סקודה ראפיד מקבלת גרסת סקאוט-ליין מוגבהת עם תוספות עיצוביות. האם זה מספיק על מנת להיכנס איתה לשטח, או שמא זוהי הצהרה אופנתית בלבד?
בתחילה הייתה סקודה אוקטביה, משפחתית מוכרת ומוערכת. לאחר מכן הגיעה סקודה ראפיד, תת משפחתית איכותית מעט קטנה אך די זהה לסקודה אוקטביה, אחותה הגדולה. לאחר מכן קיבלה הראפיד גרסת ספייסבק מסוגננת בתצורת חמש דלתות, וכעת השיקה סקודה את הסקודה ראפיד ספייסבק סקאוט-ליין, המתיימר להיות ג'יפון קומפקטי.
סקודה ספייסבק סקאוט-ליין
התרגום החופשי של המילה סקאוט באנגלית הוא בעצם צופה. כמו אלו בתנועת הנוער שלבושים בירוק חאקי, מוכרים עוגיות מדלת לדלת, ומדי פעם עושים קמפינג ביער. זו בדיוק המטרה של סקודה ספייסבק סקאוט-ליין, להיות חביב, להתנהל בעיקר בעיר, ומדי פעם לצאת אל הטבע.
עיצוב
סקודה ספייסבק סקאוט-ליין נבדל מאחיותיו האפרוריות במספר אופנים שכולם לקוחים מעולם השטח. הגחון הוגבה ב- 15 מ"מ, ומלפנים ומאחור קיבלה גרסת הסקאוט-ליין פגושי שטח ומעין מיגוני גחון בצבעי שחור וכסף. כמתבקש, פלסטיקה שחורה חובקת את הרכב מכל הכיוונים תוך כדי הדגשת בתי הגלגלים, והמראות קיבלו צבע כסוף שתואם את צבע הפגושים. רכב המבחן הגיע בצבע ירוק פיסטוק, שמרבית האנשים שפגשנו ציינו שלא יבחרו בו באופן אישי, אך הוא עושה עבודה נהדרת בהבלטת רכב המבחן.
גרסת הסקאוט-ליין מתהדרת בעיצוב שיקי עם מאפיינים מעולם השטח
למרות כל התוספות, סקודה ספייסבק סקאוט-ליין עדיין משדר איפוק. אין לו את המוחצנות של הגי'פונים החדשים, אך הוא גם לא אפרורי לגמרי. עם כל השינויים עדיין מדובר ברכב סקודה בוגר, עם כל המשתמע מכך. מלפנים ניצבת שבכת הקירור של המותג עם יחידות התאורה המוכרות, אך עם תוספת של פנסי ערפל בתאורת LED. מאחור מצוייד הסקאוט-ליין בדלת תא מטען סטנדרטית וספויילר קטן.
תא הנוסעים
אל תצפו למצוא הפתעות בתא הנוסעים של סקודה ספייסבק סקאוט-ליין. העיצוב פשוט ופונקציונלי, ואינו מנסה להיות מסוגנן או שיקי כמו העיצוב החיצוני. איכות ההרכבה טובה ומוצקה, וכמעט חסרת קרקושים, אך איכות החומרים מעט מאכזבת ופשוטה ברובה. את כל האזורים איתם באים במגע מחפים פלסטיק או בד דמוי עור נעימים, אך בכל פינה אחרת החומרים די מאכזבים. הפרקטיות שבאה לידי ביטוי בכל דגמי סקודה מצטיינת גם כאן. הכל נמצא במקום, בדיוק היכן שמצפים למצוא אותו. לוח המחוונים בשחור ולבן ברור וקריא ותלונתינו היחידה היא אל מערכת המולטימדיה שמצויידת במסך 5 אינץ' קטן שמקשה מעט על תפעולה בזמן נהיגה.
המושבים נוחים אך פשוטים. בולט בהיעדרו כוונון הגובה למושב הנוסע, אך מושב הנהג וההגה מתכווננים לתנוחת נהיגה טובה, עם שדה ראיה מצויין לכל הכיוונים. מרווח הרגליים מלפנים טוב גם לגבוהים שבינינו, אך רוחב הכתפיים מוגבל ואנשים גדלי מימדים ירגישו קרובים מדי לנוסע שלצידם. מאחור יכולים שני מבוגרים לשבת בנוחות אך מרווח הרגליים אינו נדיב. הנוסע האמצעי יתקשה מאוד למצוא תנוחת ישיבה נוחה בגלל תעלת ההינע שבולטת ומורגשת מאוד. זהו אחד החסרונות בשלדה המודולרית של קונצרן פולקסווגן שמציעה גם אפשרות להנעה כפולה.
סקודה ספייסבק סקאוט-ליין - תא נוסעים פשוט ופרקטי
סף תא המטען מעט גבוה, אך המפתח רחב מספיק ונוח להטענה. נפח תא המטען עומד על 384 ליטרים שאמנם לא נשמעים המון אך יספקו ללא בעיה את הצרכים היומיים של משפחה סטנדרטית. ניתן לקפל את משענות המושבים ביחס של 60/40 ולקבל נפח הטענה של 1,349 ליטרים. משענות הגב גבוהות מדי גם לאחר הקיפול ויוצרות זוית לא נוחה להטענת חפצים גדולים במיוחד.
במחיר של 118,990 ₪, למעט התוספות החיצוניות, מצוייד סקודה ספייסבק סקאוט-ליין ברשימת אבזור מספקת. אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, עיגוני איזופיקס, מערכת למניעת דרדור, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, ומערכות הבקרה והבלימה המקובלות. לא תמצאו פה מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות, אלא מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.
אבזור הנוחות כולל מערכת מולטימדיה בגודל 5 אינץ' עם ניווט WAZE, חיבורי USB ו- AUX, בקרת שיוט, בקרת אקלים, חיישני נסיעה לאחור, מצלמת נסיעה לאחור, משענת יד, ארבעה חלונות חשמל, תאורת LED פנימית, ומעמד למכשיר הסלולארי בתוספת תשלום.
סקודה ספייסבק סקאוט-ליין - מסך מגע קטן
מערכת הניווט WAZE שהולבשה בארץ על מערכת המולטימדיה של סקודה התקשתה מאוד במציאת המיקום המדוייק של רכבנו כמעט בכל מצב, ולא אפשרה לנו להסתמך עליה כלל. התחושה היא כי אנטנת הניווט לא מותקנת כראוי בישראל. כאשר הגיע סקודה ספייסבק סקאוט-ליין לארץ הוסיפו לו מצלמת נסיעה לאחור מבורכת, אך ברכב המבחן שלנו הוצגה תמונה הפוכה ומבלבלת מאוד על המסך. בזמן חניה לאחור בניצב בין שני רכבים, הוצגו הרכבים הפוך מהמציאות כך שהרכב החונה מימין הוצג בשמאל המסך והרכב החונה משמאל הוצג בימין המסך.
יחידת הנעה וחווית נהיגה
סקודה ספייסבק סקאוט-ליין מצוייד במנוע 1.2 TSI בהספק 90 כ"ס עם מומנט מירבי של 16.4 קג"מ המשודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים DSG. ההחלטה לצייד את הרכב במנוע הזה מעט תמוהה וציפינו למצוא כאן את גרסת ה- 1.4 בהספק 125 כ"ס. סקודה ספייסבק סקאוט-ליין אינו רכב ספורטיבי, אך מזנק בנחישות ברמזורים, ומרגיש אפילו קליל בנסיעה עירונית עם הגה קל ומידות קומפקטיות. יחידת ההנעה ביצעה בזמן המבחן עבודה טובה למרות שאינה חזקה מספיק על הנייר. תיבת ההילוכים עובדת בצורה טובה וחלקה ולא הרגשו מצידה שום היסוסים או רעידות, אפילו לא בתחילת נסיעה. אנו תזמנו בזמן המבחן את המיאוץ הקלאסי מעמידה ל- 100 קמ"ש ב- 11.6 שניות, וצריכת הדלק הייתה מצויינת ועמדה על 15.2 ק"מ לליטר בממוצע.
סקודה ספייסבק סקאוט-ליין - הצהרה אופנתית
הנסיעה מחוץ לעיר נוחה ונעימה מאוד בסקודה ספייסבק סקאוט-ליין החדש. בידוד הרעשים טוב באופן כללי אך מעט רעשי רוח חדרו לתא הנוסעים במהירויות גבוהות אך חוקיות. המנוע מייצר רעש מיותר ולא נעים תחת עומס בהאצות ובעקיפות ושם חסרון הכוח בא לידי ביטוי. לא פעם ויתרתי על יציאה לעקיפה מכיוון שלא ידעתי אם אצליח להשלים אותם בביטחה.
נוסף על הגבהת המרכב, גרסת הסקאוט-ליין זוכה לכיול מתלים מעט קשיח יותר. בזמן שיוט מצליח הסקאוט-ליין להצטיין ומעניק נוחות נסיעה נהדרת, אך בנהיגה דינאמית, המרכב מתנדנד ואינו מספיק מרוסן. צמיגי ה- 215/45 R16 נמוכי החתך תורמים רבות לאחיזת הכביש הטובה של הסקאוט-ליין. ההגה הקל מדוייק למרות חוסר התקשורת שלו עם הכביש אך יאכזב את אלו שיחפשו מעט יותר מעורבות בנהיגה.
איך הוא בשטח?
למרות שזהו אינו יעודו, החלטנו בכל זאת לרדת עם הספייבק סקאוט-ליין לכמה שבילים. תוספת 15 מ"מ לגובה הגחון אינה משמעותית כלל, למעט בחניה על מדרכות. מרווח הגחון הכללי של הסקאוט-ליין עומד על 149 מ"מ ויש משפחתיות סטנדרטיות אחרות עם מרווח גחון גדול יותר. לסקודה ספייסבק סקאוט-ליין אין כל בעיה לעלות על שבילי עפר קלילים ומהודקים אך צמיגי הכביש אינם מספקים אחיזה בשטח, וללא הילוך נמוך או הנעה כפולה, הסיכויים להיתקע עם הסקאוט-ליין גדולים מאוד. אנו בחנו את הספייסבק סקאוט-ליין ביום שלאחר גשם וכמויות אדירות של בוץ עטפו את הצמיגים ומנעו כל אחיזה. חלק ניכר מהנסיעה בילינו בהחלקות צד חצי מבוקרות אשר לוו ברעשים מטרידים מתחתית המרכב.
סקודה ספייסבק סקאוט-ליין - התנהגות כביש טובה, אך לא לשטח
סיכום
מי שמחפש רכב משפחתי בסיסי עם מעט שיק ימצא בסקודה ספייסבק סקאוט-ליין את מבוקשו, אך מי שמחפש מעט יותר פלפל, עדיף שיבחר בגרסת הספייסבק ספורט. המראה החיצוני של סקודה ספייסבק סקאוט-ליין יוצר ציפיה ליחידת הנעה חזקה וחבל שמדובר רק בהצהרה אופנתית ולא בקרוסאובר אמיתי.
סקודה ספייסבק סקאוט-ליין מציג מידות קומפקטיות ועיצוב שמרני שיתקשה להתחרות בג'יפונים שנראים ומרגישים גדולים וחזקים יותר. ומנגד, מחירו זול יותר ממרבית הג'יפונים, והוא מביא עימו את האיכויות של סקודה בתחום השימושיות, הנוחות, האמינות וצריכת הדלק.
| סקודה ראפיד ספייסבק סקאוט-ליין 1.2 אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 1,197 סמ"ק |
| הספק מרבי | 90/4,400 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 16.3/1,400 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים DSG |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,304 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,706 מ"מ |
| גובה כללי | 1,459 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,602 מ"מ |
| מיכל דלק | 55 ליטרים |
| נפח תא מטען |
384/1,349 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,194 ק"ג |
| מהירות מרבית | 184 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 11.3 שניות (יצרן) |
| קבוצת זיהום | 3 |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים |
| מחיר |
118,990 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.