טויוטה יאריס היברידית במבחן דרכים

טויוטה יאריס 2020 החדשה מכוונת גם לקהל צעיר באמצעות עיצוב מקורי והבטחה ליכולת דינמית טובה לצד צריכת דלק חסכונית במיוחד. יצאנו לבחון את הבטחות היצרנית

תגיות: , , ,

טויוטה יאריס החלה את דרכה בשנת 1998 כשחקנית יפנית בסגמנט הנשלט ביד רמה על ידי תוצרת אירופה, שוק היעד המועדף למכוניות סופר מיני. הטעם האירופאי הכתיב למתחרה המלוכסנת עמידה בקריטריונים והעדפות אשר היו שונות מאלו בהם התמחתה טויוטה, אשר בחרה להעביר את הפיתוח והיצור של היאריס, על שלל דורותיה, לצרפת. בדור החדש מנסה טויוטה להשיל מעליה את התדמית של "רכב הדודות האולטימטיבי" ולמשוך קהל צעיר יותר באמצעות עיצוב בולט ויכולת דינמית טובה, לצד שמירה על היתרונות מסורתיים כגון אמינות גבוהה וחיסכון בצריכת דלק.

טויוטה יאריס הייבריד במבחן דרכים

טויוטה יאריס היברידית פרימייר אדישן
יתרונות צריכת דלק, כושר תמרון, מוניטין אמינות
חסרונות ביצועים, מרווח מאחור, תא מטען

טויוטה יאריס היברידית טויוטה יאריס היברידית

עיצוב ונוחות

העיצוב החיצוני מציג קווים דינמיים, גופי תאורה מלוכסנים, ושבכה קדמית גדולה הנמתחת עד לתחתית הפגוש הקדמי. מאחור בולטים ספוילר וגופי תאורה המחוברים בפס תאורה היוצר הפרדה בין השמשה האחורית לדלת תא המטען. רכב המבחן אשר עטה צביעה דו-גונית, עם מרכב בצבע אדום וגג שחור, סחט לא מעט מבטים מהסביבה. הישג סופר מרשים ביחס לשמרנות העיצובית אליה הורגלנו עד כה מדורות העבר של טויוטה יאריס שנודעו בעיצוב שקוף. מן הצד ניתן להבחין בשמשה קדמית הנמתחת לפנים, וקו חלונות אחוריים המטפס מעלה ותורם למראה דינמי.

טויוטה יאריס היברידית טויוטה יאריס היברידית

טויוטה יאריס החדשה מבוססת על פלטפורת TNGA-B הגלובלית של היצרנית בעלת קשיחות מבנית גבוהה ב- 40% ומשקל נמוך ב- 20 ק"ג ביחס לדגם הפורש. חלק מהמידות החיצוניות גדלו וחלק הצטמצמו. רוחבה של טויוטה יאריס החדשה צמח ב- 50 מ"מ ועומד על 1,745 מ"מ, ובסיס הגלגלים ארך ב- 50 מ"מ ועומד עתה על 2,560 מ"מ. הגובה קוצץ ב- 40 מ"מ ועומד על 1,500 מ"מ, והאורך הכללי התקצר ב- 5 מ"מ ועומד עתה על 3,940 מ"מ. משמעות הדבר היא, שטויוטה יאריס היא מכונית הסופר מיני היחידה הקצרה מ- 4 מטרים.

תא הנוסעים מציג גם הוא עיצוב אוונגרדי ומודרני ביחס לשמרנות העיצובית אשר אפיינה את הדורות הקודמים. מערכת המולטימדיה כוללת מסך מגע בגודל 8 אינץ' עם פקדי תפעול מסביבו, שאינם מקנים תחושת איכות ומעט מאכזבים. לוח המחוונים נוח וקריא אך בדומה לשאר דגמי טויוטה, מוצף באינפורמציה מבלבלת ושלל נתונים, רובם אודות צריכת האנרגיה. חבל שמד סל"ד לא נכלל ביניהם. גלגל ההגה עבה ונעים לאחיזה, וניתן לתפעל בעזרתו את מערכות הבטיחות, השמע והטלפון. בולטים לטובה דיפוני דלתות במרקם בד שאינו שכיח בסגמנט ותצוגה עילית שנדירה בקטגוריה זו. מעבר לכך חומרי הדיפון רכים ברובם ואיכות ההרכבה מעולה והדוקה.

טויוטה יאריס היברידית טויוטה יאריס היברידית

הנדסת האנוש מעולה כמצופה מטויוטה. כל הפקדים במקומם הטבעי, ותפעול המערכות אינטואיטיבי. רמת הגימור הבכירה פרימייר אדישן הנבחנת, מציעה מושבים בריפוד דמוי עור בתפירת מעוינים המקנים תחושת פרימיום ומעשירים רבות את הרושם הכללי בתא הנוסעים.

הכניסה והיציאה מהמושבים הקדמיים נוחות, אך לאלו האחוריים פשוט מסובכות, בעיקר עקב מפתח דלתות מוגבל היוצר מפתח צר מדי לנוסעים גבוהים. המושבים הקדמיים מעולים ומציעים תמיכה טובה ונוחות גם בנסיעות ארוכות. הנהג והנוסע שלצידו ייהנו ממרווח טוב אך הנוסעים מאחור יתפשרו על מרווח ברכיים מספק בלבד עקב המידות הקומפקטיות. מרווח הראש יעיק על נוסעים שגובהם מעל 180 ס"מ.

טויוטה יאריס היברידית טויוטה יאריס היברידית

לרשות הנוסעים מלפנים סוככי שמש עם תאורת איפור, שני משטחים להנחת חפצים כגון סמארטפון בקונסולה המרכזית, צמד מחזיקי כוסות, ותאים לאחסון בקבוקים בנפח 1.5 ליטרים בדלתות. מעבר לכך, תא הכפפות קטנטן ותא האחסון מתחת למשענת היד מספיק בקושי לכמה מטבעות. לנוסעים מאחור דאגה טויוטה למחזיקי כוסות בדלתות האחוריות ולחלונות כהים. הרצפה כמעט שטוחה לחלוטין ללא מדרגת הינע בולטת, אך הספסל האחורי מעוצב לשני נוסעים, ונוסע שלישי ייצור דוחק מעיק. ללא ספק, אחת מנקודות החולשה של טויוטה יאריס החדשה היא המרווח המוגבל מאחור. תא המטען צנוע בנפח 286 ליטרים בלבד, וקיפול המושב האחורי מגדיל את נפח ההטענה לכדי 947 ליטרים. העמסת הציוד נוחה הודות למפתח רחב ונוח. ברצפת תא המטען ערכה לתיקון תקרים.

טויוטה יאריס היברידית טויוטה יאריס היברידית

תנוחת נהיגה טבעית יחד עם ממדים קומפקטיים ושדה ראיה טוב, הופכים את טויוטה יאריס לעכברית עיר זריזה וקלת תמרון וחניה. נוחות הנסיעה בטויוטה יאריס הייבריד טובה בהחלט ביחס לסגמנט. הכיול רך אך מרוסן, ומצליח להשתלט על תנודות המרכב בציר הרוחב. ניכר כי מהנדסי טויוטה כיילו את המתלים כך שיטיבו עם נהגים עירוניים. גרסת המבחן הבכירה מגיעה עם חישוקי 16 אינץ', כך שסביר שהנוחות טובה יותר בשאר הגרסאות להן חישוקי 15 אינץ'. מחוץ לעיר נשמרת הנוחות הטובה עם ריסון טוב של גלי אספלט, לצד שמירה על יציבות כיוונית מרשימה. רעשי רוח מתחילים להופיע רק במהירות של 110 קמ"ש וגם מעבר לכך אינם נשמעים ברמה מטרידה מדי. רעשי הכביש נותרים ברובם מחוץ לתא הנוסעים.

ביצועים

יחידת ההנעה ההיברידית החדשה בדורה הרביעי כוללת מנוע בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים הפועל במחזור אטקינסון, בשילוב מנוע חשמלי וסוללת ליתיום-יון מקוררת אוויר וקלה ב- 27 ק"ג ביחס לדגם הפורש. ההספק המשולב עומד על 116 כ"ס, גבוה ב- 15% ביחס לקודמתה. פליטת המזהמים הוקטנה ב- 20% לעומת הדגם הפורש. יחידת הנעה זו מאפשרת נסיעה עירונית על טהרת החשמל בלבד במשך 80% מהזמן, תוך שיוט ב- 75 קמ"ש ללא צריכת דלק לאורך 6 ק"מ. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 9.7 שניות והמהירות המרבית עומדת על 175 קמ"ש.

טויוטה יאריס היברידית טויוטה יאריס היברידית

קצב ההתקדמות סביר בלבד. ביחס למתחרות החמושות במנועי טורבו קטנים וזריזים, מדגישה טויוטה יאריס את העדפתה לחיסכון על פני ביצועים. עם זאת, העידון והשקט החשמלי מפצים על הפשרה בתחום הביצועים, ובנסיעה עירונית לא מורגש כל מחסור בכוח. היכולת של היחידה החדשה למתוח את הפעולה ההיברידית אל קצה גבול היכולת החשמלית מרשים במיוחד, ומאפשרת נסיעה עירונית חשמלית לקצבי זמן גבוהים ביחס להיברידיות מוכרות, גם מבית טויוטה עצמה.

בידוד רעשי המנוע עדיף גם הוא לאין שיעור ביחס לדגמי טויוטה היברידיים אחרים אותם בחנו. כניסתו של מנוע הבעירה לפעולה משתלבת באופן חלק, אך תיבת ההילוכים הרציפה, שאינה מנסה להתחקות לתיבה הכוללת יחסי העברה, מציעה פעולה שאינה אהודה על המוני נהגים ומלווה בהשארת המנוע בסל"ד קבוע בעת ההאצה.

טויוטה יאריס היברידית טויוטה יאריס היברידית

אל הכביש המפותל בירידות לים המלח הגעתי בצפיה להנאה בחסות הבטחת טויוטה ליכולת דינמית גבוהה המגובה במשקל זעיר של 1,090 ק"ג בלבד. התנהגות הכביש אכן דינמית למדי ומציגה זוויות גלגול נמוכות, אך ביחס למתחרות האירופאיות כגון פיז'ו 208 GT Line או אופל קורסה, מדובר ביכולת פושרת. מה גם שחוסר התקשורת מהשלדה ומהבלמים בעלי התחושה המלאכותית, אינם מעודדים תקיפת פיתולים. פרט לכך, אחיזת הכביש גבוהה ומאפשרת נהיגה בטיחותית לנהג הממהר, גם אם אינה מהנה. מדובר בהתנהגות כביש שתספק את רוב רובם של נהגי היאריס הטיפוסיים.

צריכת דלק

הבשורה האמיתית ביחידת ההנעה ההיברידית הינה צריכת דלק נמוכה אשר עמדה בימי המבחן על 19.5 ק"מ לליטר בנהיגה מנהלתית עם כמה קטעי נהיגה דינמיים. מדובר בנתון מעולה המפצה על הביצועים הפושרים. נתון היצרנית אופטימי בהרבה ועומד על 33.3 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 33 ליטרים בגרסה הנבחנת יספיק לטווח נסיעה של כ- 650 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 2 מתוך 15.

טויוטה יאריס היברידית טויוטה יאריס היברידית

אמינות ועלויות אחזקה

טויוטה נהנית ממוניטין אמינות מהטובים בעולם הרכב. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2020 דורגה טויוטה במקום השלישי מתוך 30 יצרנים. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2019 התברגה טויוטה במקום השלישי בארה"ב עם 101 תקלות לכל 100 כלי רכב, ובמקום השמיני בגרמניה עם 101 תקלות לכל 100 כלי רכב. טויוטה יאריס הייבריד משווקת עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ ואחריות לחמש שנים על הסוללה ההיברידית.

טויוטה יאריס היברידית טויוטה יאריס היברידית

טיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחיר הטיפול הראשון עומד על 494 ₪ ומחירו של הטיפול השני 914 ₪. מחירו של הטיפול השלישי 564 ₪ ומחירו של הטיפול הרביעי 1,100 ₪. עלויות הטיפולים ממוצעות ביחס לקטגוריה.

מחיר פנס ראשי עומד על 5,838 ₪, מחיר פנס אחורי 3,343 ₪, מחיר מראת צד 2,329 ₪, מחיר זוג רפידות בלם קדמיות 454 ₪, ומחיר זוג צלחות בלם קדמיות עומד על 786 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ וסבירים ביחס למתחרים בסגמנט. מחיר של מודול סוללה נטענת 9,963 ₪. מחירי החלפים של טויוטה ממוצעים ביחס לקטגוריה למעט יחידות התאורה מסוד לד מלא, היקרות יותר.

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל לגיל 21 ללא היסטוריית תאונות ושלילות עומדת על כ- 7,000 ₪. עלות ביטוח חובה כ- 1,700 ₪.

בטיחות

טויוטה יאריס נבחנה ע"י ארגון Euro NCAP בשנת 2020 על פי הפרוטוקול החדש והמחמיר ביותר, וזכתה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 86% בהגנה על נוסעים בוגרים, 81% בהגנה על ילדים, 78% בהגנה על הולכי רגל, ו- 85% עבור תפקוד מערכות הבטיחות.

טויוטה יאריס היברידית טויוטה יאריס היברידית

אבזור הבטיחות כולל לא פחות משמונה כריות אוויר, כאשר שתיים מהן חדשניות וממוקמות בין הנהג לנוסע שלצידו ונועדו למנוע פגיעה של האחד בשני במקרה תאונה. מעבר לכך כוללת טויוטה יאריס את חבילת מערכות הבטיחות TSS בגרסה 2.5 המונה בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו גלגלי ביום ובלילה, והתרעה על תנועה צולבת בעת חציית צמתים כולל בלימה אוטונומית במקרה של התפרצות רכב או הולך רגל אל תוך מסלול הנסיעה. כמו כן כוללת החבילה מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה ומניעת פגיעה בהולכי רגל או ברוכבי דו גלגלי בתחום נתיב הנסיעה בלבד, מבלי להסיט את הרכב מחוץ לנתיב. עוד ברשימת האבזור מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עם מרכוז הרכב בנתיב הנסיעה, זיהוי תמרורים, וניטור שטחים מתים. רמת אבזור הבטיחות לפי משרד התחבורה הינה 7 מתוך 8.

תמורה למחיר

טויוטה יאריס החדשה מוצעת בחמש רמות אבזור ומחירה מתחיל ב- 105,900 ₪ ברמת אבזור סול ומגיע לכדי 119,900 ₪ ברמת אבזור פרימייר אדישן הבכירה אשר התייצבה למבחן שלנו. רמת האבזור סול כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', צימוד לסמארטפון, מערכת שמע עם 4 רמקולים, קישוריות בלוטות', צג מחשב דרך צבעוני בגודל 4.2 אינץ' בלוח המחוונים, מצלמת רוורס, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, חיישני גשם ותאורה, פנסים אחוריים מסוג LED, וחישוקי 15 אינץ' מפלדה עם כיסויי נוי מפלסטיק.

רמת האבזור סטייל מוסיפה לרשימה מסך מגע בגודל 8 אינץ', מערכת שמע עם 6 רמקולים, וחלונות כהים מאחור. רמת האבזור סקיי כוללת בנוסף גג פנורמי, וחישוקי סגסוגת בקוטר 15 אינץ'.

הגרסאות ההיברידיות אינן כוללות גג פנורמי אך משווקת ברמת האבזור HYBRID ECO הכוללת בנוסף לוח מחוונים דיגיטלי, תאורת אווירה, תצוגה עילית, כוונון גובה למושב הנוסע, בלם יד חשמלי, מערכת בקרת אקלים, ומשענת יד מרכזית. רמת האבזור הייבריד סטייל מוסיפה מפתח חכם, ערכת תיקון תקר, וחישוקי סגסוגת בקוטר 15 אינץ'.

רמת האבזור פרימייר אדישן המוצעת בגרסה היברידית לרגל השקת הדגם, מוסיפה חימום למראות הצד, בקרת אקלים מפוצלת, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, גג מושחר, תאורת LED מלאה, וחישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינץ'.

לטויוטה יאריס כל התכונות הנדרשות להוות מכונית עירונית פרקטית מצוינת, עם ערך מוסף של מוניטין אמינות ושמירת ערך גבוהות. היא מבצעת את כל מטלות הנהיגה העירוניות בצורה מעולה הודות למערכת הנעה חסכונית, מידות קומפקטיות, ואיכות נסיעה עירונית טובה. לאלו מכם אשר ירבו בנסיעות בין עירוניות ארוכות, נמליץ לשקול חלופה במידות גדולות יותר, במיוחד אם מצטרפים נוסעים בוגרים במושב האחורי. מעבר לכך, מדובר באחת המכוניות המוצלחות והמתקדמות בסגמנט.

טויוטה יאריס היברידית פרימייר אדישן
מנוע היברידי, בנזין 3 צילינדרים 1,490 סמ"ק ומנוע חשמלי בהספק 79 כ"ס
הספק מרבי משולב 115/5,000 (סל"ד/כ"ס)
מונמט לא נתון
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 3,940 מ"מ
רוחב כללי 1,745 מ"מ
גובה כללי 1,500 מ"מ
בסיס גלגלים 2,560 מ"מ
מיכל דלק 33 ליטרים
נפח תא מטען 286 ליטרים
משקל עצמי 1,090 ק"ג
מהירות מרבית 175 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.7 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 33.3 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 19.5 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 2 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים (2020)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 119,990 ₪

טויוטה יאריס הייבריד 2020 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

3 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 3

    קניה רכב חדש

    • סוסנובסקי ויאצסלב19/02/24

    שלום, אפשר לקבל מחיר אל רכב חדש של טיוטה איריס היברידית? תודה לתשובתך

  • 2

    מבחן מפורט ורשום בשפה יפה.

    • דני19/11/20

    המבחן מפורט וברור ובשפה תקינה.

  • 1

    הנתונים מרשימים

    • צפוני19/11/20

    חושב לקנות לנכדה הסטודנטית.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu