יונדאי i10 היא מכונית מיני נוחה ומרווחת, הנראית צעירה אך מרגישה בוגרת
יונדאי i10 היא מכונית מיני שזוכה להצלחה בשוק הישראלי השמרני, ונוגסת בנתח שמן מהסגמנט הנשלט על ידי אחותה הפופולרית קיה פיקנטו. הרעיון במכונית מיני חדשה במחיר נגיש תפס תאוצה רבה והישראלים הצביעו ברגליים ואפילו העירו את הרגל השמאלית לתפעול גרסאות ידניות מוזלות. הדור הנוכחי והשני במספר הוצג בשנת 2013 ובחודשים האחרונים זכה למתיחת פנים. יצאנו לבחון את גרסת ה- 1.25 ליטר המעודכנת ברמת אבזור אינספייר שמחירה 71,900 ₪.
סרטון יונדאי i10 במבחן דרכים
| יונדאי i10 אינספייר אוטומטית | |
|---|---|
| יתרונות | איכות, נוחות, תמורה למחיר |
| חסרונות | תיבת הילוכים, צריכת דלק |
עיצוב ונוחות
ביונדאי בחרו להמשיך את הקו העיצובי שאפיין את הדור האחרון עם מספר שינויים חיוביים. צמד הפנסים הקדמיים גדולים ותופסים את תשומת הלב. הפגוש הקדמי כולל גריל גדול התורם ליצירת מראה מאסיבי וצמד פנסי תאורת היום עגלגלים ומוסיפים טוויסט חייכני. הצדודית הגבוהה פוגמת מעט בפרופורציות אך מתבררת בהמשך כחשובה לכניסה ויציאה נוחה מהרכב. בגרסת המבחן נעדרים חישוקי סגסוגת קלה, אך עם קו חלונות קליל וצעיר, וחיפוי הפלסטיק בדלתות, לא מרגישים בחסר. חלקה האחורי של יונדאי i10 חושף יחידות תאורה סולידיות וגם כאן כולל הפגוש צמד פנסים עגולים וחייכניים כמו בחזית, אך התוצאה מעט משעממת.
יונדאי i10 החדשה 2017
תא הנוסעים מציע אווירה נעימה בזכות שילוב צבעים שחור ותכלת המצליחים שלא ליפול למלכודת הפלסטיק השחור והקודר המאפיין רכבים רבים בסגמנט. גם הקונסולה המרכזית אימצה את צבע המשנה ומציגה מראה שמרני והרמוני להפליא. הפקדים בקונסולה נמצאים במקומות הנכונים והשליטה בהם פשוטה וקלה. גם מתגי מערכת השמע לא סובלים מתחכום יתר והנדסת האנוש מצטיינת. חבל שגרסת אינספייר לא מצויידת בקישוריות בלוטות' - אביזר חשוב לבטיחות ונוחות.
פתחי המיזוג גדולים, חינניים ומשתלבים היטב בקו העיצוב הנעים. ההגה נוח לאחיזה אך מרקם הפלסטיק שלו פוגם בחוויה. הוא כולל מתגים לשליטה במחשב הדרך ומתגים לשליטה על מערכת השמע, הסבירה באיכותה. לוח המחוונים סולידי ואופייני ליונדאי, ומאפשר תצוגה קריאה וברורה.
יונדאי i10 החדשה 2017
יונדאי i10 משחקת במגרש "החדשות הזולות ביותר" אך היא נעדרת תחושת פשטות נבובה, אלא להיפך. איכות ההרכבה גבוהה מאוד וממשיכה את קו ההתקדמות העקבית של קונצרן יונדאי-קיה. הכל מרגיש מוצק ונטוע במקומו. לדוגמא, כיסוי תא האחסון הממוקם מעל למוט ההילוכים בנוי טוב אף מרכבים הנמכרים בתג מחיר כפול. בנוסף אליו תמצאו בין המושבים זוג מחזיקי כוסות ותא זעיר למטבעות. הדלתות הקדמיות כוללות חלל לאחסון בקבוקי משקה ומסמכים, ותא הכפפות הקטן ישמור על כל השאר. איכות החומרים הינה מהגבוהות בקטגוריה וברוב המקומות אליהם תגיע כף היד, היא לא תתאכזב.
יונדאי i10 החדשה 2017
המושבים משלבים ריפוד איכותי בצבע שחור ותכלת והם נוחים מאוד ותומכים, אך היעדר משענת יד מאכזב ומעייף בנהיגה ממושכת. קל מאוד למצוא תנוחת נהיגה אופטימלית והישיבה גבוהה ושולטת. כמכונית שאמורה לבלות את מרבית חייה בעיר, היא מציעה שדה ראייה רחב לכל כיוון, ותמרוני החניה מתגמלים גם בזכות ההגה הקל.
המושבים האחוריים מכתיבים תנוחת ישיבה גבוהה ונינוחה אם כי המושבים מעט נוקשים. תעלת ההינע לא גבוהה ולא תופסת מרווח רגליים חיוני. זוג מבוגרים יוכלו בהחלט לשבת בנוחות בזכות מרווחי ראש וברכיים סבירים. שלושה ילדים ללא מתקני ריסון יוכלו לנסוע בנוחות מאחור ויאלצו לחפש תלונות אחרות כהסבר לשעמום בנסיעה בינעירונית ארוכה. בדלתות האחוריות תמצאו חלל המתאים לבקבוקי חצי ליטר ותא נוסף בין המושבים הקדמיים עבור הנוסע האמצעי. תא המטען מציע נפח של 252 ליטרים אך השימושיות לא גבוהה בשל מפתח צר וסף הטענה גבוה.
יונדאי i10 החדשה 2017
יונדאי i10 מקבלת ציון גבוה בנוחות המתלים ושיכוך המהמורות בעיר ומחוצה לה. בעיר היא תספוג ביעילות את רוב שברי האספלט והפגמים. במהירות גבוהה יותר, יתגלה ריסון מרכב יעיל ומוצק, שלא שגרתי לסגמנט. המתלים עובדים נהדר וקשה לגרום לבולמים לסגור את מהלכם. יונדאי i10 לא נבהלת מכבישים גליים או משובשים, ובזכות בידוד רעשים מעולה מתקבלת חווית נסיעה נעימה ובוגרת.
ביצועים
יונדאי i10 מוצעת עם שני מנועים אטמוספריים. גרסת הבסיס מצויידת במנוע בנפח 1.0 ליטר משולש צילינדרים המפיק 66 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית בת ארבעה הילוכים. גרסת המבחן החזקה יותר מצויידת במנוע 1.25 ליטר מרובע צילינדרים המפיק 87 כ"ס ומשודך לאותה תיבת הילוכים אוטומטית. ביצועים הם לא נקודת החוזקה של יונדאי i10. עם מומנט של 12.2 קג"מ ותיבת הילוכים מיושנת, ההאצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 13.8 שניות ארוכות והמהירות המקסימלית עומדת על 163 קמ"ש.
בתוך העיר לא מורגש מחסור בכוח זמין אך בנהיגה בינעירונית ובמקומות בהם תדרשו ביצועים, תצטרכו לסגל סגנון נהיגה רגוע ולוותר על עקיפות מיותרות. תיבת ההילוכים בעלת יחסי העברה ארוכים אך היא פועלת ברהיטות ובנוחות. בזכות משקלה הנמוך, מצליחה יונדאי i10 לפתות את הנהג לשעשועי אספלט אך מבהירה מהר מאוד את הגבולות. הנטייה לתת היגוי ברורה וצפוייה, ותגובותיה לפרובוקציות אדישות למדי. עם זאת, אחיזת הכביש גבוהה ונוסכת בטחון למרות הגה חסר תקשורת.
יונדאי i10 החדשה 2017
צריכת דלק
היצרן מספר על צריכת דלק ממוצעת של 16.9 ק"מ לליטר. בימי המבחן שכללו נסיעה מאומצת ומגוונת, עמדה צריכת הדלק הממוצעת על 13 ק"מ לליטר, נתון לא מחמיא במיוחד. סביר להניח שגרסת ה- 1.0 ליטר תספק צריכת דלק עדיפה ובפרט בגרסתה הידנית. עם מיכל דלק בנפח 40 ליטרים, טווח הנסיעה צפוי לעמוד על כ- 500 ק"מ. דרגת הזיהום עומדת על 6 מתוך 15.
עלויות אחזקה
יונדאי i10 מוצעת עם אחריות יצרן מלאה לשנתיים ללא הגבלת נסועה ובשנה השלישית עד 100,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומד על 585 ₪, עלות הטיפול השני 1,425 ₪, ועלות הטיפול השלישי 683 ₪. מחיר פנס קדמי עומד על 2,182 ₪. מחיר מראת צד עומד על 2,530 ₪ ועלות פנס אחורי עומדת על 1,790 ₪. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 21, ללא שלילת רישיון וללא תביעות עבר, יעלה כ- 6,300 ₪ לשנה. כל המחירים כוללים מע"מ.
יונדאי i10 החדשה 2017
בטיחות
יונדאי i10 כוללת 6 כריות אוויר, עיגוני ISOFIX, מערכת סיוע לזינוק בעלייה, חיישני לחץ אוויר בצמיגים ומערכת מובילאיי לסיוע במניעת תאונות דרכים. בשנת 2014 התייצבה יונדאי i10 למבחן הבטיחות של ארגון EuroNcap וקיבלה ציון של 4 כוכבי בטיחות מתוך 5. בחלוקה לפרמטרים, קיבלה יונדאי i10 ציון של 79% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 80% בהגנה על הולכי רגל, ו- 56% עבור מערכות עזר לבטיחות. היינו שמחים לקבל גם מערכת בלימה אוטונומית.
יונדאי i10 החדשה 2017
תמורה למחיר
יונדאי i10 היא מכונית מיני המשקפת היטב את אבולוציית כלי הרכב בדורנו. החל בשינוי התפיסה אודות גודל הרכב ושימושו וכלה בהתקדמות מרשימה באיכות הייצור וההנדסה של המכוניות החדשות. יונדאי i10 היא מכונית מיני קטנה במחיר נגיש שלא מתבלבלת גם כשהיא יוצאת מהעיר - אזור הנוחות שלה.
יונדאי i10 היא מכונית איכותית ביחס לסגמנט ומצטיינת בנוחות המושבים והנסיעה. בתג מחיר של 71,900 ₪ מתקבלת תמורה טובה למחיר וניתן לומר ללא ספק שהיא מתחרה בכבוד על תואר מלכת הקטגוריה. רשימת האבזור כוללת בין היתר מערכת שמע מקורית, חיבורי USB ו- AUX, ומראות צד מתקפלות חשמלית. היינו שמחים לקבל גם משענת יד ודיבורית בלוטות'. לקוחות שלא נרתעים מתיבה ידנית, יגלו בגרסה הבסיסית והידנית אלטרנטיבה זולה יותר לרכישה ואחזקה, וכבונוס, צריכת דלק עדיפה.
תודה לטלי שמש על הסיוע בצילומי הוידאו.
| יונדאי i10 אינספייר אוטומטית | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 1.25 ליטר |
| הספק מרבי משולב | 87/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 12.4/4,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 4 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 3,665 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,660 מ"מ |
| גובה כללי | 1,500 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,385 מ"מ |
| מיכל דלק | 40 ליטרים |
| נפח תא מטען |
252 ליטרים |
| משקל עצמי | 933 ק"ג |
| מהירות מרבית | 163 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 13.8 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 16.9 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 13 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 6 |
| ציון בטיחות ENCAP | 4 כוכבים (2014) |
| מחיר |
71,900 ₪ |

תפריט נגישות








1 תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.