ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

תגיות: , , ,

ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

ניסאן אלטימה 2.5 SV אוטומט
יתרונות נוחות נסיעה, צריכת דלק
חסרונות אבזור נוחות דל, מרגישה מעט מיושנת

ניסאן אלטימהניסאן אלטימה

ניסאן אלטימה זכתה לעלות לישראל לראשונה רק בדור החמישי. הדור השישי והנוכחי הושק לפני כשנה וחצי וחשף שלל חידושים כגון מנוע טורבו בנזין עם יחס דחיסה משתנה ומערכת נהיגה חצי אוטונומית מתקדמת, אך לצערנו אלו אינם כלולים במפרט הישראלי. אז מה מציעה ניסאן אלטימה תמורת 169,990 ₪? יצאנו לבדוק.

עיצוב ונוחות

ניסאן אלטימה החדשה זונחת את הקווים העגלגלים והרכים של הדור הקודם לטובת מראה רבוע ודרמטי. החזית נמוכה ואגרסיבית, והמאפיין הבולט בה הוא גריל ענקי עם קצוות מושחרים ועיטור כרום מודגש אשר מתווה את הקווים לבליטות הכוח במכסה המנוע. פנסי החזית נאים עם תאורת לד מעוצבת, ובתחתית הפגוש צביר פנסים נוסף לתאורת האיתות והערפל.

ניסאן אלטימהניסאן אלטימה

ניכר כי מעצבי ניסאן לא הזניחו את הפרופיל ויצרו קו מותניים מודגש. המשטח המושחר בקורה C מנסה להקל מעט את הרושם שמותיר הזנב הארוך אך סרח העודף המשמעותי ושטח הפח הגדול מעל הגלגל האחורי עדיין נוכחים. במבט מאחור המכונית נראית מעט צרה ביחס לאורכה. הפגוש נאה וכולל דיפיוזר וצמד יציאות מפלט אמיתיות ולא פתחי דמה. רכב המבחן עטה גוון לבן פנינה שתרם לאפקט ההגעה.

ניסאן אלטימה מציעה מידות חיצוניות דומות למתחרות. אורכה 4,900 מ"מ, רוחבה 1,853 מ"מ, גובהה 1,444 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים 2,825 מ"מ.

ניסאן אלטימהניסאן אלטימה

תא הנוסעים מייצר רושם ראשוני טוב, בעיקר בזכות הגוונים הבהירים וריפודי העור. הדשבורד נמוך ומשתפל מטה, ויחד עם שטח השמשות הנדיב מתקבלת תחושה אוורירית. המסך המרכזי ניצב בראש הקונסולה עם פקדי קיצורי דרך בתחתיתו. פתחי המיזוג נדחקו מעט מטה ותחתם פקדי בקרת האקלים. בתחתית הקונסולה תא פתוח עם חיבורי המדיה, ובין המושבים קונסולה רחבה עם בורר הילוכים ומתקני כוסות. המראה הכללי נעים אך שגרתי למדי ואינו חדשני.

ניסאן אלטימהניסאן אלטימה

הנדסת האנוש אינה מושלמת. כך למשל פתחי המיזוג הנמוכים מקפיאים בעיקר את ידיו של הנהג. בלם החניה שמופעל בעזרת הרגל מיושן מאוד ובמחיר כזה ציפינו לבלם חניה חשמלי. המסך המרכזי אמנם נאה אך הוא רחוק מהנהג ולתפעולו יש לרכון לפנים. אפשרות להעברת הילוכים ידנית נעדרת מהמפרט לחלוטין. מערכת המולטימדיה כוללת אפשרות להקראת הודעות SMS ועושה זאת באופן מעולה ובכך מונעת מהנהג את הצורך לגעת בטלפון הסלולרי. חבל שהיא אינה מסוגלת לקרוא גם הודעות WhatsApp.

איכות החומרים אינה אחידה. הדשבורד המחופה בחומר דמוי עור מקבל ציון טוב אך הפלסטיקה המקיפה את המסך המרכזי וזו שבין המושבים ומעל לוח המחוונים, מאכזבת ביחס למחיר ולמתחרות. ריפודי העור מצילים במידה מסויימת את המצב והם נעימים למגע ולשימוש ממושך. איכות ההרכבה בינונית אך לא נשמעו קרקושים ברכב המבחן.

ניסאן אלטימהניסאן אלטימה

היצע תאי האחסון בסיסי למדי וכולל תא פתוח בתחתית הקונסולה, תא גדול מתחת למשענת היד, ותא כפפות בינוני וחסר דיפון. התאים בדלתות שימושיים בזכות גומחה ייעודית השומרת על בקבוק השתיה ניצב ומונעת ממנו ליפול, ומאפשרת אחסון של חפצים נוספים. לטובת הנוסעים מאחור מחזיקי כוסות במשענת היד הנשלפת, תאים בדלתות, וכיסים בגב המושבים הקדמיים.

הדלתות הקדמיות גדולות ונפתחות בזווית רחבה אך הצניחה אל המושב הנמוך אינה נוחה. המושב סובל מבסיס קצר ומציע תמיכה בסיסית לירכיים. תנוחת הישיבה נמוכה והיינו שמחים אילו ההגה היה מתכוונן מעט יותר החוצה, אך טווח הכוונון של המושבים רחב ותחושת המרווח טובה. במושב האחורי המרווח טוב במושבים הקרובים לדלתות אך המושב המרכזי צפוף משמעותית ומדרגת תעלת ההינע הבולטת לא משפרת את המצב. צמד שקעי טעינה עומדים לרשות הנוסעים מאחור אך תמוה בעינינו המחסור בפתחי מיזוג ובחלונות כהים במושב האחורי - אבזור חובה בקטגוריה וברמת מחיר זו.

ניסאן אלטימהניסאן אלטימה

לניסאן אלטימה תא מטען בנפח 436 ליטרים. מבנהו ארוך ומעט רדוד, ובתי הגלגלים נוגסים בו באופן מורגש. דיפון התא פשוט ובסיסי וכך גם צירי הפתיחה אשר גוזלים מנפח ההטענה. מתחת לרצפה גלגל חלופי קטן וזמני. קיפול המושבים מתבצע דרך מנוף בתא המטען שמשחרר את הנעילה אך יש גם לגשת אל תא הנוסעים ולהשכיב את המשענות. הפתח בין תא המטען לתא הנוסעים צנוע למדי ולא יאפשר הובלת חפצים גדולים.

תמרונים צפופים אינם חביבים על ניסאן אלטימה. שטח השמשות אמנם נדיב אך קצוות המרכב אינם נראים ממושב הנהג והחצאיות נמוכות ופגיעות. חיישני חניה היקפיים יכלו לשפר את המצב. מראת הצד האמריקאית בצד הנהג מגדילה את העצמים המשתקפים בה ונדרשת הסתגלות לכך. מראות הצד אינן מציעות קיפול חשמלי ועלולות להפוך פגיעות בחניות צפופות. אחרונה חביבה היא השמשה האחורית הקטנה עם סף גבוה מדי בגלל המדף האחורי הממוקם גבוה ומסתיר רוב הזמן את הרכב מאחור.

ניסאן אלטימהניסאן אלטימה

נוחות הנסיעה בעיר טובה. כיול המתלים אינו רך ואמריקאי כפי שציפינו אך הוא מהווה פשרה טובה בין ספיגה לריסון. מחוץ לעיר נשמרת נוחות הנסיעה הטובה אך גלים קטנים יגרמו לתחושה קופצנית בקרב הנוסעים. בידוד רעשי המנוע והרוח טוב אך בידוד רעשי הכביש והצמיגים לא מצטיין ונוכח כבר במהירות דו-ספרתית.

ביצועים

כפי שסיפרנו, בעת השקת הדור השישי של האלטימה הציגה ניסאן מנוע טורבו בנזין חדשני בנפח 2.0 ליטרים עם 248 כ"ס ויחס דחיסה משתנה, המשמש גם את אינפיניטי. לישראל מיובאת ניסאן אלטימה עם המנוע המוכר מהדור היוצא מסוג בנזין 4 צילינדרים אטמוספרי בנפח 2.5 ליטרים המפיק 188 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט של 24.8 קג"מ ב- 3,600 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה ומספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 8.7 שניות על פי נתוני היצרן לעומת 9.9 שניות במדידות שלנו.

ניסאן אלטימהניסאן אלטימה

יחידת ההנעה אמנם לא נושאת בשורה טכנולוגית מרגשת, אבל בפועל החיים איתה ביומיום נעימים מאוד. תגובות המנוע מעט מעומעמות אך תיבת ההילוכים מפיקה ממנו את המיטב. מדובר בתיבת הילוכים רציפה אשר מדמה החלפות הילוכים ומונעת מצבים של שהייה ממושכת בסל"ד גבוה. גם היציאה מהמקום כמעט מיידית למרות התיבה הרציפה המאופיינת בדרך כלל זינוק עצל מהמקום. חסרו לנו מאוד פקדי העברת הילוכים מגלגל ההגה או מידית ההילוכים. מצב L מסייע בבלימת מנוע משמעותית בירידות. תחת עומס נרשם שאון מנוע נוכח עם צליל שעושה חשק בעיקר לשחרר את דוושת התאוצה ולשוב לקצב סביר.

נסיעה בכבישים מפותלים זה לא הקטע של ניסאן אלטימה. הופתענו מרכינת מרכב סבירה לגמרי, וגם רמת האחיזה טובה, אך עם זאת ההגה נותר אילם לחלוטין ומקשה על הנהג ליצור מינון הפניה מדוייק. הבלמים סובלים ממהלך דוושה ארוך ומתגובה נרפית יחסית, ללא נשיכה מורגשת. לחיצה הגונה אמנם מייצרת בלימה טובה אך לא נוסכת בטחון בנהג. עם הגברה קלה של העומס הגיע תת היגוי מוקדם מהצפוי וסגר סופית את האפשרות להנאה מנהיגה דינמית.

ניסאן אלטימהניסאן אלטימה

צריכת דלק

צריכת הדלק המשולבת של ניסאן אלטימה עומדת על 13.7 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן ובהתאם לתקן האמריקאי המחמיר. הופתענו מאוד למדוד במהלך המבחן צריכת דלק משולבת של 14.8 ק"מ לליטר - חסכונית יותר מנתוני היצרן. מיכל דלק בנפח 61 ליטרים מאפשר טווח נסיעה מכובד של כ-850 ק"מ בין תדלוקים. דרגת הזיהום הינה 15 מתוך 15.

ניסאן אלטימהניסאן אלטימה

אמינות ועלויות אחזקה

ניסאן נהנית בישראל ממוניטין אמינות טוב, בעיקר בזכות היותה יצרנית יפנית למרות שהיא נשלטת על-ידי רנו הצרפתית כבר קרוב ל- 20 שנים. בסקר של ארגון Consumer Reports שנערך בארה"ב בשנת 2019, הגיעה ניסאן למקום ה- 12 מתוך 28 יצרנים, ירידה של מקום אחד ביחס לשנת 2018. בסקר שערך ארגון J.D. Power בגרמניה בשנת 2019 ומדד את כמות התקלות ל- 100 כלי רכב, הגיעה ניסאן למקום ה- 14 מתוך 23 יצרנים ודגמיה סבלו מ- 118 תקלות לכל 100 כלי רכב, מעט מעל הממוצע בסקר שעמד על 115 תקלות. בסקר דומה שנערך בארה"ב הגיעה ניסאן למקום ה- 15 מתוך 32 יצרנים עם 137 תקלות לכל 100 כלי רכב לעומת הממוצע בסקר שעמד על 136.

ניסאן אלטימהניסאן אלטימה

ניסאן אלטימה משווקת בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. מרווח הטיפולים עומד על שנה או 15,000 ק"מ. מחירי הטיפולים אינם מפורסמים ברשת האינטרנט וטרם זכינו לקבלם מהיבואנית קרסו מוטורס.

ביטוח חובה לכל נהג מגיל 21 עם ותק נהיגה של 3 שנים, ללא תביעות ושלילות רישיון יעלה כ- 2,300 ₪ וביטוח מקיף יעלה כ- 4,900 ₪. ניסאן אלטימה ניצבת בקבוצת רישוי 5 ועל כן עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 2,412 ₪.

בטיחות

ניסאן אלטימה מיועדת בעיקר לשוק האמריקאי ולכן לא נבחנה ע" ארגון Euro Ncap. ארגון NHTSA האמריקאי בחן את ניסאן אלטימה במבחני הבטיחות בשנת 2019 והעניק לה ציון מרבי של 5 כוכבים מתוך 5. ציון מבחן הריסוק החזיתי מחולק לצד הנהג שזכה ב- 5 כוכבים וצד הנוסע שזכה ב- 4 כוכבים. במבחני הריסוק מהצד זכתה ניסאן אלטימה ב- 5 כוכבים וגם במבחן ההתהפכות זכתה בציון 5 כוכבים.

ניסאן אלטימהניסאן אלטימה

אבזור הבטיחות של ניסאן אלטימה בישראל כולל 10 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית בעת חירום, בקרת שיוט אדפטיבית הפעילה עד לעצירה מלאה, התרעה על עייפות נהג, מערכת לניטור שטחים מתים עם חיווי ויזואלי והתרעה קולית בעת ניסיון כניסה לנתיב חסום שעבדה נפלא, חיישני רוורס, והתרעה על תנועה חוצה מאחור. ניסאן אלטימה מגיעה לישראל ללא בקרת סטייה מנתיב הנסיעה ולכן מותקנת בה מערכת מובאון בהתקנה מקומית שיצרה התרעות שווא רבות. ציון אבזור הבטיחות הינו 7 מתוך 8.

תמורה למחיר

ניסאן אלטימה משווקת בישראל ברמת אבזור SV במחיר 169,990 ₪. המפרט כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ', תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, שקע AUX, שני שקעי USB, מפתח חכם, ריפודי עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, עמעום אוטומטי למראה המרכזית, חיישני תאורה, תאורה ראשית מסוג לד, וחישוקי 17 אינץ'.

תג המחיר ממצב את ניסאן אלטימה כאחת מגרסאות הכניסה לקטגוריית המשפחתיות הגדולות. למרות שמדובר בדגם חדש ומודרני, הוא מדיף מעט ניחוח של פעם ואנו מאמינים שיקרוץ לנהגים שנרתעים מטכנולוגיית המילה האחרונה ומחפשים סביבת נהג מוכרת ומסורתית. כמו כן, מפרט האבזור הבסיסי אשר מחסיר את הפינוקים המאפיינים את הקטגוריה, צפוי לעמוד בעוכריה.

רוכשי ניסאן אלטימה יקבלו עיצוב חיצוני נאה וייחודי, תא נוסעים מרווח, נוחות נסיעה טובה, צריכת דלק חסכונית, ואבזור בטיחות טוב.

ניסאן אלטימה 2.5 SV אוטומט
מנוע בנזין 4 צילינדרים 2,488 סמ"ק
הספק מרבי משולב 188/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 24.8/3,600 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,900 מ"מ
רוחב כללי 1,853 מ"מ
גובה כללי 1,444 מ"מ
בסיס גלגלים 2,825 מ"מ
מיכל דלק 61 ליטרים
נפח תא מטען

436 ליטרים

משקל עצמי 1,492 ק"ג
מהירות מרבית לא נתון
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.2 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 13.7 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 14.8 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים מתוך 5 (2019)
רמת אבזור בטיחותי 

7 (מתוך 8)

מחיר

169,900 ₪

ניסאן אלטימה 2019 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu