הדור השלישי של סיטרואן ג'אמפי נחת בישראל. יצאנו עם גרסת הנוסעים החזקה לבדוק מה הוא מציע לנהג העובד
סיטרואן ג'אמפי הוא דגם ותיק ומוכר בכבישי ישראל. שני הדורות הקודמים של הג'אמפי נמכרו במספרים מכובדים על שלל גרסאותיהם. גרסת הנוסעים בעלת תשעה מושבים זכתה אף היא להצלחה, במיוחד בקרב משפחות מרובות ילדים, בזכות המרחב הנדיב ומספר המושבים. סגמנט המסחריות לא זר לסיטרואן. הדור השלישי של הג'אמפי מנסה להמשיך את הצלחת קודמיו ולהגיע לכדי הצלחה מסחררת כמו אחיו הקטן - הברלינגו, המוביל זה שנים את קטגוריית המסחריות הקטנות עם נתח שוק אסטרונומי של כ- 50%.
| סיטרואן ג'אמפי מדיום אוטומטי | |
|---|---|
| יתרונות | מנוע, צריכת דלק, נוחות |
| חסרונות | איכות הרכבה, הנדסת אנוש, אבזור בטיחות |
סיטרואן ג'אמפי
סיטרואן מכוונת גבוה ומביאה "סוס עבודה" צרפתי חדש עם הרבה כוח בכוונה להיות הלהיט החם בעולם המסחריות מסגמנט N1. הדור השלישי של סיטרואן ג'אמפי הוא פרי שיתוף פעולה של קונצרן פג'ו - סיטרואן עם טויוטה והוא אח תאום לפיג'ו אקספרס וטויוטה פרואייס. סיטרואן ג'אמפי החדש מגיע עם רצון עז להצלחה גדולה אף יותר. לקחנו את סיטרואן ג'אמפי בגרסת הנוסעים עם תשעה מושבים, מנוע טורבו דיזל, ותיבת הילוכים אוטומטית, ויצאנו לבחון האם הצרפתים הצליחו גם הפעם ליצור רכב חדש ומשודרג שימשיך את דרכם של דורותיו הקודמים.
עיצוב ונוחות
ניתן להבחין בעיצוב החדש של סיטרואן ג'אמפי כבר במבט ראשון, ונראה שהאבולוציה של הג'אמפי עושה לו רק טוב. השפה העיצובית החדשה של סיטרואן הוטמעה בהצלחה במסחרית החדשה. הדור החדש נאה הרבה יותר מקודמו, אך ניתן לראות שהעיצוב ממשיך דרך ולא חדש לגמרי. האלמנט הכי בולט בחזית הרכב הוא סמל המותג המוטבע בשני פסי כרום התוחמים את הגריל. פנסי החזית נמתחים לאחור אל הכנפיים הקדמיות, מתמזגים היטב בעיצוב הצד הזורם, ובולטים למרות שאינם גדולים מדי. הפגוש הקדמי עשוי פלסטיק שחור כנהוג ברכבים מסחריים. למרות גודלו הפיזי, סיטרואן ג'אמפי לא נראה גדול ומגושם אלא בעל פרופורציות נכונות וחזית נאה.
סיטרואן ג'אמפי
קשה לאתר אלמנטים עיצוביים של ממש בחלקו האחורי של סיטרואן ג'אמפי. מה שכן תמצאו שם כולל פגוש פלסטיק שחור, צמד דלתות הנפתחות לצדדים, חלונות אחוריים צמודים הנראים כחלון אחד, צמד מגבים, גופי תאורה פשוטים, וסמל סיטרואן גדול. בתחתית דלתות הצד מגן פלסטיק שחור שימושי ויעיל לכל האורך, המגן על ספי הדלתות מפני פגיעות. ברכב המבחן הותקנה מדרגה חשמלית הנשלפת מתחת לרכב בפתיחת הדלת וחוזרת למקומה בסגירתה של דלת הצד.
סיטרואן ג'אמפי
סביבת הנהג היא החלק היחיד שלא משתנה בגרסאות השונות ובאפשרויות המרובות של סידור פנים הרכב. סביבה זו מתוכננת היטב אך לא מצטיינת באיכות החומרים. לסיטרואן ג'אמפי בורר הילוכים מיוחד בצורת גלגלת הממוקם בתחתית הפאנל המרכזי, הוא קל ונוח לשימוש ומוסיף רענון עיצובי קטן לשעמום המסחרי המוכר. סיטרואן ג'אמפי מצוייד במחשב דרך ובמסך מגע השולט במערכת המולטימדיה, אך כאן נגמרים השכלולים. גלגל ההגה פחוס ומעוצב באופן שלא אופייני לרכבים מסחריים. סביבת הנהג נוחה וקלה לשימוש, אך קיים מחסור בתאי אחסון נסגרים בסביבת הנהג. איכות ההרכבה בינונית אך לא נתקלנו ברעשים בזמן הנסיעה. הנדסת האנוש צרפתית וכך, כמו בהרבה דגמים של קבוצת פג'ו וסיטרואן, מוט השליטה בבקרת השיוט מתחבא אי שם מאחורי גלגל ההגה. אפשר כמובן להתרגל לשימוש בו אך קיימים בשוק פתרונות נוחים הרבה יותר. את המסך המרכזי מעט קשה לקרוא במהלך שעות היום, וצמד הרמקולים הבודדים בדלתות הקדמיות מספקים איכות שמע נמוכה עד בינונית. המזגן הקדמי טוב מאוד ותפעולו פשוט. לטובת היושבים מאחור בגרסאות הנוסעים קיים מיזוג אוויר נפרד בהתקנה מקומית.
סיטרואן ג'אמפי
למרות שמדובר ברכב מסחרי, סיטרואן ג'אמפי די נוח. כיסא הנהג מציע נוחות סבירה בלבד, אך שיכוך המתלים מפצה. סיטרואן ג'אמפי לא קופצני ביחס למקובל בסגמנט ובנוסף קל מאוד לנהיגה. הראות החוצה דרך החלונות הגדולים מצוינת ויחד עם תנוחת נהיגה מוצלחת, השליטה ברכב מעולה. מדובר ברכב גדול באורך חמישה מטרים ורוחב של שני מטרים, ובכל זאת ניתן להרגיש בנוח תוך מספר דקות ולא צריך להיות נהג מסחריות ותיק על מנת לנהוג בנוחות בסיטרואן ג'אמפי. המושבים האחוריים שהותקנו בארץ בסיסיים למדי ומעט צפופים אך המתלים רכים יחסית ומפצים גם כאן על הנוחות הבינונית של המושבים. בדומה לכל רכב מסחרי אחר, נוחות הנסיעה אף משתפרת תחת עומס, והורגש שיפור בספיגת השיבושים כשהג'אמפי היה עמוס בנוסעים. נוח מאוד להעמיס ציוד בתא המטען בזכות דלתות אחוריות הנפתחות ב- 180 מעלות וסף הטענה נמוך כיאה לרכב מסחרי.
סיטרואן ג'אמפי משווק בשלוש גרסאות מרכב. אורכו של סיטרואן ג'אמפי סמול 4,609 מ"מ והוא מציע נפח הטענה של 4,600 ליטרים. סיטרואן ג'אמפי מדיום שהתייצב למבחן נמתח לאורך של 4,959 מ"מ ומציע נפח הטענה של 5,300 ליטרים. סיטרואן ג'אמפי לארג' מציע אורך של 5,309 מ"מ ונפח הטענה של 6,100 ליטרים. מגוון גרסאות המרכב יוצר וורסטיליות מבורכת המאפשרת התאמה מרבית של הרכב לצרכי הלקוחות. בנוסף לאורכים השונים מציע סיטרואן ג'אמפי אפשרות לשלב מושבים אחוריים בשתי שורות או בשורה אחת. בסיטרואן עובדים על גרסאות שיוכלו לשמש כמונית שירות, ועל גרסה ייחודית שתשמש להובלה בקירור. ההתאמות האישיות מוצעות כמובן בתוספת תשלום. ברכב המבחן שהגיע כאמור עם שתי שורות מושבים, מזגן אחורי נפרד, ומדרכה אוטומטית, שווי התוספות הוא כ- 30,000 שקלים.
סיטרואן ג'אמפי
ביצועים
סיטרואן ג'אמפי החדש מוצע בישראל עם שלושה מנועי טורבו דיזל. הראשון בנפח 1.6 ליטרים בהספק 115 כ"ס, השני בנפח 2.0 ליטרים ומציע 150 כ"ס. רכב המבחן הגיע עם המנוע הבכיר בנפח 2.0 ליטרים בהספק 177 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ הזמינים ב- 2,000 סל"ד. המנוע החזק מוצע באופן בלעדי עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית. נתוני ההספק המרשימים מורגשים בזמן הנסיעה. קצת קשה להאמין אבל ברוב המקרים תהיו אתם הראשונים לצאת מהרמזור אם הרכב לא עמוס לעייפה. תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 9.8 שניות ממחישה את הביצועים הזריזים. גם תאוצות הביניים זריזות ולא חסר כוח בשום הילוך. המהירות המרבית עומדת על 170 קמ"ש.
סיטרואן ג'אמפי
הביצועים הזריזים מורגשים לכל אורך הנהיגה ובמיוחד כשהרכב עמוס בנוסעים או במטען. העברות ההילוכים מהירות למדי וחלוקת ההילוכים שומרת את המנוע בתחום הסל"ד היעיל. סיטרואן ג'אמפי הוא רכב זריז, כזה שיכול לסכן את רישיון הנהיגה שלכם. כן, קראתם נכון. לא מדובר במהירות של מכונית אקזוטית אך בקלות יתרה תוכלו לעבור את המהירות המותרת. בידוד הרעשים טוב יחסית לרכב מסחרי ומספק בהחלט במהירויות נמוכות וגבוהות.
גלגל ההגה של סיטרואן ג'אמפי אמנם נאה ומעוצב אך עשוי פלסטיק פשוט ואינו נעים למגע. יחד עם זאת, התגובות שלו בזמן הנהיגה טובות והתקשורת עם הנהג ניכרת בכל מהירות. ההגה בעל טווח ארוך של ארבעה סיבובים מנעילה לנעילה, מעניק זווית הפנייה טובה אך מצריך עבודת ידיים רבה בתמרונים צפופים. יתרה מכך, לסיטרואן ג'אמפי אחיזת כביש טובה מאוד, זוויות הגלגול מורגשת בסיבובים גדולים אך לא גורעת מהרגשה של נהיגה בטוחה. בסך הכל ניתן לומר כי חווית הנהיגה בסיטרואן ג'אמפי מוצלחת.
סיטרואן ג'אמפי
כושר גרירה והעמסה
סיטרואן ג'אמפי שייך לסגמנט המסחריות N1 אך מציג נתונים כשל מסחריות גדולות יותר. לדגם המבחן בגודל הבינוני תא מטען בנפח 5,300 ליטר. סיטרואן ג'אמפי עם מנוע 2.0 ליטרים בהספק 177 כ"ס יכול לגרור עד 750 ק"ג עם נגרר ללא בלמים ועד 2,200 ק"ג עם נגרר הכולל בלמים, נתונים מרשימים בהחלט עבור רכב מסחרי.
סיטרואן ג'אמפי
עלויות אחזקה
סיטרואן ג'אמפי דורש טיפול תקופתי אחת ל- 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 941 ש"ח, עלות הטיפול השני 1,622 ₪, ועלות הטיפול השלישי 941 ₪. סך עלות הטיפולים עד 60,000 הקילומטרים הראשונים תעמוד על 3,504 ₪, סכום המעיד על עלות אחזקה נמוכה. עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 3,314 ₪.
גם החלפים מוצעים במחירים נוחים. מחיר זוג רפידות בלם קדמיות 651 ₪, מחיר זוג צלחות בלם קדמיות 1,108 ₪, עלות פנס קדמי 1,642 ₪, עלות פנס אחורי 668 ₪, ועלות מראת צד 1,153 ₪.
צריכת דלק
בנוסף לעלויות האחזקה הנוחות, צריכת הדלק תביא אף היא לחיסכון בהוצאות. לסיטרואן ג'אמפי מנוע 2.0 ליטרים חסכוני דיו. במהלך המבחן שכלל נסיעה עירונית, נסיעה בינעירונית, ונסיעה בינעירונית עם רכב עמוס בנוסעים סיפק נתון משולב טוב מאוד של 11.3 ק"מ לכל ליטר סולר. נתון היצרן עומד על 17.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. הקרדיט מגיע גם לתיבת ההילוכים בת 6 המהירויות שעושה עבודה טובה מאוד. הוצאות הדלק מאוד משמעותיות ברכב מסוג זה אשר גומע קילומטרים רבים וכאן מדובר בנקודת זכות לטובת הצרפתים.
סיטרואן ג'אמפי
בטיחות
בשנת 2015 התייצב סיטרואן ג'אמפי למבחן הבטיחות של ארגון Euro Ncap וזכה בציון מרבי של 5 כוכבים כשהוא מצוייד ב- 4 כריות אוויר, אך יש לזכור כי הדגם המשווק בישראל מצוייד רק ב- 2 כריות אוויר קדמיות. ציון משרד התחבורה הישראלי לאבזור הבטיחות ברכב עומד על 0 מתוך 8. חבל לנו שנושא אבזור הבטיחות ברכבים מסחריים נזנח. דווקא ברכב מסוג זה המיועד להסעת נוסעים או מטען, ומבלה שעות ארוכות בכבישים, רצויה נוכחותן של מערכות בטיחות מתקדמות.
סיטרואן ג'אמפי
תמורה למחיר
סיטרואן ג'אמפי החדש משווק בישראל כאמור בשלושה גדלים: סמול, מדיום ולארג'. לסיטרואן ג'אמפי שלושה מנועים והוא מוצע עם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית. מנוע 1.6 ליטרים בהספק 115 כ"ס משווק רק בגרסה הקצרה עם תיבת הילוכים ידנית. מנוע 2.0 ליטרים בהספק 150 כ"ס משודך אף הוא לתיבת הילוכים ידנית בלבד. גרסת המבחן עם מנוע 2.0 ליטרים בהספק 177 כ"ס מוצעת עם תיבת הילוכים אוטומטית.
סיטרואן ג'אמפי החדש מקבל על עצמו תפקיד לא פשוט. ליבואן המקומי רצון עז להפוך אותו לרב מכר בסגמנט ולשכפל את הצלחת האח הקטן - הברלינגו.
סיטרואן ג'אמפי החדש הוא רכב מסחרי טוב המעניק תחושת ביטחון בזמן הנהיגה, ומביא עימו יכולות גבוהות בזכות מנוע חזק וחסכוני. אנחנו רואים תחרות דווקא מול אחיו התאום - טויוטה פרואייס, הנהנה ממיתוג אמינות גבוה יותר למרות שבמקרה זה מדובר באותו הרכב בדיוק. ניתן להוריד נקודות זכות על מחסור במערכות בטיחות אקטיביות ועל איכות ההרכבה הבינונית.
סיטרואן ג'אמפי החדש בגרסת המנוע החזקה הופך את ימי העבודה למהירים ונעימים יותר. הוא מסייע לנהג העובד בעזרת כניסה ויציאה נוחות, ושדה ראייה רחב. סיטרואן ג'אמפי מוצע במחיר התחלתי של 169,000 ₪ לגרסת הסמול הידנית, ועד 239,000 ₪ לגרסת לארג' האוטומטית, לפני התאמות אישיות שידרשו על ידי הלקוח. מבחינתנו מדובר בראש ובראשונה בכלי עבודה, וסיטרואן ג'אמפי הגיע בשביל לעבוד.
| סיטרואן ג'אמפי מדיום אוטומטי | |
|---|---|
| מנוע | טורבו דיזל 2.0 ליטרים |
| הספק מרבי משולב | 177/3,750 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 40.8/2,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,959 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,920 מ"מ |
| גובה כללי | 1,940 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 3,275 מ"מ |
| מיכל דלק | 69 ליטרים |
| נפח תא מטען |
5,300 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,657 ק"ג |
| מהירות מרבית | 170 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 9.6 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 16.4 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 11.3 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 12 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2015) |
| מחיר |
229,900 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.