וידאו: יונדאי איוניק במבחן דרכים - משפחתית אקולוגית

המכונית ההיברידית הראשונה של יונדאי מכוונת גבוה ומציעה אבזור בטיחות שופע וצריכת דלק מעולה

תגיות: , , ,

שוק הרכב העולמי משתנה בקצב מהיר. ממדי הרכבים גדלים, גבולות הסגמנטים הופכים למטושטשים, ולא מעט רכבים חובשים כובעים של כמה קטגוריות במקביל. לרכבים מונעי בנזין ודיזל קמו מתחרים, ביניהם רכבים מונעי מימן, רכבים חשמליים, היברידיים והיד עוד נטויה. יצרני הרכב משתתפים במרוץ האנרגיה ושוקדים במקביל על פיתוח מערכות נהיגה אוטונומיות.

סרטון מבחן דרכים יונדאי איוניק

יונדאי איוניק
יתרונות   בטיחות, אבזור, חסכון בדלק
חסרונות   נוחות נסיעה, בידוד רעשים

עד היום זכתה טויוטה למקום של כבוד בפלח המשפחתיות ההיברידיות בזכות הפריוס המוצלחת. הונדה אינסייט שניסתה לקבל נתח מהעוגה, לא עמדה בציפיות וייצורה הופסק בשנת 2014. בקונצרן יונדאי-קיה המתינו לראות כיצד מתפתחים הדברים, ומסתבר שהם למדו דבר או שניים על השוק ופיתחו טכנולוגיה היברידית מתקדמת משלהם. הראשון שפגשנו בישראל הוא קיה נירו המוצלח וכעת הצטרפה האחות יונדאי איוניק אשר תוכננה מראש כמכונית היברידית ואינה מתבססת על דגמים אחרים של החברה. האם תצליח יונדאי איוניק להדיח את טויוטה פריוס מלכת הקטגוריה? יצאנו לבדוק את גרסת סופרים הבכירה.

עיצוב ונוחות

יונדאי איוניק מציגה עיצוב סולידי ולא מתחכם, בטח ביחס לטויוטה פריוס הייחודית. היא לא עתידנית ולא מנסה למשוך תשומת לב. הפרופורציות נאות והרמוניות, החזית מציגה מראה אלגנטי ואופייני ליונדאי עם גריל גדול ואלמנטים מושחרים. יחידות התאורה נעימות לעין, והפגושים הגדולים כוללים תאורת יום מסוג LED. מהצד לוכדים את העין מסגרת כרום סביב החלונות וחישוקי סגסוגת נאים בקוטר 17 אינץ'. חלקה האחורי של יונדאי איוניק כולל שמשה מפוצלת ומסגיר את שיוכה לקולקציית ההיברידיות.

יונדאי איוניקיונדאי איוניק

גם העיצוב הפנימי והנדסת האנוש מדברים את אותה השפה ובכך למעשה מכוונים הקוריאנים ללב המיינסטרים המוטורי. לא בעיצוב אופנתי וחולף, אלא בעיצוב קלאסי שיתפוס לאורך זמן. תא הנוסעים מעוצב בקווים נקיים ונעימים לעין, ללא גימיקים ואביזרים ייחודיים. איכות החומרים מעולה ומרבית המשטחים נעימים למגע. איכות ההרכבה הדוקה חוץ ממתגי בקרת האקלים המספקים תחושה נבובה ביחס לשאר הפקדים ברכב. ההגה המעוצב מחופה עור ומתכוונן חשמלית בגרסת המבחן.

ההתמצאות בסביבת הנהג קלה ואינטואיטיבית, בעיקר בזכות מסך מגע בגודל 8 אינץ' הפועל בצורה מרשימה וחלקה להפליא ושולט על מערכת בקרת האקלים המפוצלת ועל מערכת המולטימדיה, הכוללת תוכנת ניווט Waze וקישוריות בלוטות'. פתחי המיזוג סימטריים ומעוטרים במסגרת בצבע כחול היברידי עדין, אותו שילבה היצרנית גם בהגה ובמקומות נוספים. הרמקולים סיפקו איכות שמע סבירה אך היינו שמחים לקבל איכות טובה יותר.

יונדאי איוניקיונדאי איוניק

מושבי הבד המהודרים נעימים, נוחים ומספקים תנוחת נהיגה משובחת. מושב הנהג מתכוונן חשמלית בגרסת המבחן. שדה הראייה מלפנים מעולה והאיוניק קלה מאוד לתמרון. החלון האחורי מגביל את שדה הראיה, אך מצלמת הרוורס החדה עוזרת בתמרונים לאחור. המושבים האחוריים נוחים אך מעט נמוכים, והמושב האמצעי גבוה וצר. הנוסעים מאחור ייהנו ממשענת יד עם מחזיקי כוסות ומפתחי מיזוג. בזכות בסיס גלגלים גדול, מרווח הברכיים מאחור מעולה, אך מרווח הראש בינוני בשל עיצוב הגג המשתפל לאחור התורם למקדם הגרר הנמוך. תאי אחסון ומחזיקי כוסות נמצאים בשפע בתא הנוסעים. תא המטען בנפח 550 ליטרים גדול ושטוח אך לא נוח לשימוש בשל מפתח גבוה ומעט צר. קיפול המושבים האחוריים יגדיל את נפח תא המטען לכדי 1,420 ליטרים. מתחת לרצפת תא המטען שוכן גלגל רזרבי זמני.

נקודות התורפה המשמעותיות ביונדאי איוניק הן נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים. לולא חסרונות אלו יכלה יונדאי איוניק להיות מכונית מושלמת. בנהיגה עירונית המתלים לא יחסכו מכם עדכון על כל מה שמתרחש מתחת לצמיגים, ושיבושים מכל הסוגים יחדרו אל תא הנוסעים. התעסקות המתלים בריסון המכונית מורגש מאוד. המכונית לא נחבטת או סוגרת את מהלכי הבולמים אך יונדאי איוניק רחוקה מלהיות מרוסנת כמצופה ממכונית בקטגוריה. אם חשבתם שיונדאי איוניק תפצה בנסיעה מהנה ושקטה כאשר עולים מהירות הנסיעה ואיכות האספלט, תגלו שבידוד הרעשים בינוני ורעשי רוח וכביש חודרים לתא הנוסעים.

יונדאי איוניקיונדאי איוניק

ביצועים

יונדאי איוניק מצויידת במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 105 כ"ס ובמנוע חשמלי המפיק 43 כוחות סוס. ההספק המשולב עומד על 141 כ"ס והמומנט המרבי עומד על 27.0 קג"מ. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולא דרך תיבה רציפה כמקובל במכוניות היברידיות. פעילות התיבה זריזה ושקטה, והיא פועלת בהרמוניה עם המנוע.

45% מחלקי המרכב עשויים אלומיניום אך משקלה של האיוניק עומד על 1,420 ק"ג לא מעטים. למרות זאת מרגישה האיוניק זריזה, ומאיצה מאפס למאה קמ"ש תוך 11.1 שניות. לחיצה הגונה על דוושת התאוצה תיצור צליל נוכח ונעים, אך יונדאי איוניק תשדל את הנהג לנהוג בצורה רגועה בעזרת מחשב הדרך שיחווה את דעתו על אופי הנהיגה. שלוש שורות יספרו באחוזים האם הנהג אגרסיבי, נורמלי או אקולוגי.

יונדאי איוניקיונדאי איוניק

במקום מד סל"ד קיים מחוון המשקף בכל רגע נתון את ניצול האנרגיה. ליונדאי איוניק שלושה מצבי נהיגה: מצב הטענה חוזרת בבלימה או במדרון, מצב ECO המשלב צריכת אנרגיה מצמד המנועים עם יתרון לחשמלי, ומצב PWR המספק את מלוא הכוח ממנוע הבנזין בשילוב המנוע החשמלי.

איש אינו מצפה ממכונית היברידית להתנהגות כביש מהנה ובסעיף זה מקבלת יונדאי איוניק ציון ממוצע. במהירויות נמוכות ההגה קל, ומתקשח מלאכותית ככל שהמהירות עולה. ההגה חסר תקשורת ובעל נטיה קלה לתת היגוי המסמן לנהג לנהוג במתינות. בפניות חדות ההתנהגות צפוייה והרכב רוכן מעט בדומה לרוב המשפחתיות הקלאסיות. לדוושת הבלמים תחושה מעומעמת האופיינית לרכבי כלאיים, וכדי לקבל בלימה ראויה דרושה לחיצה נחושה על הדוושה.

צריכת דלק

יונדאי איוניק מצויידת במיכל דלק בנפח 45 ליטרים. כשתמלאו את כולו, יציג מחשב הדרך טווח נסיעה של 930 קילומטרים. היצרן מספר על צריכת דלק ממוצעת של 25.6 ק"מ לליטר. בימי המבחן שכללו תנאים מאומצים, עמד הממוצע על 18.5 קילומטרים לליטר. נתון מכובד בהחלט וטווח נסיעה של יותר מ- 800 ק"מ למיכל דלק מלא.

עלויות אחזקה

יונדאי איוניק משווקת עם אחריות יצרן לחמש שנים או 100 אלף ק"מ. למערכת ההיברידית אחריות לשבע שנים או 150,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או כל 15,000 ק"מ. מחירו של הטיפול הראשון במוסך היבואן עומד על 655 ₪, עלות הטיפול השני 1,013 ₪, עלות הטיפול השלישי 819 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,247 ₪. מחירי החלפים של יונדאי איוניק גבוהים. יחידת תאורה קדמית תעלה לכם 4,914 ₪, מחיר מראת צד עומד על 4,388 ₪, ומחיר פנס אחורי עומד על 3,335 ₪. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21, ללא שלילת רישיון וללא תביעות עבר, יעלה כ- 6,000 ₪ לשנה. כל המחירים כוללים מע"מ.

בטיחות

בשנת 2016 התייצבה יונדאי איוניק למבחן הבטיחות של ארגון EuroNcap וגרפה ציון מקסימלי של 5 כוכבי בטיחות. איוניק קיבלה ציון של 80% בהגנה על מבוגרים, 70% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, ו- 82% עבור מערכות עזר לבטיחות. יונדאי איוניק משווקת עם אבזור בטיחות עשיר ומתקדם הכולל בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת לבלימת חירום אוטונומית, ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים. גרסת סופרים הבכירה כוללת בנוסף מערכת ניטור רכבים בשטחים מתים.

מערכת לבקרת סטייה מנתיב הנסיעה מזהה בדיוק רב את הנתיבים ומתקנת את ההיגוי במידה ומתגלה סטייה לא יזומה. יונדאי איוניק לא מאפשרת להותיר את ההגה ללא אחיזה ואחרי 8 שניות והתרעה קולית, תפסיק המערכת את פעולתה. מערכת בקרת שיוט אדפטיבית מנטרת את התנועה מלפנים ומתאימה את מהירות המכונית לתנאי הדרך. היא פועלת נהדר ומוכיחה שעתיד הנהיגה האוטונומית מתקרב בצעדי ענק. גם מערכת הבלימה האוטונומית פועלת בנחישות רבה וביעילות. מערכות חשובות אלו מצטרפות לשבע כריות אוויר, חיישני חניה אחוריים, מצלמת נסיעה לאחור, ונקודות עיגון Isofix נוחות לשימוש.

יונדאי איוניקיונדאי איוניק

תמורה למחיר

יונדאי איוניק היא המכונית ההיברידית הראשונה של יונדאי, ובכוחה לחקות את הצלחת טויוטה פריוס בזכות היותה בטיחותית מאוד, מאובזרת, חסכונית להפליא, ובעלת תדמית שוחרת סביבה במראה קונבנציונלי. יתכן והאיוניק תתמודד עם חסם ראשוני של לקוחות שיתהו על אמינות המערכת החדשה של יונדאי, אך מוניטין האמינות של יונדאי בשילוב אחריות מורחבת, תסיר לדעתנו את הדאגה.

אבזור הנוחות הנדיב משפר את התמורה למחיר. גרסת פרימיום הבסיסית כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה, מצלמת רוורס, בקרת אקלים דו אזורית, ומשטח טעינה אלחוטי לסמארטפון. גרסת הסופרים כוללת בנוסף חיישני רוורס, מושב נהג מתכוונן חשמלית, פנסי LED אחוריים, קיפול מראות חשמלי, ולוח שעונים דיגיטלי עם תצוגה מתחלפת.

יונדאי איוניק פרימיום מוצעת במחיר 135,900 ₪ ומתחרה גם במשפחתיות הקלאסיות. אין ספק שהאיוניק מהווה אופציה ראויה ללקוחות המחפשים מכונית משפחתית, חסכונית ובטיחותית. יונדאי איוניק סופרים הבכירה נמכרת במחיר 139,900 ₪ ולדעתנו האבזור הנוסף מצדיק את הפער במחיר, והיא הרכישה העדיפה.

יונדאי איוניק סופרים
מנוע בנזין הייבריד 1.6 ליטר
הספק מרבי משולב 141/5,700 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 27/1,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,470 מ"מ
רוחב כללי 1,820 מ"מ
גובה כללי 1,450 מ"מ
בסיס גלגלים 2,700 מ"מ
מיכל דלק 45 ליטרים
נפח תא מטען

550 ליטרים

משקל עצמי 1,420 ק"ג
מהירות מרבית 185 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 11.1 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 25.6 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 18.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 2
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2016)
מחיר

139,900 ₪

יונדאי איוניק 2017 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

4 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 4

    עליות אחזקה

    • דודי27/01/17

    החיסכון בדלק מצד אחד למול עליות אחזקה ועליות חלפים יקרים ברכב עדיף כבר רכב משפחתי אחר עם עליות נורמליות יותר

  • 3

    כתבת מבחן כמו שצריך

    • מיכאל26/01/17

    אהבתי את הפורמט. קל ואינפורמטיבי. מה עם וידאו?

  • 2

    תחזית מדוייקת לטעמי

    • אביה25/01/17

    "מערכת בקרת שיוט אדפטיבית מנטרת את התנועה מלפנים ומתאימה את מהירות המכונית לתנאי הדרך. היא פועלת נהדר ומוכיחה שעתיד הנהיגה האוטונומית מתקרב בצעדי ענק. גם מערכת הבלימה האוטונומית פועלת בנחישות רבה וביעילות." קחו סיבוב על האוטו להרגיש קצת את עתיד הנהיגה האוטונמית... מתקרב בצעדי ענק לכל הספקנים למינהם...

  • 1

    יפה כתבת

    • יורי - האוטו שלנו25/01/17

    כתבה מקיפה. לא פספסת כלום אחי. חובה לכל מי שמתעניין בקטגוריית המשפחתיות. כתבה מעולה

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן דרכים...

אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...

אלדר מנורי3 דצמבר 2025

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu