טויוטה קאמרי הייבריד במבחן דרכים

טויוטה קאמרי הייבריד החדשה היא כבר לא האופציה ההיברידית הבלעדית בסגמנט המשפחתיות הגדולות והיא חוזרת להתמודד עם המתחרות הצעירות

תגיות: , , ,

בשנת 2008 בתגובה לפופולריות שצברה בערוצי הייבוא האישי החל שיווקה הרשמי של טויוטה קאמרי בגרסה ההיברידית בישראל לצד גרסת הבנזין הסטנדרטית. לפני עשור, משפחתית גדולה בניחוח אמריקאי בעלת יחידת הנעה היברידית הייתה ייחודית בנוף והפכה לאפשרות ההיברידית הבלעדית בקטגוריית המשפחתיות הגדולות.

סרטון מבחן דרכים טויוטה קאמרי

טויוטה קאמרי הייבריד XLE
יתרונות נוחות נסיעה, צריכת דלק, מרווח פנימי
חסרונות אבזור, מערכת מולטימדיה, תמורה למחיר

טויוטה קאמרי הייברידטויוטה קאמרי הייבריד

טויוטה קאמרי החדשה הושקה לאחרונה בישראל בגרסה ההיברידית בלבד. בניגוד לעבר היא כבר לא ההיברידית היחידה במבחר ותתמודד מול מתחרות כגון קיה אופטימיה ויונדאי סונטה הפופולרית. גם קטגוריית רכבי הפנאי שטח מציגה מולה מתמודדים משמעותיים כגון טויוטה ראב 4 הייבריד המתחרה מבית, ומיצובישי אאוטלנד PHEV המציע אפשרות להטענה משקע החשמל בבית. אז מה מציעה טויוטה קאמרי החדשה? יצאנו לבדוק.

עיצוב ונוחות

גלגולים קודמים של טויוטה קאמרי התקשו מאוד לעורר תגובה אצל המתבונן והדור הקודם אף עבר מתיחת פנים מסיבית במיוחד באמצע החיים בכדי להפוך אותה למושכת יותר. טויוטה קאמרי החדשה מבוססת על פלטפורמת TNGA החדשה אותה היא חולקת עם רכבים מעוצבים במיוחד כגון טויוטה C-HR ועל כן גם היא זוכה לעיצוב עדכני ובולט בהרבה ביחס לעבר.

טויוטה קאמרי הייברידטויוטה קאמרי הייבריד

החזית מאופיינת בגריל תחתון גדול ובולט המועצם על ידי החצאיות הנמוכות והבולטות. הגריל העליון נאמן לשפת העיצוב הנוכחית של טויוטה והוא תחום בפנסים צרים וארוכים עם תאורת לד נאה. מהצד קו המותניים התפוח מעניק לעיצוב נוכחות שרירית ומדגיש את המידות הנדיבות. מאחור המופע סולידי יותר אך נאה בזכות קורה C הגולשת ברכות לאחור ומתמזגת עם דלת תא המטען. הגרפיקה הנאה של הפנסים הגדולים זולגת אל עיצוב הפגוש האחורי והפלסטיקה השחורה בקצה הפגוש מעניקה סיומת אלגנטית לזנב.

למרות המראה החיצוני המגודל מציגה טויוטה קאמרי מידות חיצוניות המקובלות בסגמנט המשפחתיות הגדולות. אורכה 4,880 מ"מ, רוחבה 1,840 מ"מ, גובהה 1,445 מ"מ ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,825 מ"מ.

בתא הנוסעים נעשה ניסיון לשלב חלק מהקימורים החיצוניים בכדי לייצר עיצוב שונה ומעניין. התא מואר ואוורירי בזכות שטח החלונות הגדול וסף החלונות הנמוך. הקונסולה המרכזית המפוסלת לוכדת מיד את המבט. בחלק העליון ממוקם המסך המרכזי ומתחתיו פקדי בקרת האקלים. במפלס התחתון חיבורי המדיה והחשמל, בורר ההילוכים, בלם היד החשמלי, ומתגים לשליטה במצבי הנהיגה. מאוחר יותר גילינו שהעיצוב מתפקד באופן פונקציונלי ומפנה המון מקום לברך ימין של הנהג.

טויוטה קאמרי הייברידטויוטה קאמרי הייבריד

מול הנהג ניצב הגה בעיצוב מעט מיושן שהגיע ישירות מהדגם הקודם. הוא מחופה בעור מחוספס שאינו נעים למגע. לוח המחוונים נאה ומציג במקום מד סל"ד מסורתי שעון המנטר את פעילות מערכת ההנעה. במרכז לוח המחוונים מחשב דרך גדול עם תצוגה רחבה וצבעונית המציג שפע של אינפורמציה. דרך מחשב הדרך ניתן לשלוט באינטואיטיביות ובנוחות במגוון פונקציות, ובין היתר בתפקוד מערכות הבטיחות.

טויוטה קאמרי הייברידטויוטה קאמרי הייבריד

מערכת המולטימדיה מאכזבת, היא אמנם דוברת עברית אך מציגה ממשק תפעול איטי ופריסת תפריטים סבוכה, רזולוציית המסך נמוכה והוא אינו רגיש מספיק למגע. המערכת אינה כוללת אפשרות לחיבור הסמארטפון באמצעות Android Auto או Apple Car Play אך ניתן להציג שיקוף מסך באמצעות אפליקציה ייעודית שלא הצלחנו להפעיל במהלך המבחן.

איכות החומרים אינה אחידה. חלקו העליון של הדשבורד עשוי חומר איכותי ונעים למגע. גם ריפודי העור נעימים ואיכותיים. מעבר לכך איכות החומרים בינונית ונופלת מהמתחרות. איכות ההרכבה אכזבה וקרקושים נשמעו מדיפון דלת הנהג, ממשענת היד, ומכיוון המושב האחורי. צליל טריקת הדלת, אשר בעיני רבים קובע את הרושם הראשוני מהרכב, חלול ומעניק רושם זול.

טויוטה קאמרי הייברידטויוטה קאמרי הייבריד

המושבים הקדמיים רכים ונוחים ויתאימו גם לבעלי מבנה גוף רחב, אך חסרים תמיכת צד לפלג הגוף העליון והתחתון. תנוחת הישיבה נמוכה והקרבה לכביש מודגשת בעקבות קו החלונות הנמוך. מרווח הרגליים והכתפיים טוב מאוד אך מרווח הראש אינו נדיב וגג השמש מגביל אותו עוד יותר. המושב האחורי נוח מאוד ומציע מרווח הולם גם בעבור שלושה נוסעים, הנוסע במרכז יאלץ להתמודד עם תעלת ההינע הגבוהה.

לטויוטה קאמרי תא מטען בנפח 427 ליטרים. תא המטען נמוך, רחב ועמוק, ויהיה קשה להגיע לחפצים שמעמקי התא. סף ההטענה ממוקם בגובה סביר אך המפתח מוגבל ופוגע בנוחות ההטענה. המושב האחורי מתקפל במשיכת מנוף הממוקם בתא המטען וחושף פתח מוגבל.

טויוטה קאמרי הייברידטויוטה קאמרי הייבריד

כיול המתלים הרך מורגש החל מהרגע הראשון. נוחות הנסיעה בעיר טובה מאוד אך בורות בעלי שפה חדה ופתחי ביוב מוגבהים יורגשו היטב. תמרון המכונית הגדולה בתוך העיר אינו פשוט ותמוה היעדרם של חיישני החניה, במיוחד לאור הפגושים הנמוכים והפגיעים.

נוחות הנסיעה הטובה נשמרת גם מחוץ לעיר אך טויוטה קאמרי מתקשה בשיכוך גלים גדולים אשר מטלטלים את הנוסעים. רכינת המרכב מורגשת בפניות וגם בהאצות או בלימות חזקות. בידוד רעשי המנוע והרוח טוב מאוד אך רעשי כביש נשמעים באופן קבוע.

ביצועים

טויוטה קאמרי הייבריד מצוידת במנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים בהספק 178 כ"ס ומומנט של 22.5 קג"מ, ובמנוע חשמלי בהספק 118 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 208 כ"ס המועברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.2 שניות והמהירות המרבית עומדת על 180 קמ"ש. במבחן שלנו נמדדה תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 9.0 שניות. יחידת ההנעה שקטה מאוד, למעט תחת עומס, בו צליל המנוע מהדהד בתא הנוסעים. במצב ספורט הצליל נעים ואף מזמין. המעבר בין תנועה על חשמל לבנזין שקוף כמעט לחלוטין והתנעת מנוע הבנזין מורגשת בעיקר בעמידה במקום.

טויוטה קאמרי הייברידטויוטה קאמרי הייבריד

מצבי הנהיגה משפיעים באופן מהותי על הביצועים כאשר במצב אקו התגובה פלגמטית וקצב צבירת המהירות איטי, במצב נורמל העניינים משתפרים אך התגובה עדיין מעט רדומה, ובמצב ספורט הביצועים טובים ומתקבלת תגובה נחושה ללחיצה על המצערת. גם קשיחות ההגה במצב ספורט הייתה המועדפת עלינו.

טויוטה קאמרי הייברידטויוטה קאמרי הייבריד

כיול המתלים הרך מעניק בתחילה רושם מעט ספוגי אך כאשר לוחצים את טויוטה קאמרי מתקבלת התנהגות צפויה ונשלטת. תגובה ראשונית בצורת תת היגוי מתון עשויה לגרום לרוב הנהגים להפחית את העומס אך אם מתגברים עליו מגלים אחיזה טובה באספלט וצייתנות לבחירת הנתיב. ההגה אמנם אינו מתקשר אך מדויק ומשלים חווית נסיעה טובה ובטוחה.

צריכת דלק

באופן מעניין משווקת טויוטה קאמרי בישראל עם שני סוגי סוללות – לגרסת LE סוללת ליתיום יון מתקדמת התורמת לצריכת דלק נמוכה יותר, ולגרסת XLE הנבחנת סוללת ניקל מטאל מיושנת וכבדה. צריכת הדלק המשולבת לגרסת XLE עומדת על 19.6 ק"מ לליטר על פי תקן EPA האמריקאי המחמיר. במבחן שלנו נמדדה צריכת דלק של 15.0 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת עם אחוז ניכר של נסיעה בין עירונית. עם מיכל דלק בנפח 49 ליטרים ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 700 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר עומדת על 2 מתוך 15.

טויוטה קאמרי הייברידטויוטה קאמרי הייבריד

אמינות ועלויות אחזקה

רכבי טויוטה מפגינים אמינות מעולה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2018 דורגה טויוטה במקום הראשון מתוך 27 יצרנים, ושיפרה את מיקומה מדירוג שנת 2016 בו הייתה במקום השני אחרי לקסוס שבעצמה שייכת לטויוטה.

טויוטה קאמרי הייברידטויוטה קאמרי הייבריד

טויוטה קאמרי משווקת בישראל עם אחריות מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. האחריות למערכת ההיברידית תקפה ל- 5 שנים או עד 100,000 ק"מ. ללקוחות טויוטה בישראל ניתנת אפשרות להארכת אחריות בתשלום למערכת ההיברידית לכל שנה נוספת או 15,000 ק"מ עד להגעת הרכב לגיל 12.

טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 432 ₪, עלות הטיפול השני 1,153 ₪, עלות הטיפול השלישי 694 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,153 ₪. סך הכל עלות הטיפולים עד 60,000 נמוכה מהמקובל בקרב המתחרות ועומדת על 3,433 ₪.

עלות פנס קדמי 13,475 ₪, עלות פנס אחורי 3,051 ₪, עלות מראת צד קומפלט 1,687 ₪, עלות זוג רפידות בלמים קדמיות 724 ₪, ועלות צלחת בלימה קדמית עומדת על 487 ₪. למעט עלות הפנסים הגבוהה יתר החלפים מוצעים במחירים נמוכים מהמקובל. כל המחירים כוללים מע"מ.

מחירה של טויוטה קאמרי מציב אותה בקבוצת רישוי 5 ועל כן עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 2,401 ₪. עלות ביטוח מקיף וחובה לשנה עבור כל נהג מעל גיל 21 עם 3 שנות וותק עומדת על 8,824 ₪.

בטיחות

טויוטה קאמרי נבחנה במבחן ריסוק של ארגון NHTSA וזכתה לציון מלא של 5 כוכבים מתוך 5. טויוטה קאמרי משווקת בישראל עם אבזור בטיחות עשיר כסטנדרט בשתי רמות הגימור הכולל 10 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, אור גבוה אוטומטי, וניטור לחץ אוויר בצמיגים. ציון מערכות הבטיחות של משרד התחבורה הישראלי עומד על 7 מתוך 8.

טויוטה קאמרי הייברידטויוטה קאמרי הייבריד

תמורה למחיר

טויוטה קאמרי החדשה מוצעת בישראל במחיר התחלתי של 175,000 לרמת האבזור LE. רשימת האבזור בסיסית למדי ביחס למחיר וכוללת בין היתר מפתח חכם לכניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דו אזורית, עמעום אוטומטי למראה המרכזית, מושבים קדמיים מחוממים, מצלמת רוורס, חישוקים קלים בקוטר 17 אינץ', ופנסי לד.

רמת האבזור הבכירה XLE מוצעת תמורת 195,000 ₪ וכוללת בנוסף טעינה אלחוטית לסמארטפון, פתחי מיזוג למושב האחורי, הגה מחופה עור, ריפודי עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, מערכת שמע של JBL עם 9 רמקולים, הקרנת נתוני הנסיעה על השמשה הקדמית, וגג שמש חשמלי.

טויוטה קאמרי החדשה משפרת באופן מובהק את הנוסחה שהציעה עד היום. היא נוחה ונעימה לנסיעה, המרווח הפנימי נדיב, הביצועים זריזים, רמת הבטיחות גבוהה, וצריכת הדלק חסכונית. האופי האמריקאי נותר בעינו ולבטח יקרוץ לחובבי הז'אנר. מעל הכל מתנוסס סמל טויוטה המסמל עבור הקונים אמינות גבוהה וסחירות מצוינת בשוק המשומשות.

טויוטה קאמרי מוצעת במחיר גבוה באופן משמעותי מהמתחרות למרות שהאבזור אינו שופע ואף מחסיר פריטים שהפכו בסיסיים במכוניות זולות משמעותית, ולהערכתנו זו עתידה להיות הבעיה העיקרית שלה בישראל.

טויוטה קאמרי הייבריד XLE
מנוע בנזין 2.5 ליטרים
הספק מרבי 178/5,700 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 43 קג"מ
הספק מירבי משולב 208 כ"ס
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,880 מ"מ
רוחב כללי 1,840 מ"מ
גובה כללי 1,445 מ"מ
בסיס גלגלים 2,825 מ"מ
מיכל דלק 49 ליטרים
נפח תא מטען

427 ליטרים

משקל עצמי 1,620 ק"ג
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.2 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 19.6 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 15 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 2 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap טרם נבחנה
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר

195,000 ₪

טויוטה קאמרי הייבריד 2018 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

1 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 1

    בטויוטה עדיין חושבים, שהשמש זורחת להם מהתחת.

    • ויטו 11/10/18

    שיתחילו להבין שאין להם כלום יותר מאחרים. ואולי אפילו פחות.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu