קופרה אטקה מציע ביצועים ספורטיביים בחבילה משפחתית נוחה ושימושית
ברשותכם, אתחיל מהשורה התחתונה. לקופרה אטקה אין מתחרים ישירים, ואם היו כאלה, הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לנצח את מה שיש לרכב הזה להציע. מעבר להיותו מכונת נהיגה טכנולוגית ומתקדמת, הוא גם שימושי ברמה היומיומית כמו סיאט אטקה של השכן. יתרה מכך, יש משהו מיוחד בלהיות שונה על הכביש, לדעת שיש לך רכב שיכול לתת בראש לכמעט כל רכב שעומד לידך ברמזור, ולהשאיר פרצופים המומים לנוכח ארבעת פתחי המפלט המתרחקים במהירות תוך השארת שובל פיצוצים עדין הנשמע למרחק. אז למקרה שעוד לא הבנתם, התאהבתי בקופרה אטקה במהלך המבחן כמו נער מתבגר.
| קופרה אטקה | |
|---|---|
| יתרונות | מנוע, צליל, הנאה מנהיגה, שימושיות, ייחודיות, מחיר |
| חסרונות | נוחות ניסעה, בידוד רעשים |
קופרה אטקה
במשך השנים צברו גרסאות הקופרה של סיאט עדת מעריצים שהעריכה את האפשרות לרכוש מכונית ספורטיבית במחיר נגיש, שיכולה להביך מכוניות יקרות הרבה ממנה. בשנת 2018 הושק מותג קופרה כמותג עצמאי תחת כנפי קונצרן פולקסווגן. למעשה דגמי החברה עדיין מבוססי דגמי סיאט אך בעתיד הלא רחוק נתחיל לראות דגמים יחודיים למותג. הרכב הנבחן, קופרה אטקה עם חבילת PRO, הוא מהסנוניות הראשונות של המותג המנסה להשיג דריסת רגל בשוק המקומי.
עיצוב ונוחות
עיצובו החיצוני של קופרה אטקה אינו שונה מהותית מסיאט אטקה וזה חלק מקסמו של הרכב. עיצובו אלגנטי ומתאפיין בקווים נקיים, ישרים וחדים. הקופרה מתובל בתוספות קטנות כגון סמלי המותג, חישוקי 19 אינץ' המושכים תשומת לב ונותנים בית לצלחות בלימה גדולות, איזכור השם קופרה במקומות אסטרטגיים כמו בחזית ועל הקליפרים הקדמיים, גריל שונה, וכמובן ארבעה מפלטים. כל אלה הופכים את הקופרה אטקה מרכב נאה לכזה שמשדר עוצמה מאופקת.
קופרה אטקה
פנים הרכב ממשיך באותו קו עיצובי, ולמעט שינויים קלים זו אותה סביבת נהג איכותית ומהונדסת היטב של יצרן האם. הצבע השולט הוא שחור על גווניו. חלקו העליון של הדשבורד שחור, הפנל המרכזי שחור ומושבי הספורט עטופים באלקנטרה ועור סינטטי בצבע שחור. איכות החומרים טובה, תנוחת הנהיגה מדוייקת והמרווח נדיב בכל המימדים. מרווח הראש במושבים הקדמיים מצויין גם לאנשים גבוהים באופן קיצוני, אך כבדי משקל יתקשו מעט בכניסה לרכב עקב מושבי הבאקט הספורטיביים.
קופרה אטקה
עם רדת החשיכה נצבע פנים הרכב בתאורת לוח מחוונים אדומה וקרבית, ובתאורת אווירה בדלתות בצבע לפי בחירה. בשעות הערב תא הנוסעים יפה ומזמין יותר, החומרים האיכותיים מוארים באור נכון והופכים את התא למקום נעים לשהייה ולנהיגה.
תאי האחסון שוב מבליטים את יתרון הייחוס המשפחתי של האטקה. הטלפון הנייד יושב על משטח טעינה אלחוטית מרווח, בין המושבים הקדמיים שני מתקני כוסות, מתחת למשענת היד ישנו תא אחסון עמוק, ובדלתות תאי אחסון עמוקים.
קופרה אטקה
המושבים מאחור מרווחים מאוד לשני נוסעים. נוסע אמצעי יגרום לצפיפות מאחור ויקבל מושב מוגבה ונוח פחות. הנוסעים מאחור יהנו גם ממשענת יד נפתחת עם שני מתקני כוסות, שני שקעי USB, תא אחסון קטן מכוסה רשת לסמארטפון, תא קטן מתחתיו, ופתחי מיזוג הכרחיים.
דלת תא המטען חשמלית והפעלתה נעשית על ידי לחיצת כפתור עדינה המאפשרת גם לכוונן את גובה הפתיחה המקסימלי. תא המטען קטן ביחס לאטקה הסטנדרטי עקב מערכת ההנעה הכפולה הגוזלת מקום, אך בכל אופן נפחו 485 ליטרים מספקים בהחלט. מתחת לרצפת תא המטען מאוחסן צמיג חלופי זמני מוקטן וכלי עבודה.
קופרה אטקה
שדה הראייה טוב ומגובה באפשרויות כוונון מגוונות למושב ולהגה. הרכב מזהה בעצמו מכשול או מעבר צר ואז מחליש את מערכת השמע ומפנה את מסך המולטימדיה להצגת המצלמה החיצונית הרלוונטית. מצד אחד אהבתי את פעולת המערכת ואופי כניסתה לפעולה כי ניתן ללמוד אותה במהירות ולמנוע שפשופי פלסטיק קטנים ומעצבנים. מצד שני, ברחובות צרים וצפופים המערכת עלולה לצאת משליטה ולהטריד את הנהג בצפצופים והנמכת עוצמת השמע לשווא.
הנדסת האנוש טובה כיאה למותג. גם בחירה במיעוט מתגים על ההגה נסלחת ברכב שכזה, שעיקרו לספק הנאה מנהיגה.
קופרה אטקה
מערכת המולטימדיה היא אותה המערכת המוכרת לנו מדגמי סיאט. מסך המערכת בגודל 8 אינץ'. ברכב המבחן היו מעט קשיים בסינכרון עם הנייד, אך אנו מאמינים שמדובר בתקלה נקודתית. המסך מגיב היטב למגע ותפעולו נוח לאחר שמבינים את אופי פעולתו. הגרפיקה טובה מאוד ומאפשרת קבלת סוגים שונים של מידע כמו הספק ולחץ גדישת הטורבו ברגע נתון, או זמני הקפה לבעלי שאיפות על המסלול.
לוח המחוונים הדיגיטלי מסוג Digital Cockpit נעים למראה ומספק שפע של מידע ואפשרויות תצוגה. חיבבתי במיוחד את הסינכרון עם בקרת השיוט האדפטיבית בהצגת טווח המסומן בירוק בין המהירות שנקבעה לבין המהירות בפועל.
קופרה אטקה
סעיף הנוחות ובידוד הרעשים הוא אולי היחידי בו האטקה אינו מצטיין. גם במצב קומפורט בבורר מצבי הנהיגה, איכות הנסיעה מעט נוקשה ומהמורות עלולות לזעזע את הרכב ואף להקים רעש מסויים מכיוון הגלגלים, בין היתר עקב צמיגים בעלי חתך נמוך. ברגע שעוברים למצב ספורט נעלמת נוחות הנסיעה כלא היתה וכל פס האטה מזעזע את הרכב. רעשי רוח נשמעים היטב ברכב מעל 110 קמ"ש. במידה וגג השמש פתוח, כל מהירות מעל 80 קמ"ש מלווה ברעשי רוח מעל המצופה.
ביצועים
קופרה אטקה עושה שימוש במנוע טורבו בנזין מסדרת TSI בנפח 2.0 ליטרים בהספק 300 כ"ס ומומנט של 40.7 קג"מ החל מ- 2,000 סל"ד, המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים רטובים מסוג DSG. תיבת ההילוכים בקופרה מבצעת את תפקידה היטב. היא יודעת לשמור על סל"ד נמוך במצב קומפורט ולטפס מהר להילוך גבוה או לשמור על הילוך נמוך במצבי הספורט. זמינות הכוח מעל 2,000 סל"ד טובה מאוד.
קופרה אטקה
כצפוי, בכבישים ציבוריים הופכת מערכת בקרת השיוט האדפטיבית לחברתו הטובה ביותר של רישיון הנהיגה שלך מכיוון שכל כך קל לגלוש למהירויות לא חוקיות בעליל. לחיצה הגונה על הדוושה בכל מהירות תעורר את המנוע ותשמיע שריקת טורבו המלווה בדחף חזק. היכולת של הרכב להעביר את הכוח לכביש בסיוע מערכות חכמות והנעה כפולה, הם מה שהופכים את הנהיגה ברכב הפנאי הזה למהנה כל כך.
האצת הרכב מהמקום גם היא ממתק, בעיקר עם בקרת השיגור. יש לכוון את בורר המצבים למצב "קופרה" ואת בקרת האחיזה למצב ספורט, לשחרר את הבלמים כשהמנוע על 4,000 סל"ד ולהידבק למושב. במדידות התאוצה 0-100 קמ"ש רשמנו 5.5 שניות.
קופרה אטקה
לאחר כמה נסיונות כושלים להוציא את הרכב משלוותו, הפניתי את חזיתה של הקופרה לכיוון רמת הגולן, לכביש המחבר בין חמת גדר לקיבוץ מבוא חמה. חשבתי שבקטע זה אבין טוב יותר את אופי הרכב. מעל אפיק הירמוך עצרתי לרגע בצד הדרך, קיבעתי כל מה שיכול לזוז, העברתי את בורר מצבי הנהיגה למצב קופרה ואת בקרת האחיזה למצב ספורט. כבר ברגע המעבר למצב קופרה מגיב המנוע בגירגור קטן, משמע "אני מוכן". החלפות ההילוכים מהירות ויעילות, שומרות תמיד את המנוע באזור 4,000 סל"ד ומעלה הגורם לאגזוזים לעשות את מה שמצופה מהם - רעש, פיצוצים קטנים וגירגורים בהחלפות הילוך ובלימת מנוע.
ההיגוי מדויק כמצופה ואף הופך להיות חד ומהיר יותר במצבי הספורט. בעיקולי הפרסה ניתן היה לחוש את מערכת בקרת האחיזה נכנסת לפעולה, שכן אלו המצבים היחידים בהם הכוח לא מגיע בפראות לארבעת הגלגלים, וטוב שכך. ברגע שהאחיזה משתפרת, החגיגה מתחילה והקופרה פשוט עפה קדימה.
קופרה אטקה
הירידה מההר היתה לא פחות חשובה לבדיקה מאשר העליה. קופרה אטקה שוקל 1,615 ק"ג, לא מעט למכונית ביצועים, ולמרות שלמראית העין ניכרת ההשקעה במערכת הבלימה, רציתי לוודא שפעולתה בהתאם. הנשיכה הראשונית חזקה ועל אף השימוש האגרסיבי בבלמים, לא הורגשה ירידה ביכולת הבלימה או שקיעה של הדוושה.
צריכת דלק
במהלך המבחן שכלל בעיקר נסיעות מאומצות בכבישים בינעירוניים, גמא קופרה אטקה 10.8 ק"מ לליטר סבירים בהחלט. לפי מחשב הרכב, ניתן היה להתייצב על צריכה של כ- 15 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית רגועה. היצרן מצהיר על צריכת דלק משולבת של 13.5 ק"מ לליטר. לקופרה מיכל דלק בנפח 55 ליטרים, כך שטווח נסיעה של כ- 600 ק"מ נשמע סביר בהחלט. דרגת זיהום האוויר עומדת על 14 מתוך 15.
קופרה אטקה
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי סיאט אליו משוייך מותג קופרה נחשבת סבירה. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2019 התברגה סיאט במקום השביעי מתוך 23 יצרנים בגרמניה.
קופרה אטקה משווק עם אחריות מלאה ל- 3 שנים או 100,000 ק"מ (שנה שלישית בתוספת תשלום של 1,000 ₪). מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.
קופרה אטקה
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילות רשיון עומדת על כ- 8,945 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,550 ₪.
בטיחות
בשנת 2016 התייצב סיאט אטקה, הדגם עליו מבוסס קופרה אטקה, למבחן בטיחות של ארגון Euro Ncap וקיבל ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות. האטקה קיבל ציון של 93% בהגנה על בוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, ו- 60% עבור מערכות עזר לבטיחות. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הישראלי הינה 7 מתוך 8.
קופרה אטקה משווק עם אבזור בטיחות הכולל בין היתר 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, ניטור מרחק מלפנים, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור תנועה צולבת מאחור ושטחים מתים במראות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, ומערך מצלמות 360 מעלות. חשוב לציין כי מערכות הבטיחות ברכב עובדות באופן נעים, כמעט ללא צפצופים מיותרים ומרגיזים.
קופרה אטקה
המערכת האקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה לא משתלטת על ההגה באופן אגרסיבי אלא בעוצמה נכונה, ומערכת בקרת השיוט האדפטיבית מתפקדת היטב. ניתן לכוון את הגדרת המרחק מהרכב לפנים והמערכת מתמודדת עם מעברים בין נתיבים ועקיפות בצורה טובה יותר מרוב המערכות שאנו מכירים. עם זאת, המערכת קולטת באיחור את כניסתו של רכב לנתיב הנסיעה ומאטה באופן מעט אגרסיבי עקב כך. לאחר 3 שניות של זיהוי תזוזת הרכב מלפנים לאחר עמידה צריך הנהג "לאשר" תחילת נסיעה בעזרת נגיעה בדוושת הגז כדי שהרכב יחזור לעקוב אחרי הרכב מלפנים. המערכת עובדת מצויין גם בפקקים ועומסי תנועה.
תמורה למחיר
קופרה אטקה מוצע במחיר 250,000 ₪ עם מנוע טורבו בנזין בהספק 300 כ"ס והנעה כפולה חכמה. אבזור הנוחות כולל מערכת שמע עם 9 רמקולים וסאב וופר מבית Beats, מושב נהג מתכוונן חשמלית, חימום למושבים הקדמיים, גג פנורמי נפתח, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, מערכת סיוע לחניה, בורר מצבי נהיגה, התנעה ופתיחת דלתות ללא מפתח, דלת תא מטען חשמלית, פנסי LED מלפנים ומאחור, וחישוקי 19 אינץ'. רכב המבחן מצויד בחבילת PRO שעלותה 17,900 ₪ ומוסיפה מושבי באקט וחישוקי 19 אינץ' בגימור נחושת.
קופרה אטקה מציע חבילה ייחודית של עיצוב ספורטיבי מאופק, תא נוסעים איכותי ושימושי, ביצועים מלהיבים והמון כיף. זה רכב שיגרום לכם ללחוץ על הגז בחניון תת קרקעי כדי לשמוע את האגזוזים או לצאת בסוף השבוע לדרום או לרמת הגולן כדי להספיק לצלוח כביש צדדי מפותל לפני שמגיעים המטיילים. בנוסף קופרה אטקה הוא רכב פנאי משפחתי לכל דבר, עם אבזור בטיחות עשיר, תא מטען גדול, תאי אחסון שימושיים, שקעי טעינה לטאבלטים של הילדים, ומערכת סאונד איכותית. הפשרה העיקרית הינה בתחום הנוחות ובידוד הרעשים המתקבלת בהבנה ברכב כזה. כבונוס מקבלים רכב עם סמל מסקרן שרק יודעי דבר יודעים מה יש לו להציע.
| קופרה אטקה 2.0 טורבו PRO אוטומטית | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,984 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 300/5,300-6,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 40.7/2,000-5,200 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים |
| יחידת הנעה | AWD לכל הגלגלים |
| אורך כללי | 4,363 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,841 מ"מ |
| גובה כללי | 1,611 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,628 מ"מ |
| מיכל דלק | 55 ליטרים |
| נפח תא מטען |
485 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,615 ק"ג |
| מהירות מרבית | 245 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 5.2 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 13.5 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 10.8 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 14 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 5 כוכבים מתוך 5 (2019) |
| רמת אבזור בטיחותי |
7 (מתוך 8) |
| מחיר |
267,900 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.