וולוו V60 קרוס קאנטרי מצוידת בכל מה שמתבקש ממכונית יוקרה ומציעה בנוסף יכולת שטח ותג מחיר תחרותי. יצאנו לבדוק האם זו מכונית הפרימיום המשפחתית האולטימטיבית
כמעט בלתי אפשרי לפתוח כתבה על וולוו בתצורת סטיישן בלי להזכיר את סבתה המנוחה, וולוו T5 850 שידעה להשפיל ברמזור כמעט כל רכב על הכביש. אבל מאז שנות ה- 90 הפך מגדש הטורבו לדבר שבשגרה והתחרות קשה מתמיד. וולוו V60 קרוס קאנטרי לא מנסה להיות חורכת אספלט במסווה של מכונית משפחתית אלא רוצה להיות מכונית מאוזנת, שימושית ומפנקת, שעל הדרך מחזיקה באורווה 250 סוסים ומערכת הנעה כפולה, הזמינים לכל הרפתקה שתבוא.
וולוו V60 קרוס קאנטרי
| וולוו V60 קרוס קאנטרי | |
|---|---|
| יתרונות | ביצועים, שימושיות, תא נוסעים, נוחות, בטיחות, מחיר |
| חסרונות | ממשק משתמש |
תג המחיר התחרותי העומד על 274,900 ₪ מציב אותה בתחרות מול רכבי מנהלים פרימיום אך תצורת הסטיישן המוגבהת של וולוו V60 קרוס קאנטרי אינה נפוצה בישראל ואפשר לקבל אותה רק בוולוו הנבחנת או בסובארו אאוטבק הזולה ממנה בכ- 30,000 ₪ ומגיעה עם סמל עממי.
עיצוב ונוחות
וולוו V60 קרוס קאנטרי מציגה עיצוב אלגנטי וכוחני. המימדים נדיבים ונדמה שהעיצוב בא להדגיש עובדה זו. בחזית גריל רבוע עם סמל היצרן, וגופי תאורה צרים ונאים למראה עם חתימת התאורה של וולוו בצורת פטיש. החלק האחורי, כיאה לוולוו, לא מאכזב. בקצה החלון ספוילר, במרכז גופי תאורה מסיביים המשתלבים במבנה הדלת האחורית, ולמטה דפיוזר שחור וצמד מפלטים להשלמת המראה הקשוח. מהצד מודגש מרווח הגחון המוגדל בעזרת פלסטיק שחור קרבי המקיף את המרכב בחלקו התחתון. צבע השמפניה של רכב המבחן הצניע מעט את המראה הקרבי והסב לוולוו נופך משפחתי יותר. למרות עיצובה המוקפד, נדמה היה שהוולוו לא משכה תשומת לב מיוחדת בימי המבחן. היא אומנם נראית טוב מכל זווית אך מסתמן כי אינה בולטת בשטח.
וולוו V60 קרוס קאנטרי
כניסה לתא הנוסעים חושפת את אחת מנקודות החוזק של דגמי וולוו מהשנים האחרונות. ארכיטקטורת סביבת הנהג משדרת עיצוב מודרני, אוורירי ומרווח, ועושה שימוש בחומרים איכותיים בכל מקום בו היד נוגעת. המושבים, הדשבורד ודיפוני הדלתות עוטים עור איכותי. עץ אפור לרוחב הדשבורד ובקונסולה המרכזית משרה אווירה נינוחה בתא הנוסעים. במרכז הקונסולה מסך מולטימדיה צבעוני אנכי בגודל 9 אינץ' ומצדיו פתחי מיזוג גדולים ומעוצבים בגימור אלומיניום. במרכז הקונסולה ידית הילוכים מעוצבת, מתג התנעה, בורר מצבי נהיגה, ומספר תאים עם תריס סגירה נגלל בגימור עץ אפור ובעיצוב נקי.
וולוו V60 קרוס קאנטרי
המושבים מעולים, נוחים ומתכווננים חשמלית כולל אורך בסיס המושב ותמיכה לגב התחתון, אך חסרים מעט תמיכת צד. תנוחת הישיבה אינה גבוהה כפי שנראה, אלא דומה לרכב כביש רגיל, וניתן לשבת בנוחות מרבית למשך שעות רבות. רק בעמידה בפקק כשאנו עומדים לצד רכבים אחרים ניכרת תחושת הגובה. פונקציה מועילה היא אפשרות לכוונון מושב הנוסע ממושב הנהג. טוב שמבחן הדרכים נערך בחורף מכיוון שמושבי העור הללו נעדרי פונקציית אוורור שכה חשובה בקיץ הישראלי.
וולוו V60 קרוס קאנטרי
הכניסה למושב הקדמי מגלה מפתח דלת צר המחייב הרכנת ראש כדי להימנע מחיכוך עם קורת A. הנוסעים מאחור ייהנו ממפתח כניסה רחב ונוח, ממושבים מעולים ומשפע מקום לרגליים. פתחי מיזוג לאחור משולבים בקורה B והנוסעים במושב האחורי ייהנו גם מחלונות כהים, משקע טעינה 12V במרכז הקונסולה ומתא אחסון פתוח למטבעות מעליו. במרכז המושב משענת יד עם תא אחסון ומתקן כוסות נשלף. המושב האמצעי מתאים לילדים עקב מבנהו ומדרגת תעלת הינע בולטת.
וולוו V60 קרוס קאנטרי
הנדסת האנוש טובה ויעילה כל עוד לא צריך הנהג לעבור בין מסכי הרכב. אז מתגלה תפעול מסורבל ולא אינטואיטיבי. מערכת המולטימדיה מגיבה יפה ואינה מתעכבת או נתקעת, אך ברכב המבחן נעדרה פונקציית ניווט פעילה, והותירה "חור שחור" במרכז המסך אשר מוקצה כולו להצגת שם תחנת רדיו או שם השיר המתנגן. כל מערכות הרכב מופעלות דרך המסך המרכזי, כולל המיזוג ומערכות הבטיחות. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' נראה טוב אך נטול אפשרות לבחירת גרפיקה. תפעול המערכת דרך ההגה מסורבל ואפילו מתסכל עד שנלמד לחלוטין.
וולוו V60 קרוס קאנטרי
מעבר לכך מדובר ברכב נעים לתפעול בו המתגים הקשורים לנהיגה ולנוחות זמינים לנהג ופעולתם מיידית. מערכת הסאונד מבית Harman Kardon עם 12 רמקולים וסאבוופר היא מהטובות בהן נתקלתי, ומספקת צליל איכותי בכל עוצמה.
שדה הראיה לצדדים ולפנים טוב בזכות מיקום טוב של מושב הנהג ומרחק נכון מקורה A. שדה הראייה לאחור מוגבל עקב חלון קטן ומשענות הראש במושב האחורי אשר מתקפלות לפנים בלחיצת כפתור במסך המרכזי. בנסיעה לאחור מתקבלת תמונה טובה דרך המצלמה האחורית גם בלילה ופונקציית הדמיית מעוף ציפור המבוססת על זיכרון המצלמה האחורית.
שטח האחסון בוולוו V60 קרוס קאנטרי מפוזר היטב בתא הנוסעים אך אינו גדול כפי שמצופה. תא הכפפות דו קומתי, מואר ומדופן. תחת כיסוי נגלל בקונסולה המרכזית ישנם שקע טעינה 12V, תא קטן למטבעות, משטח גומי לטעינה אלחוטית, שני מחזיקי כוסות קפיציים, ותא עמוק מתחת למשענת היד עם שני שקעי USB. בכל הדלתות שקעי אחסון עם מקום לבקבוק גדול יחסית.
וולוו V60 קרוס קאנטרי
תא המטען גדול ושופע אלמנטים יצירתיים. הוא נוח להטענה ונפחו 529 ליטרים. עם מושבים מקופלים מתקבלת רצפה שטוחה ונפח הטענה של 1,441 ליטרים. תא המטען מדופן למשעי ומואר היטב, ומותקנים בו מתקן לעיגון שקיות (אופציונלי), רשתות לעיגון מטען, 4 מתלים לשקיות בדפנות התא, כיסוי נגלל עם אפשרות לבחירת גובה, וערכת עזרה ראשונה. בדופן התא שקע 12V וכפתור להורדת וו הגרירה המתקפל המאפשר גרירת נגרר במשקל 1,800 ק"ג. מתחת לרצפת התא ישנו גלגל חלופי זמני.
כיול המתלים רך במידה, כך שהנסיעה היא על הצד הנינוח והשקט למרות צמיגי 19 אינץ' נמוכי חתך. וולוו V60 קרוס קאנטרי מהווה רכב נוח לשיוט ופחות לנהיגה אגרסיבית. איכות ונוחות הנסיעה טובות בכל תנאי הדרך ורק מעבר על בורות חדים מורגש בתא הנוסעים אך לא בצורה מטרידה. צליל המנוע אופייני למנוע 2.0 ליטרים מוגדש, ובצירוף בידוד רעשים מעולה צלילו עמום ונעים. פתיחה של חרך בחלון תאפשר לקול שריקת הטורבו להגיע לתא הנוסעים.
ביצועים
וולוו V60 קרוס קאנטרי, כמו רבים מדגמי וולוו האחרונים, עושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים המפיק 250 כ"ס ב- 5,400 סל"ד ומומנט של 35.7 קג"מ החל מ- 1,800 סל"ד. מנוע הבנזין מתוגבר על ידי מערכת מיקרו-היברידית בעלת הספק מרבי של 13 כ"ס. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה קבועה, ומספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 8.5 שניות לפי הבדיקה שלנו (6.9 שניות לפי נתון היצרן).
וולוו V60 קרוס קאנטרי
המנוע יעיל בכל קשת הסל"ד ובכל מהירות, כך שללא תשומת לב קל לחרוג מהמהירות החוקית. מעבר למצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה משפר את החדות ושומר את התיבה בהילוך נמוך לטובת שיפור זמינות הכח. ביציאה מהמקום נעזרת הוולוו הכבדה בתגבור המערכת המיקרו-היברידית אך הדבר אינו מוחשי. פעולת תיבת ההילוכים חלקה בכל צורת נהיגה ורק כאשר נדרש ממנה לפעול מהר היא מתקשה בביצוע.
וולוו V60 קרוס קאנטרי
התנהגות הכביש של וולוו V60 קרוס קאנטרי טובה ונוסכת ביטחון גם בנהיגה מהירה, אך מרכז הכובד הגבוה נותן אותותיו בעיקולים ומורגשת רכינה משמעותית של המרכב. עם זאת, מערכת הנעה כפולה חכמה מספקת אחיזת כביש גבוהה ומאפשרת יציאה מעיקולים חדים בקלות.
וולוו V60 קרוס קאנטרי
להגה משקל ודיוק טובים, מהסוג שמשרה ביטחון בכל מהירות. באופן טבעי ברכב מסוג זה אין לצפות להגה חד ומתקשר. יכולת הבלימה מרשימה, ובלחיצה הגונה רוכן חרטום הרכב מטה בחדות והבלימה נעשית בעוצמה ובמרחק קצר, באופן מפתיע לרכב במשקל 1.85 טונות.
וולוו V60 קרוס קאנטרי
במהלך מבחן הדרכים לא הזדמן לנו לבחון את הוולוו בתנאי שטח של ממש. מרווח גחון של 21 ס"מ, הנעה כפולה ומנוע בשרני מסמנים כי לוולוו יכולת שטח טובה, בעיקר בחולות ובשבילים מהירים. מצד שני, צמיגים נמוכי חתך ומחסור בכל סוג של מיגון תחתון מחייבים ירידה זהירה לשטח.
צריכת דלק
במהלך מבחן הדרכים שלנו נמדדה צריכת דלק ממוצעת של 10 ק"מ לליטר בתוואי דרך מעורב שרובו כלל נסיעה בינעירונית. הנתון שהשגנו רחוק מנתון היצרן העומד על 18.5 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית ו- 13.1 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. מיכל דלק בנפח 71 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 700 ק"מ בין תדלוקים. וולוו V60 קרוס קאנטרי מדורגת בקבוצת זיהום 13 מתוך 15 לפי משרד התחבורה הישראלי.
וולוו V60 קרוס קאנטרי
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי וולוו אינה נחשבת טובה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2020 דורגה וולוו במקום ה- 24 מתוך 30 יצרנים עם עליה של מקום אחד ביחס לדירוג בשנת 2019. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2019 התברגה וולוו במקום ה- 29 מתוך 31 יצרנים בארה"ב ובמקום ה- 12 מתוך 22 יצרנים בגרמניה.
וולוו V60 קרוס קאנטרי
וולוו V60 קרוס קאנטרי משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים ללא הגבלת קילומטרים. מחירי הטיפולים והחלפים אינם זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מחברת מאיר היבואנית.
וולוו V60 קרוס קאנטרי
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל לגיל 24 ללא היסטוריית תאונות ושלילות רישיון עומדת על כ- 6,600 ₪. עלות ביטוח חובה כ- 2,000 ₪.
בטיחות
במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2018 זכתה אחותה וולוו V60 לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 96% בהגנה על בוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 74% בהגנה על הולכי רגל ו- 76% עבור מערכות בטיחות.
אבזור הבטיחות כולל את כל המערכות המקובלות בסגמנט, ביניהן מערכת Pilot Assist המסייעת בתיקון היגוי אקטיבי עם שמירה על נתיב הנסיעה ומרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לבלימה אוטומטית, מערכת לניטור רכב בשטח מת, תאורה קדמית דינמית חכמה, בקרת ירידה במדרון, ומערכת לניטור תנועה חוצה ביציאה מחנייה.
וולוו V60 קרוס קאנטרי
מערכות הבטיחות עובדות היטב ואינן נוטות להטריד את הנהג באזעקות שווא. מערכת ה- Pilot Assist שולטת בעוצמה גבוהה בהגה ועלולה לגרום להתנגדות מצד הנהג. בקרת השיוט האדפטיבית עדינה בפעולתה, חכמה, ולעיתים רחוקות מטלטלת את הרכב או מאחרת בתגובתה למתרחש בכביש. ראויה לציון התנהגותה בצמתים ובכיכרות, אותן צלחה המערכת באלגנטיות מרשימה ללא כל התערבות מצד הנהג. מערך התאורה הדינמית עובד לא רע בסך הכל. הוא אכן אינו מסנוור את משתמשי הכביש אך לא תמיד מאיר בצורה מיטבית את החלק החשוך בכביש.
וולוו V60 קרוס קאנטרי
וולוו V60 קרוס קאנטרי זוכה לציון בטיחות 7 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי. הורדת הציון נובעת מהיעדר מערכת לזיהוי תמרורי תנועה.
תמורה למחיר
וולוו V60 קרוס קאנטרי מוצעת ברמת אבזור אחת ותעבור לידיכם תמורת 274,900 ₪ בלבד. רשימת האבזור בדגם זה כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 9 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מערכת שמע מבית הרמן קרדון עם 13 רמקולים הכוללת סאבוופר, חיווי קולי למערכת המולטימדיה, מושבי עור מתכווננים חשמלית עם זכרונות, חימום למושבים הקדמיים, בקרת אקלים דו אזורית, בלם חניה חשמלי עם שחרור אוטומטי, מצלמת עזר אחורית וחיישני רוורס, בקרת ירידה במדרון, גג שמש פנורמי, כניסה והתנעה ללא מפתח, פתיחת תא מטען ללא מגע יד, תאורה קדמית חכמה, וחישוקי 19 אינץ'.
וולוו V60 קרוס קאנטרי היא מכונית נפלאה המספקת תמורה גבוהה למחיר. איכויותיה בולטות גם על רקע העובדה כי אין לה מתחרות אמיתיות במחיר דומה. וולוו V60 קרוס קאנטרי מרווחת, נוחה, חזקה ואיכותית בדיוק כפי שצפוי מרכב פרימיום. על רקע השימושיות הגבוהה בולטים בחסרונם כמה פריטי אבזור, ממשק המשתמש מסורבל, ותיבת ההילוכים לא זריזה כמו אצל המתחרות. אין ספק כי רוכשי וולוו V60 קרוס קאנטרי לא מחפשים להיות הכי נוצצים, אלא פשוט לרכוש רכב ייחודי, איכותי ושימושי.
| וולוו V60 קרוס קאנטרי 2.0 טורבו B5 אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,969 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 250/5,400 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 35.7/1,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | 4X4 קבועה |
| אורך כללי | 4,784 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,850 מ"מ |
| גובה כללי | 1,499 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,875 מ"מ |
| מיכל דלק | 71 ליטרים |
| נפח תא מטען | 529 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,850 ק"ג |
| מהירות מרבית | 180 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 6.9 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 13.1 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 10.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 13 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 5 (מתוך 5, 2018) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 274,900 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.