רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג
מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS.
| DS 3 קרוסבק | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, אבזור, ייחודיות ומקוריות |
| חסרונות | הנדסת אנוש, שימושיות, מחיר |
DS 3 קרוסבק
מותג היוקרה DS של סיטרואן הנקרא על שמו של הדגם האייקוני משנות ה- 50, חזר אלינו בתחילת העשור כמיתוג לליין דגמי סיטרואן מעוצבים ומאובזרים שלא נחלו הצלחה רבה. הצרפתים החליטו להפוך את DS למותג נפרד ועצמאי, עם ליין דגמים משלו ומיהרו להבין שעל מנת למכור הם צריכים רכבי פנאי. את הקרוסאובר הראשון של המותג DS7 קרוסבק, פגשנו כאן לפני כשנה, וכעת מגיע האח הקטן, DS 3 קרוסבק, למבחן דרכים.
עיצוב ונוחות
האח הגדול, DS 7 קרוסבק, הוא רכב נאה אך לא מקורי או פורץ דרך. את זה כנראה שמרו ב- DS לאח הקטן. בחזית שולט הגריל הגדול עם שבכה בדוגמה ייחודית ומסגרת כרום עבה הגולשת אל גופי התאורה הקדמיים. פנסי הלד הקדמיים מציגים גרפיקה נאה ומקצה הפנס זולגת כלפי מטה תאורת היום המעוצבת. מעל קו החלונות צמח לו סנפיר גדול וייחודי בדלת האחורית בצמוד לקורה B, ובתחתית הדלתות שקע בצורת בומרנג.
DS 3 קרוסבק
הישבן מוגבה וזוכה לצמד פנסים דקים ואלגנטיים המחוברים באמצעות פס כרום. סמל גדול מעטר את דלת תא המטען הקטנה. בקצוות הפגוש צמד כונסי אוויר מדומים ובתחתית משטח פלסטיק מושחר המאכלס צמד יציאות מפלט אמיתיות בעיצוב שפת חצוצרה.
העיצוב המוצלח מגובה בשלל אלמנטים ייחודיים כגון ידיות הדלתות השקועות אשר נשלפות בעת קרבה לרכב, חישוקים קלים דו גוניים בעיצוב רב זוויות, ואפילו מראות הצד זכו להתייחסות מיוחדת וצביעה דו גונית. את רכב המבחן עיטר גוון המכונה בפי היצרנית כחול מילניום שעיטר גם את הרכב בעת החשיפה הרשמית. הוא נע בין גווני טורקיז תחת צל לתכלת בוהק תחת שמש ישירה, ונראה נפלא בשילוב עם הגג השחור. הרכב עורר עניין רב במהלך ימי המבחן ומשך המון מבטים מסוקרנים.
DS 3 קרוסבק
DS 3 קרוסבק מציג מידות של רכב פנאי קומפקטי. אורכו 4,118 מ"מ, רוחבו 1,802 מ"מ, גובהו 1,534 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,558 מ"מ.
עיצוב תא הנוסעים מקורי לא פחות. דוגמת המעויין דמוי היהלום מובילה את קו העיצוב ובולטת במיוחד בקונסולה המרכזית בה צבירי פקדי המגע בצורת מעויין מסודרים מסביב לפתחי המיזוג המרכזיים. הדשבורד מחופה עור לבן בתפירת יהלומים ובראשו ניצב המסך המרכזי הרחב. בין המושבים קונסולה מוגבהת ורחבה המאכלסת את בורר ההילוכים, בלם היד, בורר מצבי הנהיגה, ופקדי החלונות. פתחי המיזוג הצדדיים נדדו מפינות הדשבורד אל הדלתות שזכו אף הן בדיפון עור לבן בתפירת מעויינים.
DS 3 קרוסבק
על מזבח העיצוב הוקרבה הנדסת האנוש ונדמה כאילו בראשית עוצב תא הנוסעים ורק לאחר מכן דאגו למקם בו את שלל הפקדים. כך למשל פקדי הניווט המהיר במסך הראשי ממוקמים במפלס העליון אך דווקא כפתור הבית ממוקם הרחק מהנהג בצד ימין. גלגלת הווליום הוחלפה בצמד פקדים הממוקמים נמוך ואינם נוחים לשימוש, ובכדי לנטרל את מערכת ה- Start&Stop יש לנבור בנבכי התפריטים במסך המרכזי שאינו רגיש מספיק למגע. גם השליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה פועלת מוזר. משמאל צמד פקדים לשליטה בווליום ומימין גלגלת לדפדוף בין השירים. לוח המחוונים נאה ומקורי אך האנימציות האיטיות עשויות להעיק, והפונט המוצג דק ולא מספיק ברור.
איכות החומרים בתא הנוסעים גבוהה מאוד ומעניקה רושם עשיר ויוקרתי. העור רך ונעים והפלסטיקה מוצקה ואיכותית. רק מקו הברכיים ומטה פגשנו בחומרים פשוטים יותר. איכות ההרכבה מופתית, כל חלקי תא הנוסעים מעוגנים היטב למקומם ולא נשמעו רעשי פלסטיקה.
DS 3 קרוסבק
תא הנוסעים לא שופע בפתרונות אחסון. בתחתית הקונסולה המרכזית משטח טעינה אלחוטי לטלפון הסלולארי ובין המושבים צמד מחזיקי כוסות אשר הפנימי שבהם אינו שימושי כאשר משענת היד נמוזחת לפנים. תא הכפפות חסר דיפון, ממוקם נמוך ועמוק, ומבנהו מוזר ולא סטנדרטי. התאים בדלתות הקדמיות קטנים ואלה בדלתות האחוריות סמליים, אך יש כיסים בגב המושבים הקדמיים.
הכניסה פנימה מצריכה הנפת רגל מעל המפתן הרחב. המרווח לנהג ולנוסע טוב אך מרווח הרגליים מעט מוגבל. המושבים עם סכמת התפירה הנאה התגלו כנוחים מאוד. הם מספקים תמיכה טובה לפלג הגוף העליון והתחתון. בסיס המושב ארוך מספיק ומציע תמיכה הולמת לירכיים ומשענת הראש מספקת תמיכה טובה לראש ולצוואר. תנוחת הישיבה אינה גבוהה במיוחד אך מעניקה תחושת שליטה טובה. מושב הנהג מציע טווח כוונון חשמלי רחב, חימום ופונקציית עיסוי בסיסית.
DS 3 קרוסבק
הכניסה למושב האחורי אינה נוחה, המפתח קטן וצר. המרווח אינו נדיב ומרווח הרגליים מצומצם. המושבים מאחור יתאימו לשני נוסעים היות והמושב האמצעי מוגבל מאוד. הנוסעים מאחור לא זוכים לפתחי מיזוג ואפילו לא למחזיקי כוסות. הראות החוצה מוגבלת והאווירה מעט קלסטרופובית עקב החלונות הקטנים וסנפירי העיצוב הבאים על חשבונם. מרווח הראש לא יקפח גם נוסעים גבוהים והיושבים מאחור ייהנו מתאורת לד אישית המופעלת במגע.
תא המטען מציע נפח של 350 ליטרים. רוחב מפתח ההטענה צר ושפת ההטענה גבוהה ומרוחקת מרצפת תא המטען. מבנה התא קצר וגבוה כך שיש לערום חלק מהציוד ואין בנמצא פתרונות עיגון שיאפשרו הטענה מסודרת. קיפול המושבים מתבצע בקלות אך לא נוצרת רצפה שטוחה בקיפולם. מתחת לרצפה נמצאים סאבוופר וערכת ניפוח למקרה של תקר.
DS 3 קרוסבק
תנוחת הישיבה הגבוהה מעניקה ראות טובה לפנים ולצדדים למרות עוביין ומבנן של הקורות הקדמיות. הבליטות בקצוות מכסה המנוע מסייעות להבין את גבולות הרכב. הראות לאחור מוגבלת בשל השמשה הקטנה וקורות C העבות. בנוסף משענות הראש מחליקות מעלה ומסתירות חלק ניכר מהשמשה. הרכב מצוייד בחיישני רוורס היקפיים ומצלמת רוורס עם תצוגה ממעוף הציפור. פנסי הלד מטריקס עושים עבודתם נאמנה בחשיכה ומציעים שדה ראיה רחב ומואר מבלי לסנוור את יתר משתמשי הדרך.
נוחות הנסיעה העירונית טובה, מהלך המתלה ארוך והבולמים מעט נוקשים כך שפני הכביש מורגשים. חציית פסי האטה במהירות גבוהה ושיבושים משמעותיים יגרמו לנדנודים ויטלטלו את הנוסעים. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה מאוד אך בכבישים מפותלים תורגש רכינת מרכב ניכרת. בידוד הרעשים מצויין, רעשי הרוח והכביש מוחרשים היטב וגרגור המנוע החביב נשמע מלפנים בתדר שאינו מטריד.
ביצועים
DS 3 קרוסבק משווק בישראל עם מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים המוכר היטב מפיג'ו וסיטרואן, אך לראשונה, בנוסף לגרסה בעלת 130 כ"ס, משווק גם בגרסה חזקה יותר שנכחה ברכב המבחן ומציעה הספק מרבי של 155 כ"ס ומומנט של 24.5 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש נמשכת 8.2 שניות על פי נתוני היצרן ונמשכה 9.4 במדידות אותן ערכנו. המהירות המרבית עומדת על 208 קמ"ש.
DS 3 קרוסבק
על הכביש מציע הרכב ביצועים טובים. המנוע בעל אופי וצליל חביב, והיציאה מהמקום מלווה בשקיעה קלה של המתלים האחוריים. בתנאים עירוניים ממהרת תיבת ההילוכים לעבור להילוך הגבוה ביותר האפשרי, מה שמביא לנסיעה בסל"ד נמוך ויוצר תחושה מעט מגמגמת משום שהמנוע מעט רועד ומעביר ויברציות אל תא הנוסעים. בנסיעה בין עירונית מנהלתית התחושה מעט מנומנמת. רק לחיצה הגונה על דוושת התאוצה תגרום לתיבה להוריד הילוכים אך גם אז לא מתקבלת תחושה של נהיגה ברכב חזק או זריז במיוחד. המעברים בין ההילוכים הראשונים מעט מורגשים.
DS 3 קרוסבק
DS 3 קרוסבק מציע התנהגות כביש בטוחה ובוגרת. רכינת המתלים המורגשת מאותתת לנהג להוריד מעט את הרגל מדוושת התאוצה אך בפועל רמת האחיזה גבוהה וגם בהגברת המהירות שומר הרכב על קו הפנייה הנבחר. ההגה קל מאוד במהירות נמוכה ומתקשה מעט כשעולה המהירות, מהלכו ארוך והוא לא שופע תקשורת. הנשיכה הראשונית של דוושת הבלם טובה אך התגובה בהמשך לא מתגברת באופן לינארי והצריכה לעיתים מעיכה של הדוושה שיצרה בלימה חדה שאינה נעימה.
צריכת דלק
על פי נתוני היצרן עומדת צריכת הדלק המשולבת של DS 3 קרוסבק על 19.6 ק"מ לליטר. במהלך המבחן שלנו נמדדה צריכה משולבת של 11.8 ק"מ לליטר בתוואי שכלל נסיעות עירוניות מרובות ועמידה ממושכת בפקקים. מיכל הדלק בנפח 44 ליטרים מספק טווח נסיעה של כ- 520 ק"מ. DS 3 קרוסבק מתברג בקבוצת זיהום 10 מתוך 15.
DS 3 קרוסבק
אמינות ועלויות אחזקה
DS הוא מותג צעיר יחסית כך שטרם הצטבר מידע מספק אודות מוניטין האמינות. עם זאת השימוש במכלולי פיג'ו וסיטרואן מאפשר להגיע למספר מסקנות. צמד היצרניות הצרפתיות סבלו שנים רבות ממוניטין אמינות ירוד שהשפיע גם על הביקוש בשוק המשומשות, עם זאת בשנים האחרונות רושמות שתיהן שיפור משמעותי בתחום זה והניסיון שנצבר עם הדגמים החדשים מעיד על רמת אמינות טובה.
DS 3 קרוסבק משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים. מרווח הטיפולים עומד על שנה או 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 861 ₪, עלות הטיפול השני 1,452 ₪, עלות הטיפול השלישי 861 ₪, ועלות הטיפול הרביעי עומדת על 1,452 ₪. סך הכל עלות ארבעת הטיפולים הראשונים עומדת על 4,626 ₪, גבוהה מעלויות האחזקה של רכבי פנאי עממיים, אך נמוכה מהמקובל בקרב המתחרים היוקרתיים.
עלות פנס קדמי עומדת על 2,653 ₪, עלות מראת צד 3,088 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 871 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות עומדת על 924 ₪. גם בתחום עלויות החלפים מציג DS 3 קרוסבק עלויות הנמוכות מהמקובל בקרב המתחרים.
DS 3 קרוסבק
עלות ביטוח חובה לכל נהג מעל גיל 21 עם ותק נהיגה של 3 שנים עומדת על 1,796 ₪, ועלות ביטוח מקיף לנהג ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על 7,362 ₪.
בטיחות
DS 3 קרוסבק נבחן ע"י ארגון Euro NCAP בשנת 2019 בשתי תצורות. האחת עם אבזור בטיחות חלקי ללא מערכת בלימה אוטונומית בה זכה ב- 4 מתוך 5 כוכבים. בתצורה השניה נבחן הרכב עם חבילת אבזור בטיחות הכוללת את המערכת החסרה אשר קיימת במפרט הישראלי, עמה זכה ב- 5 כוכבים מתוך 5, עם ציון של 96% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 64% בהגנה על הולכי רגל ו- 76% על תפקוד מערכות הבטיחות.
DS 3 קרוסבק
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 8 כריות אוויר, ניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית במהירות עירונית ובין עירונית כולל זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים עם מניעת כניסה לנתיב חסום, בקרת שיוט אדפטיבית הפעילה עד לעצירה מלאה עם פונקציית שמירה על מרכז הנתיב, זיהוי תמרורים, התרעה על עייפות הנהג, ומראות צד עם עמעום אוטומטי. אבזור הבטיחות העשיר מביא את DS 3 קרוסבק לדירוג 8 מתוך 8 על פי משרד התחבורה הישראלי.
תמורה למחיר
DS 3 קרוסבק משווק בישראל במחיר של החל מ- 178,990 ₪ עם מנוע 1.2 ליטר בגרסת 130 כ"ס, ברמת האבזור סו שיק בגימור פרפורמנס ליין הספורטיבי. המפרט כולל מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ' ותמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, לוח מחוונים דיגיטלי, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולארי, מפתח חכם, בלם חניה חשמלי, חיישני אור וגשם, ריפודי בד בשילוב אלקנטרה, דשבורד ודלתות מחופים אלקנטרה, מראות צד עם קיפול חשמלי ותאורת גישה, תאורת לד מלפנים ומאחור, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.
רכב המבחן ברמת האבזור גרנד שיק בגימור ריבולי מוצע בגרסת 155 כ"ס בלבד תמורת 204,990 ₪. המפרט כולל בנוסף מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10.3 אינץ', מערכת שמע עם 10 רמקולים מבית Focal, כוונון חשמלי ועיסוי במושב הנהג, חימום במושבים הקדמיים, ריפודי עור, פנסי לד מטריקס עם שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, ושמשות אחוריות כהות.
DS 3 קרוסבק נכנס לאחת הקטגוריות התחרותיות ביותר בשוק הרכב בה נמצאים מתמודדים ראויים, וההבדלים נובעים בעיקר מגישת היצרנית. DS 3 קרוסבק מצליח לבלוט בזכות עיצוב יוצא דופן, רמת אבזור עשירה, גימור מחניף וביצוע בעל אופי ייחודי.
DS 3 קרוסבק לא מיועד לכל אחד. הוא לא זול, ובניגוד לאח הגדול ניצב ממש קרוב למתחרים. הוא פונה מראש ללקוחות המחפשים רכב יוצא דופן ואקסלוסיבי ברמה של תכשיט, כזה המושך תשומת לב, מותיר רושם, ומעניק הרגשת ייחודיות על הכביש.
| DS 3 קרוסבק גרנד שיק ריבולי | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 3 צילינדרים 1,199 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 155/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 24.5/1,750 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,118 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,802 מ"מ |
| גובה כללי | 1,534 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,558 מ"מ |
| מיכל דלק | 44 ליטרים |
| נפח תא מטען |
350 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,205 ק"ג |
| מהירות מרבית | 208 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8.2 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 19.6 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 11.8 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 10 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 5 כוכבים מתוך 5 (2019) |
| רמת אבזור בטיחותי |
8 (מתוך 8) |
| מחיר |
204,990 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.