סיאט לאון קופרה במבחן - ספרדיה פיקנטית

סיאט השיקה את הלאון קופרה החדשה עם הספק של 290 כ"ס ורצון עז להמשיך להוביל את הקטגוריה. יצאנו לבדוק האם למתחרות יש סיבה לדאגה

תגיות: , , , ,

סיאט לאון קופרה, מכונית הביצועים הנחשקת ביותר של החברה, עברה לאחרונה מתיחת פנים במסגרתה קיבלה עיצוב רענן ואבזור משודרג. בדומה לדגם היוצא, סיאט לאון קופרה החדשה מצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 290 כ"ס, מתלים אדפטיביים ודיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה. הדגם המוחלף הצליח להרשים אותנו בעבר וקל להבין איך הפך לרב מכר בקטגוריית הקומפקטיות החמות. יצאנו לבדוק האם הדגם המעודכן טוב מספיק על מנת להתמודד מול המתחרות החדשות בשוק.

סיאט לאון קופרה
יתרונות ביצועים, תמורה למחיר, הנאה מנהיגה
חסרונות רעשי רוח, נוחות נסיעה, אחריות לשנתיים בלבד

סיאט לאון קופרה 2017סיאט לאון קופרה 2017

עיצוב ונוחות

עיצובה החיצוני של סיאט לאון קופרה מאופיין בקווים ישרים ובזוויות חדות. גרסת קופרה נבדלת מהגרסאות הרגילות בעזרת פגושים קרביים, גריל קדמי מושחר, מראות צד מושחרות, דיפיוזר אחורי עם צמד מפלטים גדולים, ותגי קופרה מלפנים ומאחור עם הכיתוב 290 המרמז על מספר הסוסים תחת מכסה המנוע. חישוקי ה- 19 אינץ' לא מתאמצים להסתיר את הקאליפרים האדומים, ופנסי ה- LED משלימים את ההופעה הנאה.

סיאט לאון קופרה 2017סיאט לאון קופרה 2017

תא הנוסעים זכה לשדרוגים מינוריים במסגרת מתיחת הפנים, ביניהם מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ' המחוברת למערכת שמע איכותית הכוללת 9 רמקולים וסאב וופר. למערכת חיבורי USB ו- AUX, קישוריות בלוטות', כונן תקליטורים, וכניסת SD. עוד מצויידת סיאט לאון קופרה במושבי ספורט בריפוד דמוי עור ואלקנטרה, הגה ספורטיבי קטום עם מנופים להעברת הילוכים, ודוושות בגימור אלומיניום. חלון גג פנורמי גדול מוצע כסטנדרט ומוסיף לאווירה הנעימה בתא הנוסעים.

סיאט לאון קופרה 2017סיאט לאון קופרה 2017

הכניסה והיציאה מהרכב נוחות אם כי בחירה במושבי Bucket בתוספת של 9,900 ₪ תקשה מעט על היציאה מהרכב. מושב הנהג מציע כוונון חשמלי עם טווח תנועה מספק, ובשילוב עם הגה המתכוונן לגובה ולעומק ניתן למצוא תנוחת נהיגה נוחה ומרווחת. המושבים הקדמיים מספקים נוחות ותמיכה טובה גם בנסיעות ארוכות. לסיאט לאון קופרה בסיס גלגלים באורך 2,618 מ"מ, מה שמבטיח מרווח רגליים טוב לנוסעים מאחור. כמו כן, המושב האחורי ממוקם נמוך כדי לאפשר לנוסעים מרווח ראש מספק. על אף ממד רוחב מכובד של 1,816 מ"מ, המושב האחורי לא יתאים להסעת שלושה נוסעים בוגרים בנוחות. סיאט לאון קופרה מצויידת בבקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג מאחור, אך מתקשה לעמוד בדרישות של הנהג המזיע בקיץ הישראלי הלוהט.

סיאט לאון קופרה 2017סיאט לאון קופרה 2017

הנדסת האנוש בסיאט לאון קופרה טובה. תפעול המערכות בתא הנוסעים אינטואיטיבי ובעלי היכרות עם דגמי קונצרן פולקסווגן ירגישו בבית כבר מהיום הראשון. מסך המולטימדיה מציע ראות טובה גם באור יום והתפריטים קלים להבנה. איכות החומרים בתא הנוסעים לא משובחת כשל פולקסווגן גולף אך טובה ביחס למקובל בסגמנט. החלקים העליונים הנמצאים בהישג יד מדופנים בחומרים איכותיים ורכים אך החלקים התחתונים עשויים פלסטיק דק ופחות איכותי. איכות ההרכבה טובה מאוד ובמהלך הנסיעה לא נשמעו קרקושים ורעשים.

סיאט לאון קופרה 2017סיאט לאון קופרה 2017

נוחות הנסיעה בסיאט לאון קופרה הוקרבה לטובת שיפור הביצועים והתנהגות הכביש הנדרשת ממכונית ספורטיבית. סיאט ציידה את הלאון קופרה בחישוקי 19 אינץ' ובצמיגים בעלי חתך נמוך מאוד במידות 235/35. בולמי הזעוזעים אמנם אדפטיביים וניתן לבחור את קשיחותם אך הנסיעה קופצנית למדי גם במצב הסטנדרטי והרך ביותר. עם זאת, סיאט לאון קופרה הינה מכונית פרקטית עם חמש דלתות ותא מטען בנפח 380 ליטרים, שבהחלט יכולה לשמש כמכונית יומיומית למשפחה. סף ההטענה מעט גבוה לטעמנו אך גודל תא המטען מספק.

ביצועים

סיאט לאון קופרה הינה מכונית מהירה וזה לא מפתיע. היא חמושה במנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים המפיק 290 כ"ס ומומנט של 35.7 קג"מ הזמינים החל מ- 1,700 סל"ד. המנוע מעביר את הכוח אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים שמתקשה לעמוד בעומס ויוצרת תאוצה לא חלקה ואף מעט קופצנית בתחילת הנסיעה. היצרן מצהיר על תאוצה מעמידה למאה קמ"ש תוך 5.7 שניות אך בפועל זה מרגיש מעט איטי יותר. את הנקודות מחזירה סיאט לאון בתאוצות הביניים. ביציאה לעקיפה מתקבל בוסט רציני של כוח שמרגיש כאילו עומדים להמריא. סיאט לאון קופרה תגיע למהירות מרבית של 250 קמ"ש מוגבלת אלקטרונית, אך התחושה היא שהייתה יכולה להמשיך הרבה מעבר. תאוצות הביניים משכרות וכוח ממש לא חסר כאן.

סיאט לאון קופרה 2017סיאט לאון קופרה 2017

קל מאוד לנהוג בסיאט לאון קופרה הודות לשדה ראייה רחב. שטח החלונות גדול וקורות A הקדמיות לא מפריעות, אך קורות C האחוריות יכולות לעיתים להפריע ולהקשות על הראות בחניות. בנסיעה בכבישים בין עירוניים נשמעים רעשי רוח עקב בידוד לא מצטיין, אך כאן נכנס לתמונה צליל המנוע הבשרני אותו שמחנו לשמוע. אם זה לא מספיק, בחירה במצב נהיגה CUPRA יגביר את הצליל עם טון בס דרמטי.

בנהיגה במצב רגיל הכל מרגיש טוב אך שגרתי למדי. תיבת ההילוכים וההגה מגיבים במהירות וחווית הנהיגה רגועה יחסית עם הבלחות של אדרנלין בלחיצה על המצערת. במצב CUPRA הכל הופך מהיר יותר ומתקבלת חווית נהיגה שונה לחלוטין, הכוללת הרבה מעבר לצליל מנוע משכר. ההגה רגיש וחד יותר, הבולמים מוקשחים לטובת מזעור זוויות גלגול, תיבת ההילוכים נכנסת למצב כוננות ומספקת כוח זמין בכל מצב, והעברות ההילוכים מתבצעות בשבריר שניה. כל אלה מעניקים לנהג תחושת בטחון לדחוף את הלאון קופרה לתקיפת כבישים מפותלים במהירות גבוהה.

סיאט לאון קופרה 2017סיאט לאון קופרה 2017

סיאט לאון קופרה מתגאה בדיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה המצמצם את תופעת תת ההיגוי האופיינית למכוניות הנעה קדמית. הדיפרנציאל דואג לחלוקת הכוח בין הגלגלים הקדמיים כדי לאפשר הורדה אופטימלית של הכוח אל הכביש תוך שמירה על אחיזה גבוהה, ובכך מסייע לשמור על קצב מהיר מאוד גם בכבישים טכניים ומפותלים.

צריכת דלק

סיאט לאון קופרה ממשיכה לצבור נקודות זכות גם בתחנת הדלק. במאות הקילומטרים שצברנו במהלך מבחן הדרכים עמדה צריכת הדלק על 12.1 ק"מ לליטר. הנתון הזה אולי לא מרשים במבט ראשון אך בהתחשב בעובדה שמדובר במנוע טורבו בנפח 2.0 ליטרים ובמכונית שדוחפת את הנהג לנהוג בה חזק, נגלה שמדובר בנתון מצויין. מיכל הדלק בנפח 50 ליטרים מספק טווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. סיאט לאון קופרה משווקת עם מערכת Start & Stop המשפרת במעט את צריכת הדלק, אך סביר להניח שתבחרו לבטל אותה במרבית הזמן. דרגת זיהום האוויר עומדת על 13 מתוך 15.

סיאט לאון קופרה 2017סיאט לאון קופרה 2017

עלויות אחזקה ואמינות

סיאט לאון קופרה משווקת עם אחריות מלאה לשנתיים בלבד ללא הגבלת ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים של הדגם אינם זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.

בטיחות

בשנת 2012 התייצבה סיאט לאון למבחן הריסוק של ארגון הבטיחות האירופי Euro Ncap וזכתה בציון מרבי של חמישה כוכבים עם ציונים טובים מאוד בהגנה על הנהג והנוסעים. סיאט לאון קופרה מצויידת בתשע כריות אוויר אך לא כוללת מערכות בטיחות מתקדמות המוצעות בחלק מהמתחרות. נקווה כי מערכות אלה יעשו את דרכן גם אל סיאט לאון בזמן הקרוב. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 1 בלבד מתוך 8.

סיאט לאון קופרה 2017סיאט לאון קופרה 2017

תמורה למחיר

סיאט לאון קופרה מציעה עיצוב חיצוני קרבי ביחס לדגמים הסטנדרטיים, כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה עם מסך גדול, תשעה רמקולים איכותיים, מושבים ספורטיביים עם כוונון חשמלי למושב הנהג, גג שמש פנורמי חשמלי, ויכולת ספורטיבית אמיתית.

סיאט לאון קופרה היא מכונית רב שימושית. אפשר לקחת את הילדים לבית הספר בבוקר והיא תתאים לכל הסידורים והנסיעות היומיומיות. כשתוציאו אותה מהעיר אל הכבישים המרוחקים והמפותלים, תדאגו לבחור במצב נהיגה CUPRA ותוכלו להרגיש את הדופק שלכם מאיץ ואת האדרנלין בדם עולה. אין ספק שסיאט לאון קופרה מציעה חבילה מרשימה של יופי, אופי והרבה כוח.

קטגוריית מכוניות ההאצ'בק החמות בישראל מציעה היום היצע רחב, וכעת צריכה סיאט לאון קופרה להתחרות במכוניות טובות מאוד כמו פולקסווגן גולף GTI, פיג'ו 308 GTI, אלפא רומיאו ג'ולייטה ולוצ'ה, והונדה סיוויק טייפ R. זוהי אמנם משימה לא קלה, אך סיאט לאון קופרה השתדרגה והחידושים הקוסמטיים והמכניים עשו לה רק טוב. אמנם יש מכוניות חדות ממנה בקטגוריית המשפחתיות החמות, אך עבור מי שמחפש מכונית עם מקסימום ביצועים לשקל, תיבת הילוכים אוטומטית ופלפל חריף בישבן, ימצא בסיאט לאון קופרה בת לוויה מוצלחת.

סיאט לאון קופרה 5 דלתות
מנוע בנזין 4 צילינדרים 2.0 ליטרים טורבו
הספק מרבי משולב 290/5,900 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 35.7/1,700 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,282 מ"מ
רוחב כללי 1,816 מ"מ
גובה כללי 1,459 מ"מ
בסיס גלגלים 2,618 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

380 ליטרים

משקל עצמי 1,421 ק"ג
מהירות מרבית 250 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 5.7 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 15.1 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 12.1 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 13 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2012)
רמת אבזור בטיחותי 1 (מתוך 8)
מחיר

229,000 ₪

סיאט לאון קופרה 2017 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu