וולוו XC60 T8 הוא רכב פנאי היברידי נטען המציע צריכת דלק נמוכה, ביצועים מרשימים ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם גרסת ה- T8 הבכירה מצדיקה את המחיר
וולוו XC60 החדש בהחלט מצליח לסובב ראשים הודות לעיצוב החדש התואם את התדמית הצעירה והדינמית שאימצה לאחרונה היצרנית השוודית. וולוו XC60 T8 שהתייצב למבחן הדרכים שלנו מציג קווי מתאר חדים וספורטיביים, מערכת מולטימדיה חדשנית, ויחידת הנעה היברידית חזקה בהספק 407 כ''ס המבטיחה ביצועים טובים לצד צריכת דלק נמוכה. חושבים שוולוו הוא רכב לזקנים בלבד? כדאי שתחשבו שוב.
| וולוו XC60 T8 | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, טכנולוגיה, ביצועים, הנדסת אנוש, צריכת דלק |
| חסרונות | התנהלות אורבנית, היעדר תשתית הטענה ארצית |
וולוו XC60 T8 2018
עיצוב ונוחות
העיצוב החיצוני מזוהה מיד עם וולוו הודות לגריל המפורסם ולפנסי החזית הכוללים את חתימת ה- LED המעוצבת בצורת פטיש. הנוכחות מרשימה והעיצוב יוקרתי מבלי להיות מצועצע או מתאמץ מדי. גריל תחתון נוסף ושני פתחי יניקת אוויר מצידיו, אינם דרושים לשיפור הביצועים אך בהחלט תורמים למראה הספורטיבי. וולוו דואגת להופעתם החיצונית של לקוחותיה ולכן עיצבה את סף הדלתות התחתון כך שבוץ ולכלוך לא ידבקו אליו ויכתימו את המכנסים בעת הכניסה לרכב.
וולוו XC60 T8 2018
תא הנוסעים של וולוו XC60 מציג איכות הרכבה ללא פשרות וירידה לפרטים הקטנים ביותר על מנת לספק חווית נסיעה משובחת כפי שמצופה ממכונית פרימיום. העיצוב הנקי והאלגנטי מקנה לנוסעים תחושה יוקרתית ומשלב חומרי גלם איכותיים, ביניהם ריפודי עור נאפה, גימורי עץ אמיתי ופלסטיקה איכותית ונעימה למגע.
וולוו XC60 T8 2018
גלגל ההגה מחופה עור ועל צלעותיו העליונות ממוקמים פקדי שליטה רבים האחראים על תפעולן של מגוון מערכות ברכב. גלגל ההגה מרגיש עבה ובשרני אך היינו מצפים כי ברכב עם תג מחיר של 369,900 ₪, כיוונון ההגה יעשה באופן חשמלי. לעומת זאת כולל גלגל ההגה מערכת חימום וקירור שתהיה יעילה בימי חורף קרים ובימי קיץ לוהטים. לוח המחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' מציג גרפיקה מרהיבה ומאפשר התאמה אישית את תצורת הצגת הנתונים, הצבעים ובהירות המסך. גרסת המבחן מגיעה עם חלון גג הנפתח חשמלית וגג זכוכית פנורמי הנמתח עד סוף שורת המושבים האחורית.
וולוו XC60 T8 2018
מושבי העור נוחים, מפנקים ותפירתם מדויקת להפליא. ברמות האבזור הנמוכות יותר מרופדים המושבים בעור פשוט יותר ולא בעור נאפה כמו ברכב המבחן. במושבים הקדמיים מותקנת מערכת חימום וקירור הניתנת להפעלה במספר עוצמות. כמו כן, ניתן לכוון בטיימר את תחילת החימום או הקירור, לפי שעת הנהיגה הצפוייה ואף להפעיל ולכבות את המערכת באמצעות פקודה קולית. המושבים מאחור מפנקים ותעלת ההינע אינה גבוהה במיוחד, כך שגם נוסע בוגר במושב האמצעי יוכל לשבת בנוחות יחסית. תא הנוסעים מציע מרווחי ראש, כתפיים וברכיים נדיבים לכל הנוסעים ובמיוחד ליושבים מלפנים.
וולוו XC60 T8 2018
תא המטען בדגם ה- T8 בנפח 468 ליטרים והינו קטן ב- 37 ליטרים מדגמי T5 ו- D5 עקב המנוע החשמלי המותקן מאחור. במקום הגלגל הרזרבי קיים קומפרסור קטן לניפוח אוויר וערכה לתיקון תקרים. סף ההטענה ורצפת תא המטען שטוחים לגמרי ועוזרים להעמיס ציוד בקלות ובנוחות. את דלת תא המטען ניתן לפתוח ולסגור באופן חשמלי הן ממפתח הרכב והן באמצעות העברת הרגל מתחת לפגוש האחורי. במידה ותרכשו את הדגם המצוייד במתלי אוויר, תוכלו להנמיך את שפת ההטענה בלחיצת כפתור.
וולוו XC60 T8 2018
מערכת המולטימדיה המקורית של וולוו מבוססת על מסך מגע המותקן בצורה אנכית, בניגוד למקובל בעולם הרכב. גודלו 9 אינץ' ואופן השימוש בו מזכיר שימוש בטאבלט. וולוו השקיעה בממשק נאה והתקינה שלל ישומונים מקוריים אשר חלקם שימושיים יותר וחלקם פחות. על מנת להגיע למסכים השונים יש צורך בגלילת המסך עם האצבע, בדיוק כמו בסלולרי שלכם. תפעול המערכת דורש תקופת הסתגלות שכן זהו ממשק ייחודי שלא פגשתם קודם. מכיוון שכלל מערכות הרכב, כולל מערכת המיזוג, מתופעלות באמצעות צג מערכת המולטימדיה, תידרש הסטת מבטו של הנהג לעבר המסך באופן תכוף. לטעמנו זהו חיסרון בטיחותי, אך ניתן לפתור בעיה זו על ידי שימוש במערכת ההפעלה הקולית התומכת בשפה האנגלית ובמספר שפות נוספות, אך לא בעברית.
וולוו XC60 T8 2018
מערכת השמע כה טובה ומשוכללת, עד שיכולנו לכתוב עליה כתבה שלמה. ברמות האבזור הגבוהות מותקנת מערכת שמע משודרגת מבית Bowers & Wilkins המנגנת מוזיקה דרך 15 רמקולים עוצמתיים ואיכותיים במיוחד. איכות הסאונד המופק ממערכת השמע היא ללא ספק מהטובות ביותר ששמעתי בכלי רכב כלשהו. אהבתי את האפשרות לכיוונון האקולייזר על פי האקוסטיקה של אולם הקונצרטים בעיר גוטנברג השוודית. אופציה זו מאפשרת להאזין להופעות חיות בווליום גבוה ובאיכות צלולה לחלוטין, פשוט תענוג לחובבי מוזיקה. בנוסף מותקנת בוולוו XC60 מערכת ביטול רעשים דינמית המפיקה תדרים המפחיתים את רעשי החוץ בתא הנוסעים.
וולוו XC60 T8 2018
ההתנהלות עם וולוו XC60 החדש במרחב העירוני הצפוף של גוש דן, אינה עניין של מה בכך. קוטר הסיבוב גדול ועומד על 11.4 מטרים. בהתחשב ברוחבו ובאורכו הנדיבים, נדרש מהנהג ריכוז רב והתנהלות זהירה בעיר. במצבים אלו בא לידי ביטוי היתרון של חיישני החניה הקדמיים והמצלמה הקדמית ומומלץ לרכוש אותם. בעת ביצוע תמרוני חניה מסובכים, התחושה היא שיחידת ההנעה ההיברידית חזקה מדי ואינה מרוסנת. ליטוף עדין על דוושת הגז יספיק כדי להקפיץ את הוולוו המסיבי מהמקום. כמו כן, הבלמים נשכניים במיוחד ואגרסיביים מדי במהירויות נמוכות.
בכבישים בינעירוניים וולוו XC60 T8 מצטיין. תנוחת הנהיגה הגבוהה מאפשרת שדה ראייה הרחק אל עבר הכביש הפתוח, והקורות הקדמיות אינן חוסמות את שדה הראייה לפנים ולצדדים. מערכת בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, מאפשרות לנהג להירגע במושב, להאזין למוסיקה איכותית ולתת למכונה עתירת הטכנולוגיה לתפוס פיקוד. כבישים גליים ומשובשים במיוחד מגוהצים בקלות ללא דרמות מיותרות, ורכב הפנאי השוודי מציג יציבות כיוונית יוצאת דופן גם במהירויות גבוהות.
וולוו XC60 T8 2018
ביצועים
וולוו משווקת בישראל את ה- XC60 עם שלוש יחידות הנעה לבחירה אשר כולן מבוססות על מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים. לנסיעת המבחן התייצב וולוו XC60 בגרסת T8 שהינה למעשה גרסת הפלאג-אין הייבריד העומדת בראש ההיצע.
וולוו XC60 T8 2018
מנוע הבנזין מצוייד בזוג מגדשי טורבו המתוגברים על ידי מגדש על ומספקים 320 כ"ס. אל מנוע הבנזין מצטרף מנוע חשמלי בהספק 87 כ''ס אשר מעלה את ההספק המשולב לכדי 407 כ''ס המתקבלים החל מ- 5,700 סל''ד. המומנט המשולב עומד על 65.3 קג''מ ומתקבל לאורך רצועת סל''ד רחבה (2,200-5,400 סל"ד). הנתונים ממחישים את אחד מיתרונותיו הבולטים ביותר של וולוו XC60 T8 הוא מנוע חזק שמסוגל להאיץ את 2,115 הקילוגרמים מאפס למאה קמ''ש תוך 5.3 שניות.
וולוו XC60 T8 2018
יחידת ההנעה משודכת לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית. ידית ההילוכים עצמה משולבת קריסטל ומעוצבת כתכשיט אקסקלוסיבי. אומנם התלהבתי מיופייה אך תפעולה פחות הרשים אותי. המעבר בין הילוך קדמי לאחורי דורש שתי דחיפות רצופות של הידית ואינו אינטואיטיבי כלל, בעיקר בעת החניה. תיבת ההילוכים מתפקדת באופן חלק ומדויק. לצערנו, וולוו לא טרחה להתקין משוטי העברה מאחורי גלגל ההגה, או מערכת העברת הילוכים ידנית כלשהי, כדי ליהנות מחווית נהיגה מעט ספורטיבית יותר. העובדה שלא יכולתי להתעסק בהעברת ההילוכים בזמן הנהיגה מעט שיעממה אותי, אך הכוח הבלתי נגמר המגיע מיחידת ההנעה מפצה על כך. במידה ותבחרו במצב הנהיגהPower , תגלו רכב חזק ומהנה היודע להוריד שני הילוכים בבת אחת ולשגר את עצמו קדימה במומנט אדיר, בכל רגע שידרש לכך.
וולוו XC60 T8 2018
מערכת הפלאג-אין הייבריד דורשת הוספת מצברים וחלקים אלקטרוניים רבים. על כן משקל הרכב גבוה ב- 301 ק''ג ביחס לדגם 5T המקביל. וולוו עיצבה את השלדה כך שחלוקת המשקל מתפזרת לאורך המרכב על מנת לא לפגוע משמעותית בהתנהגות הכביש שנותרה מאוזנת אך לא מרגשת או ספורטיבית בשום צורה. תוספת בולמי האוויר האדפטיביים בהחלט מבורכת. מערכת המתלים משככת את זעזועי הכביש באופן מעורר השתאות. נהיגה טכנית בדרכים משובשות ומפותלות מתבצעת באצילות שוודית וללא דרמות.
וולוו XC60 T8 2018
במידה ובאמת תחליטו להוריד רכב כזה לשטח, וודאי תשמחו לגלות כי וולוו XC60 מציע יכולות שטח טובות. מצב הנהיגה Off-Road מגביהה את מתלי האוויר ב- 40 מ''מ ומגדיל את מרווח הגחון לכ- 25 ס"מ. תיבת ההילוכים שומרת על תאוצה מבוקרת ובכך מאפשרת טיפוס מדרגות סלע בינוניות ומעבר מכשולים הגורמים להצלבת גלגלים. מסך המולטימדיה גם הוא נרתם למאמץ ומציג נתונים חשובים בזמן אמת כגון זווית השיפוע וחלוקת הכח מהמנוע. בגלל צמיגי הכביש מתקשה וולוו XC60 בדרכים בוציות במיוחד ועל כן יש להיזהר משקיעת גלגלים בטיולים לאחר ימים גשומים. החיסרון בהגבהת מתלי האוויר הוא קיצור מהלך פעולתם האפקטיבית והפיכת הנסיעה לקופצנית.
וולוו XC60 T8 2018
צריכת דלק
במכוניות פלאג-אין הייבריד קיימת בעיה בהגדרת צריכת הדלק המדוייקת. הסיבה לכך היא היכולת של הרכב לגמוע 45 ק''מ במהירות של עד 100 קמ''ש בעזרת מערכת החשמל בלבד וללא צורך בהפעלת מנוע הבנזין. קיימת אפשרות לשמור על עוצמת הסוללה לשימוש במועד מאוחר יותר. נתוני היצרן מספרים על צריכת דלק של 47.6 ק''מ לליטר כאשר הסוללה טעונה. בנסיעת המבחן שלנו שכללה נהיגה בפקקים, בכבישים פתוחים ובשטח טכני מתון, רשם וולוו XC60 צריכת דלק משולבת של 11.2 ק''מ לליטר. יש לציין שבמהלך המבחן נהגנו בהנעה משולבת של בנזין וחשמל ולא הטענו את הסוללה בעמדה ייעודית. טעינת הסוללה אורכת כשעתיים וחצי. עמדת הטעינה מסופקת ומותקנת בחינם ללקוחות על ידי היבואן.
וולוו XC60 T8 2018
אמינות ועלויות אחזקה
וולוו XC60 משווק עם אחריות ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים לא מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית. מחיר אגרת הרישוי עומד על 4,655 ₪. עלות ביטוח חובה ומקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 15,300 ₪ לשנה.
וולוו XC60 T8 2018
בטיחות
בכל הנוגע לבטיחות, וולוו XC60 החדש מצטיין בכל קנה מידה. בשנת 2017 נבחן על ידי ארגון Euro NCAP האירופאי וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים. בנוסף דירג הארגון את ה- XC60 כאחד משלושת הרכבים הבטוחים ביותר של שנת 2017. בישראל מקבל וולוו XC60 את הציון המרבי 8 ברמת האבזור הבטיחותי.
וולוו XC60 T8 2018
מפרט אבזור הבטיחות נדיב וכולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור תנועה צולבת מאחור, התרעה על עייפות הנהג, אורות גבוהים אוטומטיים, תאורה ראשית עוקבת פניה, תאורת בלימת חירום אוטומטית, וחיישני לחץ אוויר בצמיגים.
רמות האבזור הבכירות כגון רמת אינסקריפשן שהתייצבה למבחן שלנו, כוללת מערכות בטיחות אקטיביות נוספות ביניהן מערכת התרעה והכנה לפגיעה מאחור, מערכת לניטור תנועה צולבת מאחור, ומערכת לניטור שטחים מתים הכוללת היגוי אקטיבי למניעת תאונות צד.
וולוו XC60 T8 2018
תמורה למחיר
וולוו XC60 משווק בישראל בארבע רמות אבזור לבחירה. האבזור נדיב החל מגרסת הבסיס מומנטום הכוללת בין היתר מסך מגע בגודל 9 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מערכת הפעלה קולית בשפה האנגלית, קישוריות בלוטות', בקרת אקלים תלת אזורית, גג זכוכית פנורמי נפתח, מראות חוץ ופנים עם עמעום אוטומטי, בלם חניה חשמלי אוטומטי, מצלמת רוורס, ומושבים קדמיים מחוממים ומתכווננים חשמלית. מחירי גרסת מומנטום עומדים על 329,900 ₪ עם מנוע בנזין או 349,900 ₪ עם מנוע דיזל.
דגם T8 הייבריד משווק ברמות האבזור הגבוהות אינסקריפשן ו- R דיזיין. דגם זה כולל בנוסף מערכת שמע איכותית מבית Bowers & Wilkins, ידית הילוכים מקריסטל, מתלי אוויר, תאורה עוקבת פנייה, פתיחה חשמלית לתא המטען, מפתח חכם, מערכת חניה אוטומטית, ריפודי עור נאפה, ומושבים קדמיים עם חימום וקירור. ההבדל בין שתי רמות אבזור אלו הינו עיצובי בעיקר ומחירן זהה ועומד על 369,900 ₪.
וולוו XC60 T8 החדש מציע חבילה שלמה ומוצלחת מאד. אפילו המחיר אטרקטיבי ביחס לתמורה הגבוהה הודות להטבת המס המשמעותית לה זוכה הדגם. וולוו XC60 T8 מפנק, אלגנטי, בטיחותי, חזק, ומסובב ראשים. קשה למצוא חסרונות בדגם ה-T8 מלבד התמרון המסורבל בסביבה עירונית צפופה וידית הילוכים שדורשת הסתגלות. אם אתם מחפשים רכב פנאי יוקרתי, נמליץ בחום לבדוק את וולוו XC60 ובמיוחד את דגם T8 המשתלם ביותר בהיצע.
| וולוו XC60 T8 פלאג-אין הייבריד אינסקריפשן | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 2.0 ליטרים, 4 צילינדרים, טווין טורבו, מגדש על + מנוע חשמלי |
| הספק מרבי משולב | 407/5,700 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 40.8/5,200-5,400 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,688 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,902 מ"מ |
| גובה כללי | 1,658 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,865 מ"מ |
| מיכל דלק | 50 ליטרים |
| נפח תא מטען |
486 ליטרים |
| משקל עצמי | 2,115 ק"ג |
| מהירות מרבית | 230 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 5.3 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 47.6 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 11.4 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 2 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2017) |
| רמת אבזור בטיחותי |
8 (מתוך 8) |
| מחיר |
369,000 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.