KGM טורס הייבריד מגיע אלינו בגרסתו ההיברידית בתזמון מושלם לדרישת השוק העכשווית ומתחרה בדגמי C-SUV היברידיים כשבאמתחתו עיצוב מקורי ומחיר אטרקטיבי למדי
KGM טורס הייבריד נוחת במחזותינו בתזמון מדויק ובהתאם להעדפת השוק ליחידות הנעה היברידיות חסכוניות ברוב הקטגוריות העיקריות, ובפרט בסגמנט C-SUV בו הוא מתחרה מול הגרסאות ההיברידיות של MG HS, קיה ספורטאז', יונדאי טוסון ודומיהם. יחידת ההנעה ההיברידית שנוספה להיצע, לקוחה מ- BYD ופועלת בשיטה הסינית לפיה מנוע הבנזין פועל בעיקר כגנרטור המטעין את הסוללה ומנוע חשמלי קדמי אחראי לבדו על ההנעה מרבית מהזמן. KGM טורס הייבריד מוצע בשתי רמות אבזור, כאשר למבחן התייצבה רמת אקזקיוטיב הבכירה המוצעת במחיר 189,900 ₪.
| KGM טורס הייבריד | |
|---|---|
| יתרונות | מרווח, תא מטען, אבזור, מחיר |
| חסרונות | איכות נסיעה |
KGM טורס הייבריד
עיצוב ונוחות KGM טורס הייבריד
העיצוב החיצוני המקורי נותר זהה לחלוטין לגרסת הבנזין, עם מראה שטח קשוח ובולט, אשר מתאמץ להבליט את נוכחותו באמצעות שלל אלמנטים דמויי אביזרי שטח כגון מכסה גלגל חלופי רזרבי אחורי ריק, שאקל קדמי וידיות עיגון על מכסה המנוע. גם קווי המרכב מחקים אלמנטים מדגמי ג'יפ ולנד רובר, כך שהתוצאה הסופית לא חומקת מהעין ומעצימה את תדמית השטח המתבקשת על ידי קהל חובבי דגמי הפנאי. הממדים הנדיבים מאפשרים מרווח פנימי מהטובים בקטגוריה. אורכו של KGM טורס 4,705 מ"מ, רוחבו 1,890 מ"מ, גובהו 1,720 מ"מ, מרווח הגחון 180 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,680 מ"מ.
KGM טורס הייבריד
תא הנוסעים כולל צמד מסכים בגודל 12.3 אינץ' ללוח המחוונים ולמערכת המולטימדיה, עם ממשק מודרני וצימוד חוטי לסמארטפון. השליטה במערכת בקרת האקלים מצג המולטימדיה שאינו כולל סרגל בקרת אקלים קבוע, אך כולל קיצורי דרך מהירים קבועים. הקונסולה המרכזית עוצבה בהתאם לצו השעה. בחלקה הקידמי צפה, מתחתיה משטח אחסון פתוח, ובחלקה האחורי סידור קלאסי של משענת יד מרכזית, מחזיקי כוסות, ופקד הילוכים קטן. חבל שאף אחד משלושת מקומות העגינה לסמארטפון אינו מותאם להחזיקו כדבעי במהלך נסיעה טיפוסית. מעבר לכך, עיצוב סביבת הנהג מודרני ונאה עם איכות חומרים המיישרת קו עם יתר הדגמים בסגמנט. צר לנו כי צבע הקוניאק היוקרתי שהוצע בדגם הקודם לתא הנוסעים אינו מוצע עוד.
KGM טורס הייבריד
הכניסה והיציאה מהרכב נוחות מאוד בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב אידיאלי. חמשת המושבים נוחים מאוד ומציעים רכות נעימה. מושב הנהג כולל בגרסת המבחן הבכירה כיוונון חשמלי לרבות קשיחות משענת הגב. תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת, וההגה מתכוונן בטווח נאות ואינו מסתיר את לוח המחוונים. שדה הראיה טוב בזכות קו חלונות בגובה סביר, זוויות מרכב חדות, ומראות צד תלויות. המרווח לנוסעים נדיב ביותר הודות למידות גדולות יחסית כאמור, ודשבורד מינימלי שאינו מעמיק אל תוך תא הנוסעים. הממדים הנדיבים מקנים מרווח ברכיים מצוין לנוסעים מאחור, ואפשרות להסעת נוסע מרכזי בנוחות יחסית הודות למדרגת הינע נמוכה. בנוסף נמצא מאחור פתחי מיזוג, שקע 12V, גג פנורמי מוצלל, חלונות כהים, פקדים להזחת מושב הנוסע הקדמי, תאורה נפרדת, ידיות אחיזה, משענת יד מרכזית עם צמד מחזיקי כוסות, צמד שקעי טעינה, וכיסי אחסון בגב המושבים עם מקום ייעודי לסמארטפון.
KGM טורס הייבריד
פתרונות האחסון מונים חלל אחסון פתוח ברצפת הקונסולה המרכזית עם צמד שקעי טעינה USB-C ושקע 12V, תא פלסטי מפוצל מתחת למשענת היד המרכזית, צמד כיסי אחסון לא יעילים לסמאטרפון, צמד מחזיקי כוסות, תא כפפות מואר, ותאי אחסון בדלתות. תא המטען לא נפגע עקב הוספת הסוללה ההיברידית, ועודנו מציע את הנפח הגדול בסגמנט העומד על 599 ליטרים. סף ההטענה בתא המטען מעט גבוה, ולתא כיסוי גלילה רך. עוד נמצאים בו תאורה צידית, שקע 12V וערכת ניפוח. קיפול המושבים האחוריים מסדר משטח טעינה מפולס בנפח 1,662 ליטרים.
KGM טורס הייבריד
נוחות הנסיעה בעיר זוכה לציון בינוני בלבד עקב שיכוך לוקה בחסר וכיול נוקשה מדי במהלך הראשוני, מה שמביא ליותר מדי תזוזות מרכב על גבי אספלט שאינו סלול היטב, ותנועה גמלונית בעת מעבר על פסי האטה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת, אך ניכרים רעשי רוח מכיוון המראות הגדולות. יכולת השטח מוגבלת לשבילי קק"ל הסלולים בשל מרווח גחון של 180 מ"מ בלבד, הנעה קדמית והיעדר גלגל חלופי.
ביצועים KGM טורס הייבריד
השוני העיקרי לשמו התכנסנו טמון ביחידת ההנעה ההיברידית שמקורה ביצרן הסיני BYD, ובהתאם לארץ מוצאה היא פועלת בשיטת REEV לפיה מנוע הטורבו בנזין בנפח 1,498 סמ"ק משמש כגנרטור מאריך טווח הטוען את הסוללה בקיבולת 1.83 קוט"ש, אשר מזינה מנוע חשמלי עם הספק מרבי של 177 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ. ההספק המרבי המשולב עומד על 204 כ"ס. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 6 הילוכים אוטומטית e-DHT ומאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 9 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש.
KGM טורס הייבריד
הביצועים טובים משמעותית מגרסת הבנזין, עם אופי פעולה חשמלי ומומנט אגרסיבי מיידי שגורם לפרפור גלגלים ביציאה מהמקום עם רגל כבדה על הגז. גם תאוצות הביניים נשכרות מהמומנט הזמין, ואופן הפעולה מייתר לפרקי זמן קצרים את מנוע הבנזין ומאפשר גלישה חשמלית חרישית. החיסרון בשיטת REEV בא לידי ביטוי בחוסר אחידות הביצועים. תחת עומס, לאחר סדרת עקיפות או עליות ממושכות המרוקנות את הסוללה, ניכרת ירידה משמעותית בביצועים בשל חוסר זמינותם הרגעית של עדר הסוסים החשמלי עד שהסוללה תיטען שוב לקיבולת מספקת באמצעות מנוע הבנזין. המשמעות היא ש- 204 כ"ס המוצהרים לא תמיד יהיו שם במלואם, במיוחד לאחר עומס רציף.
KGM טורס הייבריד
התנהגות הכביש אינה מתעלה, והמשקל הנוסף המרוכז ברובו בסרן האחורי בשל תוספת הסוללה, אינו משפר את מנהגי הכביש ביחס לגרסת הבנזין. היות ורוב הדגמים בקטגוריה מציגים התנהגות פושרת, בטח בגרסאות ההייבריד להן נוספת סוללה, ספק עד כמה הדבר יבלוט בנהיגה מנהלתית טיפוסית, במגבלותיה ישמור המרכב על זוויות גלגול מתונות. דחיקה של המרכב הכבד לפנייה במהירות, תרגיש מאולצת ותפיק צווחות אחיזה מצמיגי הנקסן הקוריאנים. מנופי שליטה מאחורי ההגה מאפשרים 3 רמות עצימות בבלימה הרגנרטיבית, שגם החזקה שבהן חלושה, ועדיין בירכנו על הוספתה שאפשרה צמצום מסוים בשימוש בבלמים אשר ניחנים בעוצמה מספקת בהחלט, אך פעולתם אינה לינארית כלל בשל הוספת המערכת ההיברידית.
צריכת דלק KGM טורס הייבריד
הגרסה ההיברידית רושמת שיפור משמעותי בצריכת הדלק ביחס לגרסת הטורבו בנזין, עם נתון המצביע על 13 ק"מ לליטר בנסיעת המבחן שכללה לא מעט כבישים מהירים. נתון זה רושם שיפור עצום של 35% ביחס לגרסת הבנזין, אך ביחס לגרסאות ההיברידיות של המתחרים מדובר לכל היותר ביישור קו. נתון היצרן מצביע על צריכת דלק ממוצעת של 16.0 ק"מ לליטר אליהם ניתן להתקרב בנהיגה מחושבת. עם מיכל דלק בנפח 50 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 12 מתוך 15.
עלויות אחזקה KGM טורס הייבריד
מותג KGM כאמור טרם צבר מוניטין כזה או אחר ממנו ניתן ללמוד בדבר אמינותו הצפויה, אך סאנגיונג בגלגולו הקודם, נודע בשרידותו ואמינותו. KGM טורס משווק עם אחריות למשך 3 שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. לסוללה ההיברידית אחריות למשך 5 שנים או עד 150,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 8,500 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,600 ₪.
בטיחות KGM טורס הייבריד
KGM טורס הייבריד טרם נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP. אבזור הבטיחות בשתי הגרסאות כולל בין היתר 8 כריות אוויר (כולל כרית קדמית מרכזית בין הנהג לנוסע וכרית להגנה על ברכי הנהג), בלימה אוטונומית, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, ניטור רכבים בשטח מת, מניעת מעבר לנתיב שאינו פנוי, ניטור תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת עייפות נהג, ואורות גבוהים אוטומטיים. תריס עליון נגלל במערכת המולטימדיה מאפשר קיצור דרך מהיר לנטרול מערכת התראת חציית מהירות מותרת ועייפות הנהג, אשר נדרכות בכל נסיעה מחדש בהתאם לתקן האירופאי המחייב.
תמורה למחיר KGM טורס הייבריד
KGM טורס הייבריד מוצע במחיר התחלתי של 179,900 ₪ לגרסת פרימיום, הכוללת צמד מסכים בגודל 12.3 אינץ' למערכת המולטימדיה וללוח המחוונים, חלון גג פנורמי עם כיסוי נגלל חשמלי, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג מאחור, בלם חניה אלקטרוני, משטח טעינה אלחוטית, ריפוד עור סינטטי, תאורת LED מלאה, מפתח חכם, מנופי שליטה ברגנרציה, וחישוקי 18 אינץ'.
גרסת אקזקוטיב הנבחנת שמחירה 189,900 ₪, מוסיפה ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם חימום ואוורור, וחימום מושבים אחוריים.
KGM טורס הייבריד מתומחר ברף הנמוך מבין דגמי ההייבריד בסגמנט C-SUV, וניכר כי בדומה לגרסת הבנזין, גם הוא בוחר באסטרטגיה הסינית "המפצה" על מיתוג אנונימי במידות נדיבות, אבזור וכוח. עיצובו הבולט מצליח לבדל אותו מהעדר ויש שיבחרו או ישללו אותו בשל כך. KGM טורס הייבריד מתברר כרכב פנאי היברידי מרווח, מאובזר ופרקטי בתמחור הגון, המהווה חלופה ראויה בין מבחר הדגמים המוצעים כיום.
| KGM טורס הייבריד 1.5 ליטרים אקזקוטיב אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 4 צילינדרים 1,498 סמ"ק טורבו היברידי |
| הספק מרבי משולב | 204 כ"ס |
| מומנט מרבי משולב | לא נתון |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,705 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,890 מ"מ |
| גובה כללי | 1,720 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,680 מ"מ |
| מרווח גחון | 180 מ"מ |
| מיכל דלק | 50 ליטרים |
| נפח תא מטען | 599/1,662 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,745 ק"ג |
| מהירות מרבית | 180 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 9 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 16.0 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 13.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 12 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | טרם נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 189,900 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.