סוזוקי סלריו במבחן דרכים

יצאנו לבדוק האם מחליפתה של סוזוקי אלטו, חלוצת המכוניות העירוניות בישראל, יכולה לשחזר את הצלחתה

תגיות: , , ,

חברת מכשירי תנועה הייתה הראשונה שזיהתה בשנת 2009 את יתרונות המיסוי הירוק והשכילה להביא לישראל את סוזוקי אלטו במחיר שובר שוק שאיפשר לישראלים רבים לקרוע את הניילונים ממכונית חדשה בחצי המחיר. בתחילה שווקה האלטו עם תיבת הילוכים ידנית בלבד וברמת אבזור בסיסית, אך למרבית הלקוחות שבחרו באלטו זה לא הפריע. מאז צמח שוק המכוניות העירוניות שהיום מהווה כ- 12% מסך המסירות בשנת 2015. בנוסף מראים נתוני המסירות שהלקוח הישראלי מעדיף להוסיף אלפי שקלים חדשים ולרכוש רכב חדש שמצוייד בתיבת הילוכים אוטומטית וברמת אבזור עשירה יותר.

סוזוקי סלריו החדשהסוזוקי סלריו החדשה

סוזוקי סלריו החדשה נכנסת לנעליה של סוזוקי אלטו וסוזוקי ספלאש שייצורה הופסק. את הצלחתה של האלטו היא ככל הנראה לא תצליח לשחזר בגלל מתחרות חזקות, אך היא העירונית הזולה ביותר המוצעת בישראל עם תיבת הילוכים אוטומטית וזה בטח לא יכול להזיק. מחירה הרשמי של סוזוקי סלריו אוטומטית עומד על 66,000 ₪ לפני הנחות ומבצעים וזו הגרסה שהתייצבה למבחן.

עיצוב

הסלריו החדשה של סוזוקי אינה מנסה להתבלט או להיות מיוחדת. יש זוויות בהם היא מצליחה להעביר קמצוץ של יופי, אך באופן כללי עיצובה פשוט ומשעמם. רוחב של 1,600 מ"מ וגובה של 1,540 מ"מ מקנים לסלריו עיצוב קופסתי ולא מחמיא אך גם מרווח פנימי נדיב ביחס לסגמנט. הפגוש הקדמי כולל זוג פנסי ערפל ופתחי אוורור, ושבכת הקירור עמוסה עיטורי כרום המנסים לחפות על חוסר ההשקעה העיצובי. במבט צד נגלים צמד קימורים בדלתות וחישוקי סגסוגת בקוטר 14 אינץ', ומאחור מתעצמת תחושת חוסר ההשקעה בעיצוב. הפריטים המעוצבים ביותר מאחור הם ידית פתיחת תא המטען והכנף הקטנה. רכב המבחן צוייד בחבילת קרוס-פאק (Cross pack) שמחירה עומד על 4,600 ₪ וזו מוסיפה עיטורי פלסטיק חיצוניים בצבע שחור שמקנים לסלריו מראה מעט יותר קשוח. בתחום העיצוב ניתן לומר כי סוזוקי סלריו אינה מהווה איום למתחרות המובילות והיא חסרת ייחוד.

סוזוקי סלריו החדשה - אינה מהווה איום למתחרות המובילותסוזוקי סלריו החדשה - אינה מהווה איום למתחרות המובילות

תא נוסעים ואבזור

הפשטות העיצובית ממשיכה גם אל תא הנוסעים. בכל מקום פגשנו פלסטיקה פשוטה וקשיחה אך באיכות הרכבה טובה. התחושה מעט אפורה וקודרת ורק מספר עיטורים מצומצם סביב פתחי המיזוג ומערכת השמע מהווים ניגודיות כלשהי בתא הנוסעים.

מידותיו של ההגה טובות אך הוא אינו נעים למגע, אינו מתכוונן לעומק וכולל שליטה רק על הדיבורית. במרכז הדשבורד ניצבת מערכת שמע פשוטה וקלה לתפעול הכוללת חיבור USB ודיבורית בלוטות'. מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית מוצעת בתוספת 4,600 ₪. לוח המחוונים גדול וקריא, וכולל מסך דיגיטלי בסיסי שמציג את מד האוץ וההילוך הנוכחי. עוד ברשימת האבזור ניתן למצוא מערכת מיזוג מכנית שפועלת היטב, 4 חלונות חשמל, מראות חשמל, צמד מחזיקי כוסות, מספר תאי אחסון כולל בדלתות, וזהו פחות או יותר.

סוזוקי סלריו החדשה - תא נוסעים פשוט אך באיכות הרכבה טובהסוזוקי סלריו החדשה - תא נוסעים פשוט אך באיכות הרכבה טובה

היושבים מלפנים ומאחור ייהנו ממרווחי רגליים וראש טובים ביחס לסגמנט אך המושבים די נוקשים וחסרי תמיכה. בסיס הגלגלים של הסלריו גדול יותר משל המתחרות ועומד על 2,425 מ"מ, נתון שבא לידי ביטוי בתא נוסעים מרווח למדי. למרות זאת עדיין מדובר במכונית קטנה וצרה שבה שלושה מבוגרים במושב האחורי ינועו באי נוחות למרות מדרגת תעלת הינע נמוכה. תא המטען הינו מהמרווחים בקטגוריה ומציע 254 ליטרים. את המושב האחורי ניתן לקפל ביחס של 60/40. למרות שבקיפול המושבים לא נוצרת רצפת הטענה שטוחה, מתקבל נפח הטענה של 726 ליטרים. גובה שפת ההטענה של הסלריו נוח אך המפתח מעט צר.

יחידת הנעה

סוזוקי סלריו בגרסת המבחן מצויידת בתיבת הילוכים אוטומטית. לא אוטומטית פלנטרית כמו שכולם אוהבים אלא תיבה רובוטית בעלת 5 מהירויות ומצמד בודד. התיבה הרובוטית משודכת למנוע בנזין משולש צילינדרים בנפח 1.0 ליטר המפיק 68 כ"ס ומומנט של 9.1 קג"מ ב- 3,500 סל"ד. על פי סוזוקי, צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 23.2 ק"מ לליטר, אך המדידות שלנו הציגו בפועל נתון של 16.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת ומאומצת, נתון הניתן לשיפור בנהיגה מנהלתית. המיאוץ הקלאסי מ- 0 ל- 100 קמ"ש ארך 14.2 שניות ארוכות.

סוזוקי סלריו החדשה - צריכת דלק מצויינתסוזוקי סלריו החדשה - צריכת דלק מצויינת

תגובת המצערת חדה ונחושה בהאצה, ולמעט במהירויות גבוהות ובעליות תלולות, שומרת הסלריו על רצועת כוח זמינה ומפתיעה לטובה. התיבה הרובוטית החדשה של הסלריו כוללת שני מאפיינים המייחדים אותה: הילוך חמישי ארוך המאפשר שיוט נעים בסל"ד נמוך יחסית ותורם לצריכת דלק חסכונית, ומצב "זחילה" המאפשר התחלת נסיעה ללא לחיצה על דוושת התאוצה, ממש כמו בתיבה אוטומטית פלנטרית, וכך נמנעות קפיצות מיותרות, ואומנות החניה הופכת לקלה וחלקה.

התנהגות, נוחות ובטיחות

ההתנהלות בעיר עם סוזוקי סלריו נעימה ונוחה בפן התפעולי. ההגה קל מאוד ורדיוס הסיבוב קטן. תנוחת הישיבה הגבוהה ושדה הראייה הנרחב מקלים על כל תמרון. רעשי המנוע והכביש אינם מטרידים במיוחד בנסיעה עירונית. השילוב בין המנוע לתיבת ההילוכים החדשה מתגלה כמוצלח למדי, אך עדיין מדובר בתיבה רובוטית חד מצמדית שמאופיינת בהעברות הילוכים איטיות ומורגשות לעיתים, בייחוד במעבר מהילוך ראשון לשני.

כיול המתלים של סוזוקו סלריו החדשה אינו מבריק. היא מצליחה להתמודד עם שיבושים קלים, אך כבישים באיכות ירודה יכולים להשפיע רבות על תא הנוסעים. תוסיפו על כך בידוד רעשי כביש ורוח לא מרשים ורעשי מנוע צורמים תחת מאמץ, וקיבלתם "חגיגה" של ממש בתא הנוסעים. עם העלייה במהירות משתפרת נוחות הנסיעה, אך רעשי הרוח והכביש בולטים עוד יותר.

סוזוקי סלריו החדשה - מכונית מרווחת וחסכונית במחיר נגישסוזוקי סלריו החדשה - מכונית מרווחת וחסכונית במחיר נגיש

כיול המתלים, זווית הגלגול, ההגה הקל, והצמיגים הצרים, אינם מבשרים על התנהגות כביש מענגת, אך זהו אינו ייעודה של הסלריו. היא אוחזת היטב בפניות, הבלמים מתפקדים היטב ולמרות מרכז הכובד הגבוה, מצליחה הסלריו להעניק תחושה בוגרת ובטיחותית בזמן הנהיגה. במבחני הריסוק של EURO NCAP קיבלה סוזוקי סלריו רק 3 כוכבי בטיחות וציון לא מרשים של 61% בהגנה על מבוגרים. הדגם הנבחן ע"י NCAP צוייד ב- 4 כריות אוויר ואילו פה בישראל משווקת סוזוקי סלריו עם 6 כריות אוויר, תוספת המסוגלת לעשות הבדל לא קטן בתוצאות מבחן הריסוק הצידי. בנוסף מצויידת סוזוקי סלריו בבקרת יציבות, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מערכת למניעת התדרדרות, ומערכת מובילאיי לסיוע במניעת תאונות דרכים ללא תוספת תשלום.

סיכום

על פניו נראה כי סוזוקי סלריו החדשה לא תצליח לשחזר את הצלחתה של סוזוקי אלטו. היא אינה מביאה כל חידוש אלא רק מנסה ליישר קו עם המתחרות בסגמנט. על הנייר יש לסוזוקי סלריו את כל הנדרש כדי להיכנס לרשימת המובילות בסגמנט. היא שימושית, מרווחת וחסכונית ממרבית מתחרותיה. בפועל סוזוקי סלריו פשוטה, לא מלהיבה ולוקה בחסר בתחום העיצוב והנוחות. בסעיף התמורה למחיר מקבלת הסלריו ציון גבוה ותתאים במיוחד למי שאינו מחפש להתפנק אלא מחפש מכונית מרווחת, אוטומטית וחסכונית במחיר נגיש.

סוזוקי סלריו 1.0 ליטר GLX אוטומט
מנוע 998 סמ"ק
הספק מרבי 67.9/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 9.1/3,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רובוטית חד מצמדית
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 3,600 מ"מ
רוחב כללי 1,600 מ"מ
גובה כללי 1,540 מ"מ
בסיס גלגלים 2,425 מ"מ
מיכל דלק 35 ליטרים
נפח תא מטען

254/726 ליטרים

משקל עצמי 840 ק"ג
מהירות מרבית -
תאוצה 0-100 קמ"ש 14.2 שניות (מבחן)
קבוצת זיהום 3
ציון בטיחות ENCAP 3 כוכבים 
מחיר

65,990 ₪ 
חבילת קרוס-פאק 4,600 ₪  

סוזוקי סלריו 2016 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu