לקסוס IS 300h 2018 במבחן דרכים - התשובה היפנית ליוקרה דינמית

לקסוס IS 300h מציעה אלטרנטיבה נוסח יפן בפלח שוק הנשלט ע"י תוצרת גרמניה, ועושה זאת באמצעות איכות גבוהה של ביצוע ונהיגה. יצאנו לבדוק כיצד מרגישה הגרסה המלוכסנת על כבישי ארצנו

תגיות: , , ,

לקסוס הינו מותג צעיר יחסית בעולם הרכב אך הצליח לבנות את המוניטין החיובי המיוחס לו בזכות סקרי אמינות וחוות דעת של צרכנים לאורך השנים. כך קיבל המותג תדמית של יצרן מכוניות יוקרה מופנמות, שקטות ואמינות, אך כאלו שאינן מתיימרות להתחרות ביכולת הדינמית המוצעת אצל המתחרות מגרמניה. רק בשנים האחרונות שינתה לקסוס את הגישה והחלה לייצר מכוניות נועזות, מרהיבות וגם דינמיות. לקסוס IS 300h המעודכנת ממחישה היטב את המהפך שעברה החברה. למבחן הדרכים שלנו הגיעה לקסוס IS 300h בגרסת היי-פרימיום הבכירה העונדת תג מחיר של 295,000 ₪

לקסוס IS 300h היי פרימיום
יתרונות   בידוד רעשים, צריכת דלק, איכות, יכולת דינמית גבוהה
חסרונות   מרווח מאחור, סימני הגיל ניכרים בעיצוב תא הנוסעים

לקסוס IS 300hלקסוס IS 300h

לקסוס הינו מותג צעיר יחסית בעולם הרכב אך הצליח לבנות את המוניטין החיובי המיוחס לו בזכות סקרי אמינות וחוות דעת של צרכנים לאורך השנים. כך קיבל המותג תדמית של יצרן מכוניות יוקרה מופנמות, שקטות ואמינות, אך כאלו שאינן מתיימרות להתחרות ביכולת הדינמית המוצעת אצל המתחרות מגרמניה. רק בשנים האחרונות שינתה לקסוס את הגישה והחלה לייצר מכוניות נועזות, מרהיבות וגם דינמיות. לקסוס IS 300h המעודכנת ממחישה היטב את המהפך שעברה החברה. למבחן הדרכים שלנו הגיעה לקסוס IS 300h בגרסת היי-פרימיום הבכירה העונדת תג מחיר של 295,000 ₪

עיצובה של לקסוס IS 300h משדר פרימיום גם ללא סמל המותג. בחזית ניצב גריל שעון החול האגרסיבי המאפיין את שפת העיצוב של המותג, המתקמר בצורה תלת ממדית בעומקים שונים. משני צידיו גופי תאורה מלוכסנים ונאים במיוחד ותחתם תאורת יום מסוג LED בצורת חץ מחודד. מכסה המנוע נמתח הרחק לפנים ומצידיו בולטות תפיחות קשתות הגלגלים הקדמיים התורמות למראה שרירי ויציב.

לקסוס IS 300hלקסוס IS 300h

הקו הדינמי נמתח לכל אורך המרכב ופלישת גופי התאורה האחוריים אל צידו של המרכב מוסיפים טאץ' ייחודי ומעניין. חישוקי ה- 17 אינץ' נראים קטנים במידה אחת על המרכב השרירי ועיצובם אינו נאה במיוחד. בקטלוג היצרן מופיעים חישוקים בעיצובים נאים בעשרות מונים מאלו המוצעים בגרסה הישראלית. מאחור ממשיכה לקסוס IS 300h את קו העיצוב הדינמי באמצעות גופי תאורה מחודדים ורחבים המעצימים את רוחב המכונית, פגוש גדול מידות המאכלס את פתחי המפלט, ומכסה תא מטען המתקמר מעלה ליצירת ספויילר מובנה. עיצובה של לקסוס IS 300h משדר נוכחות רבה ואת תחושת הפרימיום המתבקשת בפלח שוק זה. מכונית המבחן ענדה צבע לבן פנינה, אשר לעניות דעתי הולם אותה הרבה יותר מאשר צבע שחור.

לקסוס IS 300hלקסוס IS 300h

כניסה אל תא הנוסעים מעצימה את תחושת היוקרה, אשר מקבלת משנה תוקף ברמת האבזור היי-פרימיום של רכב המבחן. התא מעוצב בצורה עוטפת עם קונסולה מרכזית גבוהה מאוד היוצרת חייץ ברור בין הנהג לנוסע שלצידו ומקנה תחושה של ישיבה בתוך תא צר ומחבק. התחושה מאוד אינטימית אך בשום אופן אינה קלסטרופובית או צפופה. במרכז הקונסולה פקדי מערכת בקרת האקלים ושליטה על מערכת השמע, ובין המושבים נמצאים בורר מצבי הנהיגה ופקד השליטה על מערכת המולטימדיה המתפקד בדומה לעכבר מחשב. מעליהם ממוקמים פתחי האוורור המיושנים למראה, ביניהם שעון אנלוגי אלגנטי, ומעל כולם ניצב צג מולטימדיה בגודל 10.3 אינץ' (7 אינץ' בגרסאות הזולות יותר).

לקסוס IS 300hלקסוס IS 300h

איכות החומרים בתא הנוסעים מעולה באופן כללי, אם כי נרשמה חסכנות מסויימת באיכות פלסטיק ידיות פתיחת הדלתות, פתחי האוורור, מתגי כוונון עוצמת השמע, ותאורת המפות. בגרסת היי-פרימיום עוטים המושבים עור איכותי, ופאנלים מעץ (המפארים בין היתר את פסנתרי חברת YAMAHA, חברת בת של טויוטה - בעלת הבית של לקסוס) מוסיפים לתחושת היוקרה.

איכות ההרכבה מצויינת ובכל מגע, פתיחה וטריקה, מתקבלת תחושת חוסן והידוק. טריקת הדלת לאחר כניסה בעיר הסואנת, רק ממחישה את הבידוד המעולה מרעשי החוץ. אפילו השמשות שאינן כפולות, עבות מהמקובל וממחישות את תשומת הלב שניתנה לכל פרט. גלגל ההגה בעל שלושת הצלעות עבה ועוטה עור נעים לאחיזה. ידית ההילוכים ופקדי השליטה החשובים נגישים, ומיקומם מחושב ונכון. הנדסת האנוש זוכה לשלל סופרלטיבים. לא תמצאו כאן תחכומים מיותרים, ובטח שלא הקרבת השימושיות על חשבון אלמנט עיצוב ייחודי.

לקסוס IS 300hלקסוס IS 300h

הבחירה של לקסוס בשליטה על מערכת המולטימדיה באמצעות פקד דמוי עכבר ולא באמצעות מגע, נובעת מצורת שימוש מועדפת בה ידו של הנהג מעוגנת ונשענת על משענת היד במקום שתהיה תלוייה באוויר בהקשה על צג המגע. בצורה זו השליטה נוחה ומדוייקת יותר. שליטה כזו מאפשרת גם את הרחקתו של צג המערכת כפי שעשתה לקסוס במקרה זה. הצג הבהיר בעל רזולוציה מעולה והממשק רב אפשרויות ואינטואיטיבי מאוד ביחס לממוצע. המעבר בין התפריטים באמצעות חוגת העכבר דורשת תקופת הסתגלות קצרצרה, אך לאחריה נעשית בדיוק ובקלילות.

לקסוס IS 300hלקסוס IS 300h

לוח המחוונים נאה מאוד והמחוונים הדיגיטליים מאפשרים בחירה בין תצוגת מד סל"ד קלאסי לבין מד אנרגיה היברידי. צג צבעוני נוסף ממוקם בלוח המחוונים ומציג אינפורמציה אודות מערכת ההנעה ההיברידית, נתוני מחשב הדרך וצריכת הדלק. מערכת הסאונד בגרסה זו מתפארת במותג העל מארק לווינסון וכוללת 15 רמקולים המפיקים איכות צליל מהטובות בהם נתקלתי. רק היא לבדה שווה את תוספת המחיר בעבור רמת אבזור זו.

הכניסה והיציאה מהרכב מתבצעות בנוחות בזכות מפתח דלתות רחב והרחקה אוטומטית של מושב הנהג בעת כיבוי הרכב. קירובו של המושב למצב הרצוי מתבצע אוטומטית ברגע שהנהג מתיישב. המושבים כולם נעימים, רכים ונוחים מאוד גם לאחר שעות נסיעה מרובות. בגרסת היי-פרימיום מתווספת גם אופציה לאוורור וחימום המושבים הקדמיים. כוונון המושבים וההגה מתבצע חשמלית וכולל אפשרויות כיוונון רבות כולל הקשחת מסעד הגב התחתון. קל מאוד למצוא תנוחת נהיגה שולטת ונוחה ברכב. גם שדה הראיה לכל הכיוונים טוב בזכות קו חלונות בגובה סטנדרטי ולא גבוה מדי. בתמרונים צפופים, מצלמת הרוורס וחיישני החניה יסייעו לזהות את קצוות המרכב.

לקסוס IS 300hלקסוס IS 300h

המרחב לנוסעים מלפנים טוב, אך יהיה מי שיחוש מעט צפיפות עקב סביבת הנהג העוטפת. המרחב במושב האחורי מספק לשני מבוגרים, אם כי מרווח הברכיים אינו מצטיין, למרות בסיס גלגלים נדיב באורך 2,800 מ"מ. נוסע במושב האמצעי יגרום לצפיפות ויקבל מושב פחות נוח עקב תעלת ההינע הגבוהה. הנוסעים מאחור יהנו מפתחי אוורור יעודיים.

לקסוס IS 300hלקסוס IS 300h

בתא הנוסעים מגוון תאי אחסון יעילים, תא כפפות בנפח סביר, ומחזיקי כוסות מלפנים ומאחור. תא המטען לא גדול במיוחד, נפחו 450 ליטרים כתוצאה מאחסון הסוללות מתחת לרצפתו. בהתאם לכך לא תמצאו גלגל חלופי ותצטרכו להסתמך על צמיגי האל-תקר המקוריים. מדובר בפשרה מוכרת ברכבים היברידיים. שפת הטעינה גבוהה והמפתח גדול, כך שנוח להעמיס ציוד בתא המטען. בעת הצורך, קיפול פשוט של המושב האחורי יסדר נפח הטענה מכובד מאד.

כניסה והתנעה מתבצעות ללא צורך במפתח. תחילת תנועה נעשית בשקט חרישי המאפיין מכונית היברידיות. יש משהו מרגיע בתחילת תנועה חרישית ללא צורך בפעולת סטרטר והתנעת מנוע הבעירה שמלווה בוויברציות. ניתן לנוע באמצעות כוח החשמל רק במהירויות נמוכות, תלוי במצב הסוללה ובסוג השימוש.

לקסוס IS 300hלקסוס IS 300h

במסגרת מתיחת הפנים שעבר הדגם, זכו המתלים לכיול רך יותר התורם לנוחות נסיעה מעולה. בכבישים מצולקים וזרועי בורות, מתקבל כושר ריסון מרשים מאוד אם כי ישנו קושי מסויים על שברים חדים במהירויות נמוכות. בהתחשב בכך שמדובר בצמיגי אל תקר בחתך 45, ניתן לקבל בברכה את הנוחות העירונית. לקסוס IS 300h מצויידת במתלה אחורי רב חיבורי ועצמות עצה כפולות מלפנים המספקים ריסון תנועה מעולה בציר הגובה על פני מהמורות ופסי האטה, ושומרים על יציבות בציר הרוחב. ככל שפני הכביש טובעניים יותר, כך מתגלה יכולת הספיגה של המתלים כיעילה יותר.

לקסוס IS 300hלקסוס IS 300h

על הכביש המהיר מרגישה לקסוס IS 300h נטועה ומשרה ביטחון רב אצל נהג. המתלים מרסנים ביעילות גלים ושינויי גובה, והמרכב הנמוך לא מתרגש משינויי כיוון מהירים, כך שאין כל קושי במעבר נתיבים זריז ומדוייק תוך כדי פנייה או עיקול. רמת השקט הנשמרת בתא הנוסעים מצויינת. רעשי רוח, כביש, ומנוע מבודדים היטב וניכרת תחושת אטימה מעולה. ההגה מצליח לייצר תקשורת בין ידי הנהג לגלגלים הקדמיים, משקלו טוב ומתקשח מעט בעת בחירה במצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה.

ביצועים

לקסוס IS 300h מצויידת ביחידת הנעה היברידית המשלבת מנוע בנזין בנפח 5.2 ליטרים בהספק 181 כ"ס ומומנט של 22.6 קג"מ עם מנוע חשמלי בהספק 143 כ"ס, המפיקים יחדיו הספק משולב של 223 כ"ס (נוסחת ההספק המשולב איננה חיבור מתמטי פשוט). הכוח מועבר אל הגלגלים האחוריים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית רציפה. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 8.4 שניות.

לקסוס IS 300hלקסוס IS 300h

על הכביש הביצועים מרשימים מאוד. שילוב של גיר רציף יחד עם זמינות מומנט כבר מסל"ד אפס המאפיינת מנוע חשמלי, מקנה יציאה החלטית מהמקום ותאוצה לינארית וחזקה בהמשך ללא כל שיהוי, בזכות צורת פעולתו של הגיר הרציף שאינו נדרש לעבור בין הילוכים. תאוצה כזו המאפיינת גירים רציפים, מקבעת את המנוע על סל"ד קבוע וחסרה את צליל טיפוס הסל"ד האהוד על חובבי הרכב. בהמשך מציגה יחידת ההנעה כוח זמין בשפע לכל עקיפה והאצה בכל מהירות. זמינות הכוח מיידית ומעבר למצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה רק מחדד את תגובות הרכב. כשצריך לעצור יודעים הבלמים לספק את הסחורה ומציגים כושר בלימה טוב. כפי שהורגלנו במכוניות היברידיות, המנגנון המנצל את אנרגיית הבלימה לטובת טעינת הסוללה יוצר תחושה מעט מוזרה המפריעה לתקשורת הנהג עם הבלמים.

בכביש המפותל מציגה לקסוס IS 300h יכולת דינמית רהוטה ומהנה. כאן באה לידי ביטוי ההנעה האחורית במלוא הדרה. כניסה לפנייה מתבצעת בחדות, המרכב נותר מאוזן ונטרלי גם תחת לחץ, וזנב הרכב לא נזרק. יציאה חזקה מפנייה יכולה לערב את מערכת בקרת המשיכה, שתמנע היגוי יתר, אך זה יקרה רק על כביש רטוב, אם הנהג יחפוץ בכך. היכולת הדינמית טובה ומהנה בהתחשב במגבלות המסה המתבקשות מרכב היברידי הנושא סוללות כבדות ומכלולי הנעה אחורית המעמידים את המשקל הכולל על 1,600 ק"ג.

צריכת דלק

בימי המבחן שכללו גם נסיעה עירונית מרובה ונהיגה דינמית בעומס גבוה, הציגה לקסוס IS 300h צריכת דלק משולבת של 13.5 ק"מ לליטר. אמנם רחוק הנתון מהצהרת היצרן הטוענת ל- 22.2 ק"מ לליטר, אך נהיגה מנהלתית ורגועה יותר, תניב צריכת דלק חסכונית של כ- 15 ק"מ לליטר. נפח מיכל הדלק עומד על 66 ליטרים ובחישוב גס יכול טווח הנסיעה להגיע אף לאלף ק"מ בנסיעה מבוקרת. דרגת זיהום האוויר הינה 3 מתוך 15.

לקסוס IS 300hלקסוס IS 300h

אמינות ועלויות אחזקה

לקסוס IS 300h משווקת עם 3 שנות אחריות מלאה או עד 100,000 ק"מ. טיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 1,184 ₪, עלות הטיפול השני 1,999 ₪, עלות הטיפול השלישי 1,223 ₪, ועבור הטיפול הרביעי תשלמו 1,799 ₪ במוסך היבואן. מחירי הטיפולים ממוצעים בסגמנט רכבי הפרימיום.

לקסוס IS 300hלקסוס IS 300h

מחירי החלפים נמוכים ביחס למתחרות מגרמניה. עלות פנס קדמי הינה 6,711 ₪, עלות פנס אחורי עומדת על 3,810 ₪, ומראת צד תעלה 3,510 ₪. עלות ערכת רפידות בלמים קדמיות הינה 643 ₪, וזוג צלחות בלם קדמיות יעלו 1,034 ₪. עלויות ביטוח לכל נהג מעל גיל 30 עם עבר נטול תביעות עומדת על 1,485 ₪ לביטוח חובה ו- 7,864 ₪ לביטוח מקיף. לאור ציוני הדגם בסקרי דעת קהל ותדמית המותג, האמינות צפויה להיות מהטובות מסגמנט.

בטיחות

לקסוס IS 300h נבחנה במבחני הבטיחות שערך ארגון Euro NCAP בשנת 2013 וזכתה לציון מירבי של 5 כוכבים. הדרישות הוחמרו מאז, אך גם אבזור הבטיחות שופר במסגרת מתיחת הפנים שעברה לקסוס IS. אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל בין היתר 8 כריות אוויר, מכסה מנוע אקטיבי להפחתת עוצמת הפגיעה בהולכי רגל, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, מערכת למתיחת חגורות הבטיחות והגברת עוצמת הבלימה בבלימת חירום, עמעום אורות אוטומטי, התרעה על עייפות הנהג, מערכת לזיהוי תמרורי תנועה, מצלמת רוורס, וחיישני רוורס. מדובר ברשימת אבזור בטיחות נדיבה אך בולטת בחסרונה מערכת להתרעה על רכבים בשטח מת. רמת האבזור הבטיחותי לפי התקן הישראלי הינה 7 מתוך 8.

לקסוס IS 300hלקסוס IS 300h

תמורה למחיר

לקסוס IS 300h ברמת אבזור לוקצ'ורי הבסיסית נמכרת במחיר 229,000 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 7 אינץ', בורר מצבי נהיגה, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, חיישני גשם ואורות, חיישני חניה אחוריים, מושבים קדמיים מחוממים, מצלמת רוורס בהתקנה מקומית, תאורת יום מסוג LED, וחישוקי 17 אינץ' עם צמיגי אל תקר.

רמת האבזור פרימיום נמכרת במחיר 265,000 ₪ ומוסיפה לרשימה מושבים קדמיים בעלי כוונון חשמלי ל- 8 מצבים כולל לגב התחתון, מושבים בריפוד עור מלא, חלון גג חשמלי, מערכת בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים עם פתחי מיזוג לאחור, כניסה והתנעה ללא מפתח, דיפוני פנים בגימור מטאלי, ופנסי חזית עם חתימת LED ייחודית.

רמת האבזור היי-פרימיום הבכירה נמכרת במחיר 295,000 ₪ וכוללת בנוסף מסך מולטימדיה בגודל 10.3 אינץ', מערכת שמע עם 15 רמקולים מבית מרק לווינסון, קרור במושבים הקדמיים, כוונון חשמלי להגה, זכרונות למושב הנהג, הסטת מושב הנהג לאחור בעת יציאה מהרכב, דיפון פנים בגימור עץ, חיישני חניה היקפיים עם חיווי על הצג המרכזי, ומצלמת רוורס מקורית.

בהתחשב במיצוב ובמיתוג הפרימיום, כל הגרסאות מספקות תמורה מצויינת למחיר אך גרסת היי-פרימיום הבכירה היא המומלצת. אמנם הפרמיה הנדרשת עבורה אינה מבוטלת, אך העושר והאיכות המתווספים, הופכים את תא הנוסעים למקום מפנק ונעים לשהייה ונהיגה.

לקסוס IS 300h מציעה אלטרנטיבה טובה ושונה למתחרות מגרמניה, עם יכולת דינמית מעולה שתעלה חיוך על פניו של חובב ההגה בזכות הנעה אחורית ויכולת דינמית ראויה, אף שאינה מכונת נהיגה מושלמת. יחידת ההנעה מציעה ביצועים מעולים לצד חסכון בדלק, פעולה חלקה, ונסיעה מעודנת ושקטה.

לקסוס IS 300h הייבריד היי-פרימיום אוטומטית 
מנוע 2,494 סמ"ק
הספק מרבי משולב 223/6,000 (סל"ד/כ"ס)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה CVT-E
יחידת הנעה אחורית
אורך כללי 4,680 מ"מ
רוחב כללי 1,810 מ"מ
גובה כללי 1,430 מ"מ
בסיס גלגלים 2,800 מ"מ
מיכל דלק 66 ליטרים
נפח תא מטען

450 ליטרים

משקל עצמי 1,720 ק"ג
מהירות מרבית 200 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.4 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 22.2 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 13.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 3 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2013)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר

295,000 ₪

לקסוס IS300h 2018 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu