סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים
סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי העירוניים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי.
| סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, תא נוסעים, שימושיות, אבזור נוחות ובטיחות |
| חסרונות | מושב אחורי לא מתאים לשלושה נוסעים בוגרים |
סקודה קאמיק
לאחר השקות מוצלחות לרכבי הפנאי סקודה קודיאק וסקודה קארוק הפופולריים, משיק המותג הצ'כי בישראל את סקודה קאמיק שינסה להנגיש את ערכי השימושיות והתמורה הגבוהה של סקודה גם בסגמנט רכבי הפנאי העירוניים.
עיצוב ונוחות
סקודה קאמיק מעניק פרשנות נאה לקו העיצובי הנוכחי של סקודה ולמרות שהוא מתבסס על המשפחתית הקומפקטית סקודה סקאלה, הקשר העיצובי ביניהם רופף למדי. בחזית בולט הגריל המוכר של סקודה יחד עם פנסי חזית מפוצלים המציגים חתימת אור נאה. בחלק התחתון של הפגוש שבכה רחבה נוספת ועיטור מוכסף בקצהו.
סקודה קאמיק
הצללית מעניקה רושם של רכב גדול יותר. קו המותניים החד נמתח מחיבור מכסה המנוע אל הכנף הקדמית ועד לפנס האחורי. בתחתית הדלתות משטח שקוע, ולהשלמת עיצוב הפרופיל חצאיות צד מעודנות ופסי גגון כסופים. פנסי הלד האחוריים מציגים עיצוב מקורי וגרפיקה נאה עם תאורת איתות דינמית ייחודית בסגמנט. דלת תא המטען גדולה ומסיבית, עליה מתנוסס שם המותג באותיות גדולות במקום סמל המותג, ובקצה הגג ספוילר מעודן.
סקודה קאמיק מציג מראה פנאי מעודן ולא מצועצע, הוא מוותר על אלמנטים פופולריים כגון שילוב פלסטיק שחור בפגושים ובתי גלגלים מודגשים, אך מציע שלל פריטים מעוצבים אחרים כגון חישוקי גלגלים דו-גוניים בעיצוב ייחודי. רכב המבחן עטה צבע לבן שסייע לו להיטמע בסביבה ולא למשוך מבטים. בחירה בצבע נועז יותר כמו אדום או אפור בטון, תהלום את העיצוב הנאה.
סקודה קאמיק
המידות החיצוניות נדיבות ביחס לקטגוריה. אורכו של הרכב 4,241 מ"מ, רוחבו 1,793 מ"מ, גובהו 1,553 מ"מ, ובסיס הגלגלים ארוך מהמקובל ועומד על 2,651 מ"מ - כמעט כמו של מכונית משפחתית.
תא הנוסעים כולל פנל עליון העשוי מחומר נעים למגע בטקסטורה נאה. המסך המרכזי ניצב בתוך פנל בגימור דמוי אלומיניום מוברש התחום בפס כרום עדין הממסגר גם את פתחי המיזוג הצידיים. פתחי המיזוג המרכזיים נמוכים ומתחתם פקדי בקרת האקלים, תא פתוח גדול עם משטח טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי וחיבורי מדיה.
סקודה קאמיק
גלגל ההגה המעוצב קטום, מחופה בעור מחורר ונעים למגע. לוח המחוונים הדיגיטלי מציע שלל אפשרויות תצוגה עם כמות משתנה של אינפורמציה בשפה העברית. רכב המבחן הגיע עם תא נוסעים דו-גוני נאה המשלב צבע שחור ואוף וויט. איכות החומרים טובה מאוד עם דיפונים רכים ונעימים למגע בחלקים העליונים. גם איכות ההרכבה טובה, תא הנוסעים משדר רושם מוצק, ולא נשמעו קרקושי פלסטיקה במהלך הנסיעה. תאורת הלד בתא הנוסעים נאה ותאורת האווירה האדומה הנעימה את הנסיעה בחשיכה, אך התאכזבנו לגלות שאין תאורה בסוככי השמש.
הנדסת האנוש טובה לרוב. מרבית הפונקציות הנמצאות בשימוש יום יומי קלות לתפעול, אולם השליטה על עוצמת המיזוג מתבצעת באופן תמוה מהמסך המרכזי ולא באמצעות פקדים פיזיים. לתפריט המיזוג במסך המרכזי ניגשים באמצעות פקד פיזי באזור בקרת האקלים וזה מבלבל עוד יותר. פתחי המיזוג המרכזיים ממוקמים נמוך ומקפיאים בעיקר את יד ימין של הנהג. הפקדים שעל גלגל ההגה מוטמעים בתוך משטח אחד והחיווי הקטן שעליהם מצריך הסטת מבט מהכביש. המסך המרכזי מוצג בשפה העברית, רגיש למגע וקל לתפעול. פקדי המגע מעט לא נוחים לתפעול אך שמחנו למצוא גלגלת לשליטה בעוצמת השמע. שקעי USB-C ייאלצו אתכם להצטייד במתאם או בכבלים חדשים לחיבור טלפון נייד.
סקודה קאמיק
הכניסה פנימה נוחה בזכות מפתח רחב ודלתות עם פתיחה בזווית רחבה. בדלת הנהג נמצא אחד מסימני ההיכר של סקודה - מטריה מקורית עם תא ייעודי לניקוז מים. המושבים הקדמיים מוגבהים אך בכל זאת תידרשו להתכופף מעט כדי להתיישב בהם. המושבים נוחים ומציעים תמיכה טובה לירכיים וגם למותניים, משענות הראש גדולות אך מעט מרוחקות.
גם הכניסה למושב האחורי נוחה. בסיס המושב ארוך ומעניק תמיכה הולמת לרגליים, ומשענות הראש גדולות ומעניקות תמיכה טובה לצוואר. מרווחי הרגליים והראש טובים מאוד אך מרווח הכתפיים מצומצם יחסית ועל כן שלושה נוסעים בוגרים יחושו צפיפות. במרכז יוכל לשבת ילד שרגליו יופרעו ממדרגת תעלת ההינע הגדולה ומהקונסולה שבין המושבים הקדמיים הבולטת לעבר מרווח הרגליים של המושב האחורי. עם זאת, הנוסעים במושב האחורי ייהנו מחלונות כהים, צמד שקעי טעינה מסוג USB-C, ובאופן חריג לקטגוריה גם מפתחי מיזוג. עיגוני האיזופיקס במושב האחורי נגישים וממוקמים היטב, והתקן איזופיקס נוסף קיים גם במושב הנוסע הקדמי.
סקודה קאמיק
כיאה למותג, מציע סקודה קאמיק מערך תאי אחסון שימושי. משמאל לנהג מגירת אחסון עם דיפון פנימי, בין המושבים משענת יד מתכווננת למרחק החושפת תא אחסון עמוק, ותא הכפפות מדופן וממוזג. התאים בדלתות גדולים, יש כיסים גדולים בגב המושבים הקדמיים, כיסים קטנים בדפנותיהם, ומגירות מתחת למושבים הקדמיים.
נפח תא המטען עומד על 363 ליטרים ולאחר קיפול המושב האחורי יתקבל נפח של 1,395 ליטרים, אך רצפת ההטענה אינה שטוחה. את מושב הנוסע הקדמי ניתן לקפל לפנים וכך מתקבל שטח הטענה שימושי עבור פריטים ארוכים במיוחד. בתא המטען שפע אמצעי עיגון, סט רשתות למניעת תזוזה של חפצים, שקע 12v, ותאורה נשלפת ההופכת לפנס. הפטנטים החכמים נמצאים גם מתחת למכסה המנוע עם פתח מילוי נוזל שמשות שהופך למשפך.
סקודה קאמיק
שדה הראייה לפנים מוצלח לרוב אך קורות A עבות אילצו אותנו לעיתים לרכון קדימה בצמתים. הראות לצדדים ולאחור טובה. מראות הצד גדולות ומכסות שטח רחב, ומראת הצד של הנהג והמראה המרכזית כוללות עמעום אוטומטי.
כיול המתלים מרוסן ובכבישים עירוניים ניתן לחוש במפגעי הסלילה, אולם רק בורות גדולים או חדי שפה יגרמו לחבטה. ייתכן כי עם צמיגים בחתך גבוה יותר יתקבל שיכוך עדיף. נוחות הנסיעה משתפרת מחוץ לעיר עם ריסון מעולה וגם בכבישים גליים לא קיבלנו "מחלת ים". בידוד רעשי הרוח טוב וגם רעש המנוע נותר מחוץ לתא הנוסעים. בידוד רעשי הצמיגים לא מושלם אך לרוב לא מטריד.
ביצועים
יחידת ההנעה מוכרת לנו משלל דגמי קונצרן פולקסווגן. מדובר במנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר בהספק 115 כ"ס ב- 5,000 סל"ד ומומנט של 20.3 קג"מ הזמין החל מ- 2,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים שהפגינה העברות הילוכים מהירות וחלקות. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 10.0 שניות והמהירות המרבית עומדת על 193 קמ"ש. בנוסף מוצע מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים בהספק 150 כ"ס.
סקודה קאמיק
המנוע מתעורר בשקט וגם הרעידות והויברציות המאפיינות מנועי 3 צילינדרים נעדרות. ביצועי הרכב טובים והתחושה קלילה וזריזה. גם מחוץ לעיר כשהמהירות עולה, נשמר הקצב הטוב ותאוצות ביניים מתבצעות ללא תחושת מאמץ. מחסור קל בכוח הורגש רק בעליות ארוכות או בתאוצה תחת עומס מלא, אך בכל מצב אחר בתנאי יומיום סיפקה יחידת ההנעה את הסחורה.
התנהגות הכביש טובה ובטיחותית. כיול המתלים המרוסן מאפשר שמירה על זווית גלגול סבירה ורכינת המרכב אינה משמעותית. רמת האחיזה גבוהה והיכולת לשמור על קו הפניה הנבחר מרשימה. תחת עומס נרשמה נטייה לתת היגוי שניתן למתן בקלות. משקלו של ההגה טוב וגם הדיוק אך הוא אינו מספק מידע לנהג. הבלמים טובים ולא הפגינו דעיכה במאמץ.
צריכת דלק
במבחן הדרכים שלנו רשם סקודה קאמיק צריכת דלק משולבת של 14.1 ק"מ לליטר בשעה שמחשב הדרך הראה נתון מעט פסימי של 13.0 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 50 ליטרים מאפשר טווח נסיעה של כ- 650 קילומטרים בין תדלוקים. סקודה קאמיק מדורג בקבוצת זיהום 7 מתוך 15.
סקודה קאמיק
אמינות ועלויות אחזקה
סקודה הוא מותג הרכב האירופאי הנמכר ביותר בישראל. דגמי סקודה שצוידו בתיבות הילוכים רובוטיות כפולות מצמדים סבלו בעבר מתקלות במוח הגיר ומבלאי מואץ של המצמדים, אולם מאז רמת האמינות של תיבות ההילוכים השתפרה וכמות התקלות פחתה באופן משמעותי.
במשאל שערך ארגון J.D. Power בגרמניה המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה סקודה למקום השני מתוך 23 יצרנים. עם זאת, חשוב לציין שבאירופה הגרסאות הפופולריות מצויידות במנוע דיזל ובתיבת הילוכים ידנית - שילוב נדיר בישראל.
סקודה קאמיק
סקודה קאמיק משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה לשנתיים ללא הגבלת קילומטרים. הרחבת אחריות לשנה השלישית מוצעת תמורת 1,000 ₪. מרווח הטיפולים עומד על שנה או 15,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. עלויות הטיפולים והחלפים לא מפורסמות ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.
בטיחות
ארגון Euro NCAP בחן את סקודה קאמיק בשנת 2019 והעניק לו ציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 96% בהגנה על נוסעים בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 80% בהגנה על הולכי רגל, ו- 76% על תפקוד מערכות הבטיחות.
סקודה קאמיק
סקודה קאמיק משווק בישראל עם מפרט אבזור בטיחות עשיר בשתי רמות הגימור וכולל 9 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית הפעילה עד לעצירה מלאה ובזינוק מחדש, התרעה על תנועה חוצה מאחור, וחיישני חניה אחוריים מקוריים. אבזור הבטיחות מזכה את הקאמיק בציון 7 מתוך 8 על פי משרד התחבורה.
תמורה למחיר
סקודה קאמיק משווק עם שתי יחידות הנעה ובשתי רמות אבזור. רמת האבזור אמבישן מוצעת במחיר 125,000 ₪ עם מנוע 1.0 ליטר או 131,000 ₪ עם מנוע 1.5 ליטרים. רמת אבזור זו כוללת בין היתר בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי, כוונון גובה למושבים הקדמיים, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' בשפה העברית,תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, שמשות אחוריות כהות, מראות צד עם חימום, קיפול חשמלי ועמעום אוטומטי בצד הנהג, תאורת ראשית מסוג לד, וחישוקי 16 אינץ'.
רמת האבזור סטייל מוצעת במחיר 135,000 ₪ עם מנוע 1.0 ליטר או 141,000 ₪ עם מנוע 1.5 ליטרים, וכוללת בנוסף לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' בשפה העברית, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, תאורת אווירה, מפתח חכם, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, סט רשתות לתא המטען, פנסי לד אחוריים עם תאורת איתות דינמית, וחישוקי 17 אינץ'.
רכבי הפנאי בגודל בינוני כגון יונדאי טוסון וקיה ספורטאז' נוגסים במכירות של המשפחתיות המסורתיות ונראה שכעת גם סגמנט רכבי הפנאי העירוניים כולל כמה דגמים במידות נדיבות יחסית אשר יכולים להוות אלטרנטיבה ראויה למכונית משפחתית ובמחיר נגיש. סקודה קאמיק מציע את אחת החבילות המשפחתיות השלמות ביותר בסגמנט רכבי הפנאי העירוניים.
סקודה קאמיק מציג עיצוב נאה, תא נוסעים איכותי, רמת אבזור גבוהה בדגש על אבזור בטיחות מקיף, ויחידת הנעה המספקת ביצועים טובים לצד צריכת דלק חסכונית. לסקודה קאמיק יש את כל הכלים כדי להפוך לאחד הדגמים המבוקשים ביותר של היצרנית הצ'כית ולאחד הבולטים בקטגוריית רכבי הפנאי העירוניים.
| סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 3 צילינדרים 999 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 115/5,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 20.3/2,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,241 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,793 מ"מ |
| גובה כללי | 1,553 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,651 מ"מ |
| מיכל דלק | 50 ליטרים |
| נפח תא מטען |
363 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,251 ק"ג |
| מהירות מרבית | 193 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 10.0 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 20.0 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 14.1 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 7 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 5 כוכבים מתוך 5 (2019) |
| רמת אבזור בטיחותי |
7 מתוך 8) |
| מחיר |
135,000 ₪ |

תפריט נגישות








סקודה קאמיק. רכב טוב למי שמוכן לסבול רעשי כביש/רוח/צמיגים.
חוצמזה שהיבואן החמדן מייבא את הקאמיק עירומה מאיבזור ומסורסת מחדוות הקנייה, וואלה רכב חמוד לפראיירים שאינם מודעים למושג " נוחות והנאה מנהיגה". נסיעה טובה.
לא שווה את המחיר, היבואן גונב לכם את כל התוספות.
מדינה של נוכלים ברשיון.
הגירסא המפוארת ביותר מגיעה לישראל עירומה מהאיבזור המקורי העשיר
והיבואן החוצפן עוד מוסיף חטא על פשע כאשר הוא גובה כ-17 אלף יורו יותר בדיוק מאותו הדגם הנמכר באירופה רק שהאסון הנורא הוא שהסקודה קאמיק( ניקח את הקאמיק 1.5 ליטר ברמת גימור סטייל למשל)מגיעה עירומה ומבויישת מכל האיבזור העשיר והאטרקטיבי משום שהיבואן הולך על שיטת מינימום איבזור ומקסימום רווחים, כל מה שתראו על הסקודה קאמיק YouTube יישאר כפנטזיה מתוקה ודמיונית. איתות דינאמי בחזית הרכב לא תקבלו, מגירות מתחת למושבים לא תקבלו, גומיות נשלפות עם פתיחת הדלתות לשם הגנה לא תקבלו, מגשים לנוסעים מאחור לא תקבלו, בלם יד חשמלי לא תקבלו, תאורה במראות האיפור לא תקבלו, אור גבוה אוטומטי לא תקבלו, משענת יד לנהג נמוכה מדי ולא מתכווננת, בלם יד ( הנד ברקס) המעלה זכרונות נוגים משנות ה-80 , מכסה מנוע הנתמך ע'י עמוד ברזל סטייל סוסיתא רום כרמל, מזגן שלא מתאים לחום הישראלי, עכשיו היבואן הוריד גם את ערכת הרשתות לתא המטען ולפנים הרכב וגם את הפנס הנשלף שהיה בתא המטען. עכשיו נותר ליבואן לייבא את הקאמיק ללא הגה וללא גלגלים והתמונה מושלמת. ועל השירות של צ'מפיונס מוטורס ועל שלל השקרים שלהם באמת חבל להרחיב את הדיבור.
תאורת אוירה
אצלי בקאמיק תאורת האווירה בצבע תכלת ולא אדום, אפשר לשנות את הגוון?
סקודה קאמיק רכב מצויין, חבילה מושלמת למשפחה זורמת.
רכשתי את הקמיק בדרגת גימור 'סטייל' המקסימה עם מנוע פשוט מצויין וחזק בנפח של 1.5 ליטר, צבע שחור מטאלי מדהים( יותר אילוץ מלאי מאשר בחירה) ותא נוסעים שלא מבייש מכוניות יקרות בהרבה יותר. רכב מאובזר לעילא, מרווח מאוד, זמינות כח מנוע בשפע ובנמרצות וחדווה יוצאי דופן בסגמנט. מערכת מולטימדיה מצויינת עם מסך 9.2 אינץ' המגיב מיידית לכל נגיעה, 8 רמקולים באיכות טובה מאוד שלא היית מביישת מכוניות יוקרה, תפריט בעברית מלאה המוצג גם בלוח המחוונים הדיגיטלי הענק (10.3 אינץ')הגה נעים וכייפי למגע ואחיזה, תאורת פנים מפנקת ובהירה, תאורת חוץ לדים כולל איתות אחורי רץ(דינאמי) כמו ברכבי אודי שמחירם פי 4 ויותר. אחלה כתבה. פשוט כייף.