לאחר ציפייה ממושכת מושק בישראל רכב הפנאי החדש סקודה קארוק. יצאנו לבדוק האם היה שווה לחכות
סקודה משיקה בישראל את הקארוק, רכב פנאי בגודל בינוני הממוקם מתחת לסקודה קודיאק ומיועד להתחרות ברבי מכר כגון יונדאי טוסון וקיה ספורטאז'. סקודה קארוק מציע איכות הרכבה גרמנית, מפרט בטיחות נדיב ורמת שימושיות גבוהה במיוחד. ירדנו איתו לאילת, על מנת ליהנות מארוחה חפוזה על חוף הים ולתפוס קצת שמש, חזרנו עם תובנות מעניינות.
סרטון מבחן דרכים סקודה קארוק
| סקודה קארוק | |
|---|---|
| יתרונות | שימושיות, בטיחות, אבזור נוחות |
| חסרונות | תקופת אחריות קצרה, מחיר יקר בגרסאות הבכירות |
סקודה קארוק
עיצוב ונוחות
סקודה קארוק מבוסס על שלדת ה- MQB אשר משמשת רכבים נוספים של קונצרן פולקסווגן ביניהם פולקסווגן טיגואן וסיאט אטקה. האחרון, אף חולק עם הקארוק את פס הייצור במפעל בצ'כיה. עיצובו של סקודה קארוק דומה מאוד לאחיו הגדול סקודה קודיאק ומאופיין בקווים אלגנטיים וזורמים. סקודה ידועה כיצרנית המתרחקת מעיצובים צעקניים וקרביים, ומעדיפה להתמקד במוטיב השימושיות ובאיפוק האירופאי הטיפוסי.
סקודה קארוק
בחזית בולט גריל קדמי עם צלעות כפולות המהווה את סימן ההיכר של סקודה, פנסים ראשיים צרים, ופנסי ערפל קטנים צמודים מתחת. מאחור ניתן לזהות קצת יותר תעוזה עיצובית עם פנסים ייחודיים ודלת תא מטען מפוסלת. ההופעה אמורה לשדר אופי של רכב שטח אמיתי, בעל פגושים גדולים עם חיפויים מושחרים, אך התוצאה סולידית כצפוי.
כבר בכניסה הראשונה לרכב ניכר כי איכות החומרים וההרכבה מעולות, כמקובל בדגמי סקודה. ניתן לרכוש את הקארוק עם תא נוסעים המשלב צבעים בהירים וכהים, שהולמים אותו הרבה יותר מהצבע השחור האחיד והכהה מדי. במהלך המבחן שחלקו בוצע גם בשבילי עפר משובשים, לא נשמעו קרקושים כלשהם.
סקודה קארוק
הקונסולה הראשית של סקודה קארוק נגישה ונוחה לתפעול, תאורת האווירה תורמת לתחושת היוקרה והלוגו של סקודה המוקרן מהדלת על הרצפה מוסיף עניין. תנוחת הנהיגה טובה והמושבים קשיחים ותומכים, אך מושב הנהג צר מדי באזור הירכיים. רכב המבחן ברמת האבזור הבכירה אקסקלוסיב, הגיע עם ריפודי אלקנטרה איכותיים ומושב נהג בעל כיוונון חשמלי ושלושה זכרונות. מרווח הברכיים לנהג ולנוסע הקדמי אינו מהטובים בסגמנט עקב קונסולה מרכזית רחבה, ובנסיעה ארוכה הרגשתי שברך ימין דורשת יותר מרחב. מאחור מרווח הברכיים נדיב ומדרגת תעלת ההינע הנמוכה, לא תדרוש מהנוסע האמצעי לפשק את רגליו.
סקודה קארוק
סקודה קארוק מתחרה בסגמנט רכבי הפנאי הבינוניים אך בעל מידות מעט קטנות מאלו של מובילי הסגמנט. עם זאת, הקארוק מציג תא נוסעים מרווח. סקודה עיצבה את הקארוק על פי אידיאולוגיית ה- SIMPLY CLEVER, אותה היא מציגה בכל הדגמים. תאי האחסון מאופיינים ברמת מודולריות גבוהה ומציגים פתרונות שימושיים לצרכי היומיום של המשפחה הממוצעת. אהבתי במיוחד את משענת היד האמצעית המתכווננת לגובה ולעומק. המשענת כוללת תא אחסון גדול והצליחה לשמור על המצלמה שלי, בעוד שברוב רכבי הפנאי אפילו לא חשבתי לנסות להכניסה לשם. אוגדן חפצים יעיל ושימושי מותקן גם הוא מתחת למשענת היד וניתן למקמו על פי צרכיהם של הנוסעים מלפנים.
תא המטען גדול ונפחו עומד על 500 ליטרים או 1,630 ליטרים לאחר קיפול המושבים האחוריים. תא המטען מציג שימושיות יומיומית גבוהה הודות לסף הטענה שטוח, רחב ונמוך, מושבים המתקפלים בתצורת 60:40, ווים לתליית תיקים ותאי אחסון קטנים בשני צידיו. בגרסה הבכירה מותקנת מערכת VarioFlex המאפשרת הזזה ואף הסרה של המושבים האחוריים להגדלת נפחו של תא המטען במאות ליטרים נוספים.
סקודה קארוק
מערכת המולטימדיה המקורית בעלת מסך מגע בגודל 6.5 אינץ' או 8 אינץ' ברמות האבזור הבכירות. המערכת מציגה מידע חיוני מהסלולרי גם בשפה העברית ותפקודה חלק ואינטואיטיבי. מסך המגע איכותי ושומר על רמת בהירות וניגודיות נכונה לאורך כל שעות היום. ביחס למערכות של יבואנים מתחרים, מתגלים בדגמים המשווקים בישראל מספר חסרונות כגון אי אפשרות להקלדת שם איש קשר בעברית וחיפושו בזיכרון הטלפון, והעדר תוכנת ניווט מקומית. ברמת האבזור הגבוהה מותקנת מערכת שמע מקורית מבית CANTON בעוצמה של 550 וואט הכוללת 9 רמקולים וסאבוופר בתא המטען. כמצופה, איכות השמע יוצאת מן הכלל.
סקודה קארוק
שדה הראייה טוב ומאפשר הבנה של המתרחש בצידי הרכב. בנוסף מצוייד הרכב במערכת לניטור עצמים בשטח מת ומציג התרעה במראות הצד בעת הצורך. קורות A ו- B אינן רחבות במיוחד ואינן מפריעות לתמרונים עירוניים צפופים. את סקודה קארוק ברמת אקסקלוסיב קל מאד להחנות, שכן הוא מאובזר בחיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס ומערכת חניה אוטומטית המסייעת בכניסה ויציאה ממקום החניה.
סקודה קארוק
סקודה קארוק מציע נוחות נסיעה עירונית מעולה הודות למתלים הרכים, ומצליח לשכך באלגנטיות את רוב מהמורות הכביש. בנסיעה בינעירונית מהירה, חודרים רעשי כביש ורוחות צד אל תא הנוסעים, אך לא ברמה חריגה ביחס למתחרים בעלי תג מחיר דומה. ניתן לסכם את איכות הנסיעה של סקודה קארוק כטובה מאוד, אך לא מעולה.
סקודה קארוק
ביצועים
סקודה קארוק משווק בישראל עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.0 ליטר המפיק 115 כ''ס ומומנט מרבי של 20.3 קג''מ, מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים המפיק 150 כ''ס ומומנט מרבי של 25.4 קג''מ, ומנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים המפיק 150 כ''ס ומומנט מרבי של 34.6 קג''מ. למבחן התייצבה גרסת ה- 1.5 ליטרים עם תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DSG והנעה קדמית אשר צפוייה להוות את הבחירה המועדפת על הצרכן הפרטי. בגרסה זו הביצועים טובים והכוח זמין בכל עת. תאוצה 0-100 קמ''ש אורכת 8.6 שניות והמהירות המרבית עומדת על 203 קמ''ש.
סקודה קארוק
התיבה הרובוטית מתפקדת מעולה והעברת ההילוכים מהירה וחלקה. חווית הנהיגה מהנה ודינמית הודות לדיוק בהעברת ההילוכים והתיבה מטיבה עם ביצועי המנוע. תאוטת מנוע, באמצעות הורדת הילוך ידנית, כמעט ואינה אפשרית. בירידות התלולות של מצפה רמון תיבת ההילוכים לא שיתפה איתי פעולה ודרשה תפעול אקטיבי ואגרסיבי של דוושת הבלם, כנראה כדי למנוע את התחממותה. בסקודה קארוק ניתן להעביר הילוכים בצורה ידנית באמצעות ידית ההילוכים, או בעזרת מנופים הממוקמים מאחורי גלגל ההגה.
סקודה קארוק
התקשורת בין ההגה והכביש לא גבוהה והמשוב החוזר לידי הנהג אינו מספק. בולמי הזעזועים רכים ומאפשרים זוויות גלגול מורגשות בפניות חדות. אומנם סקודה קארוק מעניק תחושת ביטחון גבוהה בנסיעה מנהלתית, אך יש להיזהר שלא להעמידו למבחן בסיבובים מהירים, שכן הוא מפתח נטייה לאיבוד אחיזה ותת היגוי מהר מהמצופה. לא מדובר בקרוסאובר הכי ספורטיבי בסביבה אך הקארוק גם לא מתיימר לכך.
סקודה קארוק
צריכת דלק
על מנת לשמור על צריכת דלק נמוכה, מצוייד מנוע זה במערכת ACT המסוגלת לנתק שתי בוכנות בזמן שיוט רגוע כשאין בהן צורך. הפעלתן בשנית חלקה ואינה מורגשת כלל. נתוני היצרן מספרים על צריכת דלק של 18.1 ק''מ לליטר אך במהלך הנהיגה לאילת שכללה בעיקר נהיגה על כבישים בינעירוניים, עמדה צריכת הדלק על 9.5 ק''מ לליטר. בנהיגה מאומצת קיבלנו צריכת דלק גבוהה של 6.4 ק''מ לליטר. עם מיכל דלק בנפח 50 ליטרים ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 500 ק"מ. דרגת זיהום האוויר של סקודה קארוק עם מנוע 1.5 ליטרים עומדת על 8 מתוך 15.
סקודה קארוק
בטיחות
מפרט אבזור הבטיחות הסטנדרטי בכל הגרסאות נדיב וכולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור מרחק מלפנים ומאחור, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על עייפות נהג, וחיישני חניה מקוריים.
סקודה קארוק
רמת האבזור סטייל כוללת בנוסף מצלמת רוורס ותאורת LED אדפטיבית עוקבת פנייה. ברמת האבזור הבכירה אקסקלוסיב תקבלו גם מערכת ניטור עצמים בשטח מת, מערכת סיוע לנסיעה בפקקים עד 60 קמ''ש, מערכת סיוע למצבי חירום הכוללת עצירת הרכב והפעלת אורות מצוקה, מערכת סיוע בחניה, ומערכת התרעה על תנועה חוצה מאחור.
במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP זכה סקודה קארוק לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 93% בסעיף הגנה על בוגרים, 79% בסעיף הגנה על ילדים ברכב, 73% בסעיף הגנה על הולכי רגל, ו- 58% בסעיף מערכות הבטיחות האקטיביות. ציון אבזור הבטיחות הישראלי עומד על 6 או 7 מתוך 8, בהתאם לרמת האבזור.
סקודה קארוק
אמינות ועלויות אחזקה
סקודה קארוק משווק עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. ניתן לרכוש הרחבת אחריות לשנה נוספת תמורת 1,000 ₪ במעמד רכישת הרכב. מחירי הטיפולים והחלפים לא מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית. עלות אגרת הרישוי השנתית של סקודה קארוק נעה בין 1,803 ₪ לבין 2,401 ₪, בהתאם לגרסה.
סקודה קארוק
תמורה למחיר
מחירו של סקודה קארוק עם מנוע 1.0 ליטר ותיבה ידנית ברמת גימור אמבישן עומד על 129,900 ₪. בשדרוג לתיבה אוטומטית יעלה המחיר ל- 139,900 ₪ וברמת הגימור סטייל יעמוד על 149,900 ₪. מחיר סקודה קארוק עם מנוע 1.5 ליטר בגרסת אמבישן עומד על 149,900 ₪. מחיר גרסת סטייל 159,900 ₪ ומחיר גרסת אקסקלוסיב הבכירה 184,900 ₪. דגם הדיזל בעל ההנעה הכפולה משווק בישראל החל מרמת הגימור סטייל שמחירה 184,900 ₪. מחירה של גרסת אקסקלוסיב דיזל כפולת הנעה עומד על 209,990 ₪.
אבזור הנוחות הסטנדרטי בגרסת אמבישן הבסיסית כולל בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 6.5 אינץ', 8 רמקולים, תמיכה בממשקי Android Auto ו- Apple CarPlay, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג מאחור, חיישני רוורס מקוריים עם תצוגה על מסך המולטימדיה, ובלם חניה חשמלי. רמת הביניים סטייל כוללת בנוסף מפתח חכם המאפשר כניסה והתנעה ללא מפתח, תאורת אווירה פנימית ב- 10 גוונים, הגה קטום בתחתית, ומערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 8 אינץ'. רמת האבזור הבכירה אקסקלוסיב מוסיפה לרשימה פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, חיישני חניה קדמיים מקוריים, גג שמש פנורמי, ריפודי עור בשילוב אלקנטרה, מושב נהג עם כיוונון חשמלי ו- 3 זכרונות, ומערכת שמע איכותית הכוללת 10 רמקולים ואקולייזר דיגיטלי.
החסרון הבולט ביותר של סקודה קארוק הינו תקופת אחריות קצרה של שנתיים בלבד לעומת יבואנים אחרים המציעים 3, 5 וגם 7 שנות אחריות. עם זאת, יתרונותיו רבים וכוללים מפרט אבזור נוחות ובטיחות נדיב, שימושיות גבוהה, ונוחות נסיעה טובה. באירופה נחטף סקודה קארוק כמו לחמניה טריה וגם בישראל הצליח הדגם לעורר גל ביקוש גבוה. לסיכום, סקודה קארוק מציג יכולות טובות ביחס לסגמנט ויש לו לטעמנו את הכלים הנכונים להפוך לרב מכר.
| סקודה קארוק 1.5 טורבו בנזין אקסקלוסיב | |
|---|---|
| מנוע | 1,498 סמ''ק |
| הספק מרבי משולב | 150/5,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 25.4/1,5000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,382 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,841 מ"מ |
| גובה כללי | 1,603 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,638 מ"מ |
| מרווח גחון | 172 מ"מ |
| מיכל דלק | 50 ליטרים |
| נפח תא מטען |
500 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,318 ק"ג |
| מהירות מרבית | 203 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8.6 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 18.1 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 9.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 8 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2017) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר |
184,990 ₪ |

תפריט נגישות








27 תמונות ספרתי אף אחת לא של המושב האחורי
הפנס הקידמי מ4 זויות, אפילו את המנוע צילמתם כאילו מעניין אם מיכל נוזל ניקוי שמשות נמצא מימין או משמאל, מושב אחורי לצלם?כנראה מיותר, אגב בסיקורים אחרים הזיזו את מושב הנהג והנוסע קדימה ככל שניתן כדי ליצור תחושה של מרווח. חבל.
לא ברור לי איך הגיעו לתצרוכת הדלק הזו
נוסע ב308 טורבו ומגיע בבינעירוני 1:18-1:20 הייתי מצפה ל1:15 -1:14
הפרש בין קארוק לאטקה
מערכות הבטיחות לאחר התוספות באטקה כמעט זהות למעט שמירה על נתיב מובילאי באטקה האטקה יותר זריזה ויותר חסכונית ויותר שקטה איכותהלא גבוה נכון אבל לא מצדיק הפרש של 20000 שח למכוניות כמעט זהות עדיין הקארוק יקר והסיבה לריבוי מתעניינים ומעט מאד קונים
פער המחירים בין קארוק לאטקה
קארוק מכילה כבר מהגרסה הבסיסית מערכות בטיחות אקטיביות דבר נוסף :איכות החומרים וההרכבה עולים על סיאט מותר לך לטעות
קארוק
הקארוק כוללת בכל הגרסאות את התוספות הבטיחות האקטיביות לכן היא יקרה מאטקה מה עוד שהחומרים וההרכבה איכותיים יותר .מותר לך לטעות .
יקר
ההפרש בין קארוק לאטקה מהיום כ- עשרים אלף שח אז מי יקנה קארוק היכונו למבצעים או שמיעדים אותו לאספנות?
נראה שיש טעות בנתוני צריכת הדלק שפירסמתם
נתון של 9.5 ק״מ לליטר בנסיעה בינעירונית או 8.6 ק״מ לליטר בכביש 6 (כאשר אני מניח שההבדל נובע עקב מהירות נסיעה גבוהה יותר בכביש 6), הינם נתונים חריגים לרעה ונראים תמוהים אלא אם כן הנסיעה הבינעירונית הייתה במהירות של 120 קמ״ש ומעלה (לגבי הנתון של 6.4 בנסיעה מאומצת אין לי מה להגיב כי תלוי מה מידת הנסיעה המאומצת והאם המדידה כללה רק נסיעה מאומת או גם נסיעה פחות מאומצת). כיצד גם ביצעתם את חלוקת צריכת הדלק בין מקטעי הנהיגה השונים, נראה שהסתמכתם על נתוני שעון מדידת צריכת הדלק הרגעית שאינו מדוייק. מה הייתה צריכת הדלק בכל הנסיעה? והאם נמדדה על ידי מדידה של מילוי מיכל דלק מלא בסוף הנסיעה וחלוקת במספר הקילומטרים שנסעתם?
הגיר יבש או רטוב