתוספת תשלום. המערכת מבוססת אנדרואיד וכוללת תוכנת ניווט WAZE וממשק תפעול פשוט וקל, תוספת מומלצת בהחלט.
אבזור הבטיחות כולל את כל מערכות הבקרה והבלימה המוכרות ושבע כריות אוויר. אל תצפו למצוא כאן אבזור בטיחות אקטיבי מתקדם וגם לא ציון בטיחות, שכן סאנגיונג טיבולי עוד לא עבר את מבחני הריסוק של Euro NCAP.
יחידת ההנעה וחווית הנסיעה
מתחת למכסה המנוע נמצא הפיתוח האחרון של סאנגיונג - מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ליטר המפיק 128 כ"ס ומומנט של 16.3 קג"מ ב- 4,600 סל"ד המשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית מבית אייסין היפנית.
סאנגיונג טיבולי מזנק מהמקום בנחישות ואפילו בפראות מסויימת, זאת בזכות יחס העברה נמוך של ההילוך הראשון. בזינוק מעמידה למאה קמ"ש מדדנו 10.9 שניות. יתר יחסי ההעברה ארוכים יותר ומכויילים לחסכון בדלק ולכן החל מההילוך השלישי מרגיש הטיבולי מנומנם ונדרשת לחיצה נחושה על דוושת ההאצה על מנת להגביר את הקצב. הדבר בא לידי ביטוי בנתון מיאוץ העקיפה הקלאסי. לטיבולי נדרשות 11 שניות ארוכות על מנת להאיץ ממהירות שיוט של 80 קמ"ש למהירות של 120 קמ"ש. רצועת הכח הצרה של המנוע מחייבת לשמור על סל"ד גבוה על מנת לייצר קצב נסיעה מהיר.
סאנגיונג טיבולי מצוייד במנוע 1.6 ליטר ותיבת 6 הילוכים אוטומטית
במצבים בהם נדרש יותר כוח מהמנוע, ניתן לחדד את תגובתו על ידי העברת בורר מצבי הנהיגה ממצב חסכוני למצב כוח. בנוסף קיים מצב חורף שמאפשר התחלת נסיעה בהילוך שני. תיבת 6 ההילוכים מבית אייסין טובה כשלעצמה אך משהו בדרך, בתקשורת בין תיבת ההילוכים למנוע השתבש. התיבה אינה מהירה וחדה מספיק, וגם מעבירה חבטה או שתיים תחת עומס.
סאנגיונג טיבולי עוטה חישוקי סגסוגת אופנתיים בקוטר 18 אינץ' עם צמיגים בחתך נמוך שמספקים אחיזה טובה. התנהגות הכביש צפוייה על אף זוויות הגלגול הבולטות,הטיבולי לא יספק התנהגות חדה וספורטיבית ועל כך אין תלונות כי אין זה יעודו. עם זאת, חוסר ההשקעה בכיול המתלים גורם לטיבולי לאבד הרבה נקודות. המתלים קשיחים ומתקשים להתמודד עם תלאות היומיום של כבישי ישראל. נוחות הנסיעה בסאנגיונג טיבולי אינה מרשימה.
תנוחת הנהיגה בסאנגיונג טיבולי גבוהה אך חוסר כוונון עומק גלגל ההגה פוגם במציאת תנוחת נהיגה אופטימלית. בנוסף יכול להיפגם שדה הראיה של הנהג עקב קורות A עבות ועקב גודלם ומיקומם של מראות הצד. ההתנהלות עם סאנגיונג טיבולי בעיר קלה ופשוטה למדי והמראות הגדולות ומצלמת החניה האחורית מקלות מאוד על תמרוני החניה.
למרות מיתוגו של סאנגיונג טיבולי כרכב פנאי, יכולת השטח הינה בגדר מרכיב סמלי, בדומה לשאר המתחרים בסגמנט. לטיולים קלילים בחיק הטבע אפשר ורצוי לצאת עם הטיבולי, הוא מתמודד יפה עם שבילים.
שיוט בין עירוני יתבצע בנחת סביב 2,500 סל"ד שקטים יחסית. ב- 3,000 סל"ד ומעלה חודרים רעשי המנוע לתא הנוסעים בצורה גסה ובשילוב עם רעשי הכביש ורעשי הרוח החיצוניים מהמראות הגדולות, נוצרת סביבה מאוד רועשת. גם פתיחת חלון בנסיעה בין עירונית גוררת רעש של ממש. בסיכומו של המבחן שכלל נהיגה אינטנסיבית, נסיעות עירוניות ובין עירוניות, זחילה בפקקים, וטיול שטח קליל, סיפק סאנגיונג טיבולי צריכת דלק סבירה וצפוייה של 10.8 ק"מ לליטר בממוצע.
יכולות השטח של סאנגיונג טיבולי סימליות, אך ניתן ורצוי לטייל איתו בשבילים קלילים ובחיק הטבע
סיכום
לסאנגיונג טיבולי מצפה תחרות עזה אך בניגוד למתחריו מספק הטיבולי חבילה מיוחדת, שונה ומאובזרת. סאנגיונג טיבולי נמנה בין רכבי הפנאי שטח הבודדים שמוצעים עם תיבת הילוכים אוטומטית בגזרת המחירים הזו. תמורת 120,000 ₪ מקבלים שלוש שנות אחריות, מרחב פנימי נהדר ורשימת אבזור מכובדת. החבילה הכוללת נפגמת מעט עקב נוחות הנסיעה שלא הרשימה אך מי שמחפש רכב שונה ומיוחד במחיר אטרקטיבי, כדאי שיבדוק את סאנגיונג טיבולי החדש.
| סאנגיונג טיבולי 1.6 ליטר אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | 1.6 ליטר בנזין |
| הספק מרבי | 128/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 16.3/4,600 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 6 מהירויות |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,195 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,795 מ"מ |
| גובה כללי | 1,590 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,600 מ"מ |
| מיכל דלק | 47 ליטרים |
| נפח תא מטען | 423 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,375 ק"ג |
| מהירות מרבית | 175 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 11.0 שניות |
| קבוצת זיהום | 13 |
| ציון בטיחות ENCAP | לא נבחן |
| מחיר |
120,000 ₪ |

תפריט נגישות








תגובה ל1
למה משעממת? היא נראית ממש טוב והמחיר מצויין שווה בדיקה
זבל קוריאני
עוד מכונית פח משעממת מבית היוצר של קוריאה
עוד מכונית קוריאנית משעממת לאוסף במדינה