קיה ריו 2021 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

קיה ריו המעודכן מציע עיצוב מלוטש יותר, מנוע טורבו, ומערכות בטיחות מתקדמות. יצאנו לבדוק האם הפעם יצליח לספק חבילה תחרותית

תגיות: , , ,

הדור הנוכחי של קיה ריו הגיע לישראל בשנת 2017 והותיר אותנו בתחושת פספוס. לצד עיצוב נאה ומרווח פנימי נדיב, הושקה קיה ריו עם יחידת הנעה מיושנת וללא מערכות בטיחות אקטיביות שהפכו לסטנדרט אצל רוב המתחרות. רק כשנה לאחר שהחל השיווק נוספו למפרט מערכות הבטיחות החסרות, ומספר חודשים מאוחר יותר הוחלפה יחידת ההנעה במנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים עם גיר רובוטי כפול מצמדים.

קיה ריו קיה ריו

למרות שנקודות התורפה הבולטות טופלו, קיה ריו נותרה בפאתי אולם התצוגה. במידה מסויימת מי שתפס את מקומה, בעיקר בשוק הפרטי, הוא רכב הפנאי המבוסס עליה - קיה סטוניק. יצאנו לבדוק האם השדרוג שעברה, יחד עם מחיר אטרקטיבי העומד על 105,900 ₪, יעזרו לקיה ריו לשוב אל מרכז הבמה.

עיצוב ונוחות

כדי להבחין בעדכוני העיצוב הקלים, צריך להעמיד את קיה ריו החדשה לצד הדגם היוצא. כדי להקשות עלינו עוד יותר, סיפקו לנו אנשי קיה רכב הדגמה בצבע כחול, שבהיר רק במקצת מהגוון שקיבלנו בפעם שעברה. החזית התחדשה בפגוש עדכני, יחידות התאורה מכילות תאורת יום מעוצבת מסוג לד, וגריל אף הנמר של קיה מציג שבכה חצי אטומה בצבע שחור מבריק. במבט מהדופן קשה להבחין בשינויים או אלמנטים משמעותיים מלבד חישוקי 15 אינץ' שקטנים ביחס למקובל כיום. גם מאחור העיצוב נקי ותכליתי.

קיה ריו קיה ריו

עיצובה החיצוני של קיה ריו לא מהווה מוקד משיכה ויקשה עליה להתמודד עם המתחרות הצעירות והמעוצבות. חבל שמתיחת הפנים לא נוצלה על מנת ליצור מראה מושך יותר, או לפחות לשינוי מובחן יותר לעומת הדגם היוצא.

קיה ריו מציגה מידות חיצוניות ממוצעות לסגמנט הסופר מיני. אורכה 4,065 מ"מ, רוחבה 1,725 מ"מ, גובהה 1,450 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,580 מ"מ.

קיה ריו קיה ריו

תא הנוסעים מציג מראה נקי אך גם שבלוני. הדשבורד השטוח והנמוך מעניק תחושה אוורירית, אך דיפונים בשלל גווני אפור ושחור יוצרים תחושה בסיסית וחסרת מעוף. המסך המרכזי האיכותי בגודל 8 אינץ' מריץ מערכת מולטימדיה דוברת עברית אך מחשב הדרך בלוח המחוונים לא תומך בעברית. גלגל ההגה נאה וגם סידור פקדי בקרת האקלים נראה טוב ומעניק חווית שימוש טובה. קל להתמצא בתא הנוסעים של קיה ריו, ברור מהרגע הראשון מה עושה כל פקד ותפעול הפונקציות השונות לא מסובך. פתחי המיזוג של הנהג מכוונים ישירות אל הידיים ומקפיאים אותן בנסיעות ארוכות.

קיה ריו קיה ריו

איכות ההרכבה טובה אך החומרים המדפנים את תא הנוסעים בסיסיים למדי ורק העור המחפה את ההגה וידית ההילוכים משפר מעט את המצב. חומרים רכים ונעימים למגע נעדרים מתא הנוסעים הבנוי מפלסטיק קשיח, בסיסי ומחוספס אף במשענות היד בדלתות.

תאי האחסון סטנדרטיים למדי. התא הפתוח הכפול בתחתית הדשבורד שימושי ויוכל לאכלס לא מעט חפצים. גם מתחת למשענת היד המרכזית חלל אחסון שימושי. יתר התאים סטנדרטיים וחסרי דיפון למניעת תזוזות ורעשים.

הדלתות הקדמיות גדולות ובעלות מפתח רחב, אך המושב נמוך ותנוחת הישיבה הנמוכה שולחת את הרגליים הרחק לפנים. המושבים הקדמיים שטוחים ואינם מספקים תמיכה הולמת לירכיים או למותניים ולכן אינם נוחים לאורך זמן. גם המושב האחורי שטוח, אך כאן יש לכך יתרון משום שהוא מאפשר שימוש נוח יחסית במושב האמצעי. לכך מסייעת גם מדרגת תעלת הינע נמוכה. המרווח מאחור יהיה מספק אולי עבור שלושה ילדים. שלושה מבוגרים לא ימצאו בו מקום ובאופן כללי האווירה מאחור אינטימית למדי. לרשות הנוסעים מאחור שקע טעינה ושמשות אחוריות כהות.

קיה ריו קיה ריו

תא המטען של קיה ריו בנפח סביר של 300 ליטרים. הוא נעדר תחכום בדמות רצפה כפולה, אמצעי עיגון או חללי אחסון נוספים. קיפול המושבים לא יוצר רצפה שטוחה אך מתבצע בקלות מתא המטען או מהמושב האחורי. גודלו של המפתח טוב וסף הטעינה בגובה בינוני. הרמת רצפת תא המטען מגלה דיפון דקיק ושברירי, תחתיו נמצא גלגל חלופי זמני באמבטיית פח שאינה צבועה בצבע המרכב ומעניקה תחושה זולה. שדה הראיה טוב מאוד לכל הצדדים וגם מראות הצד הארוכות מעניקות שדה ראייה מצוין לאחור.

קיה ריו קיה ריו

לקיה ריו כיול מתלים נוקשה. המשמעות היא ששיבושים רבים מורגשים וחודרים אל תא הנוסעים. המתלה האחורי לא מצליח להתמודד היטב עם רצף של שיבושים עירוניים שיגרמו לרכב לקפץ על המתלים. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה נותרת קשוחה למדי, פני הכביש חודרים אל תא הנוסעים, ולמרות שיכוך מסויים הם עדיין מורגשים יתר על המידה. נסיעה בכביש גלי יוצרת תחושה עסוקה ודורשת להוריד את הקצב. בידוד רעשי המנוע סביר אך בידוד רעשי הכביש והרוח לא מוצלח ומייצר חווית נסיעה מעייפת לנהג ולנוסעים בנסיעות ארוכות.

ביצועים

במסגרת מתיחת הפנים קיבלה קיה ריו יחידות הנעה עדכניות עם סיוע היברידי מתון, אך אלה מוצעות רק עם תיבת הילוכים ידנית חדשה עם מצמד אלקטרוני ללא דוושה, ולכן בשלב זה לא ישווקו בישראל. למבחן הדרכים שלנו התייצבה קיה ריו עם יחידת ההנעה המוכרת הכוללת מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 998 סמ"ק המפיק 100 כ"ס בלבד במקום 120 כ"ס בדגם היוצא. נתון המומנט נותר זהה ועומד על 17.5 קג"מ, וכך גם תיבת 7 ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים. תאוצה 0-100 קמ"ש ארכה 12.7 שניות במדידה שלנו (11.4 שניות לפי היצרן) והמהירות המרבית עומדת על 185 קמ"ש.

קיה ריו קיה ריו

המנוע מפתיע לטובה ומתעורר לחיים מעל שיא המומנט ב- 1,500 סל"ד, ומעל 2,000 סל"ד מורגשת מדרגת כוח נוספת. התגובות זריזות ואפילו תזזיתיות, וצליל המנוע חביב גם תחת עומס. העברות ההילוכים ארוכות וגם מורגשות, כך שהתאוצה אינה לינארית. לעיתים לאחר קיק דאון הורגשה תאוצה חזקה מדי שעלולה להפתיע את הנהג. מצב ספורט יגרום לתיבה למשוך הילוכים לעבודה בסל"ד גבוה ויסייע בהורדת הילוכים בעת בלימה. תיבת ההילוכים הרובוטית סבלה בעבר מהתחממות של המצמדים בפקקים ובתנאי קיצון עד להופעת הודעה המורה לעצור בצד ולכבות את הרכב. במחשב הדרך הייתה תצוגה ייעודית עם מד טמפרטורת הגיר, אך זו נעדרת מהדגם המעודכן ונקווה כי הבעיה נפתרה.

קיה ריו קיה ריו

התנהגות הכביש לא מנסה לרגש. רמת האחיזה גבוהה אך הצמיגים הירוקים נוטים לצווח כבר בשלב מוקדם. הרכב מעניק לנהג תחושת בטחון, אולם בניסיון לתקוף עיקולים במהירות, מורגשת נטייה מעט מוגזמת לתת היגוי שעשויה להפתיע. זוויות הגלגול שטוחות וקרוב לוודאי שהנוסעים לא יחושו אי נוחות גם בנסיעה מהירה בכביש מפותל. ההגה מדויק למדי אך משקלו קל מדי והוא חסר תחושה. הבלמים מציגים נשיכה ראשונית טובה אך דועכים לאחר שימוש אינטנסיבי בירידה ארוכה.

צריכת דלק

במהלך ימי המבחן אשר כללו נסיעה בין עירונית רגועה בעיקר, רשמה קיה ריו צריכת דלק משולבת של 13.1 ק"מ לליטר. מחשב הדרך היה מעט יותר אופטימי והציג צריכה של 13.9 ק"מ לליטר. צריכת הדלק שהשגנו רחוקה מנתוני היצרן הטוען לצריכה משולבת של 17.8 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק בנפח 45 ליטרים צפוי טווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר עומדת על 5 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה

קיה נהנית בישראל ממוניטין חיובי. כבר שנים ארוכות שהיא מככבת בצמרת טבלת המסירות בישראל ודגמיה זוכים לביקוש ער כחדשים וכמשומשים. סקרי אמינות מרחבי העולם מציגים תמונה דומה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2020 הגיעה קיה למקום התשיעי מתוך 30 יצרניות, ירידה של מקום אחד לעומת השנה שעברה. בסקר של ארגון J.D. Power שנערך בארה"ב ומודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה קיה למקום העשירי מתוך 31 יצרניות. בסקר דומה שנערך בגרמניה הגיעה קיה למקום החמישי מבין 22 יצרניות.

קיה ריו קיה ריו

קיה ריו היא מכונית הסופר מיני המציעה את האחריות הארוכה ביותר העומדת על 7 שנים, מתוכן 3 שנים ראשונות באחריות מלאה ללא הגבלת ק"מ ו- 4 שנים נוספות או עד 150,000 ק"מ אחריות למנוע ולתיבת ההילוכים. עלויות האחזקה יפורסמו כאן בקרוב.

ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות ושלילות רישיון יעלה כ- 3,700 ₪. ביטוח חובה יעלה כ- 1,800 ₪.

בטיחות

ארגון Euro NCAP בחן את קיה ריו בשנת 2017 בגרסה המצוידת במערכות בטיחות אקטיביות, כפי שמשווקת כיום בישראל, והעניק לה ציון מרבי של חמישה כוכבים, עם ציונים של 93% בהגנה על נוסעים בוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, וציון של 59% על תפקוד מערכות הבטיחות.

קיה ריו קיה ריו

מפרט הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי כלים דו גלגליים ובלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה, מעקב ושמירה אחר נתיב הנסיעה של הרכב מלפנים בעת נסיעה בעומסי תנועה, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, התרעה על עייפות הנהג, תזכורת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי, מצלמת רוורס, וחיישני חניה אחוריים מקוריים. ציון הבטיחות עומד על 6 מתוך 8 על פי משרד התחבורה הישראלי.

קיה ריו קיה ריו

המערכת לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה מעט פעלתנית לטעמנו והיינו שמחים לאפשרות ביטולה באמצעות פקד ייעודי, מבלי לנבור בתפריטי מחשב הדרך.

תמורה למחיר

קיה ריו משווקת בישראל ברמת אבזור אחת במחיר 105,900 ₪ הכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', אפליקציות ניווט וחניה, תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, בקרת שיוט, בקרת אקלים, חיישן אור, שמשות אחוריות כהות, קיפול חשמלי למראות הצד, וחישוקי 15 אינץ'.

בדומה ליתר הסגמנטים בעולם הרכב, גם קטגוריית הסופר מיני מאבדת נתח שוק לטובת רכבי הפנאי העירוניים. לקוחות שבוחרים בכל זאת לרכוש מכונית סופר מיני חדשה מבקשים לקבל יותר: עיצוב אטרקטיבי, אבזור נוחות עשיר, אבזור בטיחות מתקדם, ביצועים זריזים, חווית נהיגה, וכן, גם מעט יותר שאר רוח ואווירה ייחודית.

קיה ריו מתמקמת על מדרגת הכניסה לקטגוריית הסופר מיני. היא מתפקדת טוב בחיי היום יום, לא מחסירה אבזור מהותי, ומוצעת עם אחריות ארוכה ומחיר רכישה נוח. הבעיה של קיה ריו היא אפרוריות. מול מתחרות כגון רנו קליאו ופיג'ו 208 החדשות היא פשוט מתקשה להרשים, ואין לה אקס פקטור. קיה ריו תתאים ללקוחות סולידיים שיעדיפו את העיצוב הפשוט, מחיר הרכישה הנוח והמותג המוכר.

קיה ריו האצ'בק 1.0 טורבו אוטומט
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים 998 סמ"ק
הספק מרבי משולב 100/4,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 17.5/1,500  (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,065 מ"מ
רוחב כללי 1,725 מ"מ
גובה כללי 1,450 מ"מ
בסיס גלגלים 2,580 מ"מ
מיכל דלק 45 ליטרים
נפח תא מטען

300 ליטרים

משקל עצמי 1,200 ק"ג
מהירות מרבית 185 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 11.4 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 17.8 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 13.1 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 5 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 3 כוכבים (2017)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר

105,900 ₪

קיה ריו 2021 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu