פיג'ו 3008 החדש הינו קרוסאובר מעוצב וייחודי עם תא נוסעים מקורי והתנהגות כביש מהנה
פיג'ו ידועה כיצרנית המקפידה על עיצוב מכוניות מרשימות, אך הדור הקודם של פיג'ו 3008 לא עמד בציפיות והתוצאה הייתה רכב פנאי-שטח מבולבל שלא זכה להצלחה מסחרית. הדור החדש שהושק לאחרונה בישראל, מתבסס על פלטפורמה מודולרית חדשה עם עיצוב מיוחד, ומבשר על עידן חדש לחלוטין. הזמנו את גרסת הבסיס עם מנוע דיזל ברמת אבזור אקטיב שמחירה עומד על 144,900 ₪ או 139,900 ₪ בתקופת ההשקה, ויצאנו לבדוק האם לפיג'ו יש קלף חזק ביד.
סרטון מבחן דרכים פיג'ו 3008 דיזל
| פיג'ו 3008 אקטיב דיזל | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש |
| חסרונות | גרסאות הבסיס ללא מערכות בטיחות אקטיביות |
עיצוב ונוחות
פיג'ו 3008 מצטיין בעיצוב מיוחד ומקורי. עיצובו החיצוני מושך לא מעט מבטים, ובצדק. הוא משלב קווים עגולים לצד זוויתיים, וחספוס לצד עידון. החזית מרשימה ובולטת עם גריל כרום בוהק, ויחידות תאורה מיוחדות הלופתות את הפגושים המעוקלים. מהצד בולט קו מותניים חסון, חלונות עם סף גבוה מאחור, חישוקים נאים בקוטר 17 אינץ', ודיפונים שחורים לבתי הגלגלים התורמים למראה פנאי שטח נחשק. הגג מצודד ומשתפל לאחור, ולחלק מהבוחנים הוא הזכיר את הלנד רובר איווק, וזו בהחלט מחמאה. חלקו האחורי של הג'יפון מציג שפה בוגרת ומוצקה וכולל ספויילר ספורטיבי ופנסי LED גדולים החתומים בנעיצת טפר האריה המזוהה עם המותג הצרפתי.
פיג'ו 3008
תא הנוסעים ממשיך עם העיצוב הלא שגרתי ומציג סלון נעים ומסקרן. המשטחים נעימים למגע וכוללים חלקים דמוי קרבון, אלמנטים בוהקים והרמוניה עיצובית מאוזנת. עיצוב הדשבורד הינו דו-קומתי וכולל קונסולה מרכזית המורכבת ממסך מגע בגודל 8 אינץ' ומתגים בעיצוב קלידי פסנתר. המערכת כוללת חיבור USB ותומכת בקישוריות בלוטות' ובממשק Apple CarPlay. המסך מציג תצוגה ברורה בעברית מלאה ודורש הסתגלות קצרה. המסך שולט על מערכת בקרת האקלים המפוצלת, מערכת השמע ומערכות נוספות. קלידי הפסנתר האלגנטיים מהווים קיצורי דרך לתפריטי המסך ומוסיפים לאווירת הפרימיום יחד עם פתחי המיזוג הא-סימטריים.
פיג'ו 3008
ההגה קטן, נעים לאחיזה וכולל מתגים אינטואיטיביים לשליטה על המערכות השונות. עיצובו הרובוטריקי מזוהה עם מחלקת העיצוב של קונצרן פיג'ו-סיטרואן ומצליח להעלות חיוך אצל נוסעים מזדמנים. לוח המחוונים קיבל תשומת לב מיוחדת ומהווה אלמנט חשוב בפילוסופיית העיצוב i-cockpit העוטפת ומחבקת את הנהג. לוח המחוונים עילי ודיגיטלי, ומציע עיצוב בהתאמה אישית. ידית ההילוכים נעימה לאחיזה ואינה נעה על מסילה אלא מקובעת במקומה. החלפת ההילוכים מתבצעת בהסטה קדימה או אחורה של ידית ההילוכים. שילוב להילוך החניה מתבצע בלחיצה על כפתורP שעל הידית.
פיג'ו 3008
איכות החומרים מהווה קפיצת מדרגה בעולם רכבי הפנאי העממיים בסביבת המחיר הזו. החומרים רכים אך מספיק מוצקים כדי לשרוד את שיני הזמן. איכות ההרכבה טובה והדוקה למעט אי-אחידות קלה שנרשמה בחיבור בין הדשבורד למסגרת פתחי המזגן.
כניסה לתא הנוסעים חושפת מושבים מעוצבים ונעימים שהתגלו גם כנוחים ותומכים בנסיעות ארוכות. הבד ארוג בטקסטורה מעניינת עם תיפור בגוון כתום חינני. המושבים מתכווננים לגובה ותנוחת הישיבה גבוהה ושולטת עם ראות מצויינת לפנים. השמשה האחורית הקטנה מפריעה בנסיעה לאחור, אך חיישני החניה המקוריים, הנשלטים ע"י המסך המרכזי, יקלו על התמרון. שילוב להילוך אחורי יפעיל באופן אוטומטי את המגב האחורי וגם פונקציה זו ניתנת לשליטה דרך המסך המרכזי.
פיג'ו 3008
קל להיכנס למושבים האחוריים והם לא פחות ממצויינים. מרווח הברכיים גדול ושני מבוגרים ישבו בנוחות רבה וייהנו מפתחי מיזוג וצמד מחזיקי כוסות. מרווח הראש יספק את רוב הנוסעים, אם כי גבוהים מאוד יגרדו את פדחתם בתקרה בשל עיצוב הגג המשתפל. נוסע שלישי יהנה מרצפה כמעט שטוחה ומושב אמצעי נינוח, אך רגליו יופרעו ע"י פתחי המיזוג הגולשים יתר על המידה אל מרווח הברכיים.
פיג'ו 3008 הינו קרוסאובר שימושי ותמצאו בו שפע תאי אחסון גדולים. תא שימושי במיוחד מתחת למתגי הפסנתר יכיל את רוב החפצים האישיים, ובדלתות תמצאו די מקום לכל השאר. מתחת למשענת היד ממוקם תא גדול ומקורר עם מדף קטן ונייד לשמירת חפצים קטנים יותר. תא המטען בנפח 520 ליטרים רחב ושטוח. סף הטענה נמוך ומפתח רחב מקלים מאד על הטענת ציוד. בנוסף כולל תא המטען שקע מתח V12 ותאי אחסון צידיים לחפצים קטנים. לחיצת כפתור קלילה בגב המושבים תגדיל את נפח ההטענה לכדי 1,482 ליטרים עם משטח שטוח ונוח מאוד לשימוש.
כיול המתלים של פיג'ו 3008 פחות "צרפתי" ונוטה לצד הנוקשה. הדבר מתבטא בקפיצות על בורות ושברים בנסיעה עירונית, אך ברוב תנאי הדרך יצליחו הבולמים לספוג את המהמורות בעדינות ולסנן את רוב פגעי האספלט. מחוץ לעיר מתקבלת חווית נסיעה מעולה ומרוסנת, וגם גלים ושברים נעלמים כמעט כליל. במהירות שמעל 100 קמ"ש יתחילו לחדור רעשי רוח שיתגברו ככל שתעלה המהירות.
פיג'ו 3008
ביצועים
הדגם הבסיסי אותו בחנו מצוייד במפתיע במנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר המפיק 120 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ הזמין החל מ- 1,750 סל"ד. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 6 הילוכים אוטומטית ופעילותה חלקה ונעימה. המנוע מאיץ את הרכב מעמידה למאה קמ"ש תוך 11.6 שניות עד למהירות מקסימלית של 185 קמ"ש. בפועל מאיץ פיג'ו 3008 באופן ליניארי והאצות הביניים מתבצעות בקלילות. בניגוד למנועי דיזל אחרים, המנוע כאן שקט ותא הנוסעים חף מוויברציות האופייניות למנועי דיזל. בזכות בידוד רעשים טוב, צליל המנוע לא מפר את השקט גם בעמידה.
לקוחות הרוכשים רכבי פנאי שטח אינם מחפשים בדרך כלל יכולות דינמיות גבוהות ולעיתים הדבר נמנה כחסרון בסגמנט. מהנדסי פיג'ו עמלו רבות כדי להוכיח שניתן ליצור קרוסאובר עממי שיכול לספק אחיזה גבוהה למרות מרכז הכובד הגבוה, ואף הנאה מנהיגה. פיג'ו 3008 החדש מציע מרכב גבוה עם תנוחת נהיגה קרוסאוברית וחווית נסיעה מפנקת, וגם מפגין התנהגות כביש מפתיעה לטובה. הוא שש להיכנס לפניות, אוחז היטב באספלט, ללא זוויות גלגול עודפות, ומתגלה כשותף נכון גם לנסיעה דינמית ונמרצת.
צריכת דלק
גרסת הדיזל הבסיסית שבחנו אמורה להיות החסכונית ביותר בהיצע, והיצרן מספר על צריכת דלק ממוצעת של 23.7 ק"מ לליטר. בימי המבחן הכוללים נסיעה מאומצת, עמדה צריכת הדלק הממוצעת על כ- 15 ק"מ לליטר, נתון מכובד בקטגוריה. עם מיכל דלק בנפח 53 ליטרים, טווח הנסיעה צפוי לעמוד על כ- 850 ק"מ. דרגת הזיהום עומדת על 4 מתוך 15 - נתון שעד לא מזמן היה נדיר בקרב לוגמי הסולר.
עלויות אחזקה
פיגו 3008 משווק עם 3 שנות אחריות או 100 אלף ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או כל 15,000 ק"מ. מחירו של הטיפול הראשון במוסך היבואן עומד על 830 ₪, עלות הטיפול השני 1,228 ₪, עלות הטיפול השלישי 830 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,228 ₪. מחירי החלפים של פיגו 3008 אינם יקרים. יחידת תאורה קדמית תעלה לכם 2,405 ₪, מחיר מראת צד קומפלט עומד על 1,015 ₪, ומחיר פנס אחורי עומד על 1,200 ₪. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 24, ללא שלילת רישיון וללא תביעות עבר, יעלה כ- 7,000 ₪ לשנה. כל המחירים כוללים מע"מ.
פיג'ו 3008
בטיחות
בשנת 2016 התייצב פיג'ו 3008 למבחן הבטיחות של ארגון EuroNcap וגרף ציון מקסימלי של 5 כוכבי בטיחות. פיג'ו 3008 קיבל ציון של 86% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 67% בהגנה על הולכי רגל, ו- 58% עבור מערכות עזר לבטיחות.
פיג'ו 3008 בגרסת הבסיס משווק עם אבזור בטיחות הכולל בין היתר מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית, מערכת המתריעה על עייפות הנהג, ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים. גרסת הביניים פרימיום כוללת בנוסף מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, מערכת לניטור שטחים מתים, מערכת לזיהוי תמרורים ומנגנון אוטומטי להטיית מראות הצד בנסיעה לאחור. גרסת GT הבכירה מוסיפה לרשימה פנסים עוקבי פנייה ומעבר אוטומטי מאור גבוה לאור דרך.
תמורה למחיר
פיג'ו 3008 בגרסת אקטיב מציג רשימת אבזור נדיבה הכוללת בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי בעברית, מערכת מולטימדיה מתקדמת, בלם חניה חשמלי, מערכת חשובה להתראה על עייפות הנהג, בקרת שיוט, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, תאורת יום קדמית מסוג LED, תאורה אחורית מסוג LED, וחישוקי 17 אינץ'.
במחיר 144,900 ₪ היינו שמחים לקבל מערכות בטיחות אקטיביות גם בגרסת הבסיס, בדומה לקיה ספורטאז', אך בכל אופן מדובר בתמורה טובה למחיר. פיג'ו 3008 החדש הינו קרוסאובר איכותי מאוד המציע סביבת נהג מיוחדת, תא נוסעים נעים ומרווח, נוחות נסיעה טובה ברוב תנאי הדרך, וצריכת דלק מעולה. בשורה התחתונה מדובר ברכישה נבונה ואופציה מעולה לקרוסאובר.
| פיג'ו 3008 אקטיב דיזל | |
|---|---|
| מנוע | טורבו דיזל 1.6 ליטר |
| הספק מרבי משולב | 120/3,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 30.6/1,750 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,447 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,841 מ"מ |
| גובה כללי | 1,620 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,675 מ"מ |
| מיכל דלק | 53 ליטרים |
| נפח תא מטען |
520 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,315 ק"ג |
| מהירות מרבית | 185 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 11.6 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 23.8 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 15 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 4 |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2016) |
| מחיר |
139,900 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.