פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל
פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולקסווגן טי-קרוס כדי לבלוט בזירה הצפופה של רכבי הפנאי האופנתיים. למבחן שלנו התייצבה גרסת קומפורטליין הבסיסית שמחירה עומד על 129,900 ₪.
| פולקסווגן טי-קרוס קומפורטליין 1.0 ליטר טורבו אוטומט | |
|---|---|
| יתרונות | בטיחות, צריכת דלק, איכות נסיעה |
| חסרונות | מנוע לא נעים בסל"ד נמוך, אבזור |
פולקסווגן טי-קרוס
עיצוב ונוחות
העיצוב נאה ואינו משאיר מקום לספק בנוגע למותג. רכב המבחן הגיע בצבע רוז' מטאלי נעים לעין המדגיש את קווי העיצוב החדים והפרטים הקטנים. החזית מתאפיינת בעיצוב אגרסיבי הכולל מכסה מנוע עם תפיחות בצידיו אשר גלויות לעין בזמן הנהיגה ותורמות לתחושה של רכב חזק. פנסי הרכב גדולים ויעילים ובפגוש משתלבים באופן מוצלח פנסי הערפל ותאורת היום. עיטורי כרום משלימים את מראה הרכב הקשוח מלפנים.
פולקסווגן טי-קרוס
בתי הגלגלים קיבלו ניפוח קל וחיפוי פלסטיק שחור מדגיש את החישוקים הנאים בגודל 16 אינץ'. לאורך הדלתות קו מותניים בולט המבליט את שריריו כמו מתעמל מול מראה במכון הכושר. מאחור יחידות תאורה המחוברות בעזרת מחזיר אור לרוחב דלת תא המטען, וספויילר נאה בחלק העליון. התחברנו לעיצובו של פולקסווגן טי-קרוס, הוא בהחלט רכב שנעים לפגוש בבוקר.
בתוך הרכב לא נרשמו קריאות התפעלות. תא הנוסעים מעוצב כולו בגווני אפור ושחור, למעט דיפון התקרה בצבע בז'. העיצוב פונקציונלי וכולל כל מה שנדרש לתפעול הרכב במרחק הנפת אצבע על גלגל ההגה הנאה. הפקדים על הדשבורד ברורים למראה ולתפעול אך לעיתים דורשים לחיצה מעט חזקה מהמצופה ברכב כזה. מסך מגע בגודל 8.5 אינץ' במרכז הקונסולה אחראי לריכוז כל המידע ההכרחי לגבי הרכב ומאפשר קישוריות מלאה למכשיר הנייד דרך בלוטות'. ממשק מערכת ההפעלה אינו חף מטעויות. כדי לחזור למסך ה- Waze למשל, נדרשת לחיצה ארוכה ולא בטיחותית על הכפתור הרלוונטי במסך.
פולקסווגן טי-קרוס
לוח המחוונים אנלוגי בגרסת הכניסה הנבחנת קומפורטליין ודיגיטלי בגרסת קומפורטליין פלוס. בין מד המהירות ומד הסל"ד מסך דיגיטלי קטן עבור מחשב הדרך הנשלט מההגה. לוח המחוונים פונקציולי, קריא ונוח אם כי חסר חיווי של אור דרך, דבר המחייב הסטת המבט לעבר מתג האורות כדי לוודא שהם אכן דולקים.
פולקסווגן טי-קרוס
איכות ההרכבה, כמצופה מהמותג, מעולה בכל חלק בתא הנוסעים. לא חשוב לאיזה בור בכביש יכנס הטי-קרוס, אף פלסטיק לא ישמיע ציוץ. איכות החומרים לעומתה טעונת שיפור. דיפוני הדלתות והדשבורד בגווני אפור לא תורמים לאווירה והמגע בהם אינו נעים. עם זאת, רוב המשטחים איתם באים במגע באופן קבוע, ביניהם ההגה, ידית ההילוכים ומשענות היד, עשויים מחומרים איכותיים ונעימים למגע.
בעזרת הגג הגבוה, מרווח הראש מעולה בכל המושבים. בשילוב עם שטח חלונות גדול מתקבלת תחושת מרחב נינוחה התורמת לשהייה מהנה ברכב. במושבים הקדמיים תנוחת הנהיגה גבוהה יחסית ושדה הראייה מעולה לכל הכיוונים. קורות ה- A אומנם עבות יחסית אך הנהג נחשף רק לחלקן הצר ולכן אין הן פוגמת בשדה הראייה. מראות הצד גדולות דיין ומכסות שטח רחב. המראה המרכזית אמנם קטנה אך מתאימה בדיוק לגודל החלון האחורי ומתכהה אוטומטית בזמן סינוור מאחור. לצפייה על המתרחש במושב האחורי תוכלו להוסיף מראה פנורמית קטנה.
פולקסווגן טי-קרוס
המושבים בגרסת קומפורטליין בסיסיים ואינם עוטפים מספיק, במיוחד באיזור המותניים והירכיים, אך גם אחרי שעות ארוכות של נהיגה היו נוחים, בעיקר בזכות תנוחת הישיבה הגבוהה. משענת היד המתכווננת מוסיפה לתחושת הנוחות. כניסה ויציאה מהרכב נעשית בקלות וללא מאמץ הודות לגובה המושבים ומפתח הדלתות הרחב.
הספסל האחורי נע על גבי מסילה לפנים ולאחור לטובת הגדלת שטח תא המטען. מרווח הרגליים טוב ומרווח הכתפיים יהיה בעייתי רק במידה וישבו שלושה בוגרים מאחור. מדרגת הינע בולטת תפריע לנוסע במרכז המושב האחורי וחבל שפתחי מיזוג ייעודיים נעדרים מהמפרט. הדלתות כבדות על צירן ולעיתים נדרש מעט יותר כוח מהצפוי לסגירתן.
פולקסווגן טי-קרוס
פולקסווגן טי-קרוס מצוייד במגוון פתרונות אחסון. מתחת למושב הנוסע מגירה נוחה ויעילה, מתחת למושב הנהג מדף אחסון שאינו נשלף, ובכל הדלתות תאי אחסון גדולים. בין המושבים יש מחזיקי כוסות ומתחת למשענת היד המתכווננת מלפנים חלל אחסון עמוק. בחלקו התחתון של הדשבורד משטח טעינה אלחוטית לסמארטפון ומעליו שני שקעי USB. ליושבים מאחור שני שקעי USB נוספים כדי שלא יהיה חלילה רגע נטול טאבלט, ומעליהם שטח אחסון קטן שמתאים אולי לקופסת מסטיקים קטנה.
תא המטען בנפח 380 עד 455 ליטרים, תלוי במיקום שורת המושבים האחורית. כשהמושבים מקופלים מזנק נפח תא המטען ל- 1,281 ליטרים. ניתן להפוך את רצפת תא המטען לשטוחה עם הרמת מדף הרצפה לגובה שפת ההטענה, טריק פשוט ונוח היוצר חלל נוסף בין הגלגל הרזרבי (בגודל מלא) לרצפת תא המטען, בו נכנס באלגנטיות הכיסוי הפנימי של תא המטען. רוחב תא המטען עומד על 99.8 ס"מ בין בתי הגלגלים ו- 120 ס"מ מעל בתי הגלגלים.
פולקסווגן טי-קרוס
הפתעה נעימה מתגלה כאשר פולקסווגן טי-קרוס נוסע בכביש משובש. גם הבורות העמוקים שהתגלעו בכבישי עמק חפר לאחר הגשמים לא גרמו לשום דרמה בתא הנוסעים. גרסת הקומפורטליין הנבחנת מצוידת בצמיגי הנקוק בחתך גבוה במידה 205/60 המקנים נוחות נסיעה מצוינת בכבישים עירוניים גרועים. בכביש גלי לעומת זאת, התנדנד הרכב קצת יותר מהרצוי. בידוד הרעשים טוב ומאפשר שיוט רגוע ונינוח גם במהירות גבוהה. באחד מימי המבחן נחשף הרכב לרוחות צד חזקות שנשמעו בתוך הרכב אך אין זה מצב יומיומי.
ביצועים
פולקסווגן טי-קרוס מצויד במנוע בנזין צנוע 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר אך מגדש הטורבו הופך אותו ליעיל בכל תוואי דרך. המנוע מפיק 115 כ"ס ב- 5,500 סל"ד ומומנט של 20.4 קג"מ בטווח 2,000-3,500 סל"ד. בזמן המבחן מדדנו תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 10.5 שניות (10.2 שניות לפי נתון היצרן) המאשרת כי מדובר ברכב שיעמוד בקצב התנועה ללא קושי.
פולקסווגן טי-קרוס
תיבת ההילוכים נעימה ופעולתה חלקה, אך נוטה להחליף הילוכים בקצב מהיר כך שההילוך החמישי משולב כבר במהירות 40 קמ"ש. אופי זה תורם באופן ניכר לחיסכון בדלק אך גורם למנוע לעבוד בסל"ד נמוך המייצר ויברציות לא נעימות בתא הנוסעים. תאוצות הביניים טובות, אם כי דורשות מהנהג לחיצה החלטית על הדוושה, אחרת תסרב התיבה להוריד הילוך ותישאר בהילוך הגבוה ביותר האפשרי. בתאוצות חזקות ובסל"ד גבוה, נשמע רעש המנוע ומלווה ברטט קל של מאמץ, אך המאמץ משתלם והטי-קרוס יודע לשמור על קצב מהיר.
מעט פוגמת בהנאה בקרת השיוט האדפטיבית אשר מבינה באיחור מעבר בין נתיבים לטובת עקיפה, כך שיש לחכות עד שהמערכת תאיץ את הרכב בנתיב העקיפה. במקרה כזה על הנהג לעזור למערכת עם לחיצה החלטית על דוושת הבנזין כדי לא לאבד מהירות. תפעול המערכת מגלגל ההגה נוח ולא מצריך הורדת עיניים מהכביש.
כאשר מנסים לבדוק את יכולות הרכב בכביש מפותל, תורגש נטייה קלה להיגוי יתר הנובעת מחלק אחורי מעט כבד, אך אין הדבר פוגם בתחושת הביטחון והיציבות שהרכב מעניק לנהג. ההיגוי מדויק ומתקשר יותר מהמצופה. הבלמים מספקים יכולת עצירה טובה וגם על כביש רטוב משרים תחושת ביטחון בעזרת היזון חוזר מהדוושה.
פולקסווגן טי-קרוס
פולקסווגן טי-קרוס כנראה לא יגרום לכם לחפש כביש מפותל לנהיגה ספורטיבית, אך הוא בהחלט מהנה לנהיגה.
צריכת דלק
במבחן שלנו אשר כלל נהיגה די מאומצת, רשם פולקסווגן טי-קרוס צריכת דלק של 15 ק"מ לליטר. בנסיעה רגועה יותר ניתן להגיע בקלות לצריכת דלק משולבת של כ- 17 ק"מ לליטר. קיבולת מיכל הדלק עומדת על 40 ליטרים כך שניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 9 מתוך 15.
פולקסווגן טי-קרוס
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי פולקסווגן נחשבת בינונית. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2019 דורגה פולקסווגן במקום ה- 18 מתוך 28 יצרנים, עם ירידה של 2 מיקומים מדירוג קודם בשנת 2018. פולקסווגן טי-קרוס משווק עם אחריות יצרן ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.
פולקסווגן טי-קרוס
בטיחות
פולקסווגן טי-קרוס קיבל ציון מרבי של חמישה כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCAP עם ציון כמעט מושלם של 97% בהגנה על נוסעים בוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 81% בהגנה על הולכי רגל, ו- 80% עבור תפקוד מערכות הבטיחות.
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, מערכת ניטור מרחק מלפנים, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, והתרעה על עייפות הנהג.
פולקסווגן טי-קרוס
גרסת קומפורטליין כוללת בנוסף מערכת לניטור שטחים מתים. מערכות הבטיחות המתקדמות עובדות טוב וכמעט אינן מצריכות תקופת הסתגלות. בנסיעה רגועה, בקרת הסטייה מנתיב הנסיעה נכנסת לפעולה בזמן נכון ולא באגרסיביות. לעיתים מופיעה על המסך התרעה לאי אחיזה בהגה גם כאשר הנהג אוחז בו. ציון הבטיחות על פי משרד התחבורה הישראלי הינו 6 ו- 7 מתוך 8, בהתאם לרמת האבזור.
תמורה למחיר
פולקסווגן טי-קרוס קומפורטליין משווק בישראל במחיר 129,900 ₪ וכולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ', מערכת App Connect לחיבור הטלפון הנייד באמצעות Apple CarPlay או Android Auto, שליטה מההגה על מערכת השמע ומחשב הדרך, טעינה אלחוטית לנייד, 6 רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת, מצלמה אחורית, תאורת חניה אוטומטית, חיישן תאורה וגשם, מראה מרכזית מתכהה וחישוקים קלים בגודל 16 אינץ'.
גרסת קומפורטליין פלוס מוצעת במחיר 139,900 ₪ ומוסיפה לרשימה כניסה והתנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי, מושבי קומפורט משופרים, חלונות אחוריים כהים, וחישוקים קלים בגודל 17 אינץ'.
פולקסווגן טי-קרוס מציע עסקה טובה למשפחה קטנה או לחובבי הישיבה הגבוהה. הוא בטיחותי, נוח, המנוע חזק וחסכוני, ותג המחיר נגיש יחסית. חסרונותיו העיקריים הם רשימת אבזור דלה ביחס למתחרים במחיר דומה, ותא נוסעים קודר ופשוט בגרסת הבסיס. פולקסווגן טי-קרוס יתאים למי שמבקש איכות נסיעה טובה ורכב פנאי קומפקטי, יעיל ואופנתי.
| פולקסווגן טי-קרוס קומפורטליין 1.0 ליטר טורבו אוומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 3 צילינדרים 999 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 115/5,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 20.3/2,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,108 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,760 מ"מ |
| גובה כללי | 1,559 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,551 מ"מ |
| מיכל דלק | 40 ליטרים |
| נפח תא מטען |
380/455/1,281 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,275 ק"ג |
| מהירות מרבית | 193 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 10.2 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 22.2 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 15.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 9 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 5 כוכבים מתוך 5 (2019) |
| רמת אבזור בטיחותי |
6 מתוך 8) |
| מחיר |
129,900 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.