הקרוסאובר המשפחתי סאנגיונג קורנדו מתחרה בקטגוריה גדושה עם נקודת פתיחה בעייתית בשל אנונימיות המותג. יצאנו לבחון את העולה החדש מקוריאה
סאנגיונג קורנדו החל את דרכו בישראל בתחילת שנות ה- 90 כרכב שטח קשוח בעל מראה המזכיר את ג'יפ CJ-5. בהמשך התחבב המותג בעיקר ע"י קהילת נהגי השטח בזכות דגמים בעלי שלדת סולם ומנועים מתוצרת מרצדס. הדור הרביעי של סאנגיונג קורנדו הוצג בשנת 2019 ומתחרה בקטגוריית הקרוסאוברים המשפחתיים הגדושה, אשר נשלטת ביד רמה בישראל על ידי צמד האחים קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון.
| סאנגיונג קורנדו 1.5 טורבו ליטרים אוטומטי | |
|---|---|
| יתרונות | נוחות נסיעה, מרווח פנים |
| חסרונות | ביצועים בינוניים, נפח תא מטען |
סאנגיונג קורנדו
עיצוב ונוחות
העיצוב החיצוני נאה ומיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של המותג, כפי שפגשנו בסאנגיונג טיבולי. החזית כוללת גריל צר המחובר לפנסים גדולים וגריל גדול יותר בפגוש. מהצד בולט קו מותניים מודגש עם תפיחה מעל בתי הגלגלים האחוריים. בתחתית הדלתות קו מודגש נוסף, ובקורה C משטח מושחר המעניק מראה של גג צף. הפנסים האחוריים מחוברים באמצעות פס כרום והפגוש האחורי גבוה ומעוצב. הפרופורציות הנכונות יחד עם הקווים החדים מעניקים לסאנגיונג קורנדו מראה שטח קשוח. אורכו 4,450 מ"מ, רוחבו 1,870 מ"מ, גובהו 1,629 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,675 מ"מ. במהלך המבחן זכה סאנגיונג קורנדו לשלל מבטים סקרנים, אך ניכר כי מקורם בסמל האנונימי של המותג ולא בשל העיצוב, אף שהינו נאה כשלעצמו.
סאנגיונג קורנדו
תא הנוסעים מודרני ונאה עם דשבורד גבוה ומאונך עם קווי רוחב מעוצבים. פנלים בגוון שחור מבריק מוסיפים מעט עניין לעין ותחושת איכות למגע. מערכת המולטימדיה כוללת מסך מגע בגודל 8 אינץ' המציג רזולוציה ובהירות בינוניות לצד תפעול פשוט ואינטואיטיבי. מעליו נמצאים פתחי מיזוג צרים המותקנים בגובה ראוי, ומתחתיו פקדי השליטה של מערכת בקרת האקלים ותא אחסון שטוח עם שקע USB. לוח המחוונים כולל תאורת טבעות צבעונית המשתנה בהתאם למהירות הנסיעה, ובמרכזו מוצג מחשב הדרך עם תפריטים וממשק ידידותיים למשתמש.
סאנגיונג קורנדו
גלגל ההגה נוח ונעים לאחיזה, וכולל פקדים לשליטה על מערכת השמע ובקרת השיוט. הבחירה בגוונים כהים יוצרת אווירה מכובדת בתא הנוסעים ומצאנו אותו נעים לשהייה. בחו"ל מוצעים תא נוסעים בהיר ותאורת אווירה המוסיפים עניין וצבע לתא הנוסעים. הטרוניה העיקרית מופנית כלפי חומרי הדיפון הקשיחים והזולים בתא הנוסעים, למעט בחלקו העליון של הדשבורד.
סאנגיונג קורנדו
המושבים הקדמיים נוחים כמו כורסא בזכות מבנה רחב, ריפוד איכותי, ותמיכה טובה לאורך שעות נסיעה רבות חרף העדרה של אפשרות להקשחת מסעד הגב התחתון. תנוחת נהיגה נעימה ושולטת מושגת בזכות מושב המתכוונן ידנית גם לגובה, והגה המתכוון ידנית לגובה ולעומק. שדה הראיה לפנים ולצדדים טוב בזכות מושב גבוה וחלונות גדולים. הכניסה והיציאה מהרכב נוחות מאוד בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב אידיאלי.
סאנגיונג קורנדו מציע מרווח פנימי מעולה לנהג ולנוסעים. מרווח הברכיים מאחור טוב בזכות בסיס גלגלים באורך 2,675 מ"מ. בנוסף ניתן לבחור מבין שתי זוויות למשענת הגב במושב האחורי. ניתן להסיע 3 נוסעים בוגרים בנוחות יחסית במושב האחורי הודות לרצפה כמעט שטוחה מאחור. העדרם של פתחי מיזוג לנוסעי המושב האחורי מהווים חסרון משמעותי אך קיים שקע 12V שיכול לשמש כמטען לסמארטפון.
סאנגיונג קורנדו
בסביבת הנהג שפע תאי אחסון, ביניהם תא גדול ועמוק מתחת למשענת היד המרכזית, תא פתוח נוסף בסמוך למשענת היד, תא נגיש לטלפון סלולרי מתחת לקונסולה המרכזית, מחזיקי כוסות מלפנים, תא כפפות בגודל סביר, תא נשלף בתקרה לאחסון משקפיים, תאים גדולים בדלתות הקדמיות, ותאים קטנים יחסית בדלתות האחוריות. תא המטען מציע סף הטענה מעט גבוה ונפח צנוע יחסית של 407 ליטרים, בשל קיומו של גלגל חלופי בגודל מלא מתחת לרצפת תא המטען. קיפול המושב האחורי, המתאפשר בקלות בזכות ידיות נוחות בצידיו, יוצר משטח הטענה ענקי אך לא שטוח.
סאנגיונג קורנדו מציע נוחות נסיעה וכושר ריסון טובים. אספלט עירוני זרוע בורות בשילוב מהירות נסיעה נמוכה, יעבירו חבטות ותנודות מרוסנות אל המרכב. במהירות 30 קמ"ש ומעלה מתקבלת נוחות נסיעה טובה יותר, בין היתר בזכות הבחירה הנבונה של הקוריאנים במתלה אחורי רב חיבורי. בכביש רצוף גלים מחוץ לעיר, מצליחים המתלים לרסן את תנודות המרכב הגבוה. על אספלט איכותי בכביש 6 מתקבלת נוחות נסיעה מעולה וגם יכולת השיוט נעימה תוך שמירה על רעשי כביש ורוח ברמה סבירה ביחס למקובל בקטגוריה. יכולת השטח עם הנעה קדמית מסתכמת כמצופה בצליחת שבילים סלולים, עם יתרון עבירות קל ביחס למשפחתית סטנדרטית בזכות מרווח גחון בגובה 182 מ"מ.
ביצועים
סאנגיונג קורנדו החדש מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1,497 סמ"ק עם הספק של 163 כ"ס ב- 5,000 סל"ד ומומנט מרבי של 28.5 קג"מ הזמין החל מ- 1,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית, עם אפשרות להעברת הילוכים באמצעות מנופים מגלגל ההגה.
סאנגיונג קורנדו
למרות הנתונים המבטיחים על הנייר, התאוצות בפועל עצלות למדי וחסרות מחץ. ביחס למנועי הטורבו אצל המתחרים, מרגיש סאנגיונג קורנדו עצל אף שהמומנט הבשרני מגיע כבר בסל"ד נמוך. סביר כי האשמה היא בתיבת ההילוכים הכוללת שישה יחסי העברה ארוכים מאוד. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 12.0 שניות וגם האצות הביניים לא מרשימות כאמור. יחידת ההנעה מספקת קצב התקדמות סביר ואין כל בעיית ביצועים, אך ציפינו ליותר לאור הנתונים על הנייר וביחס למתחרים.
העברות ההילוכים חלקות ואינן מורגשות, וגם פעולת המנוע חלקה ושקטה ברוב המקרים. העברת הילוכים באמצעות מנופים מגלגל ההגה הייתה נוחה ויעילה. בורר מצבי הנהיגה כולל מצב חורף וספורט. מצב ספורט משהה במעט את העלאת ההילוכים, אך אינו תורם לקצב התקדמות זריז. מערכת העצור וסע מכבה את המזגן שניות לאחר הדממת המנוע, ובקיץ הישראלי עדיף לבטלה.
סאנגיונג קורנדו
בכבישים מפותלים מגלה סאנגיונג קורנדו יכולת דינמית סבירה עם זוויות גלגול מרוסנות כל עוד נכנסים לפניה במהירות לא גבוהה. נהג שינסה לאתגר את הקורנדו ולבדוק את מגבלותיו יגלה במהרה כי נהיגה תובענית תפיק צווחות צמיגים מוקדם מהצפוי ונטייה ברורה לתת היגוי, למרות השימוש במתלה אחורי רב חיבורי. ההגה מדוייק אך קל מדי וחסר תחושה. הבלמים טובים ולא מתעייפים תחת עומס. ניתן לסכם את הפרק הדינמי בכך שהתנהגות הכביש צפויה וממוצעת ביחס לסגמנט, עם אחיזת כביש בטוחה.
צריכת דלק
בימי המבחן רשם סאנגיונג קורנדו צריכת דלק ממוצעת של 10.0 ק"מ לליטר בנסיעה מנהלתית עם מערכת עצור וסע פועלת, בעוד היצרן מצהיר על צריכת דלק ממוצעת של 14.1 ק"מ לליטר. מדובר בנתון שאינו מבריק ביחס למתחרים בקטגוריה המצוידים גם הם במנועי טורבו. עם מיכל דלק בנפח 50 ליטרים ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 450 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 14 מתוך 15.
סאנגיונג קורנדו
עלויות אחזקה
סאנגיונג קורנדו משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ. טיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 766 ₪, עלות הטיפול השני 1,257 ₪, עלות הטיפול השלישי 766 ₪, ועבור הטיפול הרביעי תשלמו 1,257 ₪ במוסך היבואן. מחירי הטיפולים ממוצעים ביחס לסגמנט.
סאנגיונג קורנדו
גם מחירי החלפים ממוצעים בקטגוריה. עלות פנס קדמי 4,488 ₪, עלות פנס אחורי עומדת על 2,587 ₪, ומראת צד תעלה 4,200 ₪. עלות ערכת רפידות בלמים קדמיות הינה 475 ₪, וזוג צלחות בלם קדמיות יעלו 1,014 ₪.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 6,200 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,650 ₪.
בטיחות
ארגון הבטיחות Euro NCAP בחן את סאנגיונג קורנדו בשנת 2019 והעניק לרכב ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות עם ציונים של 88% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה של ילדים, 68% בהגנה על הולכי רגל, ו- 74% בגין מערכות הבטיחות ברכב.
סאנגיונג קורנדו
אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה על עייפות נהג, התרעה על תחילת תנועה של הרכב לפנים, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, ומערכת לזיהוי תמרורי תנועה. ציון הבטיחות על פי דירוג משרד התחבורה הינו 6 מתוך 8.
תמורה למחיר
סאנגיונג קורנדו ברמת האבזור היחידה המוצעת בישראל יעבור לבעלותכם תמורת 144,900 ₪. אבזור הנוחות כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', תמיכה בממשקי Apple CarPlay וAndroid Auto -, בקרת אקלים מפוצלת, בורר מצבי נהיגה, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, בלם חניה חשמלי עם פונקציית Auto Hold, חיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס, חיישן גשם, מערכת סיוע לירידה במדרון, שמשות אחוריות כהות, פסי גגון, פנסים אחוריים עם תאורת לד, מראות צד עם קיפול חשמלי ותאורת גישה, וחישוקי 18 אינץ'.
סאנגיונג קורנדו נכנס כאנונימי אל סגמנט גדוש מתחרים, חלקם עם מוניטין רב שנים ומבוסס. את מטלות הנהיגה מבצע סאנגיונג קורנדו בצורה טובה, הוא ניחן במרווח פנימי טוב ובאבזור נוחות ובטיחות המיישרים קו עם המקובל בקטגוריה. לרוב, מותגים אנונימיים מפצים בתמחור אגרסיבי או באבזור עשיר במיוחד, אך נדמה כי טלקאר היבואנית מאמינה במוצר ומיישרת קו עם המתחרים גם בתמחור הרכב. לכן, הקוריאני הייחודי יתאים לאלו שעייפו מעדרי הספורטאז'ים והטוסונים השוטפים את כבישי ישראל, ומחפשים אלטרנטיבה ייחודית יותר וטובה לא פחות.
| סאנגיונג קורנדו 1.5 ליטרים טורבו אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,497 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 163/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 28.5/1,500-4,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,450 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,870 מ"מ |
| גובה כללי | 1,629 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,675 מ"מ |
| מרווח גחון | 182 מ"מ |
| מיכל דלק | 50 ליטרים |
| נפח תא מטען | 407 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,510 ק"ג |
| מהירות מרבית | 193 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 12.0 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 16.7 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 14.1 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 14 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 5 כוכבים מתוך 5 (2019) |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 144,900 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.