יונדאי i30 N - נהיגת התרשמות ראשונה

יונדאי i30 N נכנסת לקטגוריית ההוט האץ' עם נתונים מבטיחים על הנייר. יצאו לנסיעת התרשמות קצרה

תגיות: , , ,

מותג יונדאי מזוהה עם רכבי מיין סטרים פרקטיים המככבים בטבלת המכירות בזכות מוניטין אמינות וסחירות טובים ותמורה גבוהה למחיר. לצד אלו דאגה יונדאי בעשורים האחרונים להציב באולמות התצוגה גם מכונית ראוותנית אשר תהווה מקדם תדמיתי ותוסיף רוח צעירה למותג, כגון יונדאי קופה ויונדאי וולוסטר, אך אלו לא היו מכוניות ספורט אמיתיות. כעת מושקת בישראל יונדאי i30 N שאמורה להיות מתחרה ראויה בסגמנט ההוט האץ'.

יונדאי i30 Nיונדאי i30 N

חטיבת N אשר קיבלה את שמה בהשראת האות הראשונה במסלול הנורבורגרינג האגדי, עליו בילתה יונדאי i30 N לא פחות מ- 10,000 ק"מ במהלך הפיתוח, נולדה לפני שנתיים כחטיבת הספורט של החברה ויונדאי i30 N היא הסנונית הראשונה של החטיבה.

יונדאי i30 Nיונדאי i30 N

יונדאי i30 N מבוססת על המשפחתית המוכרת אך קיבלה בגרסת N חיזוקי שלדה ורכיבים שיגרמו לכל חובב הגה להזיל ריר. יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים המפיק 275 כ"ס ומומנט של 35.3 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית ומספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 6.1 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. בנוסף מצוייד הדגם במתלים אדפטיביים מתכווננים, חישוקי 19 אינץ', דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, ומערכת בקרת יציבות הניתנת לניתוק מלא.

יונדאי i30 Nיונדאי i30 N

השינויים הקוסמטיים ביחס לדגם הסטנדרטי מהותיים וכוללים בין היתר גריל מושחר, פגוש קדמי עם פתחי יניקת אוויר נוספים וספויילר קדמי. הפגוש האחורי חושף פתחי מפלט משני צידיו ודיפיוזר עם פס אדום לעיטור. מתוך החישוקים מבצבצים קליפרים אדומים, וסמלי N מופיעים במקומות הנכונים להשלמת האווירה.

יונדאי i30 Nיונדאי i30 N

כניסה לתא הנוסעים מכניסה את הנהג לעמדת קרב באופן מיידי. המושבים חובקים ומספקים תמיכה צידית מעולה. שלושת הדוושות מסודרות קרוב אחת לשניה ובורר ההילוכים קצר, שמנמן ונופל ליד. מהלכו קצר לטובת תנועה זריזה וקליקית עם פידבק טוב לנהג. על גלגל ההגה בורר מצבי נהיגה המאפשר לבחור בין כמה מצבים מקובלים ומצב N אשר מכניס את הנהג לתפריט על צג מערכת המולטימדיה ומאפשר להתאים אישית את מערכות ההנעה והניהוג, ביניהם המנוע, המתלים, משקל ההגה, פתיחת סעפת הפליטה, וויסות הכוח בדיפרנציאל, והתערבות מערכת בקרת היציבות עד לניתוק מלא.

יונדאי i30 Nיונדאי i30 N

את נסיעת המבחן הקצרצרה, אשר נערכה בכבישים המפותלים באזור יער חולדה, התחלתי כאשר כל המערכות מכויילות למצב מסלול קיצוני. יחידת ההנעה מספקת דחף עוצמתי לצד גמישות מפתיעה. שילוב ההילוכים נעשה בקלילות ובדיוק רב, והמצמד רך עם טווח הצמדה רחב. צליל המנוע הוא מהסוג שיעורר כל חובב הגה - גרגור כוחני אשר בעזיבת דוושה פתאומית או בעת העברת הילוך אגרסיבית מתווספים אליו פצפוצי דלק (במצב ספורט +) שכה אהובים על מכורי הז'אנר.

במצב מסלול המתלים נעולים כמעט לחלוטין כך שמעבר על פני כל פגם או גל באספלט מטלטל את המרכב, ובעת פנייה מהירה עלול המרכב להיזרק מקו הפניה הנבחר. לאחר ניסוי וטעייה, מצאתי דווקא את מצב "נורמל" כאידיאלי לנהיגה דינמית בכביש הציבורי, שכן במצב זה מתאפשר שיכוך מתלים נאות השומר את המרכב מרוסן גם בכביש גלי, ומשפר את אחיזת הצמיגים על אספלט שאינו אחיד בגובהו בזכות מהלך מתלה ארוך יותר.

יונדאי i30 N מציגה התנהגות כביש רהוטה ויכולת גבוהה מאוד. ההגה במצב N מספק פידבק רב לידי הנהג ומציג משקל כבד התואם לנהיגה תובענית. הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה, מאפשר ויסות כוח מאוזן בין הגלגלים הקדמיים המניעים, כך שניתן לצאת חזק מהפנייה ללא לוחמת הגה משמעותית וללא תת היגוי. הבלמים גם הם סיפקו נשיכה חזקה מאוד ועמידות מעולה.

בדקתי גם את מערכת בקרת השיגור, המאפשרת לייצב את המנוע בסל"ד גבוה ולשחרר את המצמד באחת לטובת יציאה ברוטלית מהמקום. הדרמה והצלילים המופקים בזינוק האגרסיבי מעוררים השתאות, אך הריח שנדף מהמצמד גם 10 דקות לאחר מכן, גרם לי לתהות מי מבין לקוחות יונדאי ימצא לנכון להשתמש באופציה הזו ברכבו הפרטי.

בקילומטרים האחרונים, במצב נורמל, הזכירה לי יונדאי i30 N כי מתחת למעטה הקרבי זו משפחתית פרקטית ונעימה. המתלים האדפטיבים יודעים לספק נוחות נסיעה טובה בהחלט על כביש זרוע בורות והמרכב הפרקטי בעל 5 הדלתות אינו מעניש את הנהג על בחירתו ברכב ספורט אמיתי.

לסיכום, מההתרשמות הקצרה ניתן לומר שהצליח ליונדאי בגדול. יונדאי i30 N הינה מכונת נהיגה מהנה שלא תתבייש להתסכל ליריבותייה האירופאיות בלבן של העיניים. אף שזהו ניסיון ראשון של היצרנית הקוריאנית בסגמנט, המכונית מרגישה בשלה ומהוקצעת. כל שנותר הוא להצר על תג מחיר גבוה מדי של 239,900 ₪, אשר מהווה את הבעיה העיקרית של הקוריאנית החמה להפוך לקניה פופולרית בסגמנט.

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן דרכים...

אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...

אלדר מנורי3 דצמבר 2025

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu