טויוטה יאריס עברה מתיחת פנים וקיבלה מנוע חדש. יצאנו לבדוק האם היא עדיין רלוונטית ביחס למתחרות
טויוטה יאריס היא סוג של מנייה בטוחה בשוק הרכב הישראלי. הדור הראשון זוכה עד היום לביקוש גדול בשוק המשומשות ולשמירת ערך מצויינת. את הדור השני וסאגת הגיר הרובוטי יעדיפו בטויוטה לשכוח. בדור השלישי חזרה היאריס לתהילתה וזכתה להצלחה נאה בשוק הישראלי על אף המחירים הגבוהים. טויוטה יאריס עברה כבר את מתיחת הפנים של אמצע החיים בשנת 2014 אך בתחילת 2017 עברה עדכון נוסף, מקיף ומשמעותי יותר שהביא עמו גם מנוע חדש בנפח 1.5 ליטר המחליף את יחידת הכוח הקודמת. יצאנו עם היאריס החדשה לנסיעת מבחן בכדי לגלות מה גורם לאנשים לאהוב אותה כל כך.
סרטון מבחן דרכים טויוטה יאריס 2017
| טויוטה יאריס 2017 | |
|---|---|
| יתרונות | מרווחת, קלה לתמרון בעיר |
| חסרונות | אבזור צנוע, מחיר גבוה ביחס למתחרות |
טויוטה יאריס 2017
עיצוב ונוחות
מתיחת הפנים של היאריס לא מביאה עמה בשורות עיצוב משמעותיות. בחזית ממשיך מוטיב ה- X של טויוטה לתת את הטון וכעת הוא גולש אל תוך הפנסים הקדמיים בעיצוב תאורת הלד ליום. גם מהצד לא נרשמו שינויים משמעותיים אך ברכב המבחן בלטו הגג והמראות הצבועים בשחור, חלק מחבילת Black Top שעיטרה את רכב המבחן. השינוי העיצובי המשמעותי ביותר נמצא בחלק האחורי, שם מעניקים הפנסים הגדולים והרחבים רושם מסיבי לעומת הדגם הקודם. אהבנו את עיצוב דלת תא המטען והפגוש החולקים אלמנט עיצובי בצורת חצי סהר. צבעו של רכב המבחן מכונה בטויוטה 'אדום רוז' והוא נאה במיוחד עם נצנוץ מטאלי חזק הבולט למרחקים.
טויוטה יאריס 2017
ממדיה של טויוטה יאריס מציבים אותה במרכז קטגוריית מכוניות הסופר מיני. אורכה 3,945 מ"מ, רוחבה 1,695 מ"מ, גובהה 1,510 מ"מ, ובסיס גלגליה נמתח על פני 2,510 מ"מ.
גם בתא הנוסעים של טויוטה יאריס לא חלו תמורות משמעותיות. הדשבורד שטוח ונמוך, ויחד עם החלונות הגדולים תורם להרגשת מרחב ותחושה אוורירית במושבים הקדמיים. פתחי המיזוג בצדדים זכו לעיצוב חדש ולפטנט סגירה ופתיחה המזכיר את המנגנון מדגמי אאודי. מסך המולטימדיה המרכזי בולט ונאה ואליו מצטרף מסך צבעוני נוסף במרכז לוח השעונים. רכב המבחן ברמת אבזור Black Top זכה לתא נוסעים ססגוני המתכתב עם הגוון החיצוני האדום. על הדשבורד רצועה רכה המחופה בחומר דמוי עור בגוון אדום. גם הדלתות זכו לחיפוי דומה, והמושבים מרופדים בבד איכותי בדוגמה נאה המשלבת אף היא את הגוון האדום. נגיעת הצבע מכניסות חיים אל תא הנוסעים אשר נראה מעט עגמומי ברמת האבזור הבסיסית.
טויוטה יאריס 2017
במסגרת מתיחת הפנים שודרגו חומרי הדיפון בתא הנוסעים של טויוטה יאריס. היא עדיין לא בין האיכותיות בקבוצת הסופר מיני אך מעניקה לנוסעים הרגשה טובה מבעבר. ההגה זכה לחיפוי עור נעים במיוחד, ובדי הריפוד נעימים למגע. והשטיחים עבים ואיכותיים ובעלי מנגנון עיגון איכותי שלא נתקלנו בו אצלי יצרנים אחרים. ייתכן והוא מסמל את הלקחים שהפיקה טויוטה מפרשת השטיחים שהחליקו ולחצו על דוושת התאוצה. בחשיכה גילינו שהתאורה בתא הנוסעים צנועה ולא מספקת, בנוסף באופן מוזר מתגי השליטה שעל ההגה לא מוארים וקשה להשתמש בהם בלילה.
טויוטה יאריס 2017
ההתמקמות במושב הנהג של היאריס קלה ומהירה. הדלת הגדולה נפתחת בזווית רחבה והמושב נותר גבוה גם כאשר מנמיכים את תנוחת הישיבה. חסרה לנו האפשרות לכוון את זווית בסיס המושב וגם תמיכה נוספת לירכיים לא הייתה מזיקה. גם למושב האחורי קל להיכנס בזכות התקרה הגבוהה שאינה משתפלת בחדות לאחור. המרווח מאחור יספק שני נוסעים בוגרים או שלושה ילדים. סף ההטענה של תא המטען נמצא באותו מפלס עם רצפת תא המטען ומקל על הטענה ופריקת ציוד. המושב האחורי מתקפל ויוצר רצפה שטוחה יחד עם תא המטען.
תפעול המערכות בתא הנוסעים לא מצריך הכשרה מיוחדת. על ההגה מתגי שליטה במערכת השמע ובמחשב הדרך. משמאל לנהג שליטה על כוונון המראות וגובה אלומות הפנסים ולידם כפתור המחליף בין תצוגת מערכת המולטימדיה לזו של מערכת הקונקטד של טויוטה. ניכר כי מדובר בתוספת מקומית לפי מיקום הלחצן שמרגיש לא שייך. מערכת הקונקטד עצמה פעלה באופן מרשים לעומת המפגש הקודם שלנו איתה בטויוטה C-HR. אפליקציית הניווט וויז עבדה באופן מהיר וחלק יותר וכך גם אפליקציית פנגו.
טויוטה יאריס 2017
המוזיקה מאפליקציות הרדיו לא נשמעת דרך הרמקולים המקוריים של הרכב אלא דרך רמקול קטן במרכז המכונית המעביר צלילים צורמים. במפלס התחתון משמאל לנהג לחצני השליטה במערכת ההתראה על סטייה מנתיב הנסיעה, במערכת השליטה האוטומטית באורות הגבוהים, ובמערכת הסיוע על שמירת המרחק מלפנים. הגישה אל פקדי מערכות אלו לא נוחה ומיקומם מעניק הרגשה שנוספו לאחר שהושלמה מלאכת תכנון תא הנוסעים. גם מיקום לחצן ספורט של תיבת ההילוכים ומתג נטרול בקרת היציבות מתחת לבלם היד לא אידיאליים.
טויוטה יאריס היא בת לוויה נעימה במיוחד לשיטוט בכרך העירוני. החלונות הגדולים והמראות הרחבות מסייעים לתמרון ברחובות צפופים. בנסיעה לאחור תוכלו להסתייע במצלמת רוורס המציגה תמונה ברורה ואיכותית. היאריס לא מצליחה לסנן את כל מפגעי הסלילה בתוך העיר אך לא מתרסקת ונותרת מרוסנת ויציבה. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת והריסון נשמר. רעשי רוח וכביש מלווים את הנסיעה באופן קבוע, אך הופכים מוחשיים מעל מהירות של 100 קמ"ש. תחת מאמץ חודרים רעשים חזקים מכיוון המנוע ותיבת ההילוכים.
ביצועים
במסגרת מתיחת הפנים זכתה טויוטה יאריס למנוע חדש לחלוטין. המנוע החדש בנפח 1.5 ליטר מציע הספק של 112 כ"ס ב- 6,000 סל"ד, ו- 13.9 קג"מ מומנט ב-4,400 סל"ד. לכבוד המנוע החדש תכננו בטויוטה מערכת תזמון שסתומים חדשה המאפשרת פעולה במחזור אטקינסון בזמן שיוט רגוע לטובת חיסכון בדלק. הביצועים הרשמיים מספרים על תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 11.2 שניות, ומהירות מרבית של 175 קמ"ש. המנוע החדש משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה המאפשרת תפעול ידני בעזרת מנופים מאחורי גלגל ההגה, עם חלוקה ל- 7 הילוכים. בנסיעה רגועה השילוב בין המנוע לתיבת ההילוכים מצויין, התגובה ללחיצה על דוושה מיידית, והיאריס מרגישה קלילה וזריזה. תחת עומס שומר הגיר את המנוע בסל"ד גבוה ורעש רב חודר אל תא הנוסעים. בעליות ארוכות זה עלול להפוך מטרד.
טויוטה יאריס 2017
טויוטה יאריס היא לא מכונית שמדברת אל הרגש ולכן לא היו לנו ציפיות מיוחדות ממנה בנושא הנאה מנהיגה. היאריס מפגינה אחיזה טובה באספלט וכאשר מנסים לדחוק אותה לקצה היא נותרת יציבה למרות יללות הצמיגים הדרמטיות. התגובה להגברת מהירות בתוך הפניה היא תת היגוי מתון הנקטע על ידי בקרת היציבות, הדואגת להחזיר את המכונית למסלול. היאריס אמנם לא ספורטיבית אך מפגינה התנהגות כביש בטוחה, כזאת שלא תרתיע את הרוכשים המסורתיים שלה.
צריכת דלק
צריכת הדלק המשולבת של טויוטה יאריס החדשה עומדת על 20.8 על פי נתוני היצרן. במבחן שלנו צרכה היאריס 13.4 ק"מ לליטר לאחר יום רצוף שיטוטים ברחובות תל אביב. בנסיעה משולבת שכללה נסיעה ארוכה בכביש 6, נסיעה עירונית פקוקה, וגם עליות, קיבלנו צריכה משולבת שעמדה על 14.8 ק"מ לליטר. נתון צריכת הדלק אף צפוי להשתפר בנסיעה רגועה ולאחר שהיאריס תצבור עוד קצת קילומטרים והמנוע "יפתח", שכן רכב המבחן עבר 1,200 קילומטרים בלבד לפני שהגיע אלינו.
אמינות ועלויות אחזקה
לטויוטה יאריס אחריות יצרן מלאה לשנתיים ללא הגבלת קילומטרים, ואחריות לשנה השלישית או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבניהם. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 408 ₪, עלות הטיפול השני 665 ₪, עלות הטיפול השלישי 469 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 804 ₪. סך עלות הטיפולים עד 60,000 ק"מ עומדת על 2,346 ₪, סכום המעיד על עלות אחזקה נמוכה.
עלות פנס קדמי חדש לטויוטה יאריס עומדת על 2,883, עלות פנס אחורי 1,680 ₪, ועלות מראת צד 1,015 ₪. עלות ביטוח מקיף וחובה לכל נהג מעל גיל 21, עם וותק נהיגה של 3 שנים לפחות, וללא תביעות עומדת על 6,878 ₪. עלות החלפים תואמת את המקובל בקטגוריית הסופר מיני, אך עלות הביטוח גבוהה. לטויוטה יאריס מוניטין אמינות מצויין אשר משפיע לא מעט על הביקוש הגבוה לו היא זוכה בשוק הרכב המשומש.
טויוטה יאריס 2017
בטיחות
טויוטה יאריס עברה את מבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2011 וזכתה לציון של 5 כוכבים. היאריס זכתה לציון של 89% בהגנה על מבוגרים, 81% בהגנה על ילדים, 60% בהגנה על הולכי רגל, ו- 86% על ציוד הבטיחות. הארגון הקשיח מאז את התנאים לקבלת הכוכב החמישי, בעיקר בסעיף אבזור הבטיחות. טויוטה יאריס משווקת בישראל בשלוש רמות אבזור. רמות האבזור סטייל ו- Black Top כוללות את מערך TOYOTA SAFTY SENSE שכולל מערכת התרעה מפני התנגשות הכוללת בלימה אוטונומית, מערכת התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, זיהוי תמרורי דרך והצגתם בלוח המחוונים עם אפשרות להתרעה קולית על חריגה מהמהירות המותרת, ומערכת אוטומטית להחלפה בין אור גבוה לאור דרך למניעת סנוור. רמת אבזור SOL הבסיסית מסתפקת בשבע כריות אוויר ובקרת לחץ אוויר בגלגלים, ללא אבזור בטיחות מתקדם.
טויוטה יאריס 2017
תמורה למחיר
טויוטה יאריס החדשה מוצעת בישראל במחיר של החל מ- 89,900 ₪ לרכב ברמת אבזור SOL עם תיבת הילוכים ידנית. מפרט האבזור של גרסה זו צנוע והיא כוללת הגה מחופה עור, מערכת שמע מקורית, דיבורית Bluetooth עם שליטה מההגה, ומראות עם כוונון חשמלי. מחיר הדגם האוטומטי ברמת אבזור SOL עומד על 100,900 ₪. רמת אבזור סטייל מוצעת תמורת 103,900 ₪, ומוסיפה את מערכת המולטימדיה TOYOTA TOUCH עם מסך מגע 7 אינץ' הכולל מצלמת רוורס, מחשב דרך צבעוני בלוח המחוונים, חיישן גשם, ותאורת DRL לד בפנסים הקדמיים.
טויוטה יאריס 2017
רכב המבחן הגיע כאמור ברמת אבזור Blcak Top המוצעת בגוון האדום של רכב המבחן או בצבע כחול בהיר בלבד. בנוסף לאבזור של גרסת הסטייל כוללת גרסת Blcak Top משענת יד לנהג, ריפודים ודיפונים צבעוניים התואמים לגוון החיצוני, חישוקים קלים בקוטר 15 אינץ', צביעה שחורה לגג ולמראות הצד, ספויילר אחורי, חלונות אחוריים כהים, פנסי ערפל, פנסי לד מאחור, וגריל קדמי בצבע שחור מבריק. מחירה של גרסת Blcak Top עומד על 106,900 ₪.
טויוטה יאריס החדשה טובה מהדגם המוחלף בנקודות בהם יבחינו בעיקר בעלים של הדגם המוחלף. היא לא מכונית רעה ולמעשה איננה נופלת בשום שלב למעט בידוד רעשים ועידון. למרות זאת, מחירה של היאריס מציב אותה באור בעייתי. דגמים חדשים בקטגוריית הסופר מיני זוכים למחירים נמוכים משמעותית, ולמפרטי אבזור עשירים, ובסופו של דבר מעניקים תמורה עדיפה למחיר. אנו מעריכים כי טויוטה יאריס תמשיך להימכר היטב לחסידי טויוטה מושבעים.
| טויוטה יאריס Black Top | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 1.5 ליטרים |
| הספק מרבי משולב | 112/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 13.9/4,400 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית רציפה |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 3,945 מ''מ |
| רוחב כללי | 1,695 מ"מ |
| גובה כללי | 1,510 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,510 מ"מ |
| מיכל דלק | 42 ליטרים |
| נפח תא מטען |
286 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,065 ק"ג |
| מהירות מרבית | 175 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 11.2 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 20.8 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 14.8 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 4 |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2011) |
| מחיר |
106,900 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.