פיג'ו 2008 החדש 2020 במבחן דרכים

פיג'ו 2008 החדש מתמודד בסגמנט רווי מתחרים ומתבלט בזכות עיצוב מרשים, תא נוסעים חדשני, ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. יצאנו לעמוד על מעלותיו וחסרונותיו של גור האריות החדש

תגיות: , , ,

קטגוריית הקרוסאוברים העירוניים ממשיכה לפרוח, ולמרבית היצרניות יש נציג בקטגוריה המאיימת להוות תחליף למכונית סופר מיני. נראה כי מדובר בתהליך טבעי לאור העדפת השוק לרכבים המציעים תנוחת ישיבה מעט גבוהה יותר לצד פוזת שטח. העובדה כי המתחרים בסגמנט מבוססים על מכוניות סופר מיני ומהווים למעשה גרסה מוגבהת שלהן בתוספת העדכונים הנדרשים, רק הופכת את המשימה לקלה ומשתלמת הרבה יותר עבור יצרני הרכב.

פיג'ו 2008 1.2 ליטר טורבו אוטומטי
יתרונות עיצוב חיצוני ופנימי, איכות חומרים
חסרונות תנוחת ישיבה, מערכת מולטימדיה בינונית, הנדסת אנוש

פיג'ו 2008פיג'ו 2008

פיג'ו 2008 החדש 2020 מהווה קפיצת מדרגה טכנולוגית ביחס לקודמו ומבוסס על פלטפורמת CMP הגלובלית של הקונצרן המשמשת בין היתר גם את פיג'ו 208 החדשה. האריה הצעיר מתחרה בסגמנט גדוש מתחרים כגון סקודה קאמיק, סיאט ארונה, וקיה סטוניק.

עיצוב ונוחות

פיג'ו 2008 מתהדר בעיצוב מסוגנן, משדר שיק צרפתי מכל עבר, ולטעמי הינו היפה בקטגוריה. החזית משדרת נוכחות רבה הודות לשבכה תלת ממדית המשלבת אלמנטים שחורים וכסופים, גופי תאורה קדמיים המשתלבים באלגנטיות אל הגריל, ותאורת יום מסוג LED בצורת טפרי אריה. מהצד בולט קו החלון האחורי הנמתח מעלה ויוצר פרופיל דינמי מחודד, וקורות מושחרות משלימות את מראה הגג הצף האופנתי. בנוסף מצוייד פיג'ו 2008 בכל האלמנטים העיצוביים למראה שטח קשוח כגון קשתות גלגלים מושחרות, חצאיות פלסטיק מושחרות ומוטות נשיאה על הגג. הצבע האפור של רכב המבחן לא מחמיא לחיטובי הרכב. צבע בהיר יחמיא להופעה הכוללת וידגיש את האלמנטים המושחרים והבוהקים.

פיג'ו 2008פיג'ו 2008

תא הנוסעים מעוצב על פי פילוסופיית I-Cockpit המוכרת של היצרנית וכולל צגי מידע ופקדי שליטה העוטפים את הנהג לטובת גישה נוחה. סביבת הנהג מעוצבת בשני מפלסים. המפלס העליון כולל מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ' ואלמנט חדשני בגרסת פרימיום הנבחנת - לוח מחוונים דיגיטלי תלת מימדי בגודל 10 אינץ'.

פיג'ו 2008פיג'ו 2008

העיצוב על פי פילוסופיית I-Cockpit עדיין סובל מאותן מחלות ילדות מהן סבל עוד בהצגתו אך ניכר כי פיג'ו מכירה בהן ועמלה לשיפורן. עקב האכילס בארכיטקטורה זו בא לידי ביטוי בהסתרת לוח המחוונים ע"י גלגל ההגה הקטן. אמנם כאן מוסתר רק חלקו התחתון, אך מדובר בנקודה מהותית. לוח המחוונים התלת מימדי מעט עמוס מדי, ופרט לגימיק הנחמד, אין לו יתרון על פני לוח מחוונים דיגיטלי מודרני איכותי. כמו מערכת המולטימדיה, גם לוח המחוונים מציג גרפיקה פשוטה ומיושנת, ונראה מעט מצועצע.

פיג'ו 2008פיג'ו 2008

סוללת הפקדים העיקרית המעוצבת כקלידי פסנתר מתכתיים מוסיפה נקודות זכות ותורמת לתחושת פרימיום שחסרה אצל המתחרים. בין הפקדים הפיזיים נמצאים כמה לתפעול מערכת בקרת האקלים שנשלטה בדגמים אחרים של פיג'ו רק דרך מסך המגע, בצורה מעיקה הפוגעת בבטיחות הנהיגה. חרף השיפור החלקי, כל שינוי טמפרטורה או עוצמת אוורור מצריך כניסה לתפריט במסך המגע. מעבר לכך מדובר ללא ספק בתא הנוסעים הטוב בסגמנט, המעניק תחושה עוטפת ועשירה בזכות שימוש בחומרי דיפון רכים בחלקים העליונים ודיפון גומי רך דמוי קרבון בין שני המפלסים.

פיג'ו 2008 מציע מרווח פנימי טוב לנהג ולנוסעים. המושבים הקדמיים מציעים שילוב ראוי של נוחות ותמיכה צידית לצד מרווח מספק. מאחור מרווח ברכיים טוב בהתחשב בבסיס גלגלים באורך 2,605 מ"מ, ורק מרווח הראש עלול להיות גבולי מעט לנוסעים גבוהים. ניתן להסיע מאחור 3 ילדים הודות לרצפה שטוחה יחסית ואלו יהנו משני שקעי USB לטעינה אך לא מפתחי מיזוג. הכניסה והיציאה מהרכב נוחות מאוד בזכות מפתח דלתות רחב ומושבים מוגבהים. מאחור דורשת הכניסה כיפוף מסויים עקב קו הגג המשתפל.

פיג'ו 2008פיג'ו 2008

שדה הראיה לפנים ולצדדים ברור בזכות קו חלונות בגובה בינוני, אך באופן תמוהה בחרה פיג'ו למקם את מראות הצד במשולש שבפינת החלון הקדמי במקום על חלקן העליון של הדלתות כפי שבחרה לעשות בדגמים רבים. מיקום זה פוגם בשדה הראיה למשל כאשר מביטים על הולך רגל בעת חציית מעבר חציה או על רכב שנכנס לכיכר. הראות לאחור לוקה בחסר עקב שמשה אחורית קטנה וקורות עבות אך מצלמת רוורס וחיישני חניה היקפיים פותרים את בעיית הראות בנסיעה לאחור.

בחלל הנוסעים שפע תאי אחסון כאשר העיקרי שבהם שוכן מתחת למשענת היד וכולל נפח עמוק ושימושי. תא המטען בנפח 405 ליטרים ומציג סף הטענה מעט גבוה. קיפול המושב האחורי מסדר נפח מכובד אך אינו יוצר רצפת הטענה שטוחה. מתחת לרצפת תא המטען נמצא גלגל חלופי זמני.

פיג'ו 2008פיג'ו 2008

פיג'ו 2008 מציע נוחות נסיעה טובה בהחלט עם כיול מתלים מהודק מעט וכושר ריסון טוב. בעיר מצליחים המתלים לרסן את רוב המפגעים ורק שיבושים חדים או בורות ביוב עמוקים יעבירו חבטה מסויימת אל הנוסעים. הדגם מצוייד במתלה אחורי בעל זרוע נגררת כמקובל בקטגוריה זו, ונרשמו עודף תנועה בציר הרוחב ונוחות סבירה בלבד במעבר על רצף גלים או שיבושים. מחוץ לעיר על כביש סלול היטב, נוחות הנסיעה מעולה וגם יכולת השיוט נעימה תוך שמירה על רמות רעשי כביש ורוח ברמה סבירה ביחס למקובל בקטגוריה. יכולת השטח, או השביל לייתר דיוק, מסתכמת כמצופה בצליחת שבילים סלולים עם יתרון עבירות ביחס לרכב משפחתי בזכות מרווח גחון עדיף.

ביצועים

פיג'ו 2008 הנבחן מצוייד במנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס ומומנט של 23.5 קג"מ ב- 1,750 סל"ד, המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית. יחידת הנעה זו מתאפיינת בחיסכון ויעילות לצד ביצועים זריזים וגמישות פעולה. גור האריות הצרפתי אכן זריז ומציג תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 9.1 שניות והאצות ביניים מהירות.

פיג'ו 2008פיג'ו 2008

תיבת 8 ההילוכים החדשה מביאה בשורה אמיתית לקטגוריה בטווח מחירים זה. התיבה מציעה פעולה חלקה ועדיפה על שלל תיבות רובוטיות כפולות מצמדים של מתחרים מאירופה. בגרסת פרימיום הנבחנת כוללת התיבה שלושה מצבי נהיגה עם הבדלים מורגשים אך לא דרמטיים - מצב חיסכון לנהיגה רגועה אשר גורם ליחידת ההנעה להיות מנומנמת יותר, מצב רגיל לנהיגה מאוזנת בין חיסכון לביצועים, ומצב ספורט המחדד את תגובת תיבת ההילוכים, גורם למנוע לעבוד בסל"ד גבוה, מגביר את משקל ההגה ומעניק תחושת נסיעה מעט נמרצת יותר. טרוניה יחידה היא שבכל לחיצה על דוושת הגז, אפילו במצב חיסכון, מגיבה התיבה בהורדת הילוך אחד לפחות ואף ארבעה הילוכים ברמיסת הדוושה במהירות נמוכה. יתכן שהתנהגות זו הינה עקב מספר יחסי העברה גבוה מדי התורם לצריכת דלק טובה וניצול מיטבי של ביצועי המנוע.

בכביש מפותל מגלה פיג'ו 2008 יכולת דינמית ראויה בהחלט ומציג זוויות גלגול מרוסנות ביחס לקרוסאובר קומפקטי. ההגה קטן הקוטר מתגלה כפרטנר חביב בכבישים מפותלים. מנופי העברת ההילוכים מאחורי גלגל ההגה מאפשרים שליטה טובה בנהיגה דינמית אך מיקומם הסטטי, שאינו נע יחד עם גלגל ההגה, ומידתם הקצרה אינם מזמינים את השימוש בהם באופן תכוף. הבלמים טובים ואינם מתעייפים תחת עומס.

צריכת דלק

בימי המבחן רשם פיג'ו 2008 1.2 צריכת דלק ממוצעת של 13.5 ק"מ לליטר בנסיעה מנהלתית למדי עם מערכת עצור וסע פועלת. מדובר בנתון המיישר קו עם המתחרים בקטגוריה. עם מיכל דלק בנפח 44 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 550 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 7 מתוך 15.

פיג'ו 2008פיג'ו 2008

אמינות ועלויות אחזקה

תדמיתה של פיג'ו בישראל סובלת מצלקות עבר עקב דגמים ותיקים שהציגו אמינות לוקה בחסר. בסקר של ארגון J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2019, הגיעה פיג'ו למקום ה- 16 מתוך 23 יצרנים, אך בסקר שערך הארגון בקרב נהגים בריטיים, זכתה פיג'ו במקום הראשון מתוך 25 יצרנים כמותג הרכב האמין ביותר.

פיג'ו 2008פיג'ו 2008

פיג'ו 2008 משווק עם 3 שנות אחריות או עד 100,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחיר הטיפול הראשון והשלישי במוסך היבואן עומד על 1,047 ₪ לכל טיפול, מחיר הטיפול השני והרביעי 1,610 ₪. המחירים כוללים מע"מ ויקרים ביחס למתחרים בסגמנט.

מחיר פנס ראשי עומד על 2,722 ₪, מחיר פנס אחורי 1,433 ₪, מחיר מראת צד 2,307 ₪, ומחיר זוג רפידות בלם קדמיות 644 ₪. מחירי החלפים ממוצעים ביחס למתחרים בסגמנט.

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 5,500 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,600 ₪.

בטיחות

במבחן הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערך בשנת 2019, נבחן פיג'ו 2008 עם חבילת בטיחות מלאה ובלעדיה. הגרסה המצוידת בחבילת בטיחות הזהה לגרסת פרימיום הנבחנת, זכתה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 91% בהגנה על בוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 62% בהגנה על הולכי רגל, ו- 68% עבור מערכות הבטיחות. הגרסה שאינה מצויידת בחבילת בטיחות אקטיבית מלאה ומקבילה לגרסת אקטיב הבסיסית, מסתפקת בציון של 4 כוכבים מתוך 5.

פיג'ו 2008פיג'ו 2008

אבזור הבטיחות בגרסת אקטיב כולל בין היתר מערכת בלימה אוטונומית עד 85 קמ"ש עם זיהוי הולכי רגל, מערכת התרעה ותיקון אקטיבי של סטייה מנתיב הנסיעה, זיהוי תמרורי תנועה והמלצה לשינוי המהירות בבקרת השיוט, בקרת ערנות נהג, ושש כריות אוויר.

אבזור הבטיחות בגרסת פרימיום כולל בנוסף מערכת בלימה אוטונומית עד 140 קמ"ש עם זיהוי הולכי רגל ורכב דו- גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצירה, שמירת מיקום בנתיב הנסיעה בעת שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית, ושתי כריות אוויר נוספות לנוסעים מאחור. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 6 מתוך 8 בגרסת אקטיב ו- 7 בגרסת פרימיום.

תמורה למחיר

פיג'ו 2008 בגרסת אקטיב הבסיסית יעלה 127,990 ₪ עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים או 129,990 ₪ עם מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטרים. האבזור בגרסת אקטיב כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', תמיכה בממשק Apple CarPlay, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מנופי העברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה, מצלמת חניה אחורית 180 מעלות, חיישני חניה אחוריים הכוללים תצוגה גרפית, תאורת LED מלאה, וחישוקי 16 אינץ'.

גרסת פרימיום הנבחנת זמינה עם מנוע בנזין בלבד בנפח 1.2 ליטרים, מוצעת במחיר 134,990 ₪ ומוסיפה לרשימת האבזור מושבים בריפוד בד משולב דמוי עור, לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגה מתחלפת, טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, שקעי USB מאחור, התנעה ללא מפתח, שלושה מצבי נהיגה לבחירה המשפיעים על מערכת ההנעה וההגה, מראה פנימית עם עמעום אוטומטי, בלם חניה חשמלי, משענת יד בין המושבים, חיישני חניה קדמיים הכוללים תצוגה גרפית, מראות צד מתקפלות חשמלית, וחישוקי 17 אינץ'. גג פנורמי נפתח מוצע כאופציה בתוספת 6,000 ₪.

פיג'ו 2008 מציע את העיצוב המרשים ביותר בקטגוריה, תא נוסעים חדשני ואיכותי, ותיבת 8 הילוכים בעלת פעולה חלקה. איכות הנסיעה הכוללת, הביצועים, והמרווח לנוסעים מיישרים קו עם המתחרות המובילות, והנדסת האנוש לוקה בחסר בכמה תחומים. עם תמחור המכוון אל ליבת הקטגוריה, נראה שפיג'ו 2008 יזכה להצלחה וישבה את לקוחותיו בעיקר בזכות עיצובו המרשים - אחד הפרמטרים המכריעים בקרב קהל הרוכשים בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים.

פיג'ו 2008 פרימיום 1.2 טורבו אוטומט
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים 1,199 סמ"ק
הספק מרבי משולב 130/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 23.5/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,300 מ"מ
רוחב כללי 1,770 מ"מ
גובה כללי 1,550 מ"מ
בסיס גלגלים 2,605 מ"מ
מיכל דלק 44 ליטרים
נפח תא מטען

405 ליטרים

משקל עצמי 1,280 ק"ג
מהירות מרבית 198 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.1 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 20.8 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 13.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 7 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים מתוך 5 (2019)
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

135,000 ₪

פיג'ו 2008 2020 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

יונדאי אלנטרה N במבחן דרכים

יונדאי אלנטרה N הינה גרסת הספורט הקרבית של המשפחתית הפופולרית אשר מתחרה בעיקר בסקודה אוקטביה RS. היו...

אלדר מנורי19 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu