מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד
מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן שלנו התייצבה גרסת CLA200 AMG Line שמחירה עומד על 335,600 ₪. יצאנו לבדוק האם יש הצדקה למחיר הגבוה.
| מרצדס CLA200 AMG Line | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, ,תא נוסעים |
| חסרונות | מחיר, אבזור בסיסי חסר |
מרצדס CLA
עיצוב ונוחות
מרצדס CLA החדשה מציגה הופעה נחשקת ומרשימה, מעין גרסה מוקטנת של מרצדס CLS. תצורת הקופה 4 דלתות בעלת הגג המשתפל, מייחדת אותה מכל משפחתית קומפקטית יוקרתית אחרת ומקנה מקדם הגעה שאין שני לו. בהתאם לשפת העיצוב העדכנית של המותג, כוללת החזית חרטום דמוי כריש הכולל את סמל הכוכב במידות אקסטרה לארג' במרכזו, וצמד גופי תאורה מחודדים מסוג LED. גרסת AMG הנבחנת מוסיפה גריל "יהלומים" תלת מימדי מרשים המחניף לבעליה באמצעות שייכות לשושלת דגמים מפוארת, ללא רגשי נחיתות.
מרצדס CLA
עיצוב הפרופיל מבליט את קו הגג המשתפל לאחור ומשתלב באופן הרמוני עם מכסה תא המטען ליצירת מראה קופה. חלונות צד ללא מסגרת משלימים מראה דינמי ומושך. מאחור מתאפיין העיצוב בצמד גופי תאורה משולשים בהשראת האחות הגדולה מרצדס CLS, וצמד דמויי פתחי מפלט בגוון כרום, עם דיפיוזר אחורי בגרסת AMG הנבחנת. אורכה של מרצדס CLA עומד על 4,695 מ"מ, רוחבה 1,830 מ"מ, גובהה 1,430 מ"מ, ובסיס הגלגלים הינו הארוך בסגמנט ועומד על 2,730 מ"מ.
מרצדס CLA
תא הנוסעים דומה למרצדס A קלאס ומציג קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הדגם הקודם. ניתן לקבוע בקלות כי מדובר בתא הנוסעים הטוב ביותר בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות. מרצדס העניקה למשפחת ה- A קלאס חדשנות ואיכות כשל אחיותיה הגדולות. מעל לכל בולטים צמד הצגים הצמודים המוכרים מדגמיה הבכירים של מרצדס, המהווים את צג מערכת המולטימדיה ולוח המחוונים, אשר משווקים בכמה מידות על פי רמת האבזור. ברכב המבחן מותקן מסך מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ' ולוח מחוונים בגודל 7 אינץ'.
מרצדס CLA
תא הנוסעים נקי כמעט לחלוטין מפקדים פיזיים. הצג המרכזי אחראי על כל מערכות הרכב, לרבות מערכת בקרת האקלים, ונשלט באמצעות משטח מגע המותקן בין המושבים. ההפרדה העיצובית בין החלק התחתון של הקונסולה לבין הצגים, יוצרת אשליה שהצגים צפים. חמשת פתחי האוורור וגלגל ההגה דומים לאלו המותקנים במכונית הפאר מרצדס S קלאס. איכות החומרים מעולה, בעיקר בחלקים העליונים, והטובה ביותר בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות. כשיורדת העלטה, מציגה מרצדס CLA תאורת אווירה מרשימה אשר יחד עם גג פנורמי וריפוד דמוי עור בשני גוונים, מקנים תחושת פרימיום אשר כמעט מצדיקה את תג המחיר היומרני. אבזור נוסף הבולט לטובה הינו מושב נהג חשמלי עם 3 זכרונות, ומצלמות 360 מעלות.
מרצדס CLA כוללת את מערכת ה- MBUX החדישה, בה נתקלנו בדגמיה האחרונים של החברה. הפעלת המערכת מתבצעת באמצעות הקריאה "היי מרצדס" ולאחריה אמירת הפקודה המתבקשת באנגלית. אמנם מדובר במערכת טובה ביחס למקובל בשוק הרכב וניתן להפעיל בעזרתה מגוון רחב של מערכות, אך לדעתי מדובר בגימיק או אבזור נחמד להרשים את החברים. התפעול די נחמד אך לא תמיד עובד עם הקריאה הראשונה.
מרצדס CLA
לאור תג מחיר גבוה העומד כאמור על 335,900 ₪, לא ניתן להתעלם מחסרונו של אבזור בסיסי אותו ניתן למצוא במשפחתיות קומפקטיות העולות כשליש ממחירה של מרצדס CLA. ציפינו לקבל לכל הפחות כניסה ללא מפתח, כיוונון גובה לחגורות הבטיחות, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג מאחור, ידיות אחיזה, משענת יד מתקפלת במושב האחורי, וחלונות אחוריים כהים.
הכניסה והיציאה ממרצדס CLA אינן נוחות במיוחד עקב קו הגג הנמוך, כך שצריך ממש לצלול לתוכה בדומה למכונית ספורט. המושבים הספורטיביים מציגים מראה מושך עם משענת ראש אחודה ותמיכה צידית נדיבה. ישיבה בתוכם מגלה גם נוחות טובה מאוד. המושבים הקדמיים מציעים שלל כיוונים (מושב הנהג עם 3 זכרונות כאמור) לרבות אורך בסיס המושב, ורמת התמיכה לגב התחתון. גם לאחר שעות של נהיגה לא חשתי אי-נוחות או עייפות.
מרצדס CLA
כמכונית משפחתית מציגה מרצדס CLA מרווח פנים נדיב למדי. במושבים הקדמיים יש די והותר מקום בכל הממדים. המושב האחורי מתאים לשני נוסעים לא גבוהים במיוחד אך ציפיתי למרווח ברכיים נדיב יותר מבסיס גלגלים באורך 2,730 מ"מ. מרווח הראש מוגבל בשל הגג המשתפל ולכן פדחתם של נוסעים הגבוהים מ- 1.80 מטר עלולה לפגוש את התקרה. תעלת ההינע הבולטת מרמזת שלא כדאי לאייש בוגר במושב האמצעי. המושב האחורי מפוצל ביחס 40/20/40. חסרונם של פתחי מיזוג, משענת יד מתקפלת, וחלונות כהים במושב האחורי לא לעניין במכונית מרצדס במחיר זה.
מרצדס CLA
תאי האחסון כוללים תא גדול בתחתית הקונסולה המרכזית, תא ענק מתחת למשענת היד, ותאים בדלתות אשר תוכננו לאחסן בקבוקים בנפח 1.5 ליטרים וחוברות בגודל A4. שדה הראיה מעולה ומציג שיפור מהותי לעומת הדגם הפורש עם הפחתה של 10% בשטחים המוסתרים ע"י הצרת הקורות והתקנת מראות הצד על הדלתות במקום על שטח משולש החלון הקדמי. סוככי השמש מציעים תאורת איפור רכה ונעימה. תא המטען גדול בנפח 460 ליטרים עם מפתח הטענה סביר ונוח יחסית. מתחת לרצפת תא המטען נמצאת ערכת ניפוח ללא גלגל חלופי.
מרצדס CLA
ביחס למרצדס A קלאס, למרצדס CLA מתלים בעלי כיול קשיח יותר לטובת התנהגות כביש דינמית, מתלה אחורי רב חיבורי עם מוטות מייצבים מעובים, ומפסק סרנים רחב יותר. גרסת AMG Line מונמכת ב- 15 מ"מ ביחס לגרסה הרגילה. תחילת התנועה בעיר במהירות נמוכה מגלה כיול מהודק של המתלים, אך בזכות כושר ריסון משובח מתקבלת נוחות נסיעה טובה המצליחה לסנן בצורה יעילה את רוב המפגעים או לפחות לרכך את החדים שבהם. ככל שעולה המהירות משתפרת נוחות הנסיעה בהתאם, ועבודת המתלים מציגה יכולת שיכוך טובה.
במהירויות גבוהות או בכביש גלי, המתלים ההדוקים משלמים דיווידנדים ומציגים כושר ריסון טוב. על הכביש המהיר נוחות הנסיעה מצויינת וגם השיוט נינוח. בידוד הרעשים טוב גם הוא אך במהירות תלת ספרתית מתחילים להשמע רעשי כביש מכיוון הצמיגים. בידוד רעשי המנוע אינו מזהיר ונשמע תחת עומס.
ביצועים
יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו בנזין 4 צילידרים בנפח 1.3 ליטרים בהספק 163 כ"ס ומומנט של 25.0 קג"מ בטווח 1,620-4,000 סל"ד המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. הביצועים טובים בהחלט ביחס למשפחתית קומפקטית אך אינם הולמים את המראה והמחיר. ליחידת ההנעה גמישות טובה ויכולת עקיפה בטוחה. למרות המנוע הצנום, התאוצות זריזות גם במהירויות גבוהות ותיבת ההילוכים חלקה ונטולת רעידות מציקות. מרצדס CLA מצויידת בבורר עם 4 מצבי נהיגה הכולל מצבי חיסכון, נוחות, דינמי, ומותאם אישית. במצב דינמי מדדנו תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 8.9 שניות לעומת 8.2 שניות לפי הצהרת היצרן. ניתן לסכם את הביצועים כנאותים בהחלט, אך עלולים לאכזב את מי שציפה לביצועים התואמים את המראה הדינמי והמחיר היקר.
מרצדס CLA
בכביש המתפתל מציגה מרצדס CLA אחיזת כביש גבוהה. כאמור, כיול המתלים בגרסת AMG Line מוקשח ביחס לגרסאות הרגילות. המרכב אכן מרגיש מהודק בפניות, שומר על זוויות גלגול מדודות, ומעניק שפע ביטחון לנהג הזריז. בפניות ארוכות המרכב נותר יציב עם זווית גלגול מינימלית ויציבות כיוונית מעולה. תחת לחץ מציגה מרצדס CLS תת היגוי מרוסן אך עזיבת דוושת התאוצה תעביר משקל לחרטום ותשלח את הזנב לפסיעה קטנה שתהדק את הפניה. לא מדובר במכונית ספורטיבית, ודאי לא עם הגה בעל משקל מלאכותי וחסר תקשורת לחלוטין, אך בכבישים הנכונים ניתן בהחלט ליהנות משלדה טובה והדוקה המספקת התנהגות כביש מתגמלת. הבלמים תואמים את היכולת הכוללת, מבצעים את משימתם נאמנה, ואינם מתעייפים בעומסי חום.
צריכת דלק
בנסיעת המבחן אשר כללה נסיעה מנהלתית עם כמה קטעים דינמיים, עם מערכת עצור וסע כבויה ומזגן שפעל ללא הפסקה, התקבלה צריכת דלק ממוצעת של 12.5 ק"מ לליטר. מדובר בצריכת דלק טובה מאוד בהתחשב בביצועים אך רחוקה מנתון היצרן המצהיר על 17.9 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 43 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 500 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר בגרסה זו הינה 10 מתוך 15.
מרצדס CLA
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי מרצדס נחשבת בינונית. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2019 דורגה מרצדס במקום ה- 20 מתוך 28 יצרנים. בסקר שערך ארגון J.D. Power בגרמניה בשנת 2019 התברגה מרצדס במקום ה- 20 מתוך 23 יצרנים, עם 137 תקלות ל- 100 רכבים, גבוה מהממוצע בסקר שעמד על 115 תקלות ל- 100 רכבים.
מרצדס CLA משווקת עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית כלמוביל.
מרצדס CLA
עלויות הביטוח עומדות על כ- 1,600 ₪ לביטוח חובה וכ- 6,500 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 30 ללא תביעות ושלילות רישיון.
בטיחות
מרצדס CLA החדשה טרם נבחנה במבחני הבטיחות של ארגון Euro Ncap אך אחותה מרצדס A קלאס התייצבה למבחן בשנת 2018 וגרפה ציון מרבי של חמישה כוכבים עם ציונים של 96% בהגנה על בוגרים, 91% בהגנה על ילדים, 92% בהגנה על הולכי רגל, ו- 75% עבור מערכות הבטיחות.
מרצדס CLA
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, ניטור שטחים מתים, מצלמות 360 מעלות, מערכת חניה אוטונומית, התרעה על עייפות הנהג, עמעום אורות אוטומטי, בלמים אדפטיביים עם פונקציית HOLD וסיוע לזינוק בעלייה, ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 7 מתוך 8.
תמורה למחיר
מחירה של מרצדס CLA עומד על החל מ- 252,900 ₪ לגרסת הבסיס CLA180 סטייל עם מנוע בהספק 136 כ"ס והופעה פושרת ביחס לגרסת A200 AMG ליין הנבחנת, אשר מציעה הספק של 163 כ"ס ונמכרת במחיר של 335,900 ₪.
הגרסה הנבחנת כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם צג מגע בגודל 10.25 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', תאורת אווירה עם 64 צבעים, מושבי ספורט, חבילת עיצוב AMG, הגה ספורט קטום, דוושות אלומיניום, גג פנורמי נפתח חשמלית, ריפוד דמוי עור, מושב נהג חשמלי עם 3 זכרונות, התנעה ללא מפתח, בורר מצבי נהיגה, מערכת בקרת אקלים חד-אזורית, מראות מתכהות אוטומטית למניעת סינוור, קיפול מראות חשמלי, בלם חניה חשמלי, וחישוקי 18 אינץ'.
מרצדס CLA היא קודם כל משפחתית קומפקטית. ככזו, היא מתברגת לראש הקבוצה, בין היתר הודות להופעה ייחודית בעלת ערך מוסף, תא נוסעים איכותי ומתקדם, איכות נסיעה טובה, ויחידת הנעה יעילה וחסכונית. מנגד מורגש מחסור משמעותי באבזור נוחות בסיסי אשר ציפינו לקבל במכונית קומפקטית במחיר 335,900 ₪, וביצועי המנוע אינם הולמים את תג המחיר וההופעה. מעל ההופעה המרשימה, סמל הסטטוס והיתרונות המובנים, מתנוסס תג מחיר אשר מציב אותה אל מול משפחתיות פרימיום גדולות ומאובזרות, ביניהן מרצדס C קלאס. בהתאם לכך, מרצדס CLA תתאים לנהג ששם בראש סדר עדיפויותיו את הרושם, המראה ותא הנוסעים.
| מצרדס CLA200 AMG Line | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,332 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 163/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 25.5/1,620 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,695 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,830 מ"מ |
| גובה כללי | 1,430 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,730 מ"מ |
| מיכל דלק | 43 ליטרים |
| נפח תא מטען |
460 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,420 ק"ג |
| מהירות מרבית | 229 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8.2 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 17.9 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 12.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 10 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 5 כוכבים (A קלאס 2018) |
| רמת אבזור בטיחותי |
7 (מתוך 8) |
| מחיר |
335,900 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.