קיה ספורטאז' זכה למתיחת פנים וקיבל מנוע טורבו דיזל חדש. זו הזדמנות מצויינת לבחון את רב המכר בקטגוריה בגרסה חסכונית ומעניינת
קיה ספורטאז' החל את מהפכת "הקרוסאובר לכל פועל" ומתברג כעת כרכב השני הנמכר בישראל לשנת 2018. תמחור קיה ספורטאז' אורבן בגרסת 1.6 ליטרים אוטומטית במחיר של מכונית משפחתית, הביא את סגמנט הקרוסאוברים אל מרכז הקונצנזוס ויצר שינוי משמעותי ביותר בשוק הרכב הישראלי. מבט חטוף בטבלת המכירות מלמד כי סגמנט זה נשלט ביד רמה מזה שנים על ידי צמד האחים מקוריאה - קיה ספורטאז' ואחיו לפלטפורמה יונדאי טוסון. צמד הקוריאנים עברו לאחרונה מתיחת פנים, כאשר הנציג מטעמה של קיה מביא עימו בשורה משמעותית ומחליף את מנוע הבנזין 1.6 ליטרים המיושן במנוע 1.6 ליטרים טורבו דיזל מודרני.
סרטון מבחן דרכים קיה ספורטאז'
| קיה ספורטאז' 1.6 טורבו דיזל אוטומט | |
|---|---|
| יתרונות | צריכת הדלק בגרסת הדיזל, נוחות, שימושיות, מרווח פנים |
| חסרונות | תא נוסעים מיושן, איכות חומרים, יכולת דינמית |
קיה ספורטאז'
עיצוב ונוחות
עיצובו של קיה ספורטאז' מוכר לכל במחוזותינו ומציג נוכחות מכובדת המתקבלת באמצעות ממדים נדיבים, קשתות גלגלים תפוחות וקווים מפוסלים. במסגרת מתיחת הפנים קיבל קיה ספורטאז' המחודש שבכת אף טיגריס חדשה, פגושים חדשים מעוטרים בפס ניקל, גופי תאורה בעיצוב חדש, וחישוקים חדשים. כל אלו מרעננים את הופעתו של הדגם הוותיק עד להצגת דור כל חדש.
קיה ספורטאז'
במסגרת מתיחת הפנים התחדש תא הנוסעים בהגה ולוח מחוונים חדשים, וריפוד דו-גוני ליצירת אווירה עשירה יותר. מעבר לכך, מדובר בעיצוב בסיסי ופרקטי הכולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ'. רזולוציית המסך נמוכה, החדות אינה מספקת בחשיפה לשמש, וגם תפעול הממשק אינו אינטואיטיבי מספיק בהשוואה למתחרים מהיבשת הקלאסית.
קיה ספורטאז'
מצידי המסך פתחי מיזוג המותקנים בגובה נכון. בתחתית הקונסולה תא אחסון שטוח להנחת הסמארטפון. לוח המחוונים פשוט וסטנדרטי למראה, ובמרכזו צג מחשב דרך בעל ממשק אינטואיטיבי. גלגל ההגה נעים ונוח לאחיזה, וכולל פקדים לשליטה על מערכת השמע ומערכת בקרת השיוט. הטענה העיקרית כלפי תא הנוסעים מופנית לאיכות החומרים הכוללת לרוב פלסטיקה קשיחה וזולה הגורעת מתחושת האיכות הכללית בתא. חלקו העליון של הדשבורד מדופן בחומר דמוי עור הכולל תפר כפול מדומה.
קיה ספורטאז'
מרווח הפנים בקיה ספורטאז' יוצא נשכר מהממדים המכובדים. לנהג ולנוסע שלצידו מוצע שפע מרווח לכל הכיוונים. המושבים הקדמיים רחבים ורכים במידה הנכונה, אך חסרי תמיכה צידית ראויה. בכל אופן ניתן להעביר על גבם שעות של נסיעה ללא תחושת עייפות מציקה. קיה ספורטאז' מציע תנוחת נהיגה גבוהה ושולטת. מושב הנהג בלבד מתכוונן לגובה וההגה מתכוון לגובה ולמרחק. שדה הראיה טוב מאוד בזכות קו חלונות נמוך.
קיה ספורטאז'
הנוסעים במושב האחורי יהנו ממרווח ברכיים נדיב בזכות בסיס גלגלים באורך 2,670 מ"מ. בנוסף ניתן לכוון את זווית משענת הגב במושב האחורי באמצעות ידית כיוונון. נוסע שלישי אמצעי ייצור צפיפות מסוימת, אך יהנה ממדרגת הינע נמוכה וממרווח סביר לרגליו. הנוסעים מאחור ייהנו גם מפתחי אוורור ייעודיים, חלונות כהים, שקע 12 וולט, ושקע USB. הכניסה והיציאה מהרכב אופטימליים הודות למפתח דלתות רחב ובסיס מושב בגובה המשיק לגובה המותניים.
קיה ספורטאז'
בתא הנוסעים פזורים מגוון תאי אחסון והשימושי ביותר שוכן מתחת למשענת היד וכולל נפח עמוק ותאורה. תא המטען מציע מפתח רחב אך סף טעינה גבוה. נפחו 467 ליטרים או 1,456 ליטרים בקיפול המושב האחורי, המתאפשר בקלות בעזרת ידיות בצידיו. מתחת לרצפת התא נמצא גלגל חלופי קטן מפלדה.
קיה ספורטאז'
נוחות הנסיעה טובה מאוד, בין היתר בזכות חישוקי 16 אינץ' צנועים וצמיגים בשרניים בחתך 70 הסופגים היטב שברים ומפגעי אספלט עירוני. חריצי כביש אכזריים במיוחד אותם חצבו עובדי מע"צ לפני מעבר מסילת רכבת, גרמו לוויברציות חזקות במכוניות סלון אירופאיות משובחות בהן חלפתי במקטע זה. קיה ספורטאז' לעומת זאת, צלח את הקטע מבלי להעביר רטט או תנודות חזקות בתא הנוסעים. המתלים מכויילים על הצד הרך ובעלי כושר שיכוך טוב. גם נוחות הנסיעה בשבילים יוצאת נשכרת בזכות חתך הצמיגים הגבוה, כך שנסיעה בשבילי כורכר או דרכים רצופות אבנים אינה מטלטלת מדי.
קיה ספורטאז'
גם מחוץ לעיר נשמרת רמת נוחות נאותה, בין היתר בזכות הבחירה של מהנדסי קיה במתלה אחורי רב חיבורי מורכב ויקר ביחס לקורת הפיתול המצויה ברכבים רבים אחרים בסגמנט. בכביש המהיר, תחת רצף גלים, יגלו המתלים יכולת שיכוך בינונית. המשקל הרב בחרטום יוצר בתנאים תובעניים אפקט מטוטלת החושף את נקודות התורפה של המתלים. על כבישים איכותיים מתגלה קיה ספורטאז' כקרוזר נעים, בעל יכול שיוט לא רעה, אך רעשי הרוח יתנו את דעתם כבר במהירות 100 קמ"ש. רעשי הכביש והמנוע מבודדים בצורה נאותה ומקובלת ביחס לסגמנט.
ביצועים
התנעת מנוע הדיזל מתבצעת באמצעות מפתח רגיל ומעירה את המנוע בשקט מופתי ללא טרטור הדיזל המוכר אשר מהווה "דיל ברייקר" אצל חלק מהרוכשים. פעולת המנוע חלקה, חרישית, ומתוך תא הנוסעים כמעט ולא ניתן להבחין כי מדובר במנוע דיזל. תודות לשימוש בטכנולוגיות חדשות מייצר המנוע פעולה חלקה ומעודנת, נטולת ויברציות. מחוץ לרכב טרטור הדיזל מורגש קלות, אם כי לכך חשיבות פחותה.
קיה ספורטאז'
תחילת נסיעה מגלה השהיית טורבו קצרה במטרים הראשונים, לצד פעולה חלקה של תיבת שבעת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים. מעל 1,400 סל"ד, כאשר מגדש הטורבו צובר תנופה, ישנה גמישות נפלאה עם שפע של כוח זמין בסל"ד נמוך. הביצועים נאים בהחלט עם תאוצה 0-100 תוך 11.8 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש, ואלו עדיפים על פני מנוע הבנזין בנפח 1.6 ליטרים. למעשה ההתנהלות עם מנוע הדיזל טובה אף מזו של מנוע הבנזין בנפח 2.0 ליטרים בזכות מומנט בשרני וזמין אשר מאפשר ביצוע עקיפות בטוחות ושיוט נינוח עם תאוצות ביניים זריזות. ניתן לומר כי מדובר ביחידת כוח יעילה ונעימה בהחלט.
קיה ספורטאז'
בכביש המתפתל מגלה קיה ספורטאז' יכולת דינמית סבירה וצפויה עם מגבלות ברורות. בנהיגה מנהלתית, התנהגות הכביש תספק את הנהג הטיפוסי בסגמנט זה, אשר אינו תר אחר רכב בעל מרכז כובד נמוך והתנהגות כביש מחודדת אלא שם בראש סדר העדיפויות את תנוחת הישיבה הגבוהה, נוחות הנסיעה והעיצוב. נהיגה דינמית יותר תחשוף זוויות גלגול משמעותיות וכיול מתלים רך אשר יאותתו לנהג להאט את הקצב בכביש המתפתל. ההגה מדוייק אך קל מדי וחסר פידבק. כמו כן, הייתי שמח למצוא מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה. כושר התאוטה טוב, עם נשיכה ראשונית חזקה ובלימה ההולמת את היכולת הכללית.
צריכת דלק
היצרן מצהיר על צריכת דלק של 21.2 ק"מ לליטר בממוצע אך תצטרכו להתאמץ מאוד כדי להתקרב לנתון דומה. בימי המבחן רשם קיה ספורטאז' דיזל צריכת דלק ממוצעת של 16.0 ק"מ לליטר בנסיעה מנהלתית למדי עם מערכת STOP&START פועלת. מדובר בצריכת דלק חסכונית המתקרבת לנתוני רכבים היברידיים. עם מיכל דלק בנפח 62 ליטרים מתקבל טווח נסיעה מרשים של כ- 900 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 11 מתוך 15.
קיה ספורטאז'
אמינות ועלויות אחזקה
בדירוג האמינות של ארגון Cosumer Reports לשנת 2018 דורגה קיה במקום השמיני מתוך 28 יצרנים. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2018 התברגה קיה במקום העשירי מתוך 32 בארה"ב במקום ה- 11 מתוך 23 בגרמניה. קיה ספורטאז' משווק עם אחריות מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ.
קיה ספורטאז'
הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ ועלותם ממוצעת ביחס לסגמנט. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 682 ₪, עלות הטיפול השני 1,271 ₪, עלות הטיפול השלישי 682 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,756 ₪.
קיה ספורטאז'
מחירי החלפים של קיה ספורטאז' יקרים במעט. עלות יחידת תאורה קדמית 6,770 ₪, עלות מראת צד קומפלט 5,352 ₪, עלות פנס אחורי 3,012 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 575 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות 946 ₪. ביטוח לכל נהג מגיל 21, ללא שלילת רישיון וללא תביעות עבר, יעלה כ- 1,540 ₪ לביטוח חובה ו- 5,838 ₪ לביטוח מקיף.
בטיחות
ארגון הבטיחות Euro NCAP בחן את קיה ספורטאז' בשנת 2015 והעניק לרכב ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות. הרכב קיבל ציון של 90% בהגנה על בוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 66% בהגנה על הולכי רגל, ו- 71% בגין מערכות הבטיחות.
קיה ספורטאז'
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת בקרת שיוט, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, מצלמת רוורס, התרעה על עייפות הנהג, ועמעום אורות אוטומטי. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 6 מתוך 8 בכל גרסאות הדגם.
תמורה למחיר
קיה ספורטאז' טורבו דיזל 1.6 ליטרים ברמת אבזור אורבן הבסיסית והיחידה הזמינה עם מנוע זה, יעבור לבעלותכם תמורת 151,900 ₪. אבזור הנוחות בגרסה זו כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', אפליקציית Waze, קישוריות בלוטות', מערכת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג למושב האחורי, כיוונון גובה למושב הנהג, כיוונון משענת גב המושב האחורי, בקרת שיוט, חיישני אור וגשם, קיפול מראות חשמלי, חיישני רוורס עם תצוגה דינמית, חלונות אחוריים כהים, תאורת יום מסוג LED, וחישוקי 16 אינץ'.
קיה ספורטאז' ממשיך להציע חבילה משכנעת בזכות עיצוב נאה, מרווח פנים נדיב ומוניטין מוכח. גרסת הדיזל החדשה עדיפה לאין שיעור ביחס לגרסת הבסיס היוצאת ומציעה מנוע חסכוני עם ביצועים טובים לצד פעולה חלקה ושקטה ביחס למנועי דיזל מודרניים. מתיחת הפנים שעבר מוסיפה עדכוני עיצוב המרעננים במעט את ההופעה הכוללת. החסרון העיקרי נוגע לתא הנוסעים המספק עיצוב מיושן וחומרים בסיסיים. אם אנשי המכירות בקיה יצליחו לחנך את קהל הרוכשים לרפורמה דיזלית חדשה, קיה ספורטאז' ימשיך להיות להיט מכירות בולט בשוק הרכב המקומי גם בשנת 2019.
| קיה ספורטאז' 1.6 טורבו דיזל אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו דיזל 4 צילינדרים 1,598 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 136/4,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 32.6/2,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,485 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,855 מ"מ |
| גובה כללי | 1,645 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,670 מ"מ |
| מיכל דלק | 62 ליטרים |
| נפח תא מטען |
467 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,605 ק"ג |
| מהירות מרבית | 180 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 11.8 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 21.2 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 16.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 11 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2015) |
| רמת אבזור בטיחותי |
6 (מתוך 8) |
| מחיר |
151,900 ₪ |

תפריט נגישות








1 תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.