מאזדה 6 מנסה לשדרג את מעמדה ולטפס אל מחוזות הפרימיום
מאזדה 6 היא אחת המכוניות המזוהות ביותר בישראל בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. היא החליפה את מאזדה 626 שהעירה את קטגוריית המשפחתיות הגדולות כשזכתה לתמחור אטרקטיבי וסחפה אחריה את המתחרות להורדת מחירים. הדור הראשון של מאזדה 6 היה נציג ראשון לדגמי ה'זום זום' של מאזדה, עם עיצוב חיצוני מרשים ושלדה שיצרה מכונית מהנה מאוד לנהיגה.
| מאזדה 6 סיגניצ'ר | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, אבזור, תא נוסעים, הנאה מנהיגה |
| חסרונות | זמינות כוח וביצועים לא בליגה של מנועי טורבו |
מאזדה 6
מאזדה של היום נמצאת עמוק בתוך יישום המהפכה הבאה, המעבר מיצרנית עממית ליצרנית פרימיום, ואחרי סנונית ראשונה בדמות מאזדה CX-5 החדש, הגיע תורה של מאזדה 6 לעבור מתיחת פנים שתקרב אותה אל מחוזות הפרימיום. יצאנו למבחן בגרסת סיגניצ'ר הבכירה שמחירה עומד על 199,900 ₪.
עיצוב ונוחות
מאזדה 6 בדורה הנוכחי נמצאת איתנו משנת 2013 וכבר אינה צעירה, אך למרות זאת העיצוב המקורי נותר רענן ונאה. לדגם המעודכן חזית חדשה הכוללת פנסים צרים יותר, גריל גדול ממדים עם מסגרת כרום המעטרת גם את חלקם התחתון של הפנסים, ופגוש עם כונס אוויר רחב ועיטורי כרום בקצוות. הצללית של מאזדה 6 מוכרת היטב עם קו מותניים מובחן וחלונות צד הנמשכים לאחור ומחזקים את הרושם הדינמי. החישוקים הקלים בצבע אפור כהה נראים פשוט מצויין. החלק האחורי זכה לפנסים עם גרפיקה חדשה ועיטור הכרום מעל לוחית הרישוי הודגש. לטעמנו מאזדה 6 החדשה שומרת על מקומה כאחת המכוניות הנאות בקטגוריה.
מאזדה 6
תא הנוסעים זכה לטיפול מקיף יותר במסגרת מתיחת הפנים וממחיש היטב את שאיפותיה הגבוהות של מאזדה. העיצוב נפלא ובהחלט משדר ניחוחות פרימיום. הגוון החום הייחודי לרמת האבזור סיגניצ'ר מושך את העין מיד עם פתיחת הדלת. הדשבורד משלב דיפון עץ סן המשמש ביפן לבניית רהיטים וכלי נגינה, ודמוי עור הפוך עם תפר כפול נאה ומוקפד. אותם חומרים איכותיים משמשים לדיפון הדלתות העוטפות את הנהג והנוסע וממשיכות את עיצוב הדשבורד.
מאזדה 6
ההגה נאה ולמרות צבירי כפתורים מאיימים, הוא פשוט מאוד לתפעול. לוח המחוונים בגרסה זו משלב מסך אך אפשרויות התצוגה שמרניות למדי. הקונסולה המרכזית מובחנת בזכות המסך הניצב בראשה. מתגי בקרת האקלים ממוקמים נמוך והם קלים ונוחים לתפעול. בתחתית הקונסולה תא פתוח קטן לטלפון הנייד. בין המושבים הקדמיים מפרידה קונסולה גבוהה ורחבה המאכלסת את בורר ההילוכים, בורר מצבי הנהיגה, בלם חניה חשמלי, ופקדי השליטה במסך המרכזי. איכות החומרים גבוהה מאוד ומשרה אווירה יוקרתית. איכות ההרכבה מצויינת, כל הדיפונים מעוגנים היטב למקומם ולא נשמעו רעשי פלסטיקה.
מאזדה 6
הנדסת האנוש טובה מאוד. מאזדה מאפשרת שליטה במסך המרכזי באמצעות מגע רק בחניה, אך בזמן נסיעה עוברת השליטה לפקד החוגה שבין המושבים, הנופל בטבעיות אל היד ומאפשר תפעול נוח ובטיחותי. נציין כי ממשקי Android Auto ו- Apple Car Play אינם מותאמים לשליטה מהחוגה ועל כן לא ניתן לבצע חלק מהפעולות בזמן נסיעה.
מאזדה 6
המושבים הקדמיים נוחים ורכים אך גם תומכים. ריפוד העור נעים מאוד למגע אך היינו שמחים לבסיס מושב מעט ארוך יותר. אפשרויות הכוונון רבות ומגוונות וקל להגיע לתנוחת נהיגה נוחה למרות הישיבה הנמוכה. הכניסה והיציאה מהרכב נוחות אך רצוי להרכין מעט את הראש מפני פגיעה במשקוף. המרווח במושב האחורי מאכזב ביחס למידות החיצוניות אך הוא יהיה נוח עבור שני נוסעים שייהנו מפתחי מיזוג, משענת יד, ושקעי הטענה. נוסעים גבוהים יאלצו להתמודד עם מרווח ראש מוגבל. הנוסע השלישי במרכז יסבול מבסיס מושב מוגבה וממדרגת הינע גדולה.
מאזדה 6
במושב הנהג מתקבלת תחושה כי מאזדה 6 הינה מכונית גדולה ותנוחת הישיבה הנמוכה מעצימה זאת. קו החלונות גבוה ושטח החלונות קטן יחסית, אך לשמחתנו כל רמות האבזור מצויידות בחיישני חניה היקפיים הנדרכים בקרבה למכשול. בדגם הנבחן הצטרף מערך מצלמות היקפי המסייע בתמרונים צפופים אך מציג תמונה באיכות בינונית בלבד. קורות A מסיביות המרגישות קרובות אל הנהג עלולות לפגוע בשדה הראיה בהגעה לצמתים או מעגלי תנועה. מראות הצד גדולות, וכשמתרגלים לממדי הרכב ניתן לתמרן אותו גם בסמטאות צרות.
מאזדה 6
תא המטען בנפח 429 ליטרים. מבנהו רדוד וארוך ולכן נדרש לארגן היטב את הציוד כך שלא יתגלגל פנימה אל מעמקי התא. המושב האחורי מתקפל ויוצר רצפה שטוחה במפלס אחד עם תא המטען אך הפתח בין תא המטען לתא הנוסעים מגביל ומיועד בעיקר להובלת חפצים צרים וארוכים.
מאזדה 6
לנוכח חישוקי ענק בקוטר 19 אינץ' והנטיות הספורטיביות של מאזדה, התכוננו לחווית נסיעה קשיחה אך המתלים הפתיעו לטובה עם כיול מאוזן מאוד המאפשר ספיגה הולמת של רוב המהמורות, ומהלך מתלה ארוך מספיק כדי להתמודד גם עם גלים בכביש. גם שיבושים שהצליחו לחדור אל תא הנוסעים לא גרמו לטלטלות דרמטיות בזכות ריסון מוצלח של תנודות המרכב. בידוד הרעשים זכה לטיפול יסודי במסגרת מתיחת הפנים ורק שאון הצמיגים חודר מעט פנימה בכבישים מחוספסים.
ביצועים
במסגרת מתיחת הפנים הוצגה מאזדה 6 עם מנוע טורבו בנזין חדש בנפח 2.5 ליטרים בהספק 250 כ"ס, אך הוא מיועד לשוק האמריקאי ואינו משווק בישראל בשלב זה. רכב המבחן מצוייד במנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ליטרים בהספק 195 כ"ס ב- 5,700 סל"ד ומומנט של 26.1 קג"מ ב- 3,250 סל"ד, הרומזים שיש ללחוץ על המצערת ולטפס במעלה מד הסל"ד כדי לזכות בביצועים זריזים. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית ומספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 8.2 על פי נתוני היצרן או 8.5 שניות בתנאי אמת לפי מדידות שערכנו. המהירות המרבית עומדת על 223 קמ"ש.
מאזדה 6
בנסיעה רגועה משרה יחידת ההנעה אווירה נינוחה עם העברות הילוכים מוקדמות וחלקות. כשמגבירים מהירות מחוץ לעיר, תהליך בניית הכוח מרגיש איטי ביחס למנועי טורבו אך בפועל הביצועים טובים למרות התחושה המתאמצת. נציין כי צליל המנוע לא ממש עושה חשק והיינו שמחים לצליל מעט יותר מסוקס.
מאזדה 6
מאזדה מתגאה בחווית הנהיגה של מאזדה 6 והיא אכן לא מאכזבת. אחיזת הכביש גבוה מאוד ומציבה את המגבלות רחוק. האף נכנס עמוק אל הפניה ואין נטייה לתת היגוי משבית שמחות. בלימה קלה תהדק עוד יותר את קו הפניה ובבלימה חזקה יותר עם שילוב הפנייה של ההגה תורגש פסיעה קלה של הזנב. ההגה ישיר ומדוייק, המשקל מוצלח וכך גם ההתנגדות לפניה, אך התקשורת מעט מעומעמת ביחס לזכור לנו מהדגם הקודם. הבלמים מצויינים, הם נושכים היטב ומהלך הדוושה לינארי ונוסך ביטחון. כבישים מפותלים עם עיקולים ארוכים הם שטח המחיה המועדף על מאזדה 6, וגם בימי המבחן הגשומים היא העניקה חווית נהיגה מהנה.
צריכת דלק
צריכת הדלק המשולבת של מאזדה 6 על פי נתוני היצרן עומדת על 14.5 ק"מ לליטר. במהלך מבחן הדרכים נרשמה צריכת דלק סבירה של 10.9 ק"מ לליטר בממוצע. עם מיכל דלק בקיבולת 62 ליטרים ניתן לצפון לטווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר עומדת על 4 מתוך 15.
מאזדה 6
אמינות ועלויות אחזקה
מאזדה 6 משווקת בישראל עם אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ ולשנה שלישית או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. מרווח הטיפולים עומד על שנה או 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 1,123 ₪, עלות הטיפול השני 1,297 ₪, עלות הטיפול השלישי 1,123 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,680 ₪. עלות 4 הטיפולים הראשונים עד 60,000 ק"מ עומדת על 5,223 ₪ והיא זולה מהמתחרות.
מאזדה 6
גם עלויות החלפים נמוכות ביחס למתחרות ומקנות למאזדה 6 יתרון מסויים בעלויות האחזקה. עלות פנס קדמי 7,375 ₪, עלות פנס אחורי 3,581 ₪, עלות מראת צד 1,477 ₪, עלות זוג רפידות בלם קדמיות 597 ₪, ועלות זוג צלחות בלם קדמיות עומדת על 720 ₪. מאזדה 6 ברמת אבזור סיגניצ'ר משוייכת לקבוצת רישוי 5 בה אגרת הרישוי השנתית עומדת על 2,401 ₪.
בטיחות
מאזדה 6 נבחנה במבחני הריסוק של ארגון Euro Ncap בשנת 2013 וזכתה לציון מרבי של 5 כוכבים, אך מאז נערכו שינויים רבים בקריטריונים ובשיטות הניקוד. ארגון הבטיחות האמריקאי NHTSA בחן את מאזדה 6 בשנת 2015 והעניק לה ציון מרבי של 5 כוכבים.
מאזדה 6
כל גרסאות מאזדה 6 בישראל משווקות עם מערכת ניטור מרחק מלפנים הכוללת זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית בחירום עד 80 קמ"ש, סיוע בבלימה במהירויות בין עירוניות, בקרת סטייה מנתיב הנסיעה הכוללת תיקון היגוי אקטיבי, מערכת בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור עד למהירות 8 קמ"ש, התרעה על עייפות הנהג, ושליטה אוטומטית באורות הגבוהים. רמת האבזור פרימיום כוללת גם מערכת לניטור שטחים מתים ותנועה צולבת מאחור. ברמת האבזור סיגניצ'ר תקבלו גם פנסים עוקבי פניה. רמת אבזור הבטיחות בכל הגרסאות עומדת על 7 מתוך 8.
תמורה למחיר
מאזדה 6 משווקת בישראל במחיר של החל 169,900 ₪ לגרסת 2.0 ליטרים ברמת אבזור לקצ'ורי הכוללת מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', בלם חניה חשמלי עם פונקציית Auto Hold, בקרת אקלים דו אזורית עם פתחי מיזוג למושב האחורי, ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים עם זכרונות למושב הנהג, תאורת לד מלפנים ומאחור, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'. גרסת 2.5 ליטרים ברמת אבזור לקצ'ורי מוצעת תמורת 179,900 ₪ וכוללת בנוסף גג שמש חשמלי.
מאזדה 6
רמת האבזור פרימיום מוצעת תמורת 189,900 ₪ עם מנוע 2.5 ליטרים וכוללת בנוסף תצוגה עילית, מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, וילון אחורי חשמלי, שמשות כהות, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.
רמת האבזור סיגניצ'ר הנבחנת מוצעת תמורת 199,900 ₪ וכוללת גימור חיצוני ייחודי בגריל הקדמי ובפגוש האחורי, מערך מצלמות היקפי, מערכת שמע BOSE עם 11 רמקולים, מסך 7 אינץ' משולב בלוח המחוונים, אוורור למושבים הקדמיים, וגימור פנימי ייחודי בגוון חום כהה עם עיטורי עץ.
למרות שינויים ויזואליים קטנים, מציגה מאזדה 6 החדשה שיפור משמעותי כמעט בכל התחומים ביחס לדגם הקודם. תא הנוסעים ביצע קפיצת מדרגה בעיצוב ובאיכות, רמת האבזור עשירה, נוחות הנסיעה נהדרת, וההנאה מהנהיגה ראויה לציון.
לצד השיפורים נותרה יחידת ההנעה מעט מאחור. היא אמנם חלקה ונעימה לשימוש, הביצועים טובים, ואפילו צריכת הדלק סבירה, אך זמינות הכוח אינה ברמה של המתחרות בעלות מנועי הטורבו או יחידות ההנעה ההיברידיות.
מאזדה 6 החדשה מספקת גיבוי להצהרות ולהבטחות של היצרנית היפנית הקטנה. היא אמנם לא תיגש מיד להתחרות במותגי היוקרה המבוססים, אך מציעה אלטרנטיבה ייחודית למנהלים המעריכים עיצוב, איכות והנאה מנהיגה מבלי לנקר עיניים או להיות הראשונים שמזנקים ברמזור.
| מאזדה 6 2.5 סיגניצ'ר | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 4 צילינדרים 2,488 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 195/5,700 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 26.1/3,250 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,870 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,840 מ"מ |
| גובה כללי | 1,450 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,830 מ"מ |
| מיכל דלק | 62 ליטרים |
| נפח תא מטען |
429 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,667 ק"ג |
| מהירות מרבית | 223 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8.2 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 14.5 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 10.9 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 4 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים מתוך 5 (2013) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר |
199,900 ₪ |

תפריט נגישות








סקירה מטורפת
שאפו על כל הפרטים והתמונות של כל פרט
בושה שאלה המחירים בארץ
בלי קשר למאזדה , כל מי שקונה רכב חדש בארץ במחיר כזה הוא חמור, לשים 200 אלף ש"ח על אוטו משפחתי וכל שאר היבואנים יכולים לנסות למכור את הבלוף שזה רכב מנהלים זו בדיחה עצובה, אנשים באירופה ובארה"ב שקונים מכוניות בסכום הזה הם בד"כ מליונרים ואלה רכבי פאר במחיר של 55 אלף דולר בכל מדינה בעולם.