טויוטה C-HR במבחן דרכים - מתיחת פנים

הקרוסאובר האופנתי של טויוטה עבר מתיחת פנים שנועדה לטפל בנקודות תורפה ולשמר את התכונות אשר מסייעות לו לתפוס מקום מכובד בטבלת המכירות

תגיות: , , ,

לפי כארבע שנים הדהימה טויוטה השמרנית את עולם הרכב עם קרוסאובר אופנתי בעיצוב שנראה כאילו נלקח מרכב קונספט עתידני. הלקוחות הגיבו בהתלהבות וטויוטה C-HR הפך לרכב פופולרי, ממנו נמכרו יותר מ- 15,000 בישראל. כיום טויוטה C-HR כבר בן 4 ונאלץ להתמודד במגרש רווי שחקנים טובים וצעירים. מתיחת הפנים של אמצע חיי הדגם כוללת עדכוני עיצוב קלים, כיול חדש להגה ולמתלים, וטיפול בנקודות התורפה של הדגם הפורש, ביניהם בידוד רעשים לוקה בחסר.

טויוטה C-HR
יתרונות עיצוב, צריכת דלק, אמינות
חסרונות מחיר, ביצועים, תנאים במושב האחורי, רעשי מנוע

טויוטה C-HR טויוטה C-HR

עיצוב ונוחות

עיצובו של טויוטה C-HR מהווה ללא ספק את הקלף החזק בשרוולו, אך ההצלחה השיווקית פועלת כחרב פיפיות, כך שטויוטה C-HR הפך לנפוץ על כבישי ארצנו, והעין שהתרגלה לעיצוב המבריק הפכה אותו לשקוף מדי, ולבטח לא מסובב ראשים כפי שעשה בשנה הראשונה לשיווקו. מתיחת הפנים כמעט ואינה מורגשת באספקט הוויזואלי. השינויים בחזית מתמקדים בפגוש קדמי אגרסיבי יותר ויחידות תאורה מעודכנות מסוג LED עם חתימת אור חדשה. מאחור בולט פס שחור המחבר בין שני גופי התאורה המעודכנים והמושחרים, ויוצר מעין ספוילר תחתון נוסף. רכב המבחן ברמת אבזור C-ITY אינו מגיע בצביעה דו-גונית המוצעת ברמות האבזור שמעליו. אלמנט זה בשילוב צבע נועז יותר מרכב המבחן, ישפרו את הציון במבחן הנראות באופן מהותי. למרות כל אלו, עיצובו של טויוטה C-HR עדיין מקורי ונאה, במיוחד בחלק האחורי אשר מציג שפע קימורים וספוילר קרבי. לעיצוב המבריק יש גם מחיר פרקטי אותו יאלצו לשלם נוסעי המושב האחורי כפי שנראה בהמשך, כמו גם ציפייה לביצועים תואמים שאינה מתממשת עם יחידת ההנעה הנוכחית.

טויוטה C-HR טויוטה C-HR

תא הנוסעים מציג גם הוא עיצוב דומה לדגם הפורש עם ארכיטקטורה דו מפלסית הכוללת דשבורד רוחבי, מערכת מולטימדיה עם מסך משופר בגודל 8 אינץ' ופקדים פיזיים לשיפור חווית השימוש. מתחת למסך פתחי המיזוג המרכזיים בגובה סביר בהחלט, ותחתם פקדי מערכת בקרת האקלים. ישנה הפרדה בין חלקו העליון של הדשבורד לבין הקונסולה החוצצת בין הנהג לנוסע מימינו, ונראה כאילו הקונסולה המרכזית צפה בחלל התא. לוח המחוונים כולל במרכזו צג מחשב דרך בגודל 4.2 אינץ' הנשלט באמצעות פקדים על גלגל ההגה ומציג שלל אינפורמציה בדבר צריכת דלק, אחוזי התנועה על טהרת החשמל בכל נסיעה, התפלגות צריכת האנרגיה במערכת ההיברידית, וטמפרטורה של רכיבים שונים. גלגל ההגה עבה ונעים לאחיזה, ודרך הפקדים בו ניתן לתפעל את מערכות הבטיחות, הבידור והטלפון. חומרי הדיפון, אשר שופרו גם הם במסגרת מתיחת הפנים, רכים ברובם ואיכות ההרכבה מעולה והדוקה. הנדסת האנוש כרגיל בטויוטה, כמעט וחפה מטעויות עם הסתייגות בעיצוב החלק התחתון בקונסולה המרכזית, אשר אינו מציע משטח להנחת הסמארטפון, ומחזיקי הכוסות ממוקמים לפני ואחרי בורר ההילוכים בצורה שאינה נוחה. פרט לאלו כל הפקדים במקומם, ותפעול המערכות אינטואיטיבי וטבעי גם עם מעט עומס וגרפיקה מיושנת במסכים.

טויוטה C-HR טויוטה C-HR

הכניסה והיציאה מהמושבים הקדמיים נוחות, אך גג המשתפל לאחור מצריך כיפוף יתר בכניסה למושב האחורי. המושבים כולם מעולים ומציעים תמיכה טובה ונוחים לאורך זמן. תנוחת הנהיגה מעולה ושולטת. הייתי שמח לקבל גם אפשרות לכיוון תמיכת הגב התחתון במושב הנהג וכיוון גובה למושב הנוסע, אך אלו מוצעים רק בגרסאות הבכירות יותר. הנהג והנוסע שלצידו ייהנו ממרווח טוב בכל הממדים, תא אחסון קטן מתחת למשענת היד, סוככי שמש עם תאורת איפור, תא כפפות הנפתח בפתיחה רכה, וכיסי אחסון בדלתות. הנוסעים מאחור לעומתם, יתפשרו על שטח חלונות מינימלי היוצר תחושה קלסטרופובית, מרווח ברכיים מספק בלבד כפועל יוצא של בסיס גלגלים באורך 2,640 מ"מ, העדר פתחי אוורור, והעדר חלונות כהים. מרווח ראש מוגבל מאחור יעיק על נוסעים הגבוהים מ- 1.80 מטרים. גם שקעי טעינה אינם בנמצא מאחור, אך לפחות דאגה טויוטה למחזיקי פחיות גם בדלתות האחוריות. הרצפה כמעט שטוחה לחלוטין אך המושב האחורי מעוצב לשני נוסעים בלבד ונוסע שלישי ייצור דוחק מעיק. ללא ספק, אחת מנקודות החולשה של טויוטה C-HR הינה איכות החיים לנוסעים במושב האחורי.

תא המטען בנפח 377 ליטרים בלבד, וקיפול המושב האחורי מגדיל את נפחו לכדי 1,500 ליטרים. העמסת התא נוחה בזכות מפתח רחב ולמרות שפת הטענה מעט גבוהה. התפלאתי שאין בתא המטען תאורה, ווים, או כיסי אחסון. ברצפת תא המטען ערכה לתיקון תקרים.

טויוטה C-HR טויוטה C-HR

טויוטה טוענת כי שיפרה את בידוד הרעשים על ידי הוספת חומרי בידוד ב- 11 נקודות אסטרטגיות במרכב. השיפור אכן מורגש ביחס לדגם הפורש, אך גם כעת, כל לחיצה בריאה על דוושת התאוצה, אשר נחוצה לרוב לקבלת קצב התקדמות נאה, מביאה עימה רעש ניסור מצד המנוע אשר נותר לאורך שניות ארוכות בחסות תיבת ההילוכים הרציפה. בתוך העיר, כאשר הרכב נע על כוח החשמל בלבד, מתקבלת נסיעה שקטה נטולת ויברציות. תיבת ההילוכים כוללת מצב B אשר מאפשר הפעלת בלימה רגנרטיבית עם עזיבת דוושת התאוצה, התורמת גם לטעינת הסוללה. שימוש במצב זה מומלץ ברוב מצבי הנסיעה.

טויוטה C-HR טויוטה C-HR

טויוטה טוענת גם לכיול מחודש של המתלים במסגרת מתיחת הפנים. נוחות הנסיעה של טויוטה C-HR טובה אך לא מעבר לכך. התבססות על פלטפורמת TNGA, בדומה לטויוטה קורולה וטויוטה ראב 4 החדשים, עושה שימוש במתלה אחורי מסוג עצמות עצה כפולות, היקר יותר ביחס למתלה פשוט מסוג קורת פיתול. המערכת ההיברידית מביאה את המשקל העצמי לכדי 1,420 ק"ג הדורשים כיול מתלים הדוק יחסית, כך שאפילו על חישוקי 17 אינץ' בחתך 60 מתון יחסית, נוחות הנסיעה מעט קופצנית וקשיחה בתוך העיר, ושברים ובורות מורגשים ומעבירים חבטה מסוננת לנוסעים. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת עם ריסון טוב בכל הקשור לשיכוך גלי אספלט. על הכביש המהיר היציבות הכיוונית מרשימה ונוטעת תחושת ביטחון.

ביצועים

טויוטה C-HR כולל את יחידת ההנעה ההיברידית המוכרת של הקונצרן שמקורה עוד בטויוטה פריוס הוותיקה. המערכת כוללת מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטרים ומנוע חשמלי, היוצרים יחדיו הספק של 122 כ"ס. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. יחידת ההנעה הוותיקה, שבעת הצגתה הציגה ביצועים סבירים, מרגישה חלשה ורופסת ביחס ליחידות הנעה מודרניות מסוג טורבו בנזין. היצרן מצהיר על תאוצה 0-100 קמ"ש ב- 11.0 שניות ומהירות מירבית של 170 קמ"ש, אך מדידות מגלות שנתונים אלו אופטימיים והתחושה על הכביש היא של קצב התקדמות סביר בלבד. לא מדובר ברכב איטי בצורה מפריעה, אך כאשר רוב המתחרים מציעים ביצועים זריזים וחלקם אף מהירים, מרגיש טויוטה C-HR כמו דור אחד או שניים לאחור. מצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה ניתן לבחירה רק באמצעות כניסה לתפריטים במסך המרכזי, ומשפר רק במעט את הביצועים.

טויוטה C-HR טויוטה C-HR

התנהגות הכביש יוצאת נשכרת מהכיול הקשיח של המתלים. בסיבובים ארוכים נותר המרכב יציב, וגם שיבושים קלים בתוך הפניה לא יוציאו את הרכב משלוותו. אחיזת הכביש טובה אך יחידת ההנעה הפושרת אינה מצליחה לאתגר את השלדה או לדרבן את הנהג לתקיפת פניות. הבלמים מקנים עוצמת בלימה טובה, אך בדומה לדגמים אחרים עם מערכת זו, התחושה ללחיצה על הדוושה מלאכותית ויש להתרגל לוויסות עוצמת הבלימה.

עם מרווח גחון של 154 מ"מ יכולת השטח זהה למשפחתית קומפקטית כך שכל שביל זרוע בורות או אבנים יאיים לחבוט בתחתית המרכב. הכיול הקשיח של המתלים יוצר נסיעה קופצנית בשבילים.

צריכת דלק

הבשורה האמיתית ביחידת ההנעה ההיברידית מגיעה בנתון צריכת הדלק אשר עמדה בימי המבחן על 17.5 ק"מ לליטר בנהיגה מנהלתית. קטעי נהיגה דינמיים עם דוושה לחוצה עד הסוף בעומס מקסימלי לאורך זמן, עם מצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה, הביאו לצריכת דלק של פחות מ- 14 ק"מ לליטר. נתון היצרנית אופטימי בהרבה ומדבר על 26.3 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 43 ליטרים יספק טווח נסיעה של 750 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 2 מתוך 15.

טויוטה C-HR טויוטה C-HR

אמינות ועלויות אחזקה

טויוטה ניהנת ממוניטין אמינות מהטובים בעולם הרכב. בדירוג האמינות של Consumer Reports לשנת 2020 דורגה טויוטה במקום השלישי מתוך 30 יצרנים. בסקר J.D. Power התברגה טויוטה במקום החמישי בארה"ב בשנת 2020 ובמקום השמיני בגרמניה בשנת 2019. טויוטה C-HR משווק עם אחריות מלאה לחמש שנים או עד 100,000 ק"מ.

טויוטה C-HR טויוטה C-HR

טיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 588 ₪, עלות הטיפול השני 937 ₪, עלות הטיפול השלישי 588 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,093 ₪. מדובר בעלויות טיפולים זולות ביחס למקובל בקטגוריה.

עלות יחידת תאורה קדמית 8,712 ₪, עלות פנס אחורי 5,848 ₪, ועלות מראת צד קומפלט 3,355 ₪. עלות רפידות בלם 529 ₪ ועלות צלחות בלם 842 ₪. עלות החלפת מודול בסוללה ההיברידית 11,142 ₪. מחירי החלפים ממוצעים ביחס לקטגוריה למעט עלויות יחידות התאורה הקדמיות והאחוריות היקרות יותר.

טויוטה C-HR טויוטה C-HR

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר ללא תביעות וללא שלילת רישיון בשלוש השנים האחרונות עומדת על 7,100 ₪, ועלות ביטוח חובה 1,750 ₪.

בטיחות

טויוטה C-HR הפורש נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro Ncap בשנת 2017 וגרף אז ציון מרבי של חמישה כוכבים עם ציונים של 95% בהגנה על בוגרים, 77% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל, ו- 78% עבור מערכות הבטיחות.

טויוטה C-HR טויוטה C-HR

אבזור הבטיחות כולל את חבילת מערכות הבטיחות TSS המונה בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה וזיהוי רוכבי אופניים ביום, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה עם מרכוז הרכב בנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית בכל מהירות, זיהוי תמרורים, ועמעום אורות אוטומטי. רמת האבזור Launch Edition כוללת גם ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה צולבת מאחור. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 7 מתוך 8 לפי דירוג משרד התחבורה הישראלי.

תמורה למחיר

טויוטה C-HR מוצע בארבע רמות אבזור. רמת הכניסה C-LUB תעלה 145,900 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ', צימוד לסמארטפון, אפליקציית ניווט Waze, מערכת שמע עם 6 רמקולים, מצלמת רוורס, התנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דו-אזורית, בלם חניה חשמלי עם אופציית HOLD, בורר מצבי נהיגה, חיישני תאורה, פנסים אחוריים מסוג LED, וחישוקי 17 אינץ'.

רכב המבחן ברמת האבזור C-ITY עולה 147,900 ₪ ומוסיף לרשימה כניסה ללא מפתח, קיפול מראות חשמלי, חיישני גשם, וערכת תיקון תקר במקום גלגל חלופי.

רמת האבזור C-HIC עולה 150,900 ₪ ומוסיפה תאורת אווירה, חיישני חניה היקפיים, שמשות אחוריות כהות, צביעה דו-גונית, וחישוקי 18 אינץ'.

רמת האבזור Launch Edition עולה 159,900 ₪ ומוסיפה ריפודי עור, מושב נהג חשמלי, מראות צד שחורות, צביעה דו-גונית המשלבת צבע מרכב כתום מטאלי עם גג שחור, ומערכת שמע מבית JBL עם 9 רמקולים.

מחירי כל הגרסאות יקרים ביחס לקטגוריה, ובאותם המחירים ניתן לרכוש רכבים מתחרים חדשים, חזקים, מאובזרים, או שימושיים יותר, ואף רכבי פנאי גדולים יותר מקטגוריה גבוהה יותר.

טויוטה C-HR היה והינו קרוסאובר עירוני בעל עיצוב ייחודי ודינמי, יחידת הנעה מוכחת וחסכונית, ומוניטין אמינות וסחירות שאין שני להם. נתונים אלו לבדם אחראים על הצלחתו הכבירה, ומתיחת הפנים אשר שיפרה במעט את הקיים תשמר את ההצלחה גם לשנות הדגם הבאות. לחובתו מחיר רכישה יקר, מושב אחורי עם מרווח מוגבל ותנאי מחיה לא מפנקים, וביצועים סבירים ולא מלהיבים.

 טויוטה C-HR היברידי C-ITY
מנוע הייבריד בנזין 1.8 ליטר
הספק מרבי משולב 122/5,200 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 14.5/3,600 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,390 מ"מ
רוחב כללי 1,795 מ"מ
גובה כללי 1,555 מ"מ
בסיס גלגלים 2,640 מ"מ
מיכל דלק 43 ליטרים
נפח תא מטען 377 ליטרים
משקל עצמי 1,420 ק"ג
מהירות מרבית 170 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 11.0 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 26.3 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 17.5 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 2 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים מתוך 5 (2017)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 147,900 ₪

טויוטה C-HR 2020 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

2 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 2

    טויוטה, יצרנית העגלות הגדולה ביותר בעולם.

    • שי31/01/21

    בעבר יצרה עגלות משעממות אבל היום מיצרת עגלות אגרסיביות.

  • 1

    טויוטה chr

    • חיים פ.31/01/21

    כבעלים של הרכב הנל יותר מחצי שנה, אני יכול להסכים עם רוב הדברים שנכתבו. מה שמציק לי בפנים הרכב זה חוסר בשקע 12v מקדימה ובתא המטען( יש בתוך תא בין המושבים ולא נוח להשתמש בו. אזור המחיה מאחורה לאחר שמתרגלים לא מחסיר כלום מבחינת מרווח פנימי, רק התחושה הסגורה מאפילה על האוביקטיביות. לדעתי היצרן היה יכול לרפד את פנים הרכב בגוונים בהירים בדגש על ריפוד התקרה, כך היתה מתקבלת תחושה יותר מוארת. מבחינת צריכת הדלק בסגנון הנהיגה שלי הנתון המשולב והממוצע הינו 20.8 ביומיום. בתוך העיר בלבד עם עצירות מרובות ושימוש גדול יותר בחשמל הצריכה משתפרת לכדי 24.5 קמ/ל. בשיוט ארוך ובנהיגה בין עירונית ארוכה הצריכה באזור ה 19-20 קמל. מבחינת ביצועים אכן הרכב לא מלהיב, עם מונוטוניות שעלולה לעצבן מכיווןןוח

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu