ניסאן ג'וק 2020 במבחן דרכים

הדור הראשון של ניסאן ג'וק היה ייחודי אך לא חף ממגרעות. יצאנו לבדוק האם הדור השני מצליח לתקן את רשימת הריג'קטים שקיבל מהדור הקודם

תגיות: , , ,

ניסאן ידועה כיצרנית שעושה דברים קצת אחרת. בעולם בו די ברור מה קהל הלקוחות הרחב רוצה באותו רגע, זה לא פשוט לצאת עם תצורה שהיא לגמרי מחוץ לקופסה ולגלות בזמן אמת שיש לך נוסחה מנצחת. בשנת 2004 השיקה ניסאן את הקשקאי ולראשונה נמכר ג'יפון במחיר של מכונית משפחתית, מהפכה שאת תוצאותיה אנו חשים היטב גם היום. היצרנית לא עצרה שם ובשנת 2010 הושק ניסאן ג'וק שבזמנו הגדיר קטגוריה חדשה בעזרת עיצובו בלבד. אז נכון שניסאן ג'וק הראשון לא הצטיין בסעיפי שימושיות או איכות נסיעה, אך אין זה משנה במאום את השורה התחתונה, אנשים פשוט רצו לקנות אותו.

ניסאן ג'וק
יתרונות עיצוב, סביבת נהג
חסרונות איכות נסיעה, אבזור

ניסאן ג'וקניסאן ג'וק

במהלך עשר השנים האחרונות הבינו יצרנים נוספים שלקוחות רבים לא ממש מתעניינים באותיות הקטנות המופיעות במפרטים ובמבחני הרכב המפורטים אלא מחפשים אייקון אופנה בתקציב מוגבל. מכאן יהיה זה טבעי שרכב שפשוט נראה טוב מכל זווית כמו ניסאן ג'וק החדש, יהיה להיט. הדור השני של ניסאן ג'וק נאלץ לשנס מותניים כדי להיכנס לנעליו הגדולות של הדור הראשון ולהתחרות בדגמים צעירים ומוצלחים בסגמנט רכבי הפנאי העירוניים, שחלקם כבר העתיקו בהצלחה את נוסחת ניסאן ג'וק מהדור הראשון.

למבחן שלנו התייצב ניסאן ג'וק 2020 ברמת אבזור N-Design, אשר מוסיפה לחבילה הבסיסית כמה פריטי עיצוב חיוניים כגון חישוקי 19 אינץ' נאים, צביעה דו-גונית ושילוב יוקרתי של עור ובד בתא הנוסעים.

עיצוב ונוחות

ניסאן ג'וק החדש תפח משמעותית ביחס לקודמו. אורכו צמח ב- 75 מ"מ לכדי 4,210 מ"מ, רוחבו תפח ב- 15 מ"מ לכדי 1,800 מ"מ, גובהו צמח ב- 30 מ"מ לכדי 1,595 מ"מ, ובסיס גלגליו קיבל תוספת נכבדה של 106 מ"מ ועומד כעת על 2,636 מ"מ.

ניסאן ג'וקניסאן ג'וק

ניסאן ג'וק 2020 מציג עיצוב נאה במיוחד המשדר שובבות מכל פינה, כאן ניסאן לגמרי קלעו למטרה. החזית עגלגלה עם תאורה מפוצלת לשלושה מפלסים מעוצבים למשעי. תאורת היום מלוכסנת, פנסי הדרך עגולים עם גוף תאורה בתצורת Y, ופנסי הערפל בחלק התחתון של הפגוש הקדמי. הגריל מעוטר בכרום בתצורת V ומכסה המנוע קיבל תפיחה אלגנטית במרכזו. פרופיל הצד מסתיר את גודלו של הג'וק בעזרת קווים חדים ושילוב הצבעים. חישוקי 19 אינץ' (17 אינץ' בגרסאות האחרות) מוסיפים מראה קרבי יחד עם ידית סמויה לדלת האחורית. חגיגת העיצוב ממשיכה גם מאחור. החלק התחתון קיבל מראה רחב, כמעט ספורטיבי, ופגוש עם דיפיוזר מדומה. השמשה האחורית קטנה וצרה, ובחלקה העליון ספוילר המקטין את שדה הראייה לאחור.

ניסאן ג'וקניסאן ג'וק

להבדיל מהדגם הקודם, הפעם לא ויתרו בניסאן על עיצוב מוצלח גם בתא הנוסעים ובסביבת הנהג. רכב המבחן הגיע עם תא אלגנטי בצבעי שחור ולבן אך ניתן לבחור בצבעי שחור ואדום ספורטיביים יותר. הקונסולה המרכזית מרופדת בחומר דמוי עור לבן ונעים למגע, כמו גם דיפוני הדלתות וחיפוי הקונסולה התחתונה. במרכז הקונסולה בולט מסך מגע צף בגודל 8 אינץ'. נגיעות ספורטיביות כמו פתחי מיזוג עגולים ומושבים תומכים תורמים את חלקם לאווירה הספורטיבית בתא הנוסעים. איכות החומרים טובה בעיקר בסביבת הנהג, אך נעשה שימוש רב בפלסטיק קשיח וזול באזורים פחות בולטים ונגישים למגע. איכות ההרכבה מעורבת ולא פעם נשמעו קרקושי פלסטיק ממקומות שונים ברכב.

ניסאן ג'וקניסאן ג'וק

התמקמות במושב הנהג מגלה את אחד המושבים הטובים בקטגוריה. מושבי הספורט הקדמיים מספקים תמיכת צד מעולה ובסיס המושב ארוך ורחב דיו. למושב חסר כוונון לקשיחות תמיכת הגב התחתון, אך הוא מצליח לספק נוחות טובה. בנוסף נהנים היושבים מלפנים ממרווח נדיב ותחושה של רכב גדול הודות לפרופורציות נכונות של תא הנוסעים. שדה הראייה לפנים ולצדדים טוב מאד ויחד עם ישיבה גבוהה מתקבלת תחושת שליטה טובה ברכב. שדה הראייה לאחור מוגבל עקב שמשה אחורית קטנה.

היושבים מאחור נהנים גם הם ממרווח רגליים מצוין הודות לבסיס הגלגלים הארוך. המושב האחורי מאפשר ישיבה נוחה לשני בוגרים, עם צפיפות סבירה לנוסע השלישי עקב מדרגת תעלת הינע משמעותית ברצפה. הכניסה והיציאה מהרכב נוחות בזכות מפתח דלתות רחב ומושבים גבוהים, אך ידיות פתיחת הדלתות האחוריות מותקנות גבוה ולכן בלתי נגישות לילדים.

ניסאן ג'וקניסאן ג'וק

בתא הנוסעים מצאנו ארגון סביר של תאי אחסון, אך לא מעבר לכך. תא הכפפות מואר ובגודל סביר, ישנם תאי אחסון לבקבוק שתיה בכל הדלתות, שני מחזיקי כוסות מלפנים, תא אחסון פתוח לנייד לפני ידית ההילוכים ותא מתחת למשענת היד המרכזית. היה נחמד לקבל תאי אחסון מרווחים יותר ומקום ייעודי לטלפון נייד בקרבת הדשבורד, בפרט כאשר הוא מחובר בכבל למערכת המולטימדיה. תא המטען בנפח 422 ליטרים לעומת 354 ליטרים בדגם הקודם, וכולל אפשרות לשינוי גובה רצפת תא המטען ליצירת רצפה שטוחה בקיפול המושבים האחוריים. פתרונות אחסון ועגינה יצירתיים אין כאן, אך הנפח בהחלט מספק, כמו גם האפשרות ליצור תא מטען ענק בנפח 925 ליטרים בקיפול המושבים האחוריים.

ניסאן ג'וקניסאן ג'וק

הנדסת האנוש טובה אך לא מצטיינת. כפתורי בקרת השיוט במיקום נוח אך מבלבלים בתפעולם. ניסאן הגדילה לעשות וציידה את הג'וק בחמישה פתחי מיזוג עגולים וגדולים עם פיזור אוויר טוב אשר מצליחים לקרר את חלל תא הנוסעים גם בימים חמים.

מערכת המולטימדיה מעוצבת היטב עם מסך מגע צף בגודל 8 אינץ' במרכז הקונסולה ותפריטים ברורים וקלים לתפעול. במהלך המבחן נתקע המסך מספר פעמים ולא הגיב כלל למגע או ללחיצה מכל סוג.

ניסאן ג'וקניסאן ג'וק

ניסאן ג'וק אינו מצליח לספק נוחות נסיעה טובה. המושבים הקדמיים אמנם מצוינים, אך השילוב בין מרכז כובד גבוה ומתלים פשוטים יחסית, מאפשרים נסיעה נוחה רק על כביש חלק או במהירות נמוכה. כביש משובש או גלי יטלטל וירעיש את תא הנוסעים. ניסאן ג'וק בגרסת N-Design הנבחנת קיבל צמיגים נמוכי חתך במידות 225/45 R19 אשר טובים לאחיזה ולמראה מצודד, אך מוסיפים רעש לתא נוסעים מכיוון בתי הגלגלים ונוקשות בכביש משובש. בנוסף, רעשי רוח מכיוון המראות נוכחים כבר במהירות 60 קמ"ש ומונעים אפשרות לנסיעה שקטה.

ביצועים

ניסאן ג'וק מצויד במנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר בהספק 117 כ"ס ומומנט של 18.4 קג"מ ב- 1,750 סל"ד, המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. מורגש כי משקלו של ניסאן ג'וק העומד על 1,285 ק"ג מעט גדול על המנוע. במהירויות נמוכות מתקשה המנוע לגייס מספיק מומנט כדי לשגר את הרכב קדימה, ובמהירויות גבוהות פשוט אין מספיק סוסים זמינים. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 14.4 שניות ארוכות לפי המדידה שלנו, לעומת 11.1 שניות לפי הצהרת היצרן.

ניסאן ג'וקניסאן ג'וק

אופי פעולת התיבה מעט תזזיתי. ניסיון תאוצה במהירות גבוהה יביא מיד להורדת הילוכים ורעש בתא הנוסעים. מצב חיסכון בתיבת ההילוכים מאפשר להימנע מכך במחיר של תאוצה איטית למהירות היעד. ההילוך השביעי מאפשר שיוט במהירות 100 קמ"ש ב- 2,000 סל"ד נמוכים יחסית.

מרכז הכובד הגבוה של ניסאן ג'וק וחוסר בריסון המתלים מביא לרכינת מרכב מורגשת בפניות חדות ומהירות. ההיגוי קליל ומדויק אך אינו מתקשר ברמה טובה. התחושה הכללית היא כי הרכב מנסה לשדר לנהג כי אינו בנוי לנהיגה תובענית וספורטיבית, ושעדיף להאט וליהנות מהדרך.

צריכת דלק

על פי נתוני היצרן, עומדת צריכת הדלק המשולבת של ניסאן ג'וק בגרסת N-Design על 19.6 ק"מ לליטר. במבחן הדרכים שלנו נמדדה צריכת דלק משולבת של 12.5 ק"מ לליטר בנסיעה בתנאים מעורבים, כך שלא מדובר באחד הרכבים החסכוניים בקבוצה. עם מיכל דלק בנפח 46 ליטרים ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 500 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר של ניסאן ג'וק עומדת על 10 או 11 מתוך 15, בהתאם לגרסה.

ניסאן ג'וקניסאן ג'וק

אמינות ועלויות אחזקה

בשונה מהמוניטין בארץ, אמינות רכבי ניסאן בעולם נחשבת בינונית. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2019 דורגה ניסאן במקום ה- 12 מתוך 28 יצרנים עם ירידה של מקום אחד ביחס לדירוג בשנת 2018. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2018 התברגה ניסאן במקום ה - 14 מתוך 23 יצרנים בגרמניה ובמקום ה- 15 מתוך 32 יצרנים בארה"ב.

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 4,200 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,800 ₪. מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית.

בטיחות

ארגון הבטיחות Euro NCAP בחן את ניסאן ג'וק החדשה בשנת 2019 והעניק לו ציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 94% בהגנה על נוסעים בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 81% בהגנה על הולכי רגל ו- 73% בסעיף מערכות הבטיחות.

ניסאן ג'וקניסאן ג'וק

אבזור הבטיחות בשתי גרסאות האבזור המשווקות בארץ כולל בין היתר 6 כריות אוויר, אפשרות לניתוק כרית האוויר לנוסע, עוגני ISOFIX להתקנת מושבי בטיחות, חיישני חניה, מצלמת רוורס, בקרת שיוט, מערכת ניטור מרחק מהרכב לפנים, מערכת זיהוי תמרורים, בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, אורות גבוהים אוטומטיים, ומערכת אקטיבית להתרעה ומניעת סטיה מנתיב הנסיעה. רוב מערכות הבטיחות עובדות היטב למעט המערכת למניעת סטייה מנתיב הנסיעה אשר נוטה להתערב ללא צורך עקב התרעות שווא רבות. רמת האבזור הבטיחותי על פי משרד התחבורה הישראלי הינה 7 מתוך 8.

תמורה למחיר

ניסאן ג'וק 1.0 ליטר ברמת אבזור Acenta-Tech הבסיסית יעבור לידיכם תמורת 124,990 ₪. אבזור הנוחות בגרסה זו כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' ותמיכה בממשקי Android Auto ו- Apple CarPlay, מחשב דרך עם מסך בגודל 7 אינץ', 6 רמקולים, מצלמת רוורס, מפתח חכם, בקרת אקלים, בקרת שיוט, בלם חניה חשמלי, מושבי בד בעיצוב ספורטיבי, תאורת אווירה, חיישני גשם, מראות מתקפלות חשמלית עם תאורת איתות, חישוקי 17 אינץ', תאורת LED, ושמשות אחוריות כהות. צביעה דו-גונית זמינה כאופציה בתוספת 5,000 ₪.

גרסת N-Design הנבחנת עולה 139,990 ₪ ומוסיפה לרשימת האבזור מושבים בריפוד עור ובד, חימום למושבים הקדמיים, חישוקי 19 אינץ', וצביעת מרכב דו גונית.

ניסאן ג'וק החדש שומר על כל האלמנטים שהפכו את קודמו ללהיט ומוסיף לא מעט שיפורים. הוא חוזר לזירה עם תא מטען גדול, אבזור בטיחות מתקדם, מרחב פנימי נדיב ועיצוב אטרקטיבי. עבור מי שמחפש רכב שימושי ומעוצב עם פשרה מסויימת בצריכת דלק ובאיכות הנסיעה, ניסאן ג'וק החדש מציע חבילה ייחודית.

ניסאן ג'וק 1.0 ליטר אוטומט N-Design
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים 999 סמ"ק
הספק מרבי משולב 117/5,250 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 18.36/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,210 מ"מ
רוחב כללי 1,800 מ"מ
גובה כללי 1,595 מ"מ
בסיס גלגלים 2,636 מ"מ
מיכל דלק 46 ליטרים
נפח תא מטען

422 ליטרים

משקל עצמי 1,285 ק"ג
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 11.1 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 19.6 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 12.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 11 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים מתוך 5 (2019)
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

139,990 ₪

ניסאן ג'וק 2020 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu