על הנייר, אופל קורסה OPC החדשה מצליחה להרשים, אבל אותנו מעניין איך היא על הכביש
אופל קורסה OPC, הגרסה המהירה של הסופר מיני הגרמנית, קוראת תיגר על פולקסווגן פולו GTI, סיאט איביזה קופרה ופיג'ו 208 GTi. אופל קורסה OPC החדשה מבוססת על שלדה משופרת של הדור הקודם וגם מנוע ה- 1.6 ליטר טורבו מצא את דרכו לדגם החדש אחרי שקיבל תוספת של 15 כ"ס ומציע כעת 207 כ"ס. מחירה של אופל קורסה OPC עומד על 154,900 ₪ והיא מוצעת גם עם חבילת ביצועים מפתה המקפיצה את המחיר ל- 179,900 ₪.
| אופל קורסה OPC | |
|---|---|
| יתרונות | התנהגות כביש, אבזור, תא הנוסעים |
| חסרונות | מחיר, היגוי, נוחות נסיעה |
סרטון מבחן דרכים אופל קורסה OPC
גרסת המבחן שלנו מצויידת בחבילת הביצועים הכוללת חישוקי 18 אינץ' במקום 17 אינץ', צמיגי מישלין פיילוט סופר ספורט בחתך נמוך, בלמי Brembo קדמיים בקוטר 330 מ"מ, כיול שלדה ספורטיבי יותר, והדובדבן שבקצפת - דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני מבית דרקסלר. ואם זה לא מספיק, בקרת היציבות כוללת מצב ספורט ומאפשרת לשחרר את הרסן.
אופל קורסה OPC - עיניים יפות יש לה
עיצוב ונוחות
אופל קורסה OPC מיוצרת במרכב שלוש דלתות בלבד עם אותה צדודית בועתית שאפיינה את הדור הקודם ונמצאת איתנו יותר מדי שנים. גם חישוקי ה- 18 אינץ' המרשימים הושאלו מהדגם הקודם והיינו שמחים לקבל מאופל משהו חדש ושונה. החזית נאה וספורטיבית עם יחידות תאורה מעוצבות מסוג בי-קסנון, מכסה מנוע מודגש עם פס שחור המדמה כונס אוויר, גריל גדול, ופגוש בעיצוב קרבי עם עיטורי כרום. מאחור ספויילר גדול, צמד מפלטים מבית REMUS, דיפיוזר בולט, ויחידות תאורה מאורכות. עם כל האלמנטים הללו, ברור לכולם שזו לא עוד סופר מיני מבוייתת. אופל קורסה OPC רק רוצה לרקוד.
העיצוב הספורטיבי זולג לתא הנוסעים ובא לידי ביטוי בהגה שמנמן וקטום בתחתית, לוח מחוונים עם רקע בהשראת דגל מרוצים משובץ, ומושבי ספורט יפיפיים מבית ריקארו. גרסת המבחן מצויידת בגג שמש חשמלי המוסיף אור ואווירה נעימה. איכות החומרים טובה וכך גם איכות ההרכבה. בחלקים התחתונים ומאחור פגשנו פלסטיקה קשיחה וחלולה - לא משהו חריג בסגמנט. קו העיצוב הנקי והמודרני מספק תחושה טובה ומוצקה.
אופל קורסה OPC - לא עוד סופר מיני מבוייתת
מידותיה של אופל קורסה הן מהנדיבות בסגמנט וכך גם המרחב לנוסעים. המושבים הקדמיים לא רק יפים אלא גם נוחים ותומכים. תמיכת הצד יכלה להיות טובה יותר אך אנו לא רוצים להיות קטנוניים מדי. המושבים יורדים כמעט עד לרצפה, דבר מבורך במכונית ספורטיבית, אך ההגה לא יורד נמוך מספיק בהתאם, ולמעשה מנע מאיתנו להוריד את המושב למינימום גובה. למרות זאת, תנוחת הנהיגה טובה ומאפשרת שליטה מצויינת בהגה, בידית ההילוכים, ובדוושות שזכו לסידור מושלם.
כניסת נוסעים למושב האחורי יכולה לתסכל דווקא את הנוסעים מלפנים. לאחר שהנוסע התמקם במושב האחורי, המושב הקדמי לא חוזר למצבו הקודם אלא נשאר קרוב לדשבורד ולכן הנוסע הקדמי נדרש להתכופף לידית כיוון מרחק המושב ולהרחיק את המושב כדי לשבת. כניסה ויציאה מהמושב האחורי סבירה אם אתם ילדים או מבוגרים קומפקטיים, אך התחושה מעט קלסטרופובית עקב המושבים הקדמיים הגדולים והקורות האחוריות העבות הנכנסות לשדה הראיה ופוגעות במרווח הראש. המושבים נוחים למדי ומרווח הרגליים סביר, רק הנוסע האמצעי ירגיש מקופח עקב מושב מוגבה ותעלת הינע רחבה.
אופל קורסה OPC - תא נוסעים איכותי ומאובזר
תא הנוסעים שימושי יחסית הודות לתאים גדולים בדלתות, תא כפפות בגודל סביר, ותא אחסון גדול ליד ידית ההילוכים הכולל גם מחזיק כוסות מתקפל מגומי קשיח. תא המטען בנפח 285 ליטרים או 1,120 ליטרים לאחר קיפול המושבים. נפחו ומבנהו מספקים בהחלט לשימוש יומיומי.
הנדסת האנוש ותפעול הפקדים הפיזיים אינטואיטיבי ונגיש, אך הפעלת פונקציות מתקדמות במחשב הדרך דורשת התעסקות והסתגלות, ומזכירה תפעול של טלפון נייד ישן. מערכת המולטימדיה המקורית IntelliLink משתלבת נהדר בעיצוב הדשבורד ופשוטה מאוד לתפעול. מערכת ההפעלה מהירה ומסך המגע בגודל 7 אינץ' מציג תמונה חדה וברורה בכל תנאי התאורה. מערכת המולטימדיה כוללת שקע USB, שקע AUX ושישה רמקולים המפיקים צליל משביע רצון, אלא אם אתם אודיופילים. המערכת תומכת באפליקציית AppleCarPlay אך לא ב- Android Auto.
נוחות הנסיעה רחוקה מלהיות טובה ומפנקת. הבולמים הקשיחים דואגים להכיר לנוסעים את כל פגמי הכביש. בורות, פסי האטה, ומכסי ביוב מורגשים במיוחד אך בנסיעה רגועה בכביש גלי עם שיבושים קלים, הנסיעה מרוסנת יחסית ואף הפתיעה לטובה. יכולת בידוד הרעשים סבירה. רעשי רוח ומנוע לא מפריעים במיוחד והצמיגים הרחבים בעלי החתך הנמוך אחראים על רוב הרעש החודר לתא הנוסעים.
אופל קורסה OPC - מושבי RECARO יפים ותומכים
ביצועים
מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 207 כ"ס ב- 5,800 סל"ד ומומנט של 25 עד 28.5 קג"מ החל מ- 1,900 סל"ד, מאיץ את אופל קורסה OPC מעמידה למאה קמ"ש תוך 6.5 שניות ולמהירות מרבית של 230 קמ"ש. אין לנו ציוד מעבדה לאישוש הזמנים אך התחושה זריזה ומספקת. למנוע הרבה סוסים אבל המומנט לא מהגבוהים בסגמנט. עם משקל עצמי לא נמוך של 1,278 ק"ג, מתבקש מנוע בשרני יותר שיוכל לדחוף את הרכב בקלות יחסית גם בסל"ד נמוך ובהאצות ביניים, ללא צורך בהורדת שני הילוכים. על מנת לקבל את המיטב מהמנוע, צריך לשמור עליו בסל"ד בינוני עד גבוה, אז הטורבו גודש בקצב, דוושת התאוצה תגובתית, הכוח זמין בשפע, וקשה למחוק את החיוך מהפרצוף.
אופל קורסה OPC זמינה עם תיבת הילוכים ידנית בלבד בת 6 הילוכים. אנו חושבים שבחישת ההילוכים היא חלק גדול מחווית הנהיגה ברכב ספורט. העברת ההילוכים נקיה, מדוייקת וחלקה. שני ההילוכים הראשונים קצרים מאוד לטובת זינוק זריז מהמקום ואילו ההילוך השישי ארוך ויעיל בשיוט. המצמד כבד וקפיצי, זה אומר שכיף בנהיגה אגריסבית אך פחות כיף בפקקים.
אופל קורסה OPC שמחה לשנות כיוון בזריזות
ההגה אמנם מתוגבר חשמלית אך ציפינו לקבל ממנו מידע מפורט יותר אודות מצב הגלגלים, כמו אצל חלק מהמתחרות. ההיגוי אולי טוב ביחס לסופר מיני סטנדרטית, אבל לא עומד ברמה של השלדה המצויינת ופוגם בתחושת המעורבות בנעשה ובחווית הנהיגה. עם זאת, ההיגוי חד, מהיר ומאפשר לזרוק את הקורסה בקלות לתוך פניות ולשמור על קצב גבוה במסלול המפותל. הצמיגים הדביקים יחד עם הבולמים הקשיחים והדיפרנציאל של דרקסלר, מאפשרים לחזור לגז מוקדם יותר, דואגים לצמצם תת היגוי, ושומרים שהאף יהיה בכיוון הנכון - בקו הפניה ולא בתעלה.
השלדה הקשיחה מספרת לנהג מה קורה עם הגלגלים ושמחה לשנות כיוון בזריזות ובקלות. מתקבלת תחושה של מכונית קלה וקטנה ממה שהיא בפועל וזה טוב. גם כאשר בקרת היציבות פועלת, הזנב יהדק את הפניה בהחלקה מעודנת - פשוט כיף. אם תבטלו את בקרת היציבות, תתחיל הקורסה לכשכש בזנב כמו כלב שעומד לקבל סטייק עסיסי. בלמי הברמבו ברכב המבחן שלנו מגיבים במהירות עם נשיכה טובה ופועלים היטב גם תחת עומס, מה שמגביר את הבטחון אצל מי שנוהג בקורסה החמה.
אופל קורסה OPC - עוד תמונה לשטוף את העיניים
צריכת דלק
מנוע הטורבו המפונק שותה בנזין אוקטן 98 בלבד ובימי המבחן שכללו קטעים של נהיגה בין-עירונית ונהיגה מאומצת, נרשמה צריכת דלק ממוצעת של 8.5 ק"מ לליטר. אם תוכלו לעמוד בפיתוי ולא תתנו בגז, תוכלו לקבל צריכת דלק טובה יותר.
עלויות אחזקה
אופל קורסה OPC מגיעה עם שלוש שנות אחריות יצרן מלאות. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או כל 15,000 ק"מ. מחירו של הטיפול הראשון במוסך היבואן עומד על 601 ₪, הטיפול השני 758 ₪, הטיפול השלישי 601 ₪, והטיפול הרביעי 1,948 ₪. עשו לעצמכם טובה והשתדלו לא לדפוק את הפנס הראשי כי מחירו עומד על 6,903 ₪ ליחידה. גם מראת צד קומפלט לא זולה ומחירה 3,656 ₪. פנס אחורי דווקא לא יקר ומחירו 971 ₪ בלבד. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21, ללא שלילת רשיון וללא תביעות עבר, יעלה כ- 8,000 ₪ לשנה. כל המחירים כוללים מע"מ.
אופל קורסה OPC - פנס כזה עולה 6,903 שקלים
בטיחות
בשנת 2014 התייצבה אופל קורסה למבחן הבטיחות של ארגון EuroNcap וסיימה אותו עם ציון של 4 כוכבי בטיחות מתוך 5. הקורסה קיבלה ציון של 79% בהגנה על מבוגרים, 77% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, ו- 56% עבור מערכות עזר לבטיחות. ציוד הבטיחות באופל קורסה OPC כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת סיוע לזינוק בעלייה, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מצלמת נסיעה לאחור, נקודות isofix עם גישה קלה, וחבילת בטיחות מקורית Opel EYE הכוללת מערכת זיהוי תמרורים, מערכת התרעה על סטייה מנתיב הפועלת במהירות מעל 60 קמ"ש, ומערכת התרעה על סכנת התנגשות מלפנים המדליקה בעת הצורך נורות אזהרה אדומות מעל לוח המחוונים, בטווח הראיה של הנהג. נדגיש כי מדובר רק בהתרעות ולא במערכות אקטיביות השולטות על הבלמים וההיגוי.
תמורה למחיר
תמורת 154,900 ₪ מקבלים מכונית מאובזרת למדי עם ביצועים טובים ואופי אגרסיבי. אם נהיגת הארד-קור אלימה ומהירה בכבישים איכותיים היא הבילוי המועדף עליכם ואתם צריכים גם את רשימת האבזור הנדיבה או את חבילת הביצועים המקורית והייחודית (תוספת של 25,000 ₪), כדאי שתקחו את הקורסה OPC לנסיעת מבחן. אם אתם מחפשים קטנה חמה לנשמה עם תמורה גבוהה יותר למחיר, תוכלו לקבל אחת באולם התצוגה של פיג'ו או סיאט. בשורה התחתונה, אופל קורסה OPC מציעה חבילה איכותית ומהנה אך יקרה ביחס למתחרות טובות לא פחות.
תודה לדורי אסף, מוקי אדיב ומגה קארטינג בית שאן על העזרה בהכנת הכתבה.
| אופל קורסה OPC עם חבילת ביצועים | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 1.6 ליטר |
| הספק מרבי | 207/5,800 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 28.5/1,900 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | ידנית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,021 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,736 מ"מ |
| גובה כללי | 1,479 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,510 מ"מ |
| מיכל דלק | 45 ליטרים |
| נפח תא מטען |
285 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,278 ק"ג |
| מהירות מרבית | 230 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 6.8 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 13.3 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 8.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 14 |
| ציון בטיחות ENCAP | 4 כוכבים (2014) |
| מחיר |
179,900 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.