מה דעתכם על רכב יוקרה קופה 4 דלתות ספורטיבי חזק ומהיר המציע גם שימושיות משפחתית גבוהה ותמורה טובה לכסף?
אאודי A7 55TFSIe פלאג אין הייבריד היא מכונית ספורטיבית אך גם משפחתית שימושית, חזקה ומהירה אך לא זוללת דלק, ומוצעת במרכב קופה ללא ויתור על ארבע דלתות שימושיות. לקחנו אותה אלינו לסוף שבוע בהיר ומהנה כדי לבדוק האם באמת ניתן ליהנות מכל העולמות במכונית אחת.
| אאודי A7 55 TFSIe פלאג אין הייבריד | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב חיצוני ופנימי מוקפד, יחידת הנעה מעולה |
| חסרונות | צליל מנוע אנמי, נפח תא מטען |
אאודי A7 פלאג אין הייבריד
עיצוב ונוחות
אאודי A7 היא בהחלט מכונית מרשימה המציגה הופעה ספורטיבית לעילה, במיוחד בגרסת המבחן שהגיעה עם חבילת S-Line הכוללת בין היתר ספי חלונות שחורים, גריל מושחר, וג'אנטים בצבע טיטניום. החזית כוללת גריל רחב, פנסי חזית צרים בטכנולוגיית Matrix LED, ומכסה המנוע כולל קימורים ספורטיביים נאים.
אאודי A7 פלאג אין הייבריד
הפרופיל הארוך והנמוך במבנה קופה 4 דלתות מרמז על ספורטיביות ונראה מעולה. חלונות הצד ללא מסגרות, כיאה לרכב קופה. הג'אנטים בקוטר 20 אינץ' נראים נהדר ונועלים צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4 דביקים ורחבים במידות 255/40 התואמים לביצועים. גם העיצוב מאחור מיוחד ומדגיש את רוחב המכונית עם גופי תאורת לד צרים המחוברים בפס תאורה ומציגים חתימת אור ייחודית. פנסי האיתות ברכב דינמיים ומציגים אנימציה יפה ואלגנטית. יציאות המפלט מוסתרות.
אורכה של אאודי A7 עומד על 4,969 מ"מ, רוחבה 1,908 מ"מ, גובהה 1,393 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,930 מ"מ. קוטר הסיבוב עומד על 12.2 מטרים.
אאודי A7 פלאג אין הייבריד
למכונית מפתח חכם (הכניסה וההתנעה מתבצעות ללא מפתח). פנים המכונית מרשים, חדשני, ובנוי מחומרים איכותיים ומרשימים הכוללים עור אפור כהה, פנלים שחורים מבריקים ואלומיניום מט מוברש כיאה לרכב ספורט יוקרתי.
הדשבורד בעיצוב מודרני עם מתגים פיזיים מעטים. במרכז הקונסולה שני מסכי מגע גדולים ומרשימים הפונים מעט אל הנהג. המסך העליון בגודל 10.1 אינץ' מציג את תמונת המצלמות השונות מסביב לרכב ושולט במקורות המדיה השונים הכוללים רדיו, טלפון נייד והתקן איחסון, בהגדרות רכב שונות כגון צבעי תאורת האווירה, ובתוכנת הניווט שאינה תומכת בעברית ולא כוללת מידע אודות עומסי תנועה.
אאודי A7 פלאג אין הייבריד
המסך התחתון בגודל 8.6 אינץ' שולט בבקרת האקלים ובפונקציות המגוונות של המושבים הקדמיים. מתחת למסך שורת כפתורי מגע השולטים בין היתר במצבי הנהיגה השונים. מתחת שורת כפתורים פיזיים הכוללת כפתור התנעה, חוגת עוצמת שמע וכפתורים נוספים.
הנדסת האנוש מעולה. הכפתורים גדולים ונוחים והגרפיקה במסכים יפה ואינטואיטיבית. לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' מציג את נתוני מחשב הדרך, מדי סל"ד ומהירות, ומפת ניווט. גלגל ההגה ספורטיבי וקטום, מתכוונן חשמלית לעומק ולגובה, וכולל פקדים לשליטה על מערכת המולטימדיה ובקרת השיוט, מנופי אלומיניום קטנים להעברת הילוכים ידנית, ולוגו S כחלק מחבילת S-Line. דוושות הרגל ספורטיביות מנירוסטה. חלון גג פנורמי גדול נפתח חשמלית ומוסיף אור לתא הנוסעים הכהה.
אאודי A7 פלאג אין הייבריד
הישיבה באאודי A7 נמוכה וסף החלונות בגובה בינוני, אך שדה הראיה טוב לפנים ולצדדים, במיוחד אם המושבים מכווננים גבוה. קורות ה- A צרות, מראות הצד הגדולות מותקנות על הדלת כדי לא לגזול מקום מחלון הצד וכוללות זיכרונות וגם חימום, עמעום וקיפול חשמלי. מראת הפנים מודרנית ללא מסגרת וכוללת גם היא עמעום אוטומטי. שדה הראיה לאחור מוגבל עקב החלון האחורי המשופע, אך ניתן להיעזר בחיישנים, במצלמות 360 מעלות, ובמערכת החניה האוטומטית.
המושבים בריפוד עור בצבע אפור כהה מדגם Valcona עם לוגו S. המושבים הקדמיים נוחים מאוד וכוללים כוונון חשמלי לגובה, זווית ומרחק המושב, זווית משענת הגב, וקשיחות התמיכה לגב התחתון. בנוסף מציעים המושבים הקדמיים חימום, זיכרונות, והארכת בסיס המושבים באופן ידני. ההגה נכנס פנימה אוטומטית והמושב מוסט לאחור לכניסה ויציאה נוחות של הנהג מהרכב. לכל הנוסעים תאורת קריאה מסוג לד המופעלת באמצעות מגע.
אאודי A7 פלאג אין הייבריד
המושבים האחוריים נוחים מאוד לשני נוסעים. המושב המרכזי לא נוח ויכול להתאים לילד בלבד עקב מדרגת תעלת הינע גבוהה ורחבה. מערכת בקרת האקלים מפוצלת לארבעה אזורי שליטה שונים ונשלטת ממסך המגע מלפנים ומקונסולת המגע ליושבים מאחור הממוקמת מתחת לפתחי המיזוג. היושבים מאחור ייהנו גם משני שקעי טעינה USB, יציאת מתח 12V, ומחלונות כהים מבודדי חום הנפתחים רק עד כדי חצי מגובהם. חסרו מאחור מתקנים לכוסות במשענת היד הנפתחת.
דלתות הרכב גדולות והכניסה והיציאה מהרכב נוחות למעט מושבים נמוכים. הדלתות נסגרות בצורה רכה ונעימה בעזרת מנגנון Servo.
תא הנוסעים של אאודי A7 שופע פסי תאורת אווירה המציעה עוצמות וצבעים מגוונים לבחירה. 2 פסי תאורה מול הנוסע שלצד הנהג, אחד מהם במרכז הפנל השחור וכולל גם לוגו Quattro מואר, שניים בצידי הקונסולה הרחבה בין המושבים, עוד 2 בצידי הקונסולה באזור הרגליים, 2 בכל דלת, ובספי הדלתות.
אאודי A7 פלאג אין הייבריד
במכונית לא מעט תאי אחסון מרופדים הכוללים בין היתר תא כפפות עמוק ומואר, תא קטן מתחת למשענת היד בין המושבים הקדמיים הכולל 2 שקעי USB, שקע כרטיס SD, ושקע SIM סלולרי, תא עמוק מתחת להגה, תא נפתח לצד ידית ההילוכים עם שני מתקני כוסות הכוללים לשונות אחיזה, תא קטן במשענת היד בין שני המושבים האחוריים, תאים גדולים ומוארים בדלתות הכוללים מתקנים לבקבוקים גדולים בדלתות הקדמיות ובקבוקים אישיים בדלתות האחוריות, ורשתות אחסון בגב המושבים הקדמיים.
אאודי A7 מציעה אפשרות בחירה של 4 מצבי נהיגה מוגדרים מראש - Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic ומצב נוסף Individual לקביעת פרמטרים אישית. כל מצב נהיגה שולט על קשיחות הבולמים, מערכת ההנעה, ומערכת ההיגוי. הבולמים וההגה יהיו הכי נוחים ורכים במצב Comfort והכי קשיחים במצב Dynamic.
אאודי A7 פלאג אין הייבריד
למרות החתך הנמוך בצמיגים, מספקת מערכת המתלים האדפטיבית נוחות נסיעה טובה מאוד כל עוד אתם לא במצב נהיגה Dynamic. בידוד רעשי הרוח ורעשי המנוע מעולה. גם בידוד רעשי הכביש טוב אך רעש הצמיגים הרחבים נשמע בכבישים משובשים.
מערכת השמע היוקרתית מבית Bang & Olufsen כוללת מגבר חזק בהספק 705W עם 15 ערוצים ו- 16 רמקולים בטכנולוגיית 3D Sound המעניקים חווית שמע איכותית ועוטפת. מערכת המולטימדיה תומכת ב- Apple CarPlay בלבד.
אאודי A7 פלאג אין הייבריד
דלת תא המטען ענקית אך חושפת נפח צנוע של 380 ליטרים בלבד עקב אחסון הסוללות מתחת לרצפת תא המטען. גב המושבים האחוריים מתקפל ביחס 40:60 ובקיפולם מתקבל משטח הטענה נוח ומרווח. מפתח דלת תא המטען רחב וגבוה, ומיושר עם רצפת תא המטען להעמסה נוחה ומהירה.
תא המטען מדופן לעילא וכולל תאורה, ווים לשקיות, ונקודות עיגון למטען. דלת תא המטען ניתנת לפתיחה וסגירה חשמלית בעזרת מתג חשמלי בדלת, מתג בשלט, מתג מעמדת הנהג, וגם על ידי מחוות רגל. אאודי A7 משווקת ללא גלגל חלופי אלא עם ערכה לתיקון תקרים.
אאודי A7 פלאג אין הייבריד
ביצועים
אאודי A7 משווקת בישראל עם שלושה מנועים שונים, תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים מסוג S-Tronic, ומערכת הנעה כפולה Quattro.
אאודי A7 פלאג אין הייבריד
גרסת הכניסה 45TFSI משווקת עם מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1,984 סמ"ק בהספק 245 כ"ס, וגרסת 55TFSI משווקת עם מנוע טורבו בנזין V6 בנפח 2,995 סמ"ק בהספק 340 כ"ס.
הגרסה הנבחנת 55TFSIe משווקת עם יחידת הנעה היברידית נטענת הכוללת מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1,984 סמ"ק המפיק 252 כ"ס בטווח 5,000-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 37.7 קג"מ בטווח 1,600-4,500 סל"ד, ומנוע חשמלי בהספק 105kw, המספקים יחד 367 כ"ס.
הפעלת המנוע מתבצעת בלחיצת כפתור באופן חרישי, ומנוע הבנזין לא יופעל כל עוד הסוללה אינה ריקה ולא נדרשת פעולה מאומצת. בלם החניה החשמלי משתחרר אוטומטית בשילוב הילוך נסיעה. צליל המנוע אנמי ולא משקף את הכוח הרב שמספקת המכונית משני המנועים.
תיבת ההילוכים מהירה, חלקה ומדויקת, ויחד עם צמד המנועים ומערכת ההנעה הכפולה מועבר הכוח לארבעת הגלגלים בצורה לינארית מעוררת השתאות. ידית ההילוכים יפה וקצרה, וכיף לאחוז בה. ניתן להעביר הילוכים ידנית גם מידית ההילוכים וגם מהמנופים מאחורי גלגל ההגה.
אאודי A7 פלאג אין הייבריד
למרות הסוללות הכבדות ומשקל עצמי של 2,140 ק"ג, מרגישה אאודי A7 בדיוק כפי שהיא נראית - קלה וספורטיבית. התאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 5.7 שניות בלבד. הכנף האחורית ניתנת לפתיחה וסגירה חשמלית, ונפתחת אוטומטית מעל 120 קמ"ש. הבלמים חזקים ונושכים, ומצליחים לבלום את המרכב הכבד ללא קושי.
ההגה נוח לאחיזה וכולל 3 רמות קשיחות הניתנות לכיוונון במצבי הנהיגה השונים. ההיגוי מדוייק וכולל אפילו תקשורת מסוימת עם הגלגלים הקדמיים. אחיזת הכביש מעולה גם בנהיגה תובענית ובהעברות משקל מהירות בזכות ההנעה הכפולה, הצמיגים הרחבים, מרכז הכובד הנמוך, ובקרות היציבות המעולות. לא הצלחנו להוציא את האאודי A7 מאיזון בשום מקרה בכביש יבש, ולא נראה שהתקרבנו למגבלות האחיזה של המכונית.
צריכת דלק
המערכת ההיברידית המתקדמת מאפשרת נסיעה בכוח החשמל בלבד עד 50 ק"מ לפי נתון היצרן בתקן WLTP המחמיר. אאודי A7 הנטענת מסופקת עם כבל טעינה Mode 3 ואם תקפידו על טעינה מלאה של הסוללות תוכלו על פי נתוני היצרן לגמוע 100 קילומטרים בצריכת 1.9 ליטרים של דלק בלבד.
אאודי A7 פלאג אין הייבריד
את רכב המבחן קיבלנו עם סוללות ריקות ובמהלך המבחן גמענו מעל 300 ק"מ ללא טעינת הסוללות. צריכת הדלק הממוצעת במהלך המבחן עמדה על 7.8 ק"מ לליטר בנסיעה מאופקת ו- 6.2 ק"מ לליטר בנהיגה אגרסיבית. צריכת הדלק הממוצעת ברכב המבחן שגמע 3,600 ק"מ עמדה על 9.4 ק"מ לליטר לפי נתוני מחשב הדרך. בהתחשב בביצועי המכונית ניתן לומר שצריכת הדלק טובה בזכות המערכת ההיברידית הנטענת, ומשתפרת ככל שתקפידו להטעין את הסוללות ותנהגו באיפוק במצב נהיגה Efficiency.
מיכל דלק בנפח 52 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 400 ק"מ בין תדלוקים בנסיעה רגילה ללא הקפדה על טעינת הסוללות. דרגת זיהום האוויר הינה 2 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי אאודי נחשבת טובה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2019 דורגה אאודי במקום השביעי מתוך 28 יצרנים עם ירידה של 3 מקומות ביחס לדירוג בשנת 2018. אאודי A7 נהנית מאחריות מלאה לשלוש שנים ללא הגבלת קילומטרים. מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.
אאודי A7 פלאג אין הייבריד
עלות ביטוח החובה כ- 1,850 ₪, ועלות הביטוח המקיף כ- 15,000 ₪ לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילת רשיון. אאודי A7 החדשה נמצאת בקבוצת רישוי 7 ועלות האגרה השנתית עומדת על 4,712 ₪.
בטיחות
אאודי A7 מצוידת במערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות רבות הכוללות בין היתר בקרת סטיה מנתיב הנסיעה עם תיקון היגוי, ניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטונומית בכל מהירות, זיהוי כלי רכב בשטח מת, וזיהוי הולכי רגל. מערכת בקרת השיוט האדפטיבית עובדת בכל מהירות, מזהה את הרכבים בסביבה ומתאימה את מהירות הרכב למהירות הרכב לפנים. כל המערכות אינטואיטיביות, לא מציקות, ועובדות בצורה טובה.
אאודי A7 פלאג אין הייבריד
פנסי החזית בטכנולוגיית Matrix LED הכוללת מצלמה המותקנת בקדמת הרכב, מזהה את פני הדרך ואת הרכבים הנוספים בכביש ושולטת באלומת האור באמצעות 64 נורות LED ומספר רפלקטורים כדי לספק תאורה מקסימלית מבלי לסנוור נהגים אחרים על הכביש. פנסי החזית כוללים גם מערכת שטיפה לראות טובה בכל תנאי הדרך.
אאודי A7 נבחנה במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2018 וגרפה חמישה כוכבי בטיחות, עם ציון של 93% בהגנה על בוגרים, 85% בהגנה של ילדים, 81% בהגנה על הולכי רגל, ו- 76% בגין מערכות הבטיחות ברכב. ציון אבזור הבטיחות של משרד התחבורה הישראלי עומד על 7 מתוך 8.
תמורה למחיר
גרסת הכניסה של אאודי A7 45TFSI עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 245 כ"ס משווקת בישראל במחיר 554,500 ₪. גרסת 55TFSI עם מנוע טורבו בנזין בנפח 3.0 ליטרים בהספק 340 כ"ס משווקת במחיר 606,000 ₪.
הגרסה הנבחנת 55 TFSIe בהספק 367 כ"ס משווקת בישראל עם חבילת הגימור S-Line במחיר 495,000 ₪ ומייתרת לטעמנו את 2 הגרסאות האחרות, בזכות הטבת מס עצומה בשל היותה היברידית נטענת.
כשבחנתי את אחותה הגדולה אאודי A8 מצאתי רק חסרון (משמעותי) אחד - העדר גרסה היברידית נטענת הזוכה להטבת מס רצינית ותורמת למחיר אטרקטיבי, לעלויות דלק נמוכות, ולזיהום מופחת של כדור הארץ. ועתה הזדמנה לידי אאודי A7 היברידית נטענת העונה בדיוק לבקשתי הפשוטה ומספקת חבילה ספורטיבית, יוקרתית ובטיחותית במחיר תחרותי.
אאודי A7 היא מכונית ספורטיבית משפחתית ויוקרתית מומלצת המציעה את הטוב מכל העולמות. היא תספק לכם מקדם הגעה גבוה, שימושיות משפחתית גבוהה, ותהפוך בלחיצת כפתור ודוושה לזוללת כבישים מהוקצעת ומהירה. חבילות אבזור הנוחות והבטיחות עשירות מאוד והתמורה למחיר מעולה.
| אאודי A7 55 TFSIe פלאג אין הייבריד S-Line | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,984 סמ"ק + מנוע חשמלי 105kw |
| הספק מרבי משולב | 367 (כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 50.98 (קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית S-Tronic 7 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה Quattro |
| אורך כללי | 4,969 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,908 מ"מ |
| גובה כללי | 1,393 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,930 מ"מ |
| מיכל דלק | 52 ליטרים |
| נפח תא מטען |
380 ליטרים |
| משקל עצמי | 2,140 ק"ג |
| מהירות מרבית | 250 קמ"ש מוגבלת אלקטרונית |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 5.7 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 1.9 ליטרים ל- 100 ק"מ כשהסוללה טעונה במלואה |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 7.8 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 2 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 5 כוכבים מתוך 5 (2018) |
| רמת אבזור בטיחותי |
7 (מתוך 8) |
| מחיר |
495,000 ₪ |

תפריט נגישות








אין כמו ה3.0 55TFSI
😍