אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו
אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מתיחת הפנים של אאודי Q7 הכוללת עיצוב חיצוני מעודכן, תא נוסעים חדש לחלוטין שהושאל מאאודי Q8 המרשים, תוספת אבזור נוחות ובטיחות, וכמובן יחידות הנעה חדשות המשלבות מערכת מיקרו היברידית במתח 48V. למבחן שלנו התייצב רכב הפנאי החסון בגרסת 50 TDI לימיטד שמחירה 590,000 ₪.
| אאודי Q7 50 TDI quattro | |
|---|---|
| יתרונות | תא נוסעים, מרווח לחמישה נוסעים, נוחות נסיעה |
| חסרונות | גמלוני, תמרון בעיר ובשטח |
אאודי Q7
עיצוב ונוחות
במסגרת מתיחת הפנים זכה אאודי Q7 לעיצוב קליל ואתלטי יותר ביחס לדגם היוצא. החזית החדשה כוללת גריל ענק עם שש צלעות כרום, פגוש המדגיש את מרווח הגחון המוגדל ויכולת השטח, ופנסים חדשים עם תאורת LED מטריקס. החלק האחורי קיבל טיפול עמוק יותר וכולל פס אלומיניום המחבר בין הפנסים ומדגיש את רוחבו של הרכב, יחידות תאורה צרות עם גרפיקה מודרנית, ופגוש אגרסיבי יותר למראה. התוצאה הסופית מלאת נוכחות ונראית מודרנית ודינמית משמעותית ביחס לדגם הפורש. למרות כל אלו, עם מידות ענק הכוללות אורך של 5,052 מ"מ, רוחב של 1,968 מ"מ, וגובה של 1,668 מ"מ, עדיין סובל אאודי Q7 מהופעה גמלונית מעט ביחס למתחרים.
אאודי Q7
השדרוג המשמעותי ביותר במתיחת הפנים חל בתא הנוסעים שהושאל ישירות מאאודי Q8 ומציג עיצוב הייטקי, אוורירי ומוצלח הרבה יותר מקודמו. הדשבורד, הדיפונים, והפקדים כולם עשויים מחומרים איכותיים. בכל פינה מצאנו עור רך, דיפוני עץ, פקדים בגימור אלומיניום, והרכבה סופר מוקפדת בגימור מושלם.
הקונסולה המרכזית מכוונת כלפי הנהג וכוללת שני מסכי מגע גדולים ברזולוציה גבוהה. הצג המרכזי בגודל 10.1 אינץ' מציג את מערכת הבידור והתקשורת MMI, ומתחתיו מסך נוסף בגודל 8.6 אינץ' השולט על בקרת האקלים, פונקציות נוחות שכיחות והזנת טקסטים. בנוסף לאלו, כולל אאודי Q7 גם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' שופע אפשרויות תצוגה לבחירה. כמו כן, מצאנו שליטה קולית וקישוריות מקיפה המאפשרת לשבעה נהגים להזין את העדפותיהם לגבי 400 פרמטרים בהתאמה אישית. מערכת שמע מבית BOSE עם 19 רמקולים אחראית על חוויה ווקאלית מדהימה ומפיקה סאונד נקי ופיזור קול מושלם כאשר כל החלונות סגורים.
אאודי Q7
בניגוד למערכת ה- MMI היוצאת אשר תופעלה ע"י פקדים בין המושבים הקדמיים, תפעול המערכות בדור החדש מתבצע באמצעות מסכי מגע. השיטוט בין התפריטים המרובים ותפעול מלוא הפיצ'רים דורש תקופת לימוד, אך בהתחשב בריבוי האפשרויות, התפעול אינטואיטיבי ורספונסיבי מאוד, בין היתר בזכות גרפיקה נעימה, ממשק יעיל, וצגי מגע המגיבים ללחיצה ברטט קל המקנה תחושה של לחיצה על פקד פיזי. כשיורד הלילה, ניתן ליהנות משלל אפשרויות של תאורת אווירה המוסיפה עושר רב לתא הנוסעים היוקרתי.
אאודי Q7
המושבים באאודי Q7 פשוט מעולים. הנוסעים מלפנים יהנו ממושבים רחבים, נוחים ותמיכה הגונה. ניתן לכוונן חשמלית את תמיכת הירכיים והשכמות, בנוסף לשלל הכיוונונים החשמליים המוכרים. שורת המושבים האמצעית מציעה אירוח ברמה גבוהה וכיוונון ידני לזווית משענת הגב. הנוסעים בשורת המושבים השניה יהנו גם מאיזור בקרת אקלים נפרד, שקעי טעינה, ומרווח עצום. נוסע שלישי לא יצור צפיפות אך יתפשר על מושב קשיח וישיבה בפיסוק רגליים עקב מדרגת הינע בולטת.
אאודי Q7
הכניסה והיציאה בשתי השורות הראשונות נוחות מאוד בזכות מפתח דלתות ענקי, אך נמוכי קומה עלולים לחוש כי הם מטפסים אל התא הגבוה. לאלו מאפשרת מערכת מתלי האוויר את הנמכת המרכב לשם הקלה על הכניסה והיציאה מהרכב.
שורת המושבים השלישית מיועדת לשני ילדים שגובהם אינו עולה על 1.60 מטרים עקב מרווח מצומצם וגישה מוגבלת. המושבים בשורה זו מתקפלים חשמלית כהמשך של רצפת תא המטען.
אאודי Q7
בתא הנוסעים פתרונות אחסון רבים, ביניהם תא רדוד לסמארטפון עם שני שקעי USB מתחת למשענת היד המרכזית, תא עם מחזיקי כוסות הממוקם ליד ידית ההילוכים, תא כפפות גדול, מואר ומדופן היטב, ותאי אחסון בדלתות. תא המטען כולל נפח עצום של 865 ליטרים בקיפול שורת המושבים השלישית. שפת ההטענה גבוהה אך מתג ייעודי מאפשר את הנמכת המרכב בעזרת מתלי האוויר לטובת הנמכת שפת ההטענה. ברצפתו של תא המטען נמצאים מגבר, סאב וופר, וערכה לתיקון תקרים.
התנעה מתבצעת באמצעות לחצן אלומיניום הממוקם בסמוך לידית ההילוכים. מוט ההילוכים אינו נע על גבי מסילה ושילוב להילוך דרייב מתבצע באמצעות דחיפת מוט ההילוכים פעמיים כלפי מטה. תחילת התנועה בעיר מתרחשת בנינוחות. בולמי האוויר האדפטיביים ברכב המבחן מסדרים לענק הגרמני נוחות נסיעה משובחת ברוב תנאי הדרך. הם משככים מהמורות בצורה פרוגרסיבית ונעימה במצב קומפורט. בתוך העיר מצליחים המתלים להעלים ולגהץ את רוב מפגעי הכביש. פסי האטה מרוסנים ביעילות גם במהירות גבוהה אם כי בורות ומכסי ביוב מורגשים ומצליחים להעביר חבטות מרוסנות אל תא הנוסעים. לא מדובר במרבד קסמים, אך המשקל הרב יחד עם מערכת המתלים האיכותית עושים עבודה מופלאה.
אאודי Q7
גלים ושינויי גובה מרוסנים בכביש המהיר ללא בעיה, והעברת המתלים למצב ספורט משפרת את כושר הריסון. תא הנוסעים שקט מאוד גם במהירויות של כביש 6 וניכר כי אאודי השקיעה רבות בחומרי בידוד והשתקת רעשים מכל הסוגים.
ביצועים
יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו דיזל V6 בנפח 3.0 ליטרים בהספק 286 כ"ס ומומנט של 61.2 קג"מ המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה קוואטרו. התאוצה מאפס למאה קמ"ש בגרסה זו אורכת 6.3 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 241 קמ"ש.
אאודי Q7
יחידת ההנעה כוללת מערכת Mild Hybrid המבוססת על אלטרנטור-מתנע במתח 48V וסוללת ליתיום הממוקמת על הציר האחורי. מערכת זו מאפשר שיוט במהירויות 55-160 קמ"ש ונסיעה במהירות של עד 22 קמ"ש על טהרת החשמל, כך שניתן לנסוע במשך 40 שניות ללא פליטת מזהמים.
הביצועים על הכביש חזקים ומושגים ללא מאמץ, תוך רכיבה על גל המומנט העצום. יציאה מהמקום חושפת השהיית טורבו מוחשית, אך ברגע שזה נכנס לפעולה מתקבל דחף ליניארי המשגר את 2.4 הטונות במהירות מרשימה מאוד. תאוצות הביניים מרשימות עם תחושת מנוע שרירי. מעבר למצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה מחדד את התגובות, אך על אף קצב התקדמות הדומה למכונית ספורטיבית, הממדים הנכבדים, המשקל הרב, והבידוד המעולה, משקרים ביחס לביצועים המהירים בפועל.
אאודי Q7
יכולת גיהוץ השבילים מרשימה מאוד. ההנעה הכפולה מספקת שפע אחיזה בשבילי כורכר כך שמתאפשר קצב התקדמות מפתיע. בפרק השטח הופתענו לטובה מיכולת העבירות. כשמתלי האוויר במצב שטח, המרכב מוגבה ב- 80 מ"מ נוספים עד למהירות 30 קמ"ש ובכך ניתן לצלוח שטח אפילו בתוואי סלעי. במצב מוגבה, מתלי האוויר נוקשים אך מדובר בתופעת לוואי ידועה של מתלי אוויר אדפטיביים. ניתן לסכם את יכולת השטח כמכובדת בהחלט, וכנראה שתענה על כל הצפיות של הרוכש הפוטנציאלי לרכב פנאי שטח יוקרתי, ואף מעבר לכך. האמיצים שיעזו לאתגר את יכולת העבירות ברכב שמחירו כ- 600,000 ₪, יגלו שחרף הטכנולוגיה המרשימה, לא מדובר בתחליף לרכב שטח טהור עם שלדת סולם, סרנים חיים, מיגון תחתון, ופגושים מתאימים.
אאודי Q7
הפרק הדינמי מיותר למדי ברכב כמו אאודי Q7 אך בכל אופן נציין כי על אף שלל הטכנולוגיות ומתלי האוויר המופלאים, לפיזיקה חוקים משלה. מרכז כובד גבוה ומשקל עצמי של 2.4 טונות יוצרים רכינת מרכב מורגשת בפניות מהירות. כניסה מהירה לפניה תשדר לנהג כי לא לאתגרים מסוג זה נועד הרכב. מצב ספורט במתלים אכן משפר את היכולת אך נוחות הנסיעה נפגמת קשות מכך. הבלמים יעילים ומצליחים לבלום את הענק הכבד באופן מרשים.
צריכת דלק
במהלך ימי המבחן אשר כללו נסיעה מנהלתית ברובה, קטעי שטח, וכמה קטעים דינמיים, התקבלה צריכת דלק ממוצעת של 10.0 ק"מ לליטר. מדובר בצריכת דלק טובה מאוד בהתחשב במשקל העצום ובביצועים הזריזים, אך רחוקה מנתון היצרן המצהיר על 14.7 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 85 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 800 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר בגרסה זו הינה 15 מתוך 15.
אאודי Q7
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי אאודי נחשבת טובה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2019 דורגה אאודי במקום השביעי מתוך 28 יצרנים עם ירידה של 3 מקומות ביחס לדירוג בשנת 2018. אאודי Q7 החדש נהנה מאחריות מלאה לשלוש שנים ללא הגבלת קילומטרים.
מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית כלמוביל. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 50 עם עבר נטול תביעות ושלילות רשיון עומדת על כ- 30,000 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 2,200 ₪.
בטיחות
במבחן הריסוק של ארגון Euro Ncap אשר נערך בשנת 2019 קיבל אאודי Q7 ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות עם ציונים של 92% בהגנה על בוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, וציון 72% על מערכות עזר לבטיחות. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הישראלי הינה 7 מתוך 8.
אאודי Q7
אבזור הבטיחות כולל בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת סיוע לכניסה בטיחותית לצומת, מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת לניטור שטח מת ומניעת פתיחת דלתות במצב סכנה, ניטור תנועה צולבת מאחור, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, מערכת חניה אוטומטית, ומערך מצלמות 360 מעלות.
תמורה למחיר
אאודי Q7 ברמת אבזור לימיטד מוצע במחיר של- 590,000 ₪ עם מנוע דיזל בהספק 286 כ"ס או עם מנוע בנזין בהספק 340 כ"ס. אבזור הנוחות כולל בין היתר מערכת שמע מבית BOSE עם 19 רמקולים, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם זיכרון וחימום, ריפודי עור, גג פנורמי, מערכת בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורי שליטה, מצלמות 360 מעלות, בורר מצבי נהיגה, דלתות עם סגירת ואקום רכה, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית, פנסי לד מטריקס עם איתות דינמי מלפנים ומאחור, מתלי אוויר אדפטיביים, וחישוקי 21 אינץ'.
אאודי Q7 מציע תא נוסעים מודרני ומפנק, נוחות נסיעה גבוהה בזכות מתלי אוויר, מרווח אדיר לחמישה נוסעים, אופציה לשבעה מושבים, ויכולת שטח מכובדת. רכב המבחן המצוייד במנוע דיזל מציג מערכת הנעה חזקה, חלקה וחסכונית המספקת ביצועים מעולים וחסרי מאמץ.
אאודי Q7 יתאים ללקוחות המחפשים רכב יוקרתי, מרווח, מפנק ומאובזר המתאים להובלת חמישה נוסעים בוגרים בנוחות מרשימה עם אופציה להובלת 7 נוסעים. כל זאת במעטפת של מותג ייצוגי שאינו מוחצן מדי אך משדר את הסטטוס הנכון.
| אאודי Q7 50 TDI quattro | |
|---|---|
| מנוע | טורבו דיזל 6 צילינדרים 2,967 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 286/3,500-4,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 61.2/2,250-3,250 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 5,052 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,968 מ"מ |
| גובה כללי | 1,668 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,996 מ"מ |
| מיכל דלק | 85 ליטרים |
| נפח תא מטען |
865ליטרים |
| משקל עצמי | 2,396 ק"ג |
| מהירות מרבית | 241 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 6.3 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 14.7 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 10.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 5 כוכבים מתוך 5 (2019) |
| רמת אבזור בטיחותי |
7 (מתוך 8) |
| מחיר |
590,000 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.