סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

תגיות: , , ,

שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוזוקי ג'ימני אשר הציע איכות חיים טובה מעט יותר, בין היתר בזכות מעבר לקפיצי סליל במקום קפיצי עלים. הדור החדש, הרביעי במספר, מהווה אבולוציה טבעית לשושלת מפוארת ומבטיח איכות חיים משופרת לצד שיפור יכולת השטח. סוזוקי ג'ימני החדש עושה זאת באמצעות עיצוב מושקע, תא נוסעים מודרני וחדש, מנוע עדיף, ומערכות בטיחות ונוחות מודרניות.

סוזוקי ג'ימני 1.5 ליטרים 4X4 אוטומטי
יתרונות יכולת שטח, מוניטין, אמינות
חסרונות בטיחות, שימושיות, ביצועי כביש

סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימני

עיצוב ונוחות

עיצובו הקובייתי והקשוח של סוזוקי ג'ימני מוצלח מאוד לטעמי. החרטום מציג שבכה בעלת 5 חרכים בהתאם למסורת הדגם, וצמד גופי תאורה עגולים עם פנסי איתות כתומים לצידם, בסגנון רטרו. מהצד מתבלטים האורך הקצר, הזוויות החדות, ומרזבי הגג המרמזים על ייעודו המרכזי לנסיעת שטח טהורה. מאחור בולט גלגל חלופי תלוי וגופי תאורה הטמונים בפגוש האחורי - אלמנטים המוכרים מרכבים חקלאיים קשוחים אחרים. כאופציה ניתן להזמין צביעה דו-גונית עם גג שחור. ממדיו של הננס היפני חריגים בנוף. אורכו 3,645 מ"מ, רוחבו 1,645 מ"מ, גובהו 1,720 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,250 מ"מ בלבד.

סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימני

תא הנוסעים מהווה קפיצת מדרגה אדירה ביחס לדור הקודם אשר היה ספרטני ופשוט בצורה קיצונית. אמנם עדיין מדובר בתא נוסעים צפוף העטוף בחומרי דיפון קשיחים התואמים את ייעודו לטיולי שטח ולא נמצא כאן שאר פינוקים, אך מערכת המולטימדיה אשר כוללת מסך מגע ענק בגודל 10.1 אינץ' בהתקנה מקומית מספק חווית שימוש משופרת משמעותית. מדובר במערכת המולטימדיה המוכרת משאר דגמי היבואנית, הכוללת תמיכה בעברית, אפליקציית Waze, ושליטה קולית בעברית על הטלפון הסלולרי ומערכת הניווט - גימיק נחמד ושימושי אשר פעל בצורה טובה רוב הזמן, אך מומלץ לוודא כי המערכת מאייתת נכון את כתובת היעד כדי שלא תמצאו את עצמכם בכתובת אחרת בעלת שם דומה. תפעול הממשק מהיר ונוח אם כי מורגש חסרונה של חוגת שליטה על עוצמת השמע. גלגל ההגה נוח ונעים לאחיזה, וכולל פקדים לשליטה על מערכת השמע ומערכת בקרת השיוט.

סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימני

הדשבורד והקונסולה המרכזית גבוהים ואנכיים. גם השמשה הקדמית אנכית מאוד ואינה מותירה מרווח גדול בחלקו העליון של הדשבורד, כך שנותר משטח עילי מצומצם מאוד ביחס לכל מכונית מודרנית. עיצוב תא הנוסעים קורץ לחובבי ז'אנר השטח ומציג לוח מחוונים הכולל שתי קופסאות רבועות עבור מדי המהירות והסל"ד בעיצוב רטרו, תוך שילוב צג מחשב דרך צבעוני מודרני ביניהם.

סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימני

מול הנוסע ידית אחיזה קשוחה למראה, פתחי מיזוג עגולים בצידי הדשבורד, וברגי אלן חשופים משלימים מראה נוסטלגי. איכות ההרכבה והגימור בינוניים עקב מספר חיבורים שאינם מהודקים מספיק. סביבת התא לא עשירה בתאי אחסון, ואלו מסתכמים בתא כפפות קטנטן, צמד תאים דקיקים בדלתות, ותא אחסון שטוח בתחתית הקונסולה המרכזית הכולל שקע 12V ושקע USB.

סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימני

סוזוקי בחרה במושבים דקים לטובת ניצול מרווח הפנים ולכן הם מציעים נוחות סבירה בלבד. עקב העדר אפשרות כיוונון גובה למושבים והעדר כיוונון עומק לגלגל ההגה, קשה למצוא תנוחת נהיגה נאותה, כך שחלק מהנהגים יאלצו להתפשר בעניין מהותי זה. תנוחת הנהיגה הגבוהה ומכסה המנוע האופקי הנשקף מבעד לחלון מקנים תחושה של נהיגה ברכב קשוח. שדה הראיה החוצה מעולה לכל הכיוונים בזכות קו חלונות נמוך וממדים קומפקטיים המאפשרים לראות את קצות המרכב. אלו תורמים גם לכושר תמרון נדיר בעיר ובשטח. הכניסה והיציאה מהרכב אל המושבים הקדמיים נוחות בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב אידיאלי, אך כניסה אל צמד המושבים האחוריים דורשת התגמשות קלה, עקב מפתח בינוני בלבד בין גב המושב הקדמי המוזח לקורה B.

סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימני

מרווח הפנים בסוזוקי ג'ימני אינטימי ביותר. לנהג ולנוסע שלצידו מוקצה מרווח סביר ורצוי שאלו לא יהיו במידות אקסטרה לארג'. מרווח הראש סביר אך נהגים גבוהים יאצלו להזיח את המושב לאחור כך שלא יוותר כלל מרווח ברכיים לנוסעי המושב האחורי. המושב האחורי יכול לאכלס צמד ילדים ואינו נעים לנסיעות ארוכות עקב מרווח כתפיים מוגבל. מאחור לא תמצאו שום שקע טעינה וחלונות הצד לא נפתחים. אבזור הנוחות היחיד מאחור הוא בעצם מחזיק כוסות בודד.

סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימני

תא המטען כמעט ואינו קיים. נפחו 85 ליטרים המספיקים אולי לתיק קטן. קיפול צמד המושבים האחוריים מביא לנפח טעינה סביר של 377 ליטרים (דומה למשפחתית קומפקטית ללא קיפול מושבים) עם משטח הטענה נוח וישר הכולל רצפת פלסטיק מחוספסת וקשוחה המצפה גם את גב המושבים האחוריים. עוד בתא המטען שקע 12V ומגירה קטנה ברצפתה לאחסון כלים. גלגל חלופי בגודל מלא תלוי על דלת תא המטען.

סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימני

נוחות הנסיעה בסוזוקי ג'ימני אינה טובה. עם שלדת סולם וצמד סרנים חיים לא ניתן לצפות לכושר ריסון מרשים. בתוך העיר מקפץ הננס היפני על פני שיבושים. בסיס הגלגלים הקצר אינו מסייע לריסון הטלטולים, והכיול הרך של הבולמים מצליח ליצור סינון חלקי בלבד. שיבושים רוחביים כגון פסי האטה או חריצים, הפוגשים צמד גלגלים בקו ישר יעברו באופן נסלח, אך שיבוש אלכסוני יטלטל את המרכב. מחוץ לעיר מתגלה רגישות על כבישים גליים, היציבות הכיוונית מעורערת והרגישות לרוחות צד מורגשת מאוד. בנסיעה מהירה על כביש מהיר ביום סוער, הופעלה מערכת בקרת היציבות בנסיעה בדרך ישרה, עקב משב רוח חזק במיוחד אשר הסיט את הרכב ממסלולו. לכל אלו מתלווים רעשי כביש, רוח ומנוע, עקב בידוד רעשים בינוני.

ביצועי כביש

יחידת ההנעה של סוזוקי ג'ימני כוללת מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים בהספק 100 כ"ס ומומנט של 13.0 קג"מ ב- 4,000 סל"ד, המשודך לתיבת 4 הילוכים אוטומטית פלנטרית ולמערכת הנעה כפולה עם אפשרות להעברת הכוח לציר האחורי בלבד. הביצועים חלשים מאוד. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 17.2 שניות. כל יציאה מהרמזור דורשת לחיצה הגונה על דוושת הגז והבאת המנוע לסל"ד גבוה ומרעיש כדי לשמור על קצב תנועה נורמלי. רצועת הכוח הצרה מספקת בשטח, בזכות הילוך כוח היודע לשמור את המנוע בתחום היעיל, אך על הכביש דורשת יחידת הנעה זו תכנון מקדים בטרם יציאה לעקיפה, והצטיידות באטמי אזניים בטיפוס הרים עם מזגן פועל. ביחס לדור הקודם מדובר בשיפור בביצועים, אך אלו מעולם לא היוו את הצד החזק של סוזוקי ג'ימני.

סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימני

התנהגות הכביש של סוזוקי ג'ימני אינה טובה. אותו מתכון ההופך אותו לכוכב בשטח, מייצר יכולת דינמית רעועה. סרנים חיים אינם מופיעים ברשימת המכלולים של מכוניות ספורט נחשקות, גם לא שלדת סולם. אלו מייצרים זוויות גלגול מוחשיות מאוד ומרכז הכובד הגבוה לא תורם לריסונן. הבלמים סבירים, וחרף בלמי תוף מאחור, עוצמת הבלימה מספקת בכדי לעצור את 1,110 הק"ג מהמהירויות אותן מצליח הג'ימני לפתח.

סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימני

ביצועי שטח

השטח הוא סביבת המחייה הטבעית של סוזוקי ג'ימני וכאן מתגלה גדולתו במלוא תפארתה. המפרט כולל שלדת סולם חדשה וקשיחה ב- 150% ביחס לדגם הפורש, בסיס גלגלים קצרצר, מידות מיניאטוריות, מרווח גחון של 210 מ"מ, זווית גישה של 37 מעלות, זווית נטישה של 49 מעלות, זווית בטן של 152 מעלות, ומשקל נוצה של 1,110 ק"ג. עוד במפרט נמצאים סרנים חיים, הנעה כפולה והילוך כוח. כל אלו יוצרים עז הרים שאוהב לקפץ בין הסלעים.

סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימני

סוזוקי ג'ימני נועד לצלוח שטחים קשים ומציע כושר עבירות נדיר בסגמנט רכבי הפנאי-שטח הקטנים ובכלל. בשבילים חרושים מתגלה נוחות נסיעה סבירה עם כושר ריסון טוב, אך בשטח סלעי ומאתגר מציג הננס היפני יכולת שטח שלא תבייש רכבי פנאי קשוחים העולים פי כמה יותר. בשילוב הנעה כפולה והילוך כוח, מסוגל סוזוקי גי'מני לטפס על מעלות רצופות סלעים, לטחון חריצי קרקע עמוקים, ולחצות ואדיות בקלילות מרשימה. הסוד הוא לשמר תנופה מינימלית תמידית. אמנם לא נמצא כאן נעילת דיפרנציאל מכנית, אך מערכת בקרת האחיזה יודעת לחלק את המומנט בין הגלגלים לטובת אחיזה משופרת בתוואי שטח חלקלק. מערכת בקרת נסיעה במורד מסייעת לשמר קצב איטי ונשלט בירידות.

צריכת דלק

בימי המבחן רשם סוזוקי ג'ימני צריכת דלק ממוצעת של 11.5 ק"מ לליטר בנסיעה אשר שילבה טיול שטח עם מזגן. באופן חריג, נתון היצרן ריאלי מאוד ומדבר על 13.3 ק"מ לליטר בממוצע. עם מיכל דלק בנפח 40 ליטרים, מתקבל טווח נסיעה של כ- 400 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 7 מתוך 15.

סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימני

אמינות עלויות אחזקה

סוזוקי ג'ימני משווק עם אחריות מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ לפי המוקדם מביניהם. הדגם נהנה ממוניטין אמינות מופלג. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלויות הטיפולים והחלפים לא נמסרו לנו ע"י היבואן ואינן מופיעות באתר היבואן. עלות ביטוחים שנתית לכל נהג מעל גיל 21, ללא שלילת רישיון וללא תביעות עבר, עומדת על 1,600 ₪ לביטוח חובה ו- 6,600 ₪ לביטוח מקיף.

בטיחות

ארגון הבטיחות Euro Ncap בחן את סוזוקי ג'ימני בשנת 2018 והעניק לרכב ציון נמוך של 3 כוכבי בטיחות מתוך 5. סוזוקי ג'ימני קיבל ציון של 73% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 52% בהגנה על הולכי רגל, ו- 50% בגין מערכות הבטיחות ברכב. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 6 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי.

סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימני

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, איתות בלימת חירום, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, מצלמת רוורס, ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

תמורה למחיר

סוזוקי ג'ימני ידני יעבור לבעלותכם תמורת 133,000 ₪ ואילו הגרסה האוטומטית הנבחנת תעלה 145,000 ₪. אבזור הנוחות כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10.1 אינץ', קישוריות בלוטות', מערכת בקרת אקלים, מערכת שמע עם 2 רמקולים, מצלמת רוורס, חיישני רוורס, חימום למושבים הקדמיים, תאורת יום מסוג LED, פנסי ערפל, וחישוקי 15 אינץ'.

סוזוקי ג'ימני יהווה קניה כדאית רק לאלו שינצלו את יכולת השטח שלו. אחרת, אין כל היגיון ברכישתו במחירו הנוכחי. אם חשבתם לרכוש אותו כאלטרנטיבה לקרוסאובר עירוני, תקבלו רכב צפוף המציע מרווח מינימלי לנהג פלוס 3 נוסעים, תא מטען תיאורטי, איכות נסיעה נחותה וביצועים חלשים.

בשטח מדובר בכוכב אמיתי, עם יכולת מרשימה העטופה באריזה מצודדת בתוספת מוניטין אמינות וסחירות מהטובים בשוק המקומי. אם חפצה נפשכם ברכב שטח אמיתי חדש בתקציב של פחות מ- 300,000 ₪, סוזוקי ג'ימני הוא התשובה היחידה והייחודית בישראל.

סוזוקי ג'ימני 1.5 ליטרים 4X4 אוטומטי
מנוע בנזין 4 צילינדרים 1,462 סמ"ק
הספק מרבי משולב 100/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 13/4,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 4 הילוכים
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 3,650 מ"מ
רוחב כללי 1,645 מ"מ
גובה כללי 1,720 מ"מ
בסיס גלגלים 2,250 מ"מ
מרווח גחון 210 מ"מ
מיכל דלק 40 ליטרים
נפח תא מטען

85 ליטרים

משקל עצמי 1,110 ק"ג
מהירות מרבית 145 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 17.2 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 13.3 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 11.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 7 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 3 כוכבים (2018)
רמת אבזור בטיחותי

6 (מתוך 8)

מחיר

145,000 ₪

סוזוקי ג'ימני 2019 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן דרכים...

אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...

אלדר מנורי3 דצמבר 2025

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu